ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 1 van 2

09-05-2017

Acetazolamide Tabletten (acetazolamide)

Ik gebruik deze medicijnen al meer dan twee maanden om ervoor te zorgen dat de hersenvocht die ik opbouw wordt afgevoerd, op een een of andere manier doet mijn lichaam dit niet meer zelf. De eerste werd ik er heel erg slaperig en langzaam van, ik kwam moeilijk uit bed en ik en de mensen om mij heen merkten ook dat mijn reactie vermogen en concentratie minder werden na 2 a [lees meer...]3 weken had ik overal tintelingen in mijn lichaam, voornamelijk in mijn handen, voeten, gezicht en lippen. Nu na 2 maanden gebruik merk ik nog weinig van de bij werkingen. De eerste maand voerde het niet genoeg vocht weg, waardoor ik tussendoor voor een ruggenprik moest, gelukkig is dat niet meer het geval en passen de medicijnen helemaal bij mn lichaam.
28-04-2017

Idiopathische intracraniële hypertensie

Voorgeschreven bij ernstig verhoogde hersendruk en papiloedeem, eerste halfjaar was verschrikkelijk. Veel last van bijwerkingen, tintelingen, duizelig, misselijk en ontzettend moe, kon hele dagen slapen. Toen het lichaam eraan gewend was werden de bijwerkingen minder en inmiddels weinig last meer van bijwerkingen.
14-04-2017

Glaucoom

Oogdruk erg hoog na een staaroperatie. Had ook een erge spanning op mijn geopereerde oog en na gebruik van deze medicijnen voelde dat een heel stuk minder. Moet over een week terug komen. Zijn er mensen die dit ook hadden na een staaroperatie?
09-03-2016

Ziekte van Menière

Ik kreeg Diamox voorgeschreven bij de ziekte van Ménière. Het is tot nu toe de enige vochtafdrijver die de druk in mijn binnenoor kon verminderen... maar slechts voor beperkte tijd (ongeveer twee weken, daarna kwam de druk terug). Erg vervelend zijn de tintelingen in handen en voeten, maar in mijn geval nog erger: oorsuizen / tinnitus. Ik had dit al - net als gevolg van de[lees meer...] ziekte van Ménière - en op korte tijd is dit fel verergerd. Blijkt een gekend neveneffect te zijn van Diamox.
18-12-2015

Bacteriële infectie

Ik moest een half uurtje na het tegelijk innemen van 4 tabletten van 500mg 2 dagen overgeven. Kon niets binnenhouden en moest uiteindelijk stoppen met de kuur.
27-10-2015

Glaucoom

Ik gebruik Acetazolamide tabletten naast mijn oogdruppels tegen verhoogde oogdruk en in afwachting van een oogoperatie. Ik ben er doodmoe van, hoofdpijn, suf, duizelig, misselijk en tintelingen in vingers, handen, benen en voeten. Ik ben maar half zo scherp als ik normaal ben en lig veel te slapen, omdat ik zo moe ben en hoofdpijn heb. Helaas is dit het enige wat nog helpt[lees meer...] om de oogdruk enigszins naar beneden te brengen, zodat zo min mogelijk schade aangericht wordt aan de oogzenuw. Ik krijg er kaliumtabletten bij, maar heb het gevoel dat ik er alsnog een tros bananen, een bak tomaten en een reep pure chocola extra bij moet eten. Nog even volhouden, over twee en een halve week is de operatie, daarna nog 6 weken voordat de drain gaat werken, en dan hoef ik niet meer.
14-08-2014

Oogontsteking

Sinds 3 wkn slik ik 2 x een halve tablet ivm vocht achter het netvlies. Daarvoor zat ik al maanden op 2 x een kwart. Omdat mn "goede" oog nu ook een actieve ontsteking heeft is de hoeveelheid verhoogd. Ik heb altijd tintelingen in mn vingers, hakken, gezicht, tong, tanden, tenen, hoofd, knieën. Het is gelukkig niet allemaal tegelijk maar een aantal komen wel tegelijk. Voo[lees meer...]r met kou of wrijving met de handen gaan mn vingers tintelen. Daarnaast ben ik vaak moe heb ik last van mn spieren en hyperventilatie door dit middels waardoor ik me weer licht in mn hoofd voel en onvast op mn benen sta en me trillerig voel. Zeer irritant en beperkend in t dagelijks leven. Ik zou graag mensen horen met dezelfde bijwerkingen. Inmiddels slik ik wat calium er bij in de hoop dat het dan iets beter wordt.
08-01-2013

Acetazolamide Tabletten (acetazolamide)

ik had een zwarte vlek in me gezichtsveld. na wat onderzoeken meteen opgenomen in het ziekenhuis en met de medicijnen begonnen. begon eerst met 2 keer 250mg maar dat deed weinig dus toen naar 2 keer 500mg verhoogt. dat ging niet goed want me lever die begon slechter te werken. ik moest er meteen weer mee stoppen. na een paar weken en heel wat LP was me lever weer herstelt.[lees meer...] de medicijnen zijn toen weer langzaam opgebouwd en zit nu weer op 2 keer 500mg per dag. ik heb vaak last van tintelingen in me hiel en als ik de kou in ga ook in me gezicht. ik vint het een heel irritand gevoel maar er valt mee te leven. vorige week tehoren gekregen dat me ogen weer goed zijn dus mischien mag ik beginnen met afbouwen
Pagina 1 van 2

Mirena (1983) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (810) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (417) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (412) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (349) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!