Vidisic Carbogel

carbomeer

Droge ogen (11 meningen)

15-04-2018

Droge ogen

Met zeer droge ogen die ook nog ontstoken waren, ben ik bij de oogarts geweest en deze heeft mij Vidisic Carbogel voorgeschreven omdat ik zwaar allergisch ben voor oogzalf met wolvet. In eerste instantie ging het heel goed maar nu, na een half jaar lijkt het alsof ik er niet meer zo goed tegen kan. Het rechteroog is prima in orde maar links lijkt het weer ontstoken en is l[lees meer...]icht rood en geïrriteerd en er zit steeds een wazig soort vlies voor mijn oog dat ik op geen enkele manier weg krijg. Op dit moment maakt het niet uit welke oogdruppels ik gebruik, het linkeroog gaat toch iedere keer weer irriteren.
18-05-2017

Droge ogen

Ik gebruik Vidisic Carbogel nu ongeveer een jaar. Ik vind het echt geweldig. De pipetjes zijn makkelijk mee te nemen en het werkt langdurig. Voorheen gebruikte ik artelac oogdruppels, maar die waren altijd na 2 a 3 uur uitgewerkt waarna mijn ogen super droog en pijnlijk aanvoelde. Deze carbogel werkt echter langdurig (tot wel 6 uur) en daarna voelen mijn ogen niet direct d[lees meer...]roog aan, maar dat gaat zeer geleidelijk. Ze werken dus ook een beetje na. Nadelen: Vaak komt er een wimper tijdens het druppelen mee mijn oog in. Eerst dacht ik dat de carbogel prikte, maar het waren gewoon telkens wimpers die mee gingen. Als er geen wimper mee gaat voel je er niks van. Een ander nadeel is dat wanneer je het voor het slapen gebruikt, dan word je wakker met hele plakkerige ogen. Dan is het lastiger om je ogen te openen, totdat je een paar minuten geknipperd hebt. Dus niet voor het slapen gebruiken. Het pipetje heeft meerdere druppels. Maar soms het lastig om de tweede druppel eruit te krijgen. Dan moet je veel drukken. En als je hard moet drukken, dan mis je makkelijk. Dus meestal druppel ik 1x in mijn oog, 1x de lastige op mijn hand en dan 1x in mijn andere oog.
09-02-2017

Droge ogen

Het gebruik van Vidisic Carbogel (2mg/g) bevalt mij uitstekend. Ik kan het iedereen aanraden, mijn ogen zijn een stuk minder gevoeliger geworden.
26-12-2016

Droge ogen

Jaren deze ooggel gebruikt zonder problemen. Sinds 2 maanden prikken en tranend oog en hangend bovenooglid na indruppelen. Andere ooglid begint ook te zwellen. Op advies ha gebruik gestaakt. Zoeken naar alternatief.
14-12-2016

Syndroom van Sjögren

Vanaf moment dat de druppel in mijn ogen komt, verga ik van de pijn, gaat onbedaarlijk tranen zo erg dat oogleden dubbel slaan. Ondanks meteen met lauw water spoelen en deppen is het te laat en treedt ongelooflijke jeuk op tot halverwege voorhoofd, de neus en wangen. De jeuk blijft en zet door, zo erg dat ik met knokkels in de ogen en hoeken blijf drukken. Vervolgens krijg[lees meer...] ik snotneus. Dacht aanvankelijk wie weet went het: nee. Gestopt.
30-05-2016

Droge ogen

1 min. na druppelen voelen mijn ogen weer goed aan. Werkt echt verzachtend. Het branderige, droge gevoel komt wel vrij snel terug.
18-09-2015

Droge ogen

Een stoornis van de fijne coördinatie van spierbewegingen door organische kwik in Thiomersal conserveermiddel. Kwik kan ernstige schade aanrichten in de hersenen en het zenuwstelsel, de lever en de nieren.
22-04-2015

31-03-2014

Droge ogen

Liep al weken te sukkelen op mijn werk en veel andere locaties (door klimaatbeheersing) met droge ogen. Ze bleven erg rood zien en waren branderig. Klachten werden even minder als ik thuis/buiten was, en toen begon het feest weer opnieuw. Na 5 weken sukkelen met duratears druppels en daarna de zalf geen verbetering en klachten bleven bestaan. Gestart met Vidisic Carbogel e[lees meer...]n binnen 4 dagen waren mijn klachten zo goed als verdwenen! Ontzetten blij met dit product, makkelijker dan druppels en zalf in te brengen ook, ik heb geen last van bijwerkingen.
10-07-2013

Vidisic Carbogel (carbomeer)

Ik ben lenzen drager al jaren, lange tijd terug deden lenzen pijn en voelde droog aan, via de oogarts de druppels Oculotect, is maar ff vochtig,is meer water naar zee dragen ,dus niks. toen via mn moeder ,die ook drogen ogen heeft en zei ,probeer deze , en deze Vidisic Carbogel doe ik savond als ik de lenzen uit doe ,(er in voor t slapen of eerder) en werkt prima en heb [lees meer...]t bijna een week geprobeert,en stukke minder last van doge ogen :-)
18-02-2013

Hoofdpijn

In het St Franciscus Gasthuis te Rotterdam tube van 10 g Euro 14,53 en bij de apotheek Euro 8,51 Het betr. na operatie van staar, droge ogen,branderig
15-02-2013

Auto-immuunziekte

Door syndroom van Sjogren heb ik last van zeer droge ogen. De ooggel werkt prima. Ik mag het onbeperkt gebruiken. Het enige nadeel is dat je even niet helder kan zien. De bijwerkingnzijn nihiel.
04-02-2013

Vidisic Carbogel (carbomeer)

Door gebruik van contactlenzen en fulltime baan op kantoor, werken met pc in droge lucht regelmatig last van droge ogen. Ik merk dit al aan vermoeide ogen, kringen en uitdroging van de huid onder mn ogen. Ik gebruik het nu een week en het geeft gelijk verlichting! Verder geen last van bijwerkingen. Alleen nadeel dat ik even geen lenzen kan dragen, maar een bril. Maar zeker[lees meer...] een goed medicijn tegen droge ogen.
22-06-2012

Vidisic Carbogel (carbomeer)

Bevochtigt wel goed, maar irriteert licht. Deze irritatie is continu aanwezig.
10-11-2011

Droge ogen.

05-05-2011

Spieraandoening/droge ogen

vanwege het niet goed kunnen sluiten van de oogleden heb ik veel last van droge ogen. Na een poosje allerlei druppels gebruikt te hebben (met conserveermiddel), kan ik hier niet meer tegen. Via de huisarts de Carbogel ontvangen en die werken al langere tijd prima. Jammer is dat nu al vanaf begin april '11 de capsules niet geleverd kunnen worden omdat de voorraad bij de lev[lees meer...]erancier beperkt is. (En omdat Duitsland en België meer betalen voor dit middel de voorraad daar eerst naartoe gaat). Er kan pas vanaf eind mei weer geleverd worden, intussen gebruik ik Duratears free, maar die werken niet zo goed.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (499) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (470) - Antibiotica - penicillines breedspectrum