Ervaringen met Vidisic Carbogel

Duratears (15 meningen)
Artelac (12 meningen)
Hylan (9 meningen)
Lacrisert (9 meningen)
Oculentum Simplex (6 meningen)

15-04-2018 | Vrouw | 63
carbomeer (10mg/ml)
Droge ogen
Met zeer droge ogen die ook nog ontstoken waren, ben ik bij de oogarts geweest en deze heeft mij Vidisic Carbogel voorgeschreven omdat ik zwaar allergisch ben voor oogzalf met wolvet. In eerste instantie ging het heel goed maar nu, na een half jaar lijkt het alsof ik er niet meer zo goed tegen kan. Het rechteroog is prima in orde maar links lijkt het weer ontstoken en is l[lees meer...]icht rood en geïrriteerd en er zit steeds een wazig soort vlies voor mijn oog dat ik op geen enkele manier weg krijg. Op dit moment maakt het niet uit welke oogdruppels ik gebruik, het linkeroog gaat toch iedere keer weer irriteren.

18-02-2013 | Vrouw | 63
Hoofdpijn
In het St Franciscus Gasthuis te Rotterdam tube van 10 g Euro 14,53 en bij de apotheek Euro 8,51 Het betr. na operatie van staar, droge ogen,branderig

19-03-2024 | Vrouw | 66
Droge ogen
Juist de consistentie van deze oogdruppels bevalt mij, nu lopen de druppels niet meteen over de wangen. Helaas regelmatig niet verkrijgbaar, waardoor ik de ene keer Hylan oogdruppels krijg, en vandaag weer een nieuwe, Celluvisc. Zal mij benieuwen!

11-09-2020 | Vrouw | 67
carbomeer (2mg/g)
krijg met deze druppels ook al wat last

30-11-2023 | Vrouw | 70
carbomeer (1/3mg/ml)
Droge ogen
Krijg binnen 1 week na begin gebruik last van neus en keelholte. Na stoppen met vidisic gaan deze verschijnselen weer weg. Bijwerking van het produkt?? Is hier wat aan te doen?

10-11-2011 | Man | 70
Droge ogen.

09-05-2020 | Vrouw | 73
Droge ogen
Vanwege ontstoken oogleden met als (mogelijke) oorzaak (in ieder geval aanwezige) droge ogen, kreeg ik deze druppels voorgeschreven. vanwege geen conserveringsmiddel mag de canule na opening niet meer gebruikt worden, je gooit dan 90 % weg (…). Wordt niet vergoed do de verzekering .De canule is van hard plastic en lastig om daar (met reuma-vingers) een druppel uit te kri[lees meer...]jgen. Gevaar van het oog beschadigen is reeel aanwezig.Na een tijdje gebruik merkte ik op dat ik steeds slechter zag (als door een dikke mist) ,T.v kijken, lezen werd lastig/onmogelijk, zelfs met bril. In het verkeer een groot!!!! probleem (zo ook beschreven in een artikel in 'Medisch Contact'. Gevaarlijk!. Bij de bijwerkingen genoemd al zelden (1 op 1000)

23-01-2011 | Man | 74
Droge ogen
al 16 jaar last van droge ogen. na een staaroperatie is deze klacht gebleven.

14-12-2016 | Vrouw | 75
Syndroom van Sjögren
Vanaf moment dat de druppel in mijn ogen komt, verga ik van de pijn, gaat onbedaarlijk tranen zo erg dat oogleden dubbel slaan. Ondanks meteen met lauw water spoelen en deppen is het te laat en treedt ongelooflijke jeuk op tot halverwege voorhoofd, de neus en wangen. De jeuk blijft en zet door, zo erg dat ik met knokkels in de ogen en hoeken blijf drukken. Vervolgens krijg[lees meer...] ik snotneus. Dacht aanvankelijk wie weet went het: nee. Gestopt.

03-08-2023 | Vrouw | 82
carbomeer (10mg/ml)
Droge ogen
Door een huiduitslag tijdelijk gestopt met vidisic carbogel en tot mijn verbazing veel minder tot geen last van duizeligheid en hoofdpijn. Staat niet als bijwerking in de bijsluiter?

17-12-2022 | Man | 82
Droge ogen
Na drie dagen erge hoofdpijn duizeligheid zelfs in bed hoofdpijn bij het opstaan uit bed of stoel ging ik alle kanten op.Begreep niet wat ik nu weer had de gebruikte medicijnen na gekeken op bijwerkingen maar niets ondekt de veronderstelling was dat het van de oogdruppels zou kunnen zijn, gestopt na vier dagen alles weer normaal nu maar weer druppels gebruiken nooit meer g[lees meer...]el van VIDISIC.