Ervaringen met Vidisic Carbogel

Duratears (15 meningen)
Artelac (12 meningen)
Hylan (9 meningen)
Lacrisert (9 meningen)
Oculentum Simplex (6 meningen)

19-12-2021 | Vrouw | 53
carbomeer (1/3mg/ml)
Droge ogen
Ik heb het non-Sjögren siccasyndroom waardoor ik in beide ogen van nature vaak 0 ml traanvocht heb. Deze oogdruppels zijn een uitkomst, ik kan niet meer zonder. Gebruik ze al > 10 jaar. Ik wissel ze met name zomers af met de Artelac-druppels waarvan het effect kortdurender is. Omdat ik artrose aan mijn duimen heb, is het niet altijd even makkelijk om de vloeistof goed uit [lees meer...]de pipetjes te krijgen. Ik gebruik de pipetjes omdat ik allergisch ben voor de bewaarvloeistof die bij de grotere oogdruppelflacon wordt gebruikt.

02-08-2021 | Vrouw | 50
carbomeer (3,2mg/ml)
Droge ogen
Vanwege chronische ooglid onsteking..Je moet wel net als alle andere oogdruppels 1 minuut je vingers op traanbuis houden.Anders komt vloeistof in bloedbaan.Staat ook in beschrijving.Zo geen last van gekke bijwerkingen

18-05-2017 | Man | 30
Droge ogen
Ik gebruik Vidisic Carbogel nu ongeveer een jaar. Ik vind het echt geweldig. De pipetjes zijn makkelijk mee te nemen en het werkt langdurig. Voorheen gebruikte ik artelac oogdruppels, maar die waren altijd na 2 a 3 uur uitgewerkt waarna mijn ogen super droog en pijnlijk aanvoelde. Deze carbogel werkt echter langdurig (tot wel 6 uur) en daarna voelen mijn ogen niet direct d[lees meer...]roog aan, maar dat gaat zeer geleidelijk. Ze werken dus ook een beetje na. Nadelen: Vaak komt er een wimper tijdens het druppelen mee mijn oog in. Eerst dacht ik dat de carbogel prikte, maar het waren gewoon telkens wimpers die mee gingen. Als er geen wimper mee gaat voel je er niks van. Een ander nadeel is dat wanneer je het voor het slapen gebruikt, dan word je wakker met hele plakkerige ogen. Dan is het lastiger om je ogen te openen, totdat je een paar minuten geknipperd hebt. Dus niet voor het slapen gebruiken. Het pipetje heeft meerdere druppels. Maar soms het lastig om de tweede druppel eruit te krijgen. Dan moet je veel drukken. En als je hard moet drukken, dan mis je makkelijk. Dus meestal druppel ik 1x in mijn oog, 1x de lastige op mijn hand en dan 1x in mijn andere oog.

09-02-2017 | Man | 62
Droge ogen
Het gebruik van Vidisic Carbogel (2mg/g) bevalt mij uitstekend. Ik kan het iedereen aanraden, mijn ogen zijn een stuk minder gevoeliger geworden.

22-04-2015 | Man | 62

31-03-2014 | Vrouw | 26
Droge ogen
Liep al weken te sukkelen op mijn werk en veel andere locaties (door klimaatbeheersing) met droge ogen. Ze bleven erg rood zien en waren branderig. Klachten werden even minder als ik thuis/buiten was, en toen begon het feest weer opnieuw. Na 5 weken sukkelen met duratears druppels en daarna de zalf geen verbetering en klachten bleven bestaan. Gestart met Vidisic Carbogel e[lees meer...]n binnen 4 dagen waren mijn klachten zo goed als verdwenen! Ontzetten blij met dit product, makkelijker dan druppels en zalf in te brengen ook, ik heb geen last van bijwerkingen.

10-07-2013 | Vrouw | 48
carbomeer
Ik ben lenzen drager al jaren, lange tijd terug deden lenzen pijn en voelde droog aan, via de oogarts de druppels Oculotect, is maar ff vochtig,is meer water naar zee dragen ,dus niks. toen via mn moeder ,die ook drogen ogen heeft en zei ,probeer deze , en deze Vidisic Carbogel doe ik savond als ik de lenzen uit doe ,(er in voor t slapen of eerder) en werkt prima en heb [lees meer...]t bijna een week geprobeert,en stukke minder last van doge ogen :-)

18-02-2013 | Vrouw | 63
Hoofdpijn
In het St Franciscus Gasthuis te Rotterdam tube van 10 g Euro 14,53 en bij de apotheek Euro 8,51 Het betr. na operatie van staar, droge ogen,branderig

10-11-2011 | Man | 70
Droge ogen.

23-01-2011 | Man | 74
Droge ogen
al 16 jaar last van droge ogen. na een staaroperatie is deze klacht gebleven.

17-10-2010 | Man
Branderige ogen na oogoperatie

19-03-2024 | Vrouw | 66
Droge ogen
Juist de consistentie van deze oogdruppels bevalt mij, nu lopen de druppels niet meteen over de wangen. Helaas regelmatig niet verkrijgbaar, waardoor ik de ene keer Hylan oogdruppels krijg, en vandaag weer een nieuwe, Celluvisc. Zal mij benieuwen!

30-11-2023 | Vrouw | 70
carbomeer (1/3mg/ml)
Droge ogen
Krijg binnen 1 week na begin gebruik last van neus en keelholte. Na stoppen met vidisic gaan deze verschijnselen weer weg. Bijwerking van het produkt?? Is hier wat aan te doen?

31-07-2019 | Vrouw | 56
Droge ogen
Ik heb het idee dat ik door het gebruik van de Vidisic ooggel steeds meer wimpers verlies. Zijn er meerdere gebruikers die deze ervaring hebben? Ik gebruik het al jaren maar het laatste half jaar gebruik ik op advies van mijn huisarts meerdere druppels voor het slapen gaan omdat mijn ogen alsnog vastkleefden smorgens, als ik savonds maar 1 druppeltje gebruikte.

30-05-2016 | Vrouw | 59
Droge ogen
1 min. na druppelen voelen mijn ogen weer goed aan. Werkt echt verzachtend. Het branderige, droge gevoel komt wel vrij snel terug.

15-02-2013 | Vrouw | 42
Auto-immuunziekte
Door syndroom van Sjogren heb ik last van zeer droge ogen. De ooggel werkt prima. Ik mag het onbeperkt gebruiken. Het enige nadeel is dat je even niet helder kan zien. De bijwerkingnzijn nihiel.