Lumigan

bimatoprost

Glaucoom (5 meningen)

Acetazolamide Tabletten (20 meningen)
Xalatan (20 meningen)
Travatan (17 meningen)
Diamox (11 meningen)
Cosopt (10 meningen)

08-12-2019

Lumigan (bimatoprost)

mijn oogdruk was opgelopen naar boven de 20 en op advies van oogarts werd oogdruppels Lumigan voorgeschreven, met de vermelding dat ik levenslang oogdruppels zou moeten gebruiken, maar de oogdruk werd steeds hoger en dat schommelde tussen de 20 en 30 en nu zins kort 3 weken op advies overgestapt op Ganfort druppels en na 3 dagen is de oogdruk gezakt naar 11 links en rec[lees meer...]hts 14. Zeer kontent
31-07-2016

Oogontsteking

Ik heb dit medicijn voor ik denk 4 dagen gebruikt, ben daarna overgestapt op iets anders, moest het alleen gebruiken ter voorkoming van hoge oogdruk door gebruik van predforte. Ik zou dit medicijn niet aanraden tenzij je geen andere medicatie kan gebruiken. Mijn blauwe ogen zijn permanent van kleur verandert. In de bijsluiter staat dat alleen bruine of groene ogen kunnen v[lees meer...]erkleuren, dit klopt niet! Als je op Google zoekt in het Engels zie je dat ik niet de enige ben. Daarnaast was in die vier dagen het vet rond mijn ogen verdwenen, ik zag eruit alsof ik anorexia had om mijn ogen. Dit is een bijwerking die wanneer je stopt weg zou moeten gaan. Het is inderdaad zo dat er weer wat vet is bijgekomen maar het is lang niet wat het was. Nu 9 maanden later heb ik dan ook nog een extra diepe oogplooi en de huid eromheen is slap door het vet wat er niet meer zit. Ik ben 10 jaar ouder geworden in mijn gezicht door die 4 dagen en mijn oogkleur waar ik altijd complimenten om kreeg is verandert in een vieze kleur, denk aan de kleur die je krijgt als je alle kleuren mengt. Ik weet overigens de dosering niet meer, alleen dat het 1 druppel was per dag.
01-03-2016

Glaucoom

Na aantal weken gebruik: ongunstige variaties in verhoogde bloeddruk, soms krampgevoel bij hart gevolgd door hoestbui, hartslag slaat nu vaak een slag over. Na mijn hartoperatie slik ik bloeddrukverlagers en ben extra alert waar het mijn hart betreft. Ik ben dan ook niet zo gelukkig met deze bijwerkingen. Binnenkort overleg met de oogspecialist. Dan pas ook is het eerste[lees meer...] resultaat bekend. (Verlaging oogdruk)
05-12-2015

Glaucoom

Ik schrijf voor schoonzus. Zij heeft als bijwerking zo'n zoute smaak in haar mond. Geen enkele arts weet hier raad op. Ze heeft al diverse merken oogdruppels uitgeprobeerd. Niets helpt. Heeft nog iemand hier last van of weet wat kan helpen? Ze is ten einde raad
16-01-2015

04-11-2013

Artrose - gewrichtsaandoening

Lumigan gaf ook algehele zwakte, gebruik al jarenlang veel verschillende oogdruppels.
08-10-2013

Lumigan (bimatoprost)

Hoesten, slijmvorming, heesheid, gewrichtspijn, allergische klachten.
06-04-2013

Lumigan (bimatoprost)

Ik heb Glaucoom waarvoor ik 1 druppel Lumigan in beide ogen doe voor het slapen gaan Vanaf dat ik het gebruik kan ik niet meer in slaap komen door harde hartslag. In het midden van de nacht heb ik het gevoel eindelijk eens tot rust te komen. Dan wordt het gebonk in mijn hoofd een beetje minder. Eerst gebruikte ik Xalatan en daar kreeg ik hele vermoeide ogen van en oedeem[lees meer...] en jeuk aan mijn oogleden. Ik heb besloten om , om de dag maar dan 'smorgens 1 druppel in elk oog te doen, eens kijken of het helpt.
12-01-2013

Lumigan (bimatoprost)

Middel werd voorgeschreven door de oogarts.Geregeld last van,alsof er iets in je oog zit.Ook na toediening s'avonds slecht in slaap kunnen komen.En het werkt ook nog eens zeer bloeddrukverhogend.Oogdrukverlagend werkt het wel,maar door de vervelende bijwerkingen,heb ik i.s.m de arts besloten,om even(3 maanden) niets te gebruiken,mede vanwege het feit,dat ik voor gebruik no[lees meer...]g binnen de norm zat,en er nu zelfs flink onder.
10-12-2012

Hartkloppingen

ben sinds een paar weken gebruiker van Lumigan en kan nog weinig zeggen over eventuele bijwerkingen. Ik gebruikte eerst xalatan maar ben nu overgestapt omreden dat xalatan niet meer in de vergoeding van CZ valt. heb op het moment wel weer af en toe dat het hart sneller en onregelmatig klopt. Het zelfde als bij timolol en timoptol het geval was. Bij xalatan had ik daar geen[lees meer...] last van. Ben nog niet zeker of ik met Lumigan verder zal gaan. eerstvolgende afspraak met mijn oogarts is dit punt van duscussie.
17-03-2011

Glaucoom

rode ogen, tranende ogen ook na 12 uur. Droge mond, hoest/verkoudheidsgevoel, duizeligheid, dromen. Wazig zien
26-11-2009
Man