Ervaringen met Sofradex oor

framycetine, gramidicine en dexamethason

Oorontsteking (9 meningen)

04-12-2021 | Man | 67
Oorontsteking
Merk niets van verbetering , lijkt eerder slechter en pijnlijker te worden.

10-06-2021 | Vrouw | 67
framycetine, gramidicine en dexamethason (8)
Oorontsteking
2 artsen die verschillend denken over dit medicijn. Maar je altijd blijven gebruiken de ander ,nee daar had je allang mee moeten stoppen. Resultaat ik loop al maanden met oorpijn dof gevoel in beide oren .2 weken geleden zo erg dat ik heel misselijk werdt duizeligheid hopelijk naar ziekenhuis in deventer(was daar een paar dagen op vakantie.)twee jaar geleden TIA gehad dus [lees meer...]bang.nee het is een ontsteking op de gehoorzenuw.gelukkig enerzijds maar voel mij niet serieus genomen door arts.nu gehooronderzoek dan hopelijk gauw naar kno arts.(over 6 weken kan ik pas terecht)

19-05-2020 | Man | 60
framycetine, gramidicine en dexamethason (0,5mg/2,5mg/10.000ie/ml)
Druppels preventief voorgeschreven door KNO arts ivm vocht achter trommelvlies en plaatsing buis in oor. Druppels genomen , direct stekende pijn. Trok wel weg maar na week begon oorsuizen. Nu ruim 2 mnd verder en nog steeds piep in oor. Bijsluiter apotheek waarschuwt hiervoor. In de bijsluiter flesje Sofradex niet. Resultaat ws blijvende schade oor. Geen prettig gev[lees meer...]oel en vooruitzicht.

08-03-2020 | Man | 60
Oorontsteking
Last van vocht achter trommelvlies. KNO arts consult. Advies buisje. Ter ondersteuning Sofradex 3x dgs 3 druppels. Bij inbrengen direct heftige en stekende pijn, jeuk. Niet prettig. mogelijk tgv overgevoeligheid medicatie. Snel (3 dagen) gestopt vanwege pijn. Bang voor nevenschade.

10-07-2023 | Vrouw | 52
Oorontsteking
Helaas heb ik vaker oorontsteking door een teruggetrokken trommelvlies in linkeroor. Al valt het mee en gaat het om 1x in de 5 jaar, afgelopen 2 jaar toevallig 2x gehad. Sofradex werkte super! Maar is helaas niet leverbaar, daarom naar Bacicoline-B gegaan, maar dat was niet te doen. Zeebenen, continu braakneigingen, draaiierig ook bij stil in bed liggen, geen auto kunnen[lees meer...] rijden etc. Er zou een gele sticker op Bacicoline-B gezet moeten worden voor de veiligheid in het verkeer. Na 24 uur gestopt te zijn, waren bijwerkingen een stuk minder, 4 dagen na gestopt te zijn nog af en toe draaiierig bij lang liggen (in de nacht dus).

10-03-2016 | Vrouw | 52
Oorontsteking
Sinds drie jaar ben ik Meniere patient in mijn linker oor. Blijvend gehoorverlies, oorsuizen en drukgevoel. Nu sinds vier dagen oorontsteking in dit oor en dit geeft behalve pijnklachten, ook een verergering van mijn Meniere. Daarom van de huisarts Sofradexoordruppels gekregen en na de eerste dag was de oorpijn erg verminderd. Alleen heb ik direct na het gebruik enorme las[lees meer...]t van draaiduizeligheid. Dit verdwijnt na enige tijd wel, maar is erg vervelend. Tussendoor ook duizelig, maar dat komt denk ik door de Meniere. Ben erg blij dat de pijn zo snel minder werd. Zelf toedienen gaat redelijk gemakkelijk.

27-09-2018 | Vrouw | 34
framycetine, gramidicine en dexamethason (0,5mg/2,5mg/10.000ie/ml)
Ontsteking gaat niet over na 4 maanden en heel vaak uitspuiten. Krijg er jeuk van!

28-01-2021 | Vrouw | 29
Keelontsteking
Dag 1 sofradex: 3 oordruppels per keer druppelen in het aangedane oor. Nou bij de 3e keer druppelen is mijn oor er nog slechter aan toe! Meer pijn, zwelling. Ondanks inname paracetamol 2x 500mg is de pijn te voelen. Dit is niet goed

28-08-2022 | Vrouw | 27
framycetine, gramidicine en dexamethason (0,5mg/2,5mg/10.000ie/ml)
Wat een vreselijk medicijn! Woensdags buisje laten plaatsen. Voelde erna wat dof en vol dus kreeg deze druppels voorgeschreven. 2x gedruppeld en nog geen half uur ontzettend duizelig! Nu twee dagen erna nog steeds ontzettend wankel en voor me gevoel gewoon echt niet goed. Heeft iemand enig idee hoelang deze bijwerkingen blijven? Gebruik nooit geen enkele druppel meer !

22-04-2019 | Vrouw | 26
Middenoorontsteking
Ik loop al 6 maanden met een verstopte buis van eustachius, na meerdere neussprays en een antibioticakuur heb ik van de huisarts sofradex gekregen omdat resultaat uitbleef. Ook was m’n gehoorgang geïrriteerd. Slecht na 2 druppels gebruikt te hebben begon het oorsuizen al. Ik ben totaal niet op de hoogte gesteld van deze bijwerking. Niet door de huisarts, apotheek en he[lees meer...]t stond ook niet in de bijsluiter. Na een website van kno artsen te hebben bezocht en de algemene apotheek website stond er tot mijn schrik dat dit voor kan komen en blijvend is. Ik ben erg teleurgesteld in de zorg en deze fout.

22-08-2023 | Vrouw | 25

11-04-2020 | Man | 24
Griep
Mensen gebruik dit middel niet. Na het innemen van dit middel zijn mijn klachten erger aantoe! Ik kamp met onverdraaglijk oorpijn en andere bijwerkingen als koorts alhoewel deze over waren.

21-04-2022 | Man | 22
Oorontsteking
Werkt zeker goed. Enige nadeel wat ik heb is dat mijn andere oor best wel heftig begint te suizen na ongeveer 2 uur gedruppeld te hebben. Dit stopt wel op het gegeven moment. Heeft na 3 dagen al veel effect gehad op mijn oorontsteking.

05-02-2023 | Vrouw | 21
Oorontsteking
kamp al vanaf mijn 5e met oorontsteking, kno arts bezoekjes en 10 oor operaties verder, snel oorontsteking, heb dit middel standaard in huis op recept van mijn behandeld KNO arts, zodra het ontstoken is direct druppelen en de ontsteking word aanzienlijk minder in enkele dagen!! geen pijn of klachten, alleen eventjes wat slechter horen, maar komt ook doordat je oorontstekin[lees meer...]g hebt dan hoor je allemaal toontjes door de ontsteking, dit is niet echt door de oordruppels, maar daarvoor word het wat 'voller' in je oren qua gevoel. kan niet meer zonder sofradex tijdens oorontstekingen

15-07-2022 | Vrouw | 21
Oorontsteking
Altijd last van oorontsteking, na het gebruik van sofradex gelijk vermindering en uiteindelijk geen last meer