lees de ervaringen

Bijwerkingen
Pagina 1 van 2

09-03-2016

Ziekte van Menière

Ik kreeg Diamox voorgeschreven bij de ziekte van Ménière. Het is tot nu toe de enige vochtafdrijver die de druk in mijn binnenoor kon verminderen... maar slechts voor beperkte tijd (ongeveer twee weken, daarna kwam de druk terug). Erg vervelend zijn de tintelingen in handen en voeten, maar in mijn geval nog erger: oorsuizen / tinnitus. Ik had dit al - net als gevolg van de[lees meer...] ziekte van Ménière - en op korte tijd is dit fel verergerd. Blijkt een gekend neveneffect te zijn van Diamox.
18-12-2015

Bacteriële infectie

Ik moest een half uurtje na het tegelijk innemen van 4 tabletten van 500mg 2 dagen overgeven. Kon niets binnenhouden en moest uiteindelijk stoppen met de kuur.
27-10-2015

Glaucoom

Ik gebruik Acetazolamide tabletten naast mijn oogdruppels tegen verhoogde oogdruk en in afwachting van een oogoperatie. Ik ben er doodmoe van, hoofdpijn, suf, duizelig, misselijk en tintelingen in vingers, handen, benen en voeten. Ik ben maar half zo scherp als ik normaal ben en lig veel te slapen, omdat ik zo moe ben en hoofdpijn heb. Helaas is dit het enige wat nog helpt[lees meer...] om de oogdruk enigszins naar beneden te brengen, zodat zo min mogelijk schade aangericht wordt aan de oogzenuw. Ik krijg er kaliumtabletten bij, maar heb het gevoel dat ik er alsnog een tros bananen, een bak tomaten en een reep pure chocola extra bij moet eten. Nog even volhouden, over twee en een halve week is de operatie, daarna nog 6 weken voordat de drain gaat werken, en dan hoef ik niet meer.
14-08-2014

Oogontsteking

Sinds 3 wkn slik ik 2 x een halve tablet ivm vocht achter het netvlies. Daarvoor zat ik al maanden op 2 x een kwart. Omdat mn "goede" oog nu ook een actieve ontsteking heeft is de hoeveelheid verhoogd. Ik heb altijd tintelingen in mn vingers, hakken, gezicht, tong, tanden, tenen, hoofd, knieën. Het is gelukkig niet allemaal tegelijk maar een aantal komen wel tegelijk. Voo[lees meer...]r met kou of wrijving met de handen gaan mn vingers tintelen. Daarnaast ben ik vaak moe heb ik last van mn spieren en hyperventilatie door dit middels waardoor ik me weer licht in mn hoofd voel en onvast op mn benen sta en me trillerig voel. Zeer irritant en beperkend in t dagelijks leven. Ik zou graag mensen horen met dezelfde bijwerkingen. Inmiddels slik ik wat calium er bij in de hoop dat het dan iets beter wordt.
08-01-2013

Acetazolamide Tabletten (acetazolamide)

ik had een zwarte vlek in me gezichtsveld. na wat onderzoeken meteen opgenomen in het ziekenhuis en met de medicijnen begonnen. begon eerst met 2 keer 250mg maar dat deed weinig dus toen naar 2 keer 500mg verhoogt. dat ging niet goed want me lever die begon slechter te werken. ik moest er meteen weer mee stoppen. na een paar weken en heel wat LP was me lever weer herstelt.[lees meer...] de medicijnen zijn toen weer langzaam opgebouwd en zit nu weer op 2 keer 500mg per dag. ik heb vaak last van tintelingen in me hiel en als ik de kou in ga ook in me gezicht. ik vint het een heel irritand gevoel maar er valt mee te leven. vorige week tehoren gekregen dat me ogen weer goed zijn dus mischien mag ik beginnen met afbouwen
07-01-2013

Acetazolamide Tabletten (acetazolamide)

Ik neem sinds 18-12-2012 's-avonds 1 tablet Acetazolamide 250 mg. tegen mijn centrale slaapapneu. Mijn apneu lijkt te gaan verminderen, echter met grote wisselingen in aantal, alsof het moment dat ik voor het slapen de tablet inneem er invloed op lijkt te hebben. Als bijwerkingen heb ik sterke huidirritaties op hals, schouder en borst en sinds kort ook op mijn hand. Graag[lees meer...] reacties van mensen die soortgelijke ervaringen hebben.
16-07-2011

Macula oedeem en oogdruk

sinds ik dit gebruik slaap ik geen nacht door, moet 4 a 7 keer naar toilet, heb veel last van tintelingen in tenen handen, knien of hielen. ben hierdoor heel erg moe en futloos
10-02-2011

Glaucoom door medicijngebruik

bijwerkingen: Ernstige tintelingen in handen en voeten, heel moe, altijd koud, vaak misselijk en duizelig. Tabletten splijten niet gemakkelijk.
Pagina 1 van 2

Mirena (1947) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (786) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (402) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (395) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (338) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Cymbalta (291) - Depressie - antidepressiva overig

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!