Glaucoom (4 meningen)

Lumigan (12 meningen)
Diamox (12 meningen)

28-06-2020 | Man | 56
Glaucoom
Dit middel heeft zeer ernstige bijwerkingen die je allemaal op de koop moet toenemen om aan die ene gewenste werking (i.c. oogboldruk omlaag) te realiseren. Dit vervloekte “medicijn” onttrekt kalium en vocht aan je lichaam (vooral aan de ogen) en de prijs die je er voor betaalt is extreme vermoeidheid, kortademigheid, tintelingen in vingers, armen, oksels en lippen. Het [lees meer...]maakt je neerslachtig, geïrriteerd, draaierig, suf, licht in je hoofd en je kunt er niersteenaanvallen van krijgen. Dit alles heb ik meegemaakt en geloof me het is geen pretje. Dit middel is PUUR VERGIF.

25-01-2020 | Vrouw | 42
acetazolamide (250mg)
Als aanvulling op mijn behandeling slik ik nu 2x een halve tablet. Effect is erg goed. Bijwerkingen vallen mee. Sinds dag 2 dagelijks tintelingen in handen en voeten. Heel veel plassen snachts en ik lust ineens de gekste dingen niet meer. Iets wat ik normaal super lekker vind valt nu ineens erg tegen. En bij de gedachten aan alcohol word ik al misselijk. (Ik drink normaal[lees meer...] dagelijks wijn of speciaalbier) Dat laatste is dus wel positief want ik zal er tevens door afvallen wat goed uitkomt.

08-10-2019 | Vrouw | 42
acetazolamide (250mg)
De dosis was 2x per dag een halve tablet 2 uur na inname van m'n eerste halve tablet meteen moe. Dag later voelde ik mijn gruwelijk! Wat een verschrikkelijke medicatie. Heel veel last gehad vaan bijwerkingen. Gestopt omdat ik hevige jeuk en blaasjes in m'n mond kreeg !!

21-04-2019 | Vrouw | 32
acetazolamide (250mg)
Ik heb precies dezelfde klachten en diagnose, een onbekende oorzaak van teveel aanmaak hersenvocht! Ik ben wel heel erg moe vooral eind van de dag. Ik gebruik deze medecijn al drie weken lang nu. Ben heel erg benieuwd hoe het nu met u gaat! Groetjes,

10-01-2019 | Vrouw | 32
Idiopathische intracraniële hypertensie
Anderhalf jaar geleden werd bij mij I.I.H. vastgesteld (Idiopathische intracraniële hypertensie, ook wel Pseudotumor Cerebri genaamd). Ik had al lange tijd hevige hoofdpijnen vergelijkbaar met migraine. Verschillende behandelingen en pijnstillers via specialisten (hoofdpijnpoli, expertisecentrum) boden geen oplossing. Uiteindelijk werd er een verhoogde hersendruk geconstat[lees meer...]eerd na uitvoeren van een lumbaalpunctie. De druk was 32, alarmerend hoog. Ik kreeg Diamox, maar het heeft een jaar geduurd voordat mijn lijf voldoende baat had bij dit middel, ik heb namelijk 6 lumbaalpuncties gehad in een jaar om overtollig hersenvocht af te voeren, ondanks de Diamox. Uiteindelijk behelp ik mij sinds een half jaar met 2x250 mg. per dag zonder lumbaalpuncties. Wel ben ik in afgelopen jaar afgevallen en leef ik gezonder en gebalanceerder dan voorheen. Nu hebben mijn vriend en ik een kinderwens en probeer ik heel geleidelijk aan de Diamox af te bouwen, door er met een pillensnijder een kwartje per week af te halen. De eerste week verliep prima, deze 2e week merk ik al verschil. De vraag is of dit ontwenning is, of dat ik afhankelijk ben van het middel om een gezonde hersendruk te behouden. Bij I.I.H. is namelijk onduidelijk of het weg gaat of niet. Diamox tijdens zwangerschap is mij door de huisarts en de neuroloog ten zeerste afgeraden. Ik krijg verder helaas geen antwoorden of andere opties. Heeft iemand tips of ervaring met afbouwen of zwangerschap na verhoogde intracraniële druk?

21-12-2017 | Vrouw | 21
acetazolamide (250mg)
Ik gebruik dit medicijn sinds 27 oktober. Er is bij mij 26 oktober de diagnose vastgesteld van een onbekende oorzaak voor het teveel aanmaken voor hersenvocht, waardoor ik enorm veel last had van migraine/hoofdpijn en lichtflitsen in mijn ogen. Sinds ik de medicijnen gebruik (2x oer dag een halve tablet) heb ik nergens last meer van. Wel heb ik soms nog last van de bij[lees meer...]werkingen, vooral tintelingen in mijn kleine tenen en hakken, soms een gek gevoel in mijn knieën, en ik ben nog steeds soms heel moe. Wel heb ik gemerkt dat dit al stukken minder is dan het begin.

09-05-2017 | Vrouw | 23
acetazolamide (250mg)
Ik gebruik deze medicijnen al meer dan twee maanden om ervoor te zorgen dat de hersenvocht die ik opbouw wordt afgevoerd, op een een of andere manier doet mijn lichaam dit niet meer zelf. De eerste werd ik er heel erg slaperig en langzaam van, ik kwam moeilijk uit bed en ik en de mensen om mij heen merkten ook dat mijn reactie vermogen en concentratie minder werden na 2 a [lees meer...]3 weken had ik overal tintelingen in mijn lichaam, voornamelijk in mijn handen, voeten, gezicht en lippen. Nu na 2 maanden gebruik merk ik nog weinig van de bij werkingen. De eerste maand voerde het niet genoeg vocht weg, waardoor ik tussendoor voor een ruggenprik moest, gelukkig is dat niet meer het geval en passen de medicijnen helemaal bij mn lichaam.

28-04-2017 | Vrouw | 38
Idiopathische intracraniële hypertensie
Voorgeschreven bij ernstig verhoogde hersendruk en papiloedeem, eerste halfjaar was verschrikkelijk. Veel last van bijwerkingen, tintelingen, duizelig, misselijk en ontzettend moe, kon hele dagen slapen. Toen het lichaam eraan gewend was werden de bijwerkingen minder en inmiddels weinig last meer van bijwerkingen.

14-04-2017 | Vrouw | 70
Glaucoom
Oogdruk erg hoog na een staaroperatie. Had ook een erge spanning op mijn geopereerde oog en na gebruik van deze medicijnen voelde dat een heel stuk minder. Moet over een week terug komen. Zijn er mensen die dit ook hadden na een staaroperatie?

09-03-2016 | Vrouw | 38
Ziekte van Menière
Ik kreeg Diamox voorgeschreven bij de ziekte van Ménière. Het is tot nu toe de enige vochtafdrijver die de druk in mijn binnenoor kon verminderen... maar slechts voor beperkte tijd (ongeveer twee weken, daarna kwam de druk terug). Erg vervelend zijn de tintelingen in handen en voeten, maar in mijn geval nog erger: oorsuizen / tinnitus. Ik had dit al - net als gevolg van de[lees meer...] ziekte van Ménière - en op korte tijd is dit fel verergerd. Blijkt een gekend neveneffect te zijn van Diamox.

18-12-2015 | Vrouw | 23
acetazolamide (500mg)
Bacteriële infectie
Ik moest een half uurtje na het tegelijk innemen van 4 tabletten van 500mg 2 dagen overgeven. Kon niets binnenhouden en moest uiteindelijk stoppen met de kuur.

27-10-2015 | Vrouw | 47
Glaucoom
Ik gebruik Acetazolamide tabletten naast mijn oogdruppels tegen verhoogde oogdruk en in afwachting van een oogoperatie. Ik ben er doodmoe van, hoofdpijn, suf, duizelig, misselijk en tintelingen in vingers, handen, benen en voeten. Ik ben maar half zo scherp als ik normaal ben en lig veel te slapen, omdat ik zo moe ben en hoofdpijn heb. Helaas is dit het enige wat nog helpt[lees meer...] om de oogdruk enigszins naar beneden te brengen, zodat zo min mogelijk schade aangericht wordt aan de oogzenuw. Ik krijg er kaliumtabletten bij, maar heb het gevoel dat ik er alsnog een tros bananen, een bak tomaten en een reep pure chocola extra bij moet eten. Nog even volhouden, over twee en een halve week is de operatie, daarna nog 6 weken voordat de drain gaat werken, en dan hoef ik niet meer.

14-08-2014 | Vrouw | 40
Oogontsteking
Sinds 3 wkn slik ik 2 x een halve tablet ivm vocht achter het netvlies. Daarvoor zat ik al maanden op 2 x een kwart. Omdat mn "goede" oog nu ook een actieve ontsteking heeft is de hoeveelheid verhoogd. Ik heb altijd tintelingen in mn vingers, hakken, gezicht, tong, tanden, tenen, hoofd, knieën. Het is gelukkig niet allemaal tegelijk maar een aantal komen wel tegelijk. Voo[lees meer...]r met kou of wrijving met de handen gaan mn vingers tintelen. Daarnaast ben ik vaak moe heb ik last van mn spieren en hyperventilatie door dit middels waardoor ik me weer licht in mn hoofd voel en onvast op mn benen sta en me trillerig voel. Zeer irritant en beperkend in t dagelijks leven. Ik zou graag mensen horen met dezelfde bijwerkingen. Inmiddels slik ik wat calium er bij in de hoop dat het dan iets beter wordt.

08-01-2013 | Vrouw | 24
acetazolamide
ik had een zwarte vlek in me gezichtsveld. na wat onderzoeken meteen opgenomen in het ziekenhuis en met de medicijnen begonnen. begon eerst met 2 keer 250mg maar dat deed weinig dus toen naar 2 keer 500mg verhoogt. dat ging niet goed want me lever die begon slechter te werken. ik moest er meteen weer mee stoppen. na een paar weken en heel wat LP was me lever weer herstelt.[lees meer...] de medicijnen zijn toen weer langzaam opgebouwd en zit nu weer op 2 keer 500mg per dag. ik heb vaak last van tintelingen in me hiel en als ik de kou in ga ook in me gezicht. ik vint het een heel irritand gevoel maar er valt mee te leven. vorige week tehoren gekregen dat me ogen weer goed zijn dus mischien mag ik beginnen met afbouwen

07-01-2013 | Man | 70
acetazolamide
Ik neem sinds 18-12-2012 's-avonds 1 tablet Acetazolamide 250 mg. tegen mijn centrale slaapapneu. Mijn apneu lijkt te gaan verminderen, echter met grote wisselingen in aantal, alsof het moment dat ik voor het slapen de tablet inneem er invloed op lijkt te hebben. Als bijwerkingen heb ik sterke huidirritaties op hals, schouder en borst en sinds kort ook op mijn hand. Graag[lees meer...] reacties van mensen die soortgelijke ervaringen hebben.

16-07-2011 | Vrouw | 46
Macula oedeem en oogdruk
sinds ik dit gebruik slaap ik geen nacht door, moet 4 a 7 keer naar toilet, heb veel last van tintelingen in tenen handen, knien of hielen. ben hierdoor heel erg moe en futloos

Thyrax Duotab (848) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (543) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (498) - Antibiotica - penicillines breedspectrum