Ervaringen met Epsipam

mening

Epsipam

tetrazepam

Artrose (1 mening)
Artrose van de wervelkolom (1 mening)
Chronisch pijnsyndroom (1 mening)

Epsipam

13-09-2015 | Man | 34
tetrazepam (1)
Lage rugpijn
Heb een spierontspanner nodig ter ondersteuning pijntherapie igv instabiele rug/zenuwpijnen/blokkades. Tot de zomer van 2013 gebruikte ik epsipam en dit werkte zeer goed. Door een kortzichtige beslissing van het EMA werd deze nogal snel uit de handel genomen igv één enkel geval van een ernstige huidreactie in Frankrijk, waarbij dan nog niet zeker is of dit dan wel door de [lees meer...]epsipam kwam...Uiteindelijk werd het dan uit de handel genomen omdat 'de kans op een huidreactie bij epsipam hoger lijkt dan bij een andere benzodiazipine... 'Een 'hysterische vergissing' dixit mijn revalidatie-psychiater. Volgens mijn neuroloog zijn er zelfs mensen met gezondheidsproblemen die eerst nog konden werken met behulp van de epsipam, maar nu sinds 2013 in de invaliditeit terechtkwamen! Ik ben reeds 11 jaar in revalidatie van een spierziekte met uitzicht op volledige genezing, maar door de beslissing van de EMA kwam mijn revalidatie tot virtuele stilstand in de zomer van 2013 en een serieuze achteruitgang van mijn levenskwaliteit. Er zijn ook honderdduizenden reumapatiënten van de derde leeftijd in de EU die nu moesten overschakelen op diazepam en wiens welbevinden en fitheid daardoor drastisch achteruitgaat! Maar het is dus géén beslissing van een farmaceutisch bedrijf, maar een erg domme beslissing der gezondheidsburocratie, dan nog van een orgaan ingesteld door de politiek die er heden weinig vat meer op heeft. Ik heb ervaringen met diazepam (=valium) en baclofen, maar deze zijn lang niet zo goed wegens enorme bijwerkingen, bij diazepam enorme vermoeidheid (werkt 48u) door spierslapte die lang aanhoudt en sufheid/concentratiestoornissen. Baclofen heeft alleen deze laatste. Naar ik vermoed is EMA (European Medicine Agency) een afdeling/onderdeel van de Europese commissie, gevestigd in London. Al mijn artsen betreuren deze betwisting, en kennen geen arts die er achter staat, behalve het EMA. Mijn volgende testen zijn serenase en methacarbamol, al zal dat laatste via een Duitse of Franse arts moeten, benieuwd of 'Europa' mij hier te hulp schiet en haar fout goed maakt. Via een goede neuroloog kan je stappen zetten, diazepam vind ik te slecht, als je het niet veel nodig hebt, kan je het eventueel gebruiken, net zoals baclofen. Jurist a zijnde overweeg ik stappen te zetten via een juridische procedure of lobbyist/politieke weg, maar dit lijkt een proces van lange adem en het lijkt erg moeilijk invloed te kunnen hebben op de beslissingen van het EMA. Mogelijk zou ook medicatie op basis van cannabis (wel niet op basis van de THC maar de CBC), online verkrijgbaar. Ik ben zeer sceptisch tov zulke middelen, maar de resultaten zijn echt goed en oa. in Zwitserland is het officieel op de markt. Het proberen dus waard in mijn situatie. Men zegge het voort!