Oculentum Simplex

oogzalfbasis

Droge ogen (3 meningen)

13-05-2019

Droge ogen

Als alternatief gekregen omdat er leveringsproblemen waren met duratears oogzalf. Middel wordt geleverd in een zachte tube die relatief groot is voor de hoeveelheid zelf. Gevolg zeer veel lucht in de tube. Hierdoor is het met "reumatische handen" nagenoeg onmogelijk om de zalf volgens de gebruiksaanwijzing aan te brengen. Het beste is dit wat mij betreft te vergelijken m[lees meer...]et een poging het laatste restje uit een bijna lege tube tandpasta krijgen maar dan met 1 hand en zoveel mogelijk steriel waarbij de tube tandpasta vol lucht zit. Het betreft hier echter dan een net nieuw tubetje oogzalf ipv een bijna lege tube tandpasta. Duratears heeft een metalen tubetje waardoor de zalf goed te doseren is met 1 hand en je, volgens de instructies, de zalf aan kunt brengen. Aangezien duratears weer leverbaar is mijn apotheek weer verzocht om deze zalf en mijn probleem met het gebruiksgemak van oculentum simplex aangegeven. De apotheek antwoordde dat het een bekende en vaker gehoorde klacht was maar dat ze "toch wat moesten door de leveringsproblemen met duratears". Vandaag heb ik gelukkig weer duratears geleverd gekregen.
26-08-2015

Droge ogen

Ik gebruik Oculentum Simplex elke nacht sinds 2011. Werkt uitstekend. Je zicht is natuurlijk wazig en het enige nadeel zijn de vette plekken op je hoofdkussen. 's Ochtends druppel ik met Vidisic Carbogel ( alles geprobeerd en alleen deze verdraag ik ) en meestal kom ik daar de dag mee door. Soms moet ik nog een keer druppelen als ik in droge ruimtes ben.
31-01-2011

Extreem droge ogen

ik heb dit middel ruim twee jaar, met veel plezier en vertrouwen, gebruikt, tot ik ineens, van de apotheek, moest overstappen op een ander middel, dat duurder, niet zo effectief is en bijwerkingen heeft ( dikke ogen, jeuk). Vandaag ben ik op zoek gegaan naar deze oogzalf en zag tot mijn blijdschap dat het zonder recept te krijgen is. Morgen ga ik shoppen! De enige negat[lees meer...]ieve bijwerking die ik zie is de vettigheid in de hoeslakens en op het kussen. Maar het is tegelijk de vettigheid die mijn ogen redt, Niemand hoort mij zeuren. Ik heb daarom een matig bij inname/ gebruiksgemakt gezet. Heel erg vind ik het dus niet. Ik gebruik deze zalf alleen snachts. Overdag neem ik soms duratears druppels, die ik eigenlijk te dun en schraal vind. Beter zijn de oculotect unidose druppels.
26-11-2009
Vrouw

Oogproblemen

De zalf is gemakkelijk aan te brengen. Heb het slechts een paar weken geprobeerd aangezien ik er achter kwam dat ik niet tegen het medicijn kan. 's Nachts aanbrengen geeft de minste overlast qua zicht.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (496) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (468) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Amoxicilline / Clavulaanzuur (379) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!