Ervaringen met Duratears Z

paraffine/vaseline/wolvet

Droge ogen (5 meningen)

Vidisic Carbogel (27 meningen)
Duratears (15 meningen)
Artelac (12 meningen)
Hylan (9 meningen)
Lacrisert (9 meningen)

02-10-2019 | Man | 63
paraffine/vaseline/wolvet (3mg/g)
Droge ogen
Ik had eerst wolvet (Oculentum simplex) dit werkte probleemloos maar ging uit de handel. Dit was de vervanger. Ik weet niet of er iets aan de samenstelling is veranderd, mogelijk allergisch geworden voor het conserveermiddel.......na het opstaan 's morgens slierten slijm in mijn ogen en geirriteerde, rode ogen. Op de dag ben ik op aanraden oogarts nu vidisic Carbogel g[lees meer...]aan gebruiken, omdat mijn klachten erger werden. Volgens mij is dit minder effectief, mogelijk door dat ik 's nachts nog de Durateurs gebruikte. Ik moest hier de sterkte van dit medicijn aangeven maar deze staat niet vermeld, alleen het gewicht: 3,5 gr.

07-12-2018 | Vrouw | 61
paraffine/vaseline/wolvet (3,2mg/ml)
Droge ogen
Ik heb deE van de specialist gehad voor droge ogen. Ik gebruikte al vidisic carbogel EDO. De duratears zalf os voor mij geen goede oplossing. Lastig in gebruik De volgende ochtend nog steeds heel wazig zien omdat het nnog steeds in mij ogen zat. Pijn in een van mijn oogbollen. Twee dagen erna vieze gele stukjes in mijn ooghoeken en mijn ogen voelen nog steeds[lees meer...] geïrriteerd

02-04-2021 | Vrouw | 56
paraffine/vaseline/wolvet (3mg/g)
Droge ogen
De zalf is moeilijk in het oog te brengen, want door de dikte laat deze niet goed los van de tube. Mijn oplossing: even onder de warme kraan houden, dan wordt het vloeibaarder. Het werkt goed bij droge ogen, maar helaas wel vervelende bijwerkingen: rode, prikkerige ogen. Conclusie: de ene klacht wordt door de andere vervangen en ik heb dus alsnog last van mijn ogen.

31-03-2014 | Vrouw | 26
paraffine/vaseline/wolvet
Droge ogen
Ik had op werk en in andere droge ruimtes met klimaatbeheersing last van droge, rode en branderige ogen. Gestart met Duratears, zowel de druppels eerst als later ook de zalf. In al deze weken amper klachtenverbetering gehad. Het enige wat verholpen werd was het branderige gevoel, en het was prettiger zalf/druppels in de ogen te hebben dan helemaal niks qua droog aanvoelen.[lees meer...] Ogen bleven erg rood en geïrriteerd.

09-11-2019 | Man | 14
paraffine/vaseline/wolvet (50mg/ml)
Acne/puistjes
het is heeeeel belangrijk om dit NIET dik op te smeren. ik heb dit de 3e dag wat dikker opgesmeerd dan normaal & branden deed het! ik was al bang en aan het twijfelen om het eraf te wassen maar dat heb ik niet gedaan. mijn huid is nu nog droger dan normaal, ik heb uitslag gekregen & mijn huid schilvert. het prikt en trekt enorm. ik moet wel zeggen dat het wel werkt tegen p[lees meer...]uistjes. na 2 dagen werden ze al kleiner dus dat is top alleen jammer van de bijwerkingen.

18-09-2015 | Vrouw | 49
paraffine/vaseline/wolvet (1/3mg/ml)