categorie

Oog - droge ogen

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Oog - droge ogen

16-09-2019

Lacrisert (hyprolose)
Droge ogen

Mijn dochter van net 20, sukkelt al 3 jaar met droge ogen en wordt zeer beperkt in haar studies,functioneren en sociale bezigheden. Pijn, vermoeidheid.. Nog steeds is de oorzaak niet gekend. Na enorm veel druppels geprobeerd te hebben, dure laserbehandelingen tegen droge ogen,was er dan toch een zoveelste oogarts die de oogstaafjes voorstelde. Dit geeft inderdaad verlich[lees meer...]ting maar toch heeft ze af en toe het gevoel dat er allemaal stukjes afkomen en dit zorgt weer voor irritatie. Heeft nog iemand hiervervaring mee? De oogarts heeft ook bijna geen uitleg over het gebruik gegeven.
11-09-2019

Droge ogen

Na gebruik jeuk, branderigheid en pijn in ogen en oogleden. Na checken ingedriënten mij rot geschrokken!E464 volgens boekje absoluut vermijden wordt in verf en lakken gebruikt; E420 mogelijk darmstoornissen en diarree; dodecahydraat kan irritatie veroorzaken aan luchtwegen; huis en ernstig oogletsel veroorzaken. Voor mij voldoende redenen om er direct mee te stoppen. Zo[lees meer...]u m.i. eigenlijk niet verstrekt mogen worden.Ben benieuwd of men deze recensie durft te plaatsen.
31-07-2019

Droge ogen

Duratears waren niet effectief genog voor mijn droge ogen helaas. Gebruik nu Vidisic ooggel
31-07-2019

Droge ogen

Ik heb het idee dat ik door het gebruik van de Vidisic ooggel steeds meer wimpers verlies. Zijn er meerdere gebruikers die deze ervaring hebben? Ik gebruik het al jaren maar het laatste half jaar gebruik ik op advies van mijn huisarts meerdere druppels voor het slapen gaan omdat mijn ogen alsnog vastkleefden smorgens, als ik savonds maar 1 druppeltje gebruikte.
13-05-2019

Droge ogen

Voorgeschreven voor de nacht ivm droge ogen. Door leveringsproblemen helaas tijdelijk moeten stoppen waarbij de apotheek oculentum simplex als alternatief leverde. Zodra het weer leverbaar was weer overgestapt naar duratears aangezien het gebruiksgemak van het aangeboden alternatief voor mij als reuma patiënt slecht was. (Zie ook review die ik daar over geschreven heb)
13-05-2019

Oculentum Simplex (oogzalfbasis)
Droge ogen

Als alternatief gekregen omdat er leveringsproblemen waren met duratears oogzalf. Middel wordt geleverd in een zachte tube die relatief groot is voor de hoeveelheid zelf. Gevolg zeer veel lucht in de tube. Hierdoor is het met "reumatische handen" nagenoeg onmogelijk om de zalf volgens de gebruiksaanwijzing aan te brengen. Het beste is dit wat mij betreft te vergelijken m[lees meer...]et een poging het laatste restje uit een bijna lege tube tandpasta krijgen maar dan met 1 hand en zoveel mogelijk steriel waarbij de tube tandpasta vol lucht zit. Het betreft hier echter dan een net nieuw tubetje oogzalf ipv een bijna lege tube tandpasta. Duratears heeft een metalen tubetje waardoor de zalf goed te doseren is met 1 hand en je, volgens de instructies, de zalf aan kunt brengen. Aangezien duratears weer leverbaar is mijn apotheek weer verzocht om deze zalf en mijn probleem met het gebruiksgemak van oculentum simplex aangegeven. De apotheek antwoordde dat het een bekende en vaker gehoorde klacht was maar dat ze "toch wat moesten door de leveringsproblemen met duratears". Vandaag heb ik gelukkig weer duratears geleverd gekregen.
01-05-2019

Vidisic PVP Ophtiole (polyvidon)
Acne/puistjes

Mijn vraag? Bestaat er een mogelijkheid huiduitslag te krijgen rondom de neus, door 1x daags gebruik vidisic 50 ml.? Mijn ervaringen, nu reeds 2 jaar huiduitslag diverse dure crèmes zonder merkbaar resultaat op verbetering hierin!
16-03-2019

Droge ogen

Artelac monodoses: na gebruik meteen weg! NIET hergebruiken, kans op besmetting! je zit er zo met je (niet altijd schone) vinger aan. dan zitten je ogen al gauw vol met "strontjes". eigen waarneming. mogelijk bijwerkingen door hulpstof Sorbitol. Kan via de ogen rechtstreeks in de bloedbaan terecht komen, en dan? Voor een darmonderzoek mag ik tijdelijk geen sorbitol gebr[lees meer...]uiken... Is er een verband?
03-02-2019

Lacrinorm (carbomeer)

07-12-2018

Duratears Z (paraffine/vaseline/wolvet)
Droge ogen

Ik heb deE van de specialist gehad voor droge ogen. Ik gebruikte al vidisic carbogel EDO. De duratears zalf os voor mij geen goede oplossing. Lastig in gebruik De volgende ochtend nog steeds heel wazig zien omdat het nnog steeds in mij ogen zat. Pijn in een van mijn oogbollen. Twee dagen erna vieze gele stukjes in mijn ooghoeken en mijn ogen voelen nog steeds[lees meer...] geïrriteerd
22-09-2018

Hylo-Comod (hyaluronzuur)
Droge ogen

Ik heb deze druppels via internet besteld. Helpen matig bij droge ogen. Vrij snel weer uitgewerkt.
22-09-2018

Droge ogen

Ik heb al jaren droge ogen en heb hiervoor van alles geprobeerd. De oogarts heeft mij Artelac voorgeschreven, pipetjes voor eenmalig gebruik. Helpen redelijk tegen droogte, maar na verloop van tijd krijg ik steeds meer last van een prikkend gevoel in het neusslijmvlies.
14-08-2018

Hylo-Comod (hyaluronzuur)
Droge ogen

Ik heb de10 ml verpakking, en vind deze verpakking de meest onmogelijke in gebruik. Ik krijg met fatsoen geen druppel in mijn oog .Geef mij maar een pipetje, koop dit nooit meer.Heb het middel overgegoten in een gebruiksvriendelijk flesje,met pipet.
20-04-2018

Droge ogen

helpt echt tegen droge ogen
15-04-2018

Droge ogen

In het begin gaf Tears verlichting aan mijn geïrriteerde ogen maar na verloop van tijd was het niet afdoende. Ik kreeg meer klachten en ging vooral met links wazig zien en ik kreeg een oogzalf met wolvet voorgeschreven maar daar reageerde ik heel sterk allergisch op, mijn ogen en alles daar omheen zwol op en deed erge pijn. Mijn ogen zijn zeer droog en ik werd doorgestuurd[lees meer...] naar de oogarts.
15-04-2018

Droge ogen

Met zeer droge ogen die ook nog ontstoken waren, ben ik bij de oogarts geweest en deze heeft mij Vidisic Carbogel voorgeschreven omdat ik zwaar allergisch ben voor oogzalf met wolvet. In eerste instantie ging het heel goed maar nu, na een half jaar lijkt het alsof ik er niet meer zo goed tegen kan. Het rechteroog is prima in orde maar links lijkt het weer ontstoken en is l[lees meer...]icht rood en geïrriteerd en er zit steeds een wazig soort vlies voor mijn oog dat ik op geen enkele manier weg krijg. Op dit moment maakt het niet uit welke oogdruppels ik gebruik, het linkeroog gaat toch iedere keer weer irriteren.
30-01-2018

Oculotect (polyvidon)
Droge ogen

niet alleen het druppelflesje, maar ook de unidose-verpakking, is voor mensen met weinig kracht in hun handen heel lastig: er moet zo stevig worden geknepen in het flesje / pipet, dat het niet alleen maar lastig is om er ook maar 1 druppel uit te krijgen, maar ook nog eens pijnlijk is aan de handen.
02-12-2017

Droge ogen

Tube oogzalf. Lastig zelf in te brengen. Het helpt soms een paar uurtjes, maar soms helemaal niet.
29-11-2017

Droge ogen

Heb dit middel gekregen tegen droge ogen, maar hielp helemaal niet .Sterker nog ik kreeg steeds meer klachten.En ik maar denken dat mijn ogen nog herstellende waren van de staaroperatie en het er bij hoorden .Kreeg tranende en op het laatst zeer pijnlijke ogen,en zag ik wazig. later kreeg ik ook jeuk op mijn lichaam. Toen iemand voor mij de bijsluier er op na sloeg, ble[lees meer...]ken al mijn klachten er in te staan.Als je dit soort klachten er van kan krijgen is het onbegrijpelijk dat dit middel ooit is goed gekeurd.
09-11-2017

Artelac (hypromellose)

Ik loop al jaren met zeer pijnlijke traanogen c.a 4 dagen v.d. week en dan zo'n 6 uur achter elkaar. ( voelt alsof mijn tranen een bijtende stof is) dit start al bij opstaan. Heb al verschillende oogdruppels en zalfjes van de huisarts gehad, niets hielp. Nu bij Oogarts geweest en heb deze Artelac EDO druppels gekregen. Om de 1a 2 uur duppel in beide ogen en voor de nacht [lees meer...]deze druppels in gelvorm. Direct bij 1e gebruik merkte ik al verlichting! Ben er superblij mee, eindelijk een echte oplossing voor mijn probleem! In pipetje en makkelijk mee te nemen.
12-10-2017

Vidisic PVP Ophtiole (polyvidon)
Droge ogen

Over het algemeen ben ik content met deze oogdruppels. Het enige probleem dat ik ervaar is het open krijgen van de nieuwe flesjes, deze zitten abnormaal strak vast, mij lukt het niet en ik moet dus bijna altijd hulp vragen om een nieuw flesje te openen. Als een flesje eenmaal open is, is het verder geen probleem meer. Ik heb het bij mijn apotheek gemeld, heb hen zelfs een[lees meer...] flesje open laten maken, en dat was voor hen ook lastig. Maar hoe kan ik in contact komen met de leverancier om dit te melden. Volgens de apotheek is er niet eerder iemand geweest die er problemen mee had. Ik mankeer niets aan mijn handen overigens...
06-10-2017

Droge ogen

Door de oogarts voorgeschreven tegen droge ogen. Heeft weinig effect.
18-05-2017

Droge ogen

Ik gebruik Vidisic Carbogel nu ongeveer een jaar. Ik vind het echt geweldig. De pipetjes zijn makkelijk mee te nemen en het werkt langdurig. Voorheen gebruikte ik artelac oogdruppels, maar die waren altijd na 2 a 3 uur uitgewerkt waarna mijn ogen super droog en pijnlijk aanvoelde. Deze carbogel werkt echter langdurig (tot wel 6 uur) en daarna voelen mijn ogen niet direct d[lees meer...]roog aan, maar dat gaat zeer geleidelijk. Ze werken dus ook een beetje na. Nadelen: Vaak komt er een wimper tijdens het druppelen mee mijn oog in. Eerst dacht ik dat de carbogel prikte, maar het waren gewoon telkens wimpers die mee gingen. Als er geen wimper mee gaat voel je er niks van. Een ander nadeel is dat wanneer je het voor het slapen gebruikt, dan word je wakker met hele plakkerige ogen. Dan is het lastiger om je ogen te openen, totdat je een paar minuten geknipperd hebt. Dus niet voor het slapen gebruiken. Het pipetje heeft meerdere druppels. Maar soms het lastig om de tweede druppel eruit te krijgen. Dan moet je veel drukken. En als je hard moet drukken, dan mis je makkelijk. Dus meestal druppel ik 1x in mijn oog, 1x de lastige op mijn hand en dan 1x in mijn andere oog.
12-04-2017

Oogontsteking

Steeds tranend oog met terugkerende ontsteking. Nu ik de druppels zeker zes keer per dag gebruik worden de klachten minder.
12-03-2017

Oculotect (polyvidon)
Droge ogen

Vanaf het begin branderige gevoel in ogen, hoofdpijn, soms rode ogen, pijnlijke ogen, zodat ik s'avonds rond 19.00 uur mijn ogen zo branderig en pijnlijk worden dat ik om 20.00 uur in bed lig. Na 11 dagen gebruik, ben ik er zelf mee gestopt. Maandag bel ik de specialist hier over.
09-02-2017

Droge ogen

Het gebruik van Vidisic Carbogel (2mg/g) bevalt mij uitstekend. Ik kan het iedereen aanraden, mijn ogen zijn een stuk minder gevoeliger geworden.
26-12-2016

Droge ogen

Jaren deze ooggel gebruikt zonder problemen. Sinds 2 maanden prikken en tranend oog en hangend bovenooglid na indruppelen. Andere ooglid begint ook te zwellen. Op advies ha gebruik gestaakt. Zoeken naar alternatief.
14-12-2016

Syndroom van Sjögren

Vanaf moment dat de druppel in mijn ogen komt, verga ik van de pijn, gaat onbedaarlijk tranen zo erg dat oogleden dubbel slaan. Ondanks meteen met lauw water spoelen en deppen is het te laat en treedt ongelooflijke jeuk op tot halverwege voorhoofd, de neus en wangen. De jeuk blijft en zet door, zo erg dat ik met knokkels in de ogen en hoeken blijf drukken. Vervolgens krijg[lees meer...] ik snotneus. Dacht aanvankelijk wie weet went het: nee. Gestopt.
15-11-2016

Liposic (carbomeer)
Droge ogen

Na iedere toediening, meer irritatie, na de vijfde keer, extreme oogirritatie en allergische reacties in gehele lichaam.
04-07-2016

Droge ogen

Door de specialist voorgeschreven i.v.m. droge ogen, maar ze helpen nauwelijks en bovendien heel kort, ook zijn ze maar 1 maand houdbaar terwijl er conserveermiddel in zit! Zelf heb ik nu bij de drogist Opticalm verzachtende oogdruppels plus aangeschaft en die helpen vele malen beter en langer en zijn zonder conserveermiddel 3 maanden houdbaar!

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (4776)
Anticonceptie - overig (3503)
Cholesterol (2762)
Depressie - antidepressiva overig (2561)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2183)
Pijn - morfine-achtigen (2084)
Pijn (1888)
Verslavingsziekten (1797)
ADHD - psychostimulantia (1793)
Bloeddruk - betablokkers (1574)
Maagzuur - protonpompremmers (1493)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1427)
Anticonceptie - eenfase (1311)
Angststoornissen (1110)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1056)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1054)
Depressie - antidepressiva TCA (980)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (915)