Ervaringen met Miconazol Oordruppels

miconazol

22-01-2023 | Vrouw | 54
miconazol (2)
Nadat de kweek uitwees dat er eczeem en 'n schimmelinfectie in het oor zit heeft de arts deze druppels voorgeschreven. Ondanks dat het buisje in mijn oor er waarschijnlijk nog zit. Direct na het druppelen is de pijn niet te doen. Met 'n tissue dep ik ze er weer zo goed als kan uit. Daarna begint de jeuk, die vrij lang aanhoudt. Ik ga het later vandaag proberen met 1 drupp[lees meer...]el per keer. Als de bijwerkingen dan niet minder zijn dan stop ik met deze druppels.

16-02-2022 | Vrouw | 39
miconazol (20mg/g)
Mijn oorontsteking is overgegaan in een schimmelinfectie. Ondanks dat ik een gaatje in mijn trommelvlies heb is mij miconazol voorgeschreven. De druppels doen echt zeer. Het steekt en brand na het druppelen en ik heb een uur lang vreselijke jeuk. Het is een sterk middel maar het is nodig om de infectie te bestrijden. De kans is groot dat dit middel mijn gehoor aantast. :(

30-09-2020 | Vrouw | 50
miconazol (20mg/g)
Ik loop al vanaf november vorige jaar met chronische oorontsteking. Het oor bleef maar lopen. Ik heb in beide oren buisjes. Uiteindelijk werd er een kweek gemaakt en bleek er candida in mijn oren te zitten. Toen werd miconazol ingezet door de kno arts. 3x pd 3 druppels. Nou dat is echt teveel, dan ga je door de grond van de pijn. Het loopt dan via je buisje je ho[lees meer...]ltes in, dat is erg onprettig, doet veel pijn. Ik doe nu zelf 2 x pd 1,5 druppel. En dat gaat prima. Het oor is gestopt met lopen en nu nog de laatste candida resten aanpakken. Maar LET OP. als dit bij een kind voorkomt die ook buisjes heeft, is 3x pd 3 druppels echt TE VEEL en zal het kind het uitschreeuwen van de pijn. Dat is waarom ik het op wilde schrijven.

08-11-2022 | Man | 38
Schimmelinfectie van de huid
Ik heb deze oordruppels gekregen omdat ik een schimmelinfectie had in mijn gehoorgang (otomycose). Ik heb al jaren een trommelvliesperforatie in mijn oor. Ondanks dat je dan deze medicijnen niet mag gebruiken vanwege ototoxiteit heeft mijn KNO-arts het toch gegeven omdat het een zeer effectieve medicijn tegen oorschimmel is. Tijdens het druppelen heb ik elke keer ontzett[lees meer...]end veel erge pijn gehad in mijn oren. Ik heb een week lang gedruppeld met deze medicijn en ben daarna op aanraden van de arts overgegaan naar itraconazol tabletten. Ik ben nu 3 weken later schimmelvrij. Veel succes voor iedereen die dit leest!