Bacicoline-B

Middenoorontsteking (11 meningen)
Bijholteontsteking (1 mening)

03-07-2019

Middenoorontsteking

Mijn dochter van 1 had maandelijks last van oorontstekingen gepaard met looporen. Dit was het enige medicijn wat snel en effectief werkte. Ze heeft buisjes gekregen en toen nog 2 keer dit middel moeten gebruiken en na 8x ontstekingen(bijna maandelijks) gehad te hebben is zij er vanaf gekomen. Zover we konden merken had ze geen last van dit medicijn. Was ondanks de ooronts[lees meer...]tekingen altijd vrolijk.
27-09-2018

Bacicoline-B (hydrocortison/ colistine/ bacitracine)

Ik heb heel vaak oor ontsteken. Andere druppels werken niet, zeker sofradex niet! Helaas zijn ze op dit moment niet leverbaar
09-06-2018

Middenoorontsteking

Dag, ik verbaas me ook na het lezen van al deze reacties op het medicijn. Ik kreeg er de 8e dag last van. Historie 2018 Maart buisjes geplaatst - eind mei loopoor - druppelen met Bacicoline-B - 3maaldaags 5druppels - kuur na 1 week beëindigd Bijwerkingen op 8e dag Ik wordt wakker en voel me verschrikkelijk duizelig, onvast ter been, zwalken, misselijkheid en braken[lees meer...] op de eerste dag. Nu na 4 dagen is de duizeligheid ver weggetrokken. Echter, waar ik niemand over zie schrijven is "plotselinge doofheid" en oorsuizen aan het aangedane oor. Zijn hier ervaringen mee en wat was de remedie?
03-06-2018

Bacicoline-B (hydrocortison/ colistine/ bacitracine)

Ik heb nu in totaal 5 x Bacicoline gedruppeld in mijn 2weken geleden geopereerde oor. Vrijdagavond begonnen met druppelen. Gisterenavond had ik wel een beetje pijn na het indruppelen. Vanochtend mijn oor in bed ingedruppeld. Ik kom uit bed en voel mij dronken, draaierig ,duizelig en misselijk. Mijn evenwicht is duidelijk van slag. Ik ben de bijsluiter gaan lezen maar bij [lees meer...]bijwerkingen zie ik nauwelijks wat staan, er wordt überhaupt niets geschreven over aantasting van je evenwichtsorgaan en de bijwerkingen. Dit vind ik heel vreemd. Nu ik deze site lees, zie ik dat veel mensen deze klachten hebben. Is dit middel wel door een research project heengekomen? Ik betwijfel dit sterk. Ik ben er mooi klaar mee. Ik heb een deadline voor mijn studie en heb mijn dagen hard nodig en nu gebeurt dit.... Ik voel mij misselijk en onbestendig. Gelukkig heb ik geen dienst dit weekend, anders had ik mijn collega's hiermee moeten opzadelen. Ik ga hier zeker werk van maken. De bijsluiter moet zeker worden aangepast. Overigens stop ik direct met dit middel. Ik ben zelf verpleegkundige en begrijp niets van hoe de bijsluiter van dit middel ooit is ontstaan.
18-05-2018

Oorontsteking

Na 1 buisje in mijn oor te hebben gekregen,moest ik nog even doordruppelen,met Bacicoline,voorheen had ik sofradex.Van Sofradex kreeg ik een schilferige dikke jeukende oor,dus kreeg ik nu Bacicoline voorgeschreven.3 x daags 3 druppels.Na dag 3,werd ik misselijk beroerd,een dronken gevoel,wankelde op de benen,kon niets binnen houden,zelf de huisarts aan huis gehad,was niet [lees meer...]in staat om naar de praktijk te komen.Nu snap ik niet dat deze bijwerkingen niet worden vermeld in de bijsuiter ??? Wat een ROTZOOI
21-04-2018

Oorontsteking

Via een spoedafspraak kwam ik bij de KNO arts terecht in het ziekenhuis. Ik heb m`n leven lang al gehoor problemen en heb verschillende oordruppels gebruikt. De KNO arts schreef me deze medicijnen voor om snel van de ontsteking af te komen, ook wist hij dat ik een gaatje in m`n trommelvlies heb. Na anderhalve dag dit medicijn gebruikt te hebben werd ik draaierig en [lees meer...]misselijk. Ik kon zowat niet opstaan uit m`n bed en moest me met douchen vast houden aan de wand om niet om te vallen. Zeer heftige bijwerkingen welke ik nog nooit heb ervaren met oordruppels. Ik heb contact opgenomen met het ziekenhuis en een andere KNO arts zei dat ik acuut moest stoppen met deze klachten. Doordat ik een gaatje in m`n trommelvlies heb kunnen deze druppels sneller bij m`n evenwichtsorgaan komen en heb ik eerder kans op deze klachten. Ik ben nu inmiddels een dag gestopt en heb nog steeds dezelfde klachten, duizelig misselijk en lopen als een dronkenlap. Ik hoop dat het snel over is. Dit medicijn neem ik nooit meer!
15-04-2018

Middenoorontsteking

Na 1,5 dag in totaal 5x gedruppeld te hebben in mijn oor i.v.m. een gehoorganginfectie werd ik gisterochtend duizelig en misselijk wakker. Het leek net of ik gedronken had en ik voelde me heel ellendig. Ik heb meteen gegoogeld en kwam op deze site en heb meteen besloten per direct te stoppen met deze oordruppels. Ik was zo duizelig dat ik geen auto durfde te rijden. Nu, 1 [lees meer...]dag later, voel ik me beter; ik ben niet duizelig en misselijk meer, en ik neem morgen contact op met mijn huisarts i.v.m. andere oordruppels. Jammer dat Otosporin kennelijk uit de handel is gehaald, want die druppels werkten eerder bij mij prima, zonder bijwerkingen.
11-01-2018

Middenoorontsteking

Zoon van 11 heeft al zijn hele leven last van 'lijm oren' met vele oorontstekingen tot gevolg ondanks buisjes. Omdat bij de zoveelste ontsteking, zijn 'vaste' oordruppels ineens veel klachten gaven moesten we overstappen op Bacicoline van een vervangende KNO arts. Gevolg: Een van de pijn gillend kind wat normaal echt wel wat kan hebben, pijn bij slikken en tijdens de 2e [lees meer...]en 3e druppel een pijnlijk soort "woesh" door zijn hals voelen. 5 minuten loopt het oor en daarna zit alles weer vast en is hij weer doof. Nu blijkt dat hij Bacicoline eerder heeft gehad waardoor hij 2 x op de SEH belandde vanwege de ernstige klachten...Altijd fijn als dossiers goed worden bijgehouden......NOT!
03-12-2017

Pijn (algemeen)

Mijn zoontje van bijna 3 kreeg deze druppels omdat hij nog steeds vreselijke oorpijn had na 5dgn antibiotica (oraal) en constant pijnstilling. Er zat ook een scheurtje in zijn trommelvlies en had dus al dgn een loopoor pijn werd njet minder. Mag geen vocht in de oren komen maar wel oordruppels??? Hij gilde het echt uit vd pijn tijdens de druppels en daarna hij had zo'n ve[lees meer...]rschrikkelijke pijn daarna liep hij zigzaggend. Huisartsenpost gebeld en toch maar meteen mee stoppen. Geen goede ervaring mee dus bij zo'n jong kindje
09-10-2017

Middenoorontsteking

Drie dagen deze druppels gebruikt. Vandaag, derde dag, duizelig en misselijk. Kan niet stabiel lopen , niet eten, drinken met mate, dat komt er snel weer uit (overgeven). Heb buisje in oor, deze druppels gebruikt tegen een loopoor. Vergelijkbare ervaringen met eerdere melders.
08-10-2017

Oorontsteking

Kreeg dit medicijn voorgeschreven van de kno-arts om mijn oorontsteking te bestrijden. De bijwerkingen die ik heb ervaren zijn zo vreselijk heftig geweest dat ik tot 3 x toe de huisartsenpost heb moeten bezoeken. Na 4 x 5 druppels gebruikt te hebben was ik totaal van de wereld, liep als een dronkenlap, moest enorm overgeven en was niet aanspreekbaar!! Ik snap niet dat dit [lees meer...]middel in de handel mag zijn. In de bijsluiter staat namelijk niets over heftige duizelingen en misselijkheid. Vier dagen na gebruik zijn de bijwerkingen nog niet weg. Ik vind het een vreselijk middel en mag het nooit meer gebruiken!
09-09-2017

Oorontsteking

Na het voor de 4 de keer krijgen van zure oordruppels voor mijn niet overgaande oorontstekingen wou ik wat sterkers met meer resultaat. Ik kreeg deze druppels en had na het eerste keer druppelen al spijt. Enorme pijn. Alsof ik met een mes in mijn oor gestoken werd. Niet te houden. Ik werd misselijk van de pijn en probeerden het 3 dagen uit te houden maar na 2 dagen vond ik[lees meer...] het ondraaglijk en ging terug naar mijn huisarts. Conclusie. Deze medicatie werkt averechts bij mij en geeft meer ongemak en pijn dan ik had.
03-09-2017

Oorontsteking

Duizeligheid, misselijkheid, naar. Na paar dagen druppelen kwamen deze klachten. Bizar dat er niets over staat vermeld in de bijsluiter...
14-05-2017

Oorontsteking

Onzeker gevoel in het hoofd, niet echt duizelig maar wel gevoel van dronkenschap en misselijkheid en minder eetlust. Sofradex in het verleden nooit mee gehad.
03-04-2017

Middenoorontsteking

Na het plaatsen van een buisje bleef gehoor dof. KNO vertelde mij dat het buisje verstopt kon zitten en schreef Bacicoline-B voor. Na 1 dag druppelen begon de duizeligheid. Deze werd de 2e dag erger en erger... advies was meteen stoppen met dit medicijn. Nu 3 dagen later nog steeds niet over, maar de arts gaf aan dat het tijd nodig had. Bijwerking van Bacicoline dus. Voo[lees meer...]r mijn nooit meer! Liever Sofradex!
11-01-2017

Oorontsteking

€26 voor 7,5 ml. Dat is nog duurder dan goud! Weer zo'n voorbeeld waar de cliënt door belanghebbende partijen als investeerders en farmaceuten op véél te hoge kosten worden gejaagd met als doel zo'n hoog mogelijke winst. Synalar Otic heeft dezelfde werkzame bestandsdelen en kost maar €2 voor 5ml.

Amoxicilline (485) - Antibiotica - penicillines breedspectrum