Otalgan

lidocaine

25-05-2017

Oorontsteking

Werkt bij mij voor geen meter. Verlicht de pijn helemaal niet. Belachelijk dat er voor de rest niks in zit. Bijv iets van een ontstekingsremmer dat zou fijn zijn. Jammer dat je zo afhankelijk word gemaakt van de huisarts voor zure druppels, die werken wel en ben je zo van de oorontsteking af! En dit vind ik troep.. doet geen flikker.. voel mij bedrogen.
14-09-2015

Otalgan (lidocaine)

Hallo, ik wilde een middel hebben om de binnenzijde van mijn oor (tot aan het trommelvlies) te verdoven. Na raadpleging google op de werkzame stof lidocaïne gekomen. Ik heb bij de kruidvat dit middel gekocht van het merk Otalgan 5mg/ g oordruppels. Die druppels zijn lastig te doseren, je ziet immers niets van wat je doet. Dus maar een beetje op gevoel gedaan. Ik heb de vlo[lees meer...]eistof in het rechteroor gedruppeld en heb na een kleine tijd het restant uit het oor laten druppelen. Ik merk dat het middel werkt. Het binnenoor voelt verdoofd aan. Wat ik erg opvallend vind, is dat ik als bijwerking een aanzienlijk verminderde hoorfunctie ervaar. Dit dus alleen aan het rechteroor, waar ik het middel als enige in gebruikt heb. Ik heb verder nooit problemen met horen aan dit oor en deze bijwerking trad op vrijwel onmiddellijk na toediening van dit middel. Is wel iets om rekening mee te houden, wanneer je je in situaties gaat begeven waarin goed horen belangrijk is. Voordeel van het middel vind ik wel, dat je niet je hele lichaam verdooft, maar dus slechts je gehoorgang. De verminderde hoorfunctie heeft als oorzaak een ophoping van vocht in de gehoorgang, door toediening van het middel. Dit is dus zeker niet permanent. Na toediening het overtollige vocht uit de gehoorgang verwijderen kan lastig zijn, waardoor het gehoor tijdelijk minder goed kan werken.
04-08-2009
Vrouw

15-02-2009
Man

Otalgan (lidocaine)

De oordruppels geven bij mij direct verlichting van druk. Pijn is niet weg, maar maakt het dragelijker. Oorontsteking is in combinatie met kauwgom met Xilitol snel over gegaan.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (499) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (470) - Antibiotica - penicillines breedspectrum