Ervaringen met Lumigan

bimatoprost

hoesten met slijm lange tijd rode ogen

Glaucoom (11 meningen)

26-11-2009 | Man

31-07-2016 | Vrouw | 32
Oogontsteking
Ik heb dit medicijn voor ik denk 4 dagen gebruikt, ben daarna overgestapt op iets anders, moest het alleen gebruiken ter voorkoming van hoge oogdruk door gebruik van predforte. Ik zou dit medicijn niet aanraden tenzij je geen andere medicatie kan gebruiken. Mijn blauwe ogen zijn permanent van kleur verandert. In de bijsluiter staat dat alleen bruine of groene ogen kunnen v[lees meer...]erkleuren, dit klopt niet! Als je op Google zoekt in het Engels zie je dat ik niet de enige ben. Daarnaast was in die vier dagen het vet rond mijn ogen verdwenen, ik zag eruit alsof ik anorexia had om mijn ogen. Dit is een bijwerking die wanneer je stopt weg zou moeten gaan. Het is inderdaad zo dat er weer wat vet is bijgekomen maar het is lang niet wat het was. Nu 9 maanden later heb ik dan ook nog een extra diepe oogplooi en de huid eromheen is slap door het vet wat er niet meer zit. Ik ben 10 jaar ouder geworden in mijn gezicht door die 4 dagen en mijn oogkleur waar ik altijd complimenten om kreeg is verandert in een vieze kleur, denk aan de kleur die je krijgt als je alle kleuren mengt. Ik weet overigens de dosering niet meer, alleen dat het 1 druppel was per dag.

12-01-2013 | Man | 59
bimatoprost
Middel werd voorgeschreven door de oogarts.Geregeld last van,alsof er iets in je oog zit.Ook na toediening s'avonds slecht in slaap kunnen komen.En het werkt ook nog eens zeer bloeddrukverhogend.Oogdrukverlagend werkt het wel,maar door de vervelende bijwerkingen,heb ik i.s.m de arts besloten,om even(3 maanden) niets te gebruiken,mede vanwege het feit,dat ik voor gebruik no[lees meer...]g binnen de norm zat,en er nu zelfs flink onder.

05-12-2015 | Vrouw | 61
Glaucoom
Ik schrijf voor schoonzus. Zij heeft als bijwerking zo'n zoute smaak in haar mond. Geen enkele arts weet hier raad op. Ze heeft al diverse merken oogdruppels uitgeprobeerd. Niets helpt. Heeft nog iemand hier last van of weet wat kan helpen? Ze is ten einde raad

08-07-2021 | Man | 63
bimatoprost (0,3mg/ml)
Ik gebruik dit product al een aantal jaren en heb totaal geen bijwerkingen. Hiervoor andere oogdruppels waarvan ik de hele dag een kriebelhoest had. Ik gebruik Lumigan 0,3 ml omdat ik glucoom heb en men niet weet waar het vandaan komt. Er wordt gezegd geboorte land, maar ben de enige in de familie die het heeft!!bij heb er baat bij en beveel dit product aan.

08-10-2013 | Man | 64
bimatoprost
Hoesten, slijmvorming, heesheid, gewrichtspijn, allergische klachten.

10-12-2012 | Man | 65
Hartkloppingen
ben sinds een paar weken gebruiker van Lumigan en kan nog weinig zeggen over eventuele bijwerkingen. Ik gebruikte eerst xalatan maar ben nu overgestapt omreden dat xalatan niet meer in de vergoeding van CZ valt. heb op het moment wel weer af en toe dat het hart sneller en onregelmatig klopt. Het zelfde als bij timolol en timoptol het geval was. Bij xalatan had ik daar geen[lees meer...] last van. Ben nog niet zeker of ik met Lumigan verder zal gaan. eerstvolgende afspraak met mijn oogarts is dit punt van duscussie.

27-12-2021 | Vrouw | 66
Glaucoom
Lumigan krijg ik veel jeuk aan de ogen en de ogen zijn nog droger, en spier pijn aan schouder en nek, wimper en haaruitval. hiervoor had ik Xalmono een dik jaar gebruikt , kreeg ik van de apotheek er was latanoprost voorgeschreven maar ik kreeg alleen maar xalmono van de apotheek daar had ik nog veel meer klachten van, dus die gebruik ik niet meer. ik stap nu over [lees meer...]op Monoprost hopelijk geven die minder klachten. iemand een tip?

06-04-2013 | Vrouw | 66
bimatoprost
Ik heb Glaucoom waarvoor ik 1 druppel Lumigan in beide ogen doe voor het slapen gaan Vanaf dat ik het gebruik kan ik niet meer in slaap komen door harde hartslag. In het midden van de nacht heb ik het gevoel eindelijk eens tot rust te komen. Dan wordt het gebonk in mijn hoofd een beetje minder. Eerst gebruikte ik Xalatan en daar kreeg ik hele vermoeide ogen van en oedeem[lees meer...] en jeuk aan mijn oogleden. Ik heb besloten om , om de dag maar dan 'smorgens 1 druppel in elk oog te doen, eens kijken of het helpt.

04-03-2024 | Vrouw | 69
Glaucoom

rode ogen hoesten met slijm lange tijd

Hoesten, slijmvorming, heesheid Rode oogranden

21-12-2023 | Man | 69
Glaucoom
na een week dit gebruikt te hebben heel droge ogen, en heel veel pijn aan de oogspier ging dwars door het hoofd, zou een bijwerking kunnen zijn met andere geneesmiddelen welke ik moet in nemen.

01-03-2016 | Man | 70
Glaucoom
Na aantal weken gebruik: ongunstige variaties in verhoogde bloeddruk, soms krampgevoel bij hart gevolgd door hoestbui, hartslag slaat nu vaak een slag over. Na mijn hartoperatie slik ik bloeddrukverlagers en ben extra alert waar het mijn hart betreft. Ik ben dan ook niet zo gelukkig met deze bijwerkingen. Binnenkort overleg met de oogspecialist. Dan pas ook is het eerste[lees meer...] resultaat bekend. (Verlaging oogdruk)

15-12-2021 | Vrouw | 71
Glaucoom
Ik gebruik deze druppels sinds een maand of vier. Nu al een dag of wat onregelmatige hartslag, hartkloppingen, druk op de borst, duizeligheid en hoge bloeddruk en dat terwijl mijn bloedruk altijd aan de lage kant was.

16-01-2015 | Man | 71

21-10-2020 | Vrouw | 74
Glaucoom
Gebruik al jaren Lumigan. Ging redelijk. Niet zoveel bijverschijnselen als met druppels waarin conserveringsmiddel zit. Een jaar ?? geleden is de verpakking veranderd en voor mijn gevoel ook de inhoud. Veel hoesten, snel allergie's, pijn op de borst, verhoogde bloeddruk. Opgenomen in ziekenhuis,situatie werd steeds slechter, kon de trap niet meer op. Hartcatheterisatie ge[lees meer...]had. Geen vernauwingen. In overleg met oogarts overgegaan op Latanoprost. Nu drie weken verder en voel me stukken beter. Zijn er meer mensen die verandering van verpakking ook meer klachten hebben gekregen? Ben erg benieuwd.

17-03-2011 | Man | 75
Glaucoom
rode ogen, tranende ogen ook na 12 uur. Droge mond, hoest/verkoudheidsgevoel, duizeligheid, dromen. Wazig zien