Ervaringen met Xalatan

Glaucoom (13 meningen)

Acetazolamide Tabletten (30 meningen)
Monoprost (22 meningen)
Lumigan (19 meningen)
Travatan (18 meningen)
Cosopt (14 meningen)

20-09-2010 | Vrouw
Hoge oogdruk
Irritatie, jeuk, gevoel dat er iets in het oog zit en als ik 's-avonds druppel kan ik de volgende morgen slecht zien. Ik heb nog steeds geen leesbril nodig, behalve als ik gedruppeld heb dan lopen de volgende dag, in mijn boek en op mijn computerscherm de letters door elkaar.

20-12-2009 | Man
Oculaire hypertensie
Na enkele dagen gebruik kreeg ik last van bovenste luchtweginfecties en een vorm van kortademigheid. Eerst dacht ik aan een verkoudheid, maar na enkele weken bleven deze bijwerkingen duren. Gevolg : volledige reukstoornis en praktisch volledige smaakstoornis. Onprettig.

12-04-2010 | Vrouw
Glaucoom
brandend gevoel na druppelen in ogen. pijnlijke huid irritatie om ogen (ondanks zorgvuldig afdekken oogzone). Deze week daarvoor naar dermatoloog.

15-03-2010 | Man
Glaucoom
Gebruik sinds 2 jaar xalatan. Direct na het druppelen licht brandirige ogen, kan even geen licht verdragen. Constant een loopneus (waterig) moet heel vaak niezen. zijn er meer gebruikers die deze symptomen hebben van loopneus en veel niezen. oogarts weet nog geen verbinding te leggen met dit verschijnsel. kan wel een andere gebruiker met de zelfde ervaringen

09-11-2009 | Man
Hoge oogboldruk
lijkt te gek spul, maar na zo'n 4 weken begint t met soort griep: spierpijn, die nu na zo'n 3 maanden echt sterker begint te worden, linker en rechter arm. dus aan de ibuprofen 600mg. Kijken of dat wat word ik heb ze net gebeld, antwoord nou da's jammer voor u, maar wij gaan het niet zonder benzalkoniumchloride maken. Ik wil niet blind worden maar ook de pijn niet, dus ho[lees meer...]elang mag ik aan de pijnstillers waar ik ook weer heel raar van in mn hoofd word pfff.

16-02-2013 | Man | 74
Cholesterol
geen informatie maar een vraag: we gaan voor meer dan 6 weken naar Australië, een reis van circa 25 uur. Latanoprost moet in de koelkast bewaard worden, ook in gesloten verpakking. Is het mogelijk Xalaton met een Nederlands recept in Australië aan te schaffen? Zo ja, hoe regel je dat?

10-12-2012 | Man | 65
latanoprost
ben nog zoekende naar de juiste medicijn met de minste bijwerkingen. ben ook benieuwd naar de ervaringen van anderen met Lumigan

28-11-2012 | Vrouw | 59
latanoprost
voelde me niet goed, depressief, holtes dicht, lichte hartkloppingen, het werkte niet genoeg volgens de oogarts dus over naar Travatan

21-03-2010 | Vrouw
Verhoogde oogdruk
geirriteerde ogen en zeer veel last van een loopneus gedurende de dag

01-12-2009 | Man
Glaucoom/oogboldruk
na inname branderige ogen, soms veel spierpijn in mijn benen, redelijk vaak hoofdpijn

09-02-2017 | Man | 85
latanoprost (50ug/ml)
Glaucoom
Mijn echtgenoot gebruikte jaren Xalatan voor de hoge oogdruk. Opeens werd dit Latanoprost. Hierop reageerde hij niet goed, rode waterige oogjes, gezwollen oogleden, huiduitslag. De oogarts schreef eerst monoprost voor waarbij geen verbetering en daarna Timo Comod waar hij na een maand hele heftige bijwerkingen van kreeg. Hele dikke opgezwollen oogleden en hele dikke opgezw[lees meer...]ollen ledematen. Nu is de oogdruk zodanig hoog dat hij weer Xalatan voorgeschreven krijgt, maar de apotheek geeft weer Latanoprost mee, want is hetzelfde. Wil perse de Xalatan terug, maar moet volledig zelf betalen terwijl de zorgverzekeraar zegt dat de apotheek wel de reguliere kosten kan declareren en dat ik alleen het overige gedeelte moet bijbetalen, maar apotheek begint daar niet aan. Weet niet meer wat te doen!

02-02-2014 | Man | 55
Glaucoom
Ik gebruik al jaren xalatan, in eerste aanleg zonder bijwerkingen . Tot voor kort zat xalatan in een wit/blauwe verpakking nu sinds enkele maanden in een wit/groene verpakking , direct bij het eerste flesje nadat de verpakking is veranderd zijn bij mij bijwerkingen ontstaan. Prikkelen bij druppelen, net of er een vlies of iets in het oog zit en sinds kort jeuk op het o[lees meer...]oglid en schraalheid. Ik heb de apotheker gevraagd of er aan de samenstelling van het middel iets is veranderd. Deze kon hierop geen antwoord geven. Zijn er meer gebruikers van xalatan waar dit zo opvallend bij veranderd is?

09-07-2013 | Man | 53
glaucoom

01-08-2012 | Man | 65
latanoprost
Ik ben op dokters advies van timolo naar timoptol overgestapt, en na enige tijd vanwege de steeds frequentere bijwerking als hartkloppingen op de meest verschillende momenten overgegaan naar Xalatan in combinatie met Azopt. Bij de apotheker is op een gegeven moment latanoprost als vervanger meegegeven en daar had ik acuut opnieuw enrstige hartkloppingen bij gekregen. Op aa[lees meer...]ndringen van mijn arts is er weer naar Xalatan overgesatapt en zijn de bijwerkingen direct verdwenen. Nu heeft de apotheker mij de nieuwe Xalatan laten afrekenen omdat dit middel niet meer vegoed zou worden door de verzekering. Heeft iemand hier ook ervaring mee wilt u dan zo vriendelijk zijn mij te laten weten hoe dit is opgelost. ik ben hierdoor zeer ontevreden over de houding van de apotheker.

31-10-2011 | Man | 53
Glaucoom
Ik gebruik xalatan en tumpotol als oogdruppels tegen glaucoom. Sinds ik deze twee medicijnen gebruik is mijn oogdruk mooi laag. Wel heb ik sinds ik deze medicijnen gebruik met eneige regelmaat langdurige periode (2 a 3 maanden) dat ik me continue wat 'grieperig' voel: moe, lusteloos, (spier)pijn in mijn linkerarm en een licht koorsrtig gevoel. Te weinig om je echt ziek te [lees meer...]voelen maar te veel om je echt lekkker te voelen

10-04-2011 | Man | 78
Verlaging oogdruk
Na ooguitval werd de oogdruk gemeten als 20 mmHG. Kreeg eerst Carteabak maar daar ging mijn hartslag van omlaag. Kreeg toen Xalatan en gebruik dit nog steeds zonder bijwerkingen. Oogdruk is nu 14 mmHG