Ervaringen met Bacicoline-B

hydrocortison/ colistine/ bacitracine

misselijkheid duizeligheid oorsuizen oogheelkundige migraine evenwichtsproblemen

Oorontsteking (28 meningen)
Middenoorontsteking (17 meningen)
Bijholteontsteking (1 mening)

08-04-2024 | Vrouw | 38
Middenoorontsteking

oogheelkundige migraine oorsuizen misselijkheid duizeligheid

Na een paar dagen bijwerkingen als draaiduizelig, misselijk, migraine en oorsuizen. Wat ik nog het meest bijzondere vind is de informatie op de bijsluiter. "Geen bijwerkingen bekend" waarna direct eronder staat dat er in zeer zeldzame gevallen ernstige bijwerkingen kunnen optreden. Dan een arts raadplegen. Dan zijn er dus wel bijwerkingen bekend... Waarom worden die bi[lees meer...]jwerkingen niet vermeld? Op deze manier kan het soms lang duren voordat iemand doorheeft dat de bijwerkingen van de druppels komen. Naar aanleiding van mijn ervaring op internet gaan zoeken en meerdere mensen (familie, vrienden, collega's) gesproken die dit middel ook gebruikt hebben en dezelfde ervaring hadden. Of wij zijn met zijn allen heel zeldzaam of zo zeldzaam zijn de bijwerkingen dus niet... ik gebruik het middel in ieder geval nooit meer.

24-02-2024 | Man | 58

evenwichtsproblemen duizeligheid misselijkheid

Na het gebruik gelijk duizilig, misselijk, braak gevoel en evenwichtsproblemen. Na 6 dagen ben ik pas erachter gekomen dat deze oordruppels de oorzaak van deze bijwerkingen.

04-02-2024 | Vrouw | 3
Middenoorontsteking
Dochter van 3 had al langere tijd last van een oorontsteking. (Midden) druppels hadden wel effect en de klachten verminderde, maar het is nog niet over. Wel merkte we bij dag 6 dat haar oor vol zat. Waardoor de druppels niet meer bleven zitten. Morgen weer naar de huisarts voor controle.

15-12-2023 | Man | 34
Middenoorontsteking
Vocht achter trommelvlies met een gaatje zichtbaar in trommelvlies. Eerst neusspray gekregen, maar dat hielp niet. Toen aan de druppels, normaal sofradex maar nu Bacicoline. Voorgeschreven door KNO-arts. Savonds gedruppeld de ochtend erna niet helemaal lekker nogmaals gedruppeld en nu continu duizelig als ik mijn hoofd draai, pijn aan mijn oor die ik eerder niet had, mis[lees meer...]selijkheid bij teveel bewegen. Gebeld met huisarts dat ik hiermee ga stoppen dit werkt niet. Hoop dat de bijwerkingen snel voorbij zijn.

22-08-2023 | Vrouw | 25
Oorontsteking
Heb dit nog nooit meegemaakt van een oordruppel. Al vijf dagen super duizelig, kan amper recht lopen.

22-07-2023 | Vrouw | 68
Middenoorontsteking
Al jaren regelmatig middenoorontstekingen. In het verleden altijd Sofradex gehad wat prima werkte. Dit is de tweede keer dat ik Bacicoline-B kreeg. Na 1 1/2 dag kreeg ik al bijwerkingen, nog 1 dag gebruikt en toen gestop omdat ik me beroerd voelde en bijna niets meer hoorde. Ik had de eerste keer ook bijwerkingen maar toen ging het om 1 oor, nu beide. Hopelijk is er geen [lees meer...]blijvende schade want mijn gehoor is al slecht. Ik ga dit nooit meer gebruiken.

21-07-2023 | Vrouw | 39
Oorontsteking
De tweede keer al extreem misselijk en duizelig bij gebruik. Heb melding gedaan bij LAREB zodat deze bijwerking in de bijsluiter terecht komt. Fijn als anderen dat ook kunnen doen en mensen dus gewaarschuwd kunnen worden voor dit medicament. Ben vorige keer op spoedeisende hulp terecht gekomen. Nu ben ik meteen gestopt bij eerste tekenen duizeligheid, maar heb veel moeit[lees meer...]e om te functioneren en me in het verkeer te bewegen.

10-07-2023 | Vrouw | 52
Oorontsteking
Dit middel 7x genomen (3 druppels per keer en 3x per dag) maar het was niet te doen. Zeebenen, heel misselijk, braakneigingen, zwalken, draaierig ook op bed met ogen dicht (en nee geen alcohol op). Met KNO-arts overlegd en direct gestopt. Heb nog nooit ergens bijwerkingen van gehad, van Sofradex nooit problemen, maar is helaas niet leverbaar. Er zou eigenlijk een gele s[lees meer...]ticker op dit middel moeten zitten. Ik kon nog net ziek thuiskomen van het werk met de fiets, autorijden was niet te doen en ook 24 uur niet kunnen doen. Zie totaal niets van deze bijwerkingen vermeld staan. Morgen terug naar de KNO-arts. Na 24 uur gestopt te zijn, veel minder klachten (oor ontsteking zelf gaf veel minder klachten), alleen nog heel draaiierig als ik lang plat gelegen heb (dus bij opstaan na de nacht) en soms licht misselijk nog. Nu 3 dagen gestopt.

05-02-2023 | Man | 73
Middenoorontsteking
Rrommelvlies wil niet dicht. Deze voorgeschreven. Na 2 dagen gestopt wegens duizeligheid misselijkheid. Staatniets overi in de bijsluiter. Dit medicijn zal ik nooit meer gebruiken

30-07-2022 | Man | 61
Oorontsteking
regelmatig oorproblemen, andere middelen hielpen niet meer 1e keer gebruik: 3x een dosis, volgende dag wakker met flink misselijkheid en duizeligheid. Direct gestopt, dit is niks. ....maar vervolgens was na een paar dagen wél mijn ontsteking weg. Bij een volgende keer, half jaar later direct maar bij de KNO om dat spul gevraagd, want blijkbaar effectief en die evenwich[lees meer...]tsproblemen moest ik dan maar verduren. Weer uitstekend resultaat op mijn ontsteking en geen enkel evenwichtsprobleem. Onlangs weer gebruikt met weer geen enkel probleem :)

11-07-2022 | Vrouw | 45
Oorontsteking
Oren uit laten spuiten. Daarna ontstoken door te harde druk. Toen deze medicatie….

25-01-2022 | Man | 74
Oorontsteking
Had ontsteking in gehoorgang. Maar had ook allang een trommelvlies perforatie. Dan mag je dit middel nooit voorschrijven /gebruiken. De dosering was 3x per dag 5 druppels. De gehoorgang ontsteking was binnen 5dagen genezen, maar de bijwerkingen vreselijk. Vanaf vierde dag evenwichtsverlies, misselijk, braken, ziek. Maar het ergste kwam daarna: blijvend ernstig gehoorverli[lees meer...]es. Ik zal dit middel NOOIT meer gebr.

28-10-2021 | Vrouw | 60
hydrocortison/ colistine/ bacitracine (7,5ml)
Oorontsteking
Na half jaar buisje, een klein beetje loopoor bij controle. Bacicoline-b voorgeschreven door kno arts. 3x per dag 3 druppels. Na 1e toediening onprettig gevoel in oor. Na 2e toediening naar bed gegaan. Werd ‘s nachts wakker voor toiletgebruik en vond dat ik erg wankel liep. ‘S ochtends werd ik wakker en moest braken. Dit ging de hele dag door: telkens bij bewegen of opstaa[lees meer...]n vreselijk braken. Zeeziek. Kno arts gebeld vanwege mijn vermoeden verband met deze druppels en mijn evenwichtsorgaan. Klachten waren daar niet bekend. Advies kno arts: 2 dagen stoppen en dan opnieuw starten. Geen haar op mijn hoofd dat ik deze druppels ooit nog weer zou gebruiken. Domperidon gekregen tegen misselijkheid en Sofradex. Nu, 2 dagen later nog hoofdpijn en erg wankel. Hoef gelukkig niet meer te braken. Erg verbaasd dat deze klachten, die ik toch veelvuldig lees op het internet, niet vermeld staan op de bijsluiter en, erger nog, niet bekend blijken te zijn bij de kno artsen. Ook geen melding bij Lareb. Wel melding van gedaan. Klachten zijn dusdanig ernstig dat deze m.i. Zeker bejend moeten zijn en vermeld zouden moeten worden. Ik was compleet uitgeschakeld!!

10-10-2021 | Vrouw | 65
Oorontsteking
Ontsteking radicaal holte eerst van zure druppels FNA en nu Bacicoline B hoop dat deze helpen wel jeuk en misselijk

25-08-2020 | Man | 51
hydrocortison/ colistine/ bacitracine (10mg/5mg/10.000ie/ml)
Sofradex is nu ook uit de handel. Kwam Bacicoline maar weer terug dat helpt echt

04-08-2020 | Man | 68
Middenoorontsteking
Voor mij een uitstekend medicijn. Door dat je het zelf aan kunt maken, lang houdbaar en dus altijd achter de hand. Op het moment dat ik de oorontsteking aan voelde komen startte ik met medicatie (druppelen). Binnen enkele dagen effect en de ontsteking zette niet door. Ik heb begrepen dat de Handelsvergunning voor Bacicoline-B is geschorst. Als alternatief Sofradex , voor [lees meer...]mij minder effectief maar werkt wel. Blijkbaar is dit nu ook niet meer te verkrijgen! Heel vervelend, juist dankzij Bacicoline-B en in mindere mate Sofradex had ik mijn oorproblemen de afgelopen jaren zeer goed onder controle. Wat nu?