categorie

Oog - droge ogen

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Oog - droge ogen

23-04-2024 | Vrouw | 73
Droge ogen
Door een staar operatie is het fijn deze oogdruppels te gebruiken.

21-04-2024 | Vrouw | 84
Beter zicht

19-03-2024 | Vrouw | 66
Droge ogen
Juist de consistentie van deze oogdruppels bevalt mij, nu lopen de druppels niet meteen over de wangen. Helaas regelmatig niet verkrijgbaar, waardoor ik de ene keer Hylan oogdruppels krijg, en vandaag weer een nieuwe, Celluvisc. Zal mij benieuwen!

19-03-2024 | Vrouw | 66
Droge ogen
Droge ogen, blepharitis en meiboomitis. Herhaaldelijk ontstekingen/abcessen aan beide ogen. Ik gebruik bij voorkeur een ander middel maar dat is regelmatig niet verkrijgbaar. Nadeel van deze Hylan druppels is dat je ze direct uit je ogen knippert door de consistentie - effectiviteit dus twijfelachtig.

Thilo-Tears

13-02-2024 | Vrouw | 71
Syndroom van Sjögren
Zeer droge ogen met staar en glas loslating. Fijner dan andere oogdruppels en veel fijner dan Liposic ooggel

Oculotect

06-02-2024 | Vrouw | 44
polyvidon
Droge ogen
Na veel oogdruppels gebruikt te hebben voor droge ogen merk ik bij de Oculotect zeker verschil. Het zit hem erin dat deze oogdruppel wat vettiger aanvoelt, en niet zoals water. Daardoor is de smering van het oog beter.

Duratears

30-11-2023 | Vrouw | 70
dextran/ hypromellose
Droge ogen
Druppels bevielen goed. Laatste tijd toch meer last van droge ogen. Daarom Vidisic voorgeschreven gekregen

30-11-2023 | Vrouw | 70
Droge ogen
Krijg binnen 1 week na begin gebruik last van neus en keelholte. Na stoppen met vidisic gaan deze verschijnselen weer weg. Bijwerking van het produkt?? Is hier wat aan te doen?

05-09-2023 | Vrouw | 67
Droge ogen
De eerste 3 dagen geen last , daarna ondragelijke pijn in mijn oog ,veel tranen ,hoofdpijn , kon geen licht verdragen . direct gestopt , na 3 dagen pijn vrij ..... nooit nooit meer !!! wat een troep

03-08-2023 | Vrouw | 82
Droge ogen
Door een huiduitslag tijdelijk gestopt met vidisic carbogel en tot mijn verbazing veel minder tot geen last van duizeligheid en hoofdpijn. Staat niet als bijwerking in de bijsluiter?

22-07-2023 | Vrouw | 33
Droge ogen
Nadat ik dit medicijn heb gekregen van de oogarts wegens droge ogen. Na 1e keer gebruik zeer heftig stekende pijn(vermoed door de carbomeer) tot gevold aan hoofdpijn. Dit klacht bestaat 24/7, nu 6e dag. Het lijkt niet weg te gaan. Zou dit product vermijden!

Hypromellose Oogdruppels

25-06-2023 | Vrouw | 68
Oogontsteking
vanwege ontstekingen aan mijn oogleden gebruikte ik Hypromellose Had geen enkel efffect en bleef last houden van mijn ogen, ongeacht of ik het een of vier keer per dag gebrukte. Daarom overgestapt naar Livocab

10-05-2023 | Vrouw | 78
Constant verkouden

VitA-POS oogzalf

17-12-2022 | Vrouw | 57
retinolpalmitaat/paraffine/wolvet/vaseline
Droge ogen
Makkelijk aan te brengen, geen enkele bijwerking. Gebruike het al jaren. Aangeraden door de oogarts.

17-12-2022 | Man | 82
Droge ogen
Na drie dagen erge hoofdpijn duizeligheid zelfs in bed hoofdpijn bij het opstaan uit bed of stoel ging ik alle kanten op.Begreep niet wat ik nu weer had de gebruikte medicijnen na gekeken op bijwerkingen maar niets ondekt de veronderstelling was dat het van de oogdruppels zou kunnen zijn, gestopt na vier dagen alles weer normaal nu maar weer druppels gebruiken nooit meer g[lees meer...]el van VIDISIC.

08-12-2022 | Vrouw | 60

27-11-2022 | Vrouw | 65
natriumhyaluronaat / carbomeer 981
Sindsik deze druppelsgebruik val ik van de ene verkoudheid, met lichte koorts, in de andere.

14-11-2022 | Man | 70
hypromellose
4 x daags 1 druppel. Uiteraard niet reëel 1 druppel zelf te doen, dus gaat altijd zoveel in dat ervaar dat "overloopt". wordt geen oog vocht meer aangemaakt onder ooglid maakt niet meer aan en moet ik handmatig "legen" zodat niet verstopt en dus ontsteken gaat.

10-08-2022 | Man | 70
hyprolose
Probeer Hylo Night oogzalf, VRIJ en mogelijk ook? op recept verkrijgbaar. Voor mij beslist de BESTE VERVANGER voor Lacrisert oogstaafjes.

Hypromellose Oogdruppels

10-08-2022 | Vrouw | 70
Droge ogen
Voorgeschreven door oogarts ter preventie van droge ogen. Jeuk en irritatie rond ogen (roodheid) en kriebel achter in de neus/keel en hoestreflex beletten prettige ervaring ermee. Helpt wel bij droge ogen, waar het ook voor bedoeld is. Als het verder geen geneeskrachtige werking heeft en uitsluitend bedoeld is ter bevochtiging kun je met een alternatief middel wellicht bet[lees meer...]er af zijn. Uiteraard overleg ik dit eerst met mijn oogarts.

07-08-2022 | Man | 70
hyprolose
Jarenlang met goed gevolg en met grote tevreden heid gebruikt. Zeer spijtig (schandalig!) dat het middel nu in Nederland niet meer verkrijgbaar is. Het staafje halveren! geeft minder overlast van overtollige aangroei van uitgedroogd restmateriaal dat soms blijft plakken aan de basis van de ooghaartjes , doordat er dan minder rest-materiaal in het oog overblijft .

06-05-2022 | Vrouw | 60
Droge ogen
Artelac werkt niet voor mij, waarschijnlijk allergie voor de conserveringsmiddelen die erin zitten. Op advies oogarts overgestapt naar Hylan oogdruppels (geen conserveringsmiddelen) Dit medicijn verlicht meteen de klachten van droge ogen.

02-01-2022 | Vrouw | 56
Droge ogen
Na twee dagen waren mijn ogen niet alleen droog, maar super geïrriteerd. Kon geen licht meer verdragen. Nog twee dagen doorgegaan en toen gestopt. Was niet te doen. De reden…….de conserveringsmiddelen! Heb daarna de Artelac oogdruppels als eenheidsdosering van 0,6 ml gekregen. Deze zijn zonder conserveringsmiddelen en dat gaat nu goed.

21-12-2021 | Man | 80
Droge ogen
Helaas in Nederland niet meer te leveren.

19-12-2021 | Vrouw | 53
Droge ogen
Ik heb het non-Sjögren siccasyndroom waardoor ik in beide ogen van nature vaak 0 ml traanvocht heb. Deze oogdruppels zijn een uitkomst, ik kan niet meer zonder. Gebruik ze al > 10 jaar. Ik wissel ze met name zomers af met de Artelac-druppels waarvan het effect kortdurender is. Omdat ik artrose aan mijn duimen heb, is het niet altijd even makkelijk om de vloeistof goed uit [lees meer...]de pipetjes te krijgen. Ik gebruik de pipetjes omdat ik allergisch ben voor de bewaarvloeistof die bij de grotere oogdruppelflacon wordt gebruikt.

22-11-2021 | Vrouw | 61
Droge ogen
Na enkele weken gebruik ging het beter met m'n ogen maar ontstonden de klachten in neus en keel. Heb toen fors geminderd wat het omgekeerde effect gaf. Ben weer overgestapt naar 4-6x per dag druppelen, en verdraaid, het slijm verdikt zich weer.

01-09-2021 | Man | 61
Droge ogen
Bij deze Artelac EDO oogdruppels is de reactie dat ogen droger en brandiger worden . Iedere keer als ik het een week of 2 gebruik heb last van bijna oogontstekingen. Als ik het niet gebruik en de zalf Vidisic Carbogel 2mg gebruik heb ik dat niet! Ook heb ik na 2 weken gebruik Artelac dat mijn oogbollen/ oogkassen onder grote druk/spanning komen te staan!

02-08-2021 | Vrouw | 50
Droge ogen
Vanwege chronische ooglid onsteking..Je moet wel net als alle andere oogdruppels 1 minuut je vingers op traanbuis houden.Anders komt vloeistof in bloedbaan.Staat ook in beschrijving.Zo geen last van gekke bijwerkingen

Liposic

26-05-2021 | Vrouw | 65
Droge ogen
Helpt mij van de tranende ogen af.

09-04-2021 | Vrouw | 72
Droge ogen
Mijn ervaring: Apotheker zegt direct na gebruik pipet weggooien, mijn oogarts zegt ik kan het na opening 24 uur gebruiken. Deze oogdruppels geven mij eerder gevoel dat ogen droger worden en heb nu last van oogontstekingen, wat ik zonder gebruik van dit medicijn niet heb.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (6347)
Anticonceptie - overig (4484)
Cholesterol (3288)
Depressie - antidepressiva overig (3120)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2869)
ADHD - psychostimulantia (2538)
Pijn - morfine-achtigen (2518)
Verslavingsziekten (2309)
Pijn (2259)
Bloeddruk - betablokkers (1924)
Maagzuur - protonpompremmers (1782)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1720)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1665)
Anticonceptie - eenfase (1595)
Angststoornissen (1574)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1448)
Antibiotica - urineweginfectie (1279)
Depressie - antidepressiva TCA (1234)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (1129)
Slaap- en kalmeringsmiddelen (1115)
Immuunsysteem - immunosuppressiva (1111)
Acne (988)
Bloeddruk - calciumantagonisten (937)
Kanker - hormonen en antihormonen (918)
Darmproblemen - verstopping (841)
Bloeddruk - angiotensine-antagonisten (838)
Neus (820)