ziekte

Lage rugpijn

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor lage rugpijn

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: lage rugpijn

Celecoxib

12-01-2022 | Vrouw | 37
celecoxib
Lage rugpijn
Last van lage rugklachten en uitstraling naar me benen. Kreeg dit medicijn voorgeschreven door een orthomanuele arts. Pijn is wel weg na inname maar zat na een paar weken helemaal onder de uitslag en is nog steeds niet weg.

21-11-2021 | Man | 33
Lage rugpijn
Sinds donderdag 18-nov begonnen met het slikken van 3x50mg capsules per dag 9.00 uur 15.00 uur en 21.00 uur. Ik moet zeggen dat de pijn niet weggaat en alleen maar last van de bijwerkingen heb. Misschien gebruik ik het te kort dat zou ik niet weten maar ik wil er zo snel mogelijk weer mee stoppen. Weet iemand misschien of dat in 1 keer kan na 4 dagen?? Dan hoor ik dat graa[lees meer...]g. Ik denk dat lage rugpijn vanzelf overgaat als je maar genoeg beweeg.

Meloxicam

29-10-2021 | Man | 38
meloxicam
Lage rugpijn
Ik ben zopas begonnen met het innemen van dit medicijn. 1x per dag 15mg. Blijkbaar is dit zeer effectief. 10 dagen innemen in combi met 30dagen vit b. O.v. onsteking in de lage rugzone.

04-09-2021 | Man | 66

20-07-2021 | Vrouw | 48
Lage rugpijn
Wegens lage rugpijn (door de discopatie misschien) kan ik regelmatig niet lang zitten en liggen zonder pijn in de onderrug en bovenbenen. Dit samen met de rusteloze benen weet ik vaak niet waar ik het zoeken moet. Ik ben dan ook vaak compleet uitgeput en heb nergens meer zin in en wil alleen nog naar bed en slapen. Maar dit kan dan niet door al het ongemak. Dit stapelt zic[lees meer...]h dan op en duurt vaak een aantal dagen todat ik de grens bereik en denk en nu is het klaar. Een half tabletje tramadol hci/paracetamol 37,5/325 mg erin en in ben binnen een half uur vertrokken. Een half tabletje dus maar! Maar... Dan kan het 2 kanten opgaan. Of ik slaap de hele nacht door (misschien af en toe even kort wakker, maar slaap zo weer in) en slaap langer of het lijkt wel of ik om het uur wakker wordt en klaar wakker ben en energie heb. De pijn is wel aanzienlijk minder dan. Nachtelijk zweten is wel een vervelende bijkomstigheid helaas. De volgende dag voel ik me vaak goed, zover dat kan, en heb energie. Laatste tijd wel knallende (migraine) hoofdpijn die dan pas weer weggaat met 400-800 mg ibuprofen. De dag daarop is vaak weer drama en is alle energie weer weg. Maar... Ik heb wel weer even een wat pijnvrijere dag/nacht gehad en heb geslapen. Ik neem maar weinig en af en toe om dat ie bang ben er afhankelijk van te worden.

Morfine

13-07-2021 | Vrouw | 62
morfine
Lage rugpijn
Een uur na inname van de eerste pil Morfinesulfaat Aurobindo Retard kreeg ik verschrikkelijke maagkrampen met daarbij verkramping van mijn middenrif en kort daarna werd ik zó misselijk dat ik moest overgeven. Dit duurde ongeveer 10 minuten en zakte daarna langzaam weg. Dit herhaalde zich 4x met ongeveer een half uur tussendoor dat het rustig was. Daarna nog wel maagpijn en[lees meer...] misselijk maar geen heftige aanvallen meer. Ik heb meteen besloten dat ik geen tweede pil ga proberen want ik dacht dat ik dood zou gaan omdat ik ook hartpatiënt ben en hartkloppingen kreeg tijdens zo'n aanval.

Tramadol/paracetamol

24-02-2021 | Vrouw | 34
tramadol/paracetamol
Lage rugpijn
Ik had vreselijke rugpijn en toen paracetamol en ibuprofen niet werkte heb ik Tramadol voorgeschreven gekregen. Wat een VRESELIJK MIDDEL, ik wil dit nooit meer. Liever pijn dan de bijwerkingen die ik heb gehad. Het begon na een half uur met misselijkheid en al snel moest ik braken. Dit ging 12 uur lang door. Ik moest trillen, zweten, had een angstig gevoel, voelde woede e[lees meer...]n was huilig. Veel gal overgegeven. De dagen erna was mijn lichaam vreselijk vermoeid. Het waren angstige uren! Ik heb later codeinfosfaat 20mg met paracetamol 500mg gekregen voor mijn lage rugpijn. Dat was een prima middel en kan ik aanraden bij rugpijn!!

Methadon

15-01-2021 | Man | 59
methadon
Lage rugpijn
Na jaren met volle tevredenheid Methadon van de Centrale Breidingapotheek Nederland Breda te hebben gebruikt, 2mg tabletten vanwege afbouw naar 12mg kreeg ik er nog 1 plus 10 mg tabletten van Extractum Pharma. Toen is de hel losgebarsten. Ik werd een zombie met een waas in mijn hoofd, onrust 24 uur per dag, zeer zware hoofdpijn. Dit middel is echt vergif uit Hongarije!!!!![lees meer...]! Na toch nog lang gebruikt te hebben zag ik het leven niet meer zitten. Nu terug naar de originele 2mg tabletten en het gaat prima. Mensen denk na wat dit middel met je lichaam doet.......het is verschrikkelijk. Binnenkort onder begeleiding verder afbouwen, daarna ook de pregabaline. DAN VOOR MIJ NOOIT GEEN MEDICIJNEN MEER.....PAS TOCH OP MET DEZE TROEP. Zal mij nooit meer overkomen, 5-6 jaar verslaafd aan pijnstillers die geen werking meer hebben alleen narigheid.

Fentanyl

23-11-2020 | Man | 64
Lage rugpijn
Heb al sinds jaren een hernia, die niet te behandelen zou zijn, dus vaak en veel pijn. De huisarts schreef mij nu Fentanyl voor, maar na 6 dagen geen verlichting alleen bijwerkingen. Ga nu toch aandringen op een operatie.

Lyrica

23-11-2020 | Vrouw | 67
pregabaline
Lage rugpijn
Fel pijn sacroillacaal gewricht en gebroken bekken met gescheurde heup spier na val Ondraaglijke pijn alle dagen.

Abstral

02-10-2020 | Vrouw | 43
fentanyl
Lage rugpijn
Veel last van bijwerkingen zie hier boven. Werkt wel effectief tegen doorbraak pijn incm Fentanyl 50 mcg transdermaal.

20-09-2020 | Man | 42
Lage rugpijn
Met zeer heftige rugklachten slik ik zo'n 8 weken voor pijnverlichting, het werkt na 1 uur, en blijft ongeveer 6 uur werken. Geen enkele bijwerking gelukkig. Erg tevreden over.

Naproxen

18-08-2020 | Vrouw | 20
naproxen

14-08-2020 | Vrouw | 63
Lage rugpijn
Bij regelmatig gebruik last van duizeligheid

29-06-2020 | Man | 43
Lage rugpijn
combinatie 50mg diclofinac + 1000 mg paracetamol 2x daags is voldoende om nog nauwelijks last van mijn rug te hebben.

Actonel

18-06-2020 | Man | 70
risedroninezuur
Lage rugpijn
Ik weet niet of ik door moet gaan,want de maagdarm is erg van streek en pijnlijk en constipatie en vol gevoel. Ik ben sinds kort resident in spanje en wil ermee stoppen. Kan ik dat doen,om het uit te leggen in spasns is voor mij niet te doen.

Midalgan

30-03-2020 | Vrouw | 20
glycolsalicylaat / methylnicotinaat
Lage rugpijn
Na goed (!) handen gewassen aan mijn gezicht gezeten. Deze werd felrood en bloedheet. Echt niet te houden, gelukkig had ik ook nog een koude gel deze heb ik er als een gek opgesmeerd en gelukkig trok daardoor de warmte weg...

15-02-2020 | Vrouw | 26
Lage rugpijn
Ik kreeg 3 maal daags tramadol 50mg Bij mij ging die na 4/5 uur pas inwerken tegen de pijn en daarna werd ik duizelig,moe,warrig , snelle hartslag (Het gevoel alsof je aangeschoten bent van de alcohol) Het neemt het "ergste" puntje van de pijn weg maar niet volledig. Ik vind het geen fijn medicijn ivm de bijwerkingen

Sanalgin

Enige wat helpt icm Tramadol

OxyContin

20-12-2019 | Man | 51
Lage rugpijn
Ik prefereer dit middel en ga van paracetamol direct over door 5mg oxycodon toe te voegen. En zelfs met een verslavings achtergrond bouw ik dit middel in een paar dagen af tot de volgende pijnscheut week zich weer aandient. Geen enkele neiging om het middel langer te gebruiken dan nodig. Mensen die roepen dat het verslavend en gevaarlijk is , goed onderzoek jezelf en wees [lees meer...]eerlijk gebruik het enkel om je pijn te verzachten. In mijn geval ontspan ik en daardoor stop de verkramping en schuiven de wervels vaak weer terug in de goede stand. Zo niet dan helpt mijn chiropractor. Voor mij een prachtig middel en door het zeldzame gebruik treed er ook geen tolerantie op. Ik heb Tramadol geprobeerd met NSAID's en een maagzuur remmer pantoprazol. Die combinatie hoef ik niet meer. Buik klachten van de NSAID's en hallucinaties bij het slapen van de Tramadol. Voor mij enkel nog Oxy met een Paracetamol.

07-11-2019 | Vrouw | 56
Lage rugpijn
Door mijn rug gegaan. Bij werkingen, GEEN. Dus ik ben het met u eens. De horro verhalen komen niet van de tramadol

27-10-2019 | Vrouw | 32
Lage rugpijn
Ik heb al een tijd lage rugklachten. En gebruik daarom dyclofynac 50 mg als de pijn.te erg wordt. Het gekke is,dat het de ene keer heel.goed werkt eb de andere keer juist weer niet. Dit kan per dag verschillen. Wat zou hier de oorzaak van kunnen zijn?

Zolpidem

25-10-2019 | Vrouw | 30
zolpidem
Lage rugpijn
Ik nam af en toe zolpidem omdat ik oververmoeid was door dikwijls last van men rug en het me een uitgerust gevoel smorgens gaf het werkte voor mij goed als inslaper ik was uitgeruste maar de bijwerkingen werden erger bij mijningenieur nam het begon mensen raar berichten te sturen dus gsm weg als ik het genomen had vorige week vroeg ik me af hoe en waarom er 60€ in mijn p[lees meer...]ortefeule zo raar zat opgevouwen tegen de avond kon ik me vaag herinneren dat ik blijkbaar iets voor men partner moest gaan halen maar eind vorige week na wat rare voorvallen heb ik besloten het niet meer te gebruiken had carnaval kleren en ballonnen uit de kast gaan halen en die lagen int salon waarvan ik ni wist hoe THE f da ze er zijn gekomen dus idd de gouden tip met zolpidem sluit u op in uw bed zonder gsm ik heb net aan men dokter iets anders gevraagd want vind het niet fijn dak precies hard drugs heb gepakt terwijl ik gewoon uitgerust wil zijn

Instanyl

17-10-2019 | Vrouw | 45
fentanyl intranasaal
Lage rugpijn
Hallo allemaal, ik ben nieuw hier,ik heb een vraag. Ik neem twee keer per dag nu de instanyl bij doorbraak pijn. Maar ik ben erg bang om er verslaafd aan te raken. Mag ik weten hoe het afbouwen of stoppen ermee bij jullie is gegaan.? Kan iemand mij aub helpen, ben er namelijk een beetje bang voor Liefs Emma

13-10-2019 | Vrouw | 57
Lage rugpijn
Van de huisarts gekregen om te kunnen slapen 's nachts. Hielp niet maar in combinatie paracetamol wel enig effect.

Gabapentine

15-07-2019 | Man | 59
gabapentine
Lage rugpijn
Sterke pijnstillers (O.a. (half)opiaten) noch fysiotherapie kon de steeds heviger wordende pijn in de onderrug (met uitstraling tot boven de knieën) verzachten. Daardoor veel arbeidsverzuim. In de opstartfase (met bijbehorende gewenningsklachten!) merkte ik dat de pijn werd afgetopt. Kon daardoor eindelijk weer aan het werk en de draad oppakken

Amitriptyline

08-07-2019 | Vrouw | 48
amitriptyline
Lage rugpijn
al jaren last van lage rugpijn, van alles geprobeerd en dit was een optie die de pijn poli bood. Nu 4 weken bezig, dosis is langzaam verhoogd. Niet dat de pijn nu weg is maar beweeg wel makkelijker dus kan ik weer gaan sporten en uit de negatieve spiraal stappen

Fentanyl

26-06-2019 | Man | 55
Lage rugpijn
Beste Henk, Ik neem al 15 jaar Durogesic 100. Intussen ben ik verhuisd naar Thailand . Hier is het niet verkrijgbaar. Ik heb nog een 3 maand voorraad, en zal dus moeten stoppen met Durogesic . Heb je enige ervaring / tips om te stoppen, de afkikkingsverschijnselen zijn niet niets... Groeten, Nic

22-05-2019 | Vrouw | 66
Lage rugpijn
Enige tijd geleden een ruggenwervel gebroken. Daarna eerst oxycodon daarna morfinepleisters. Pleisters werkten nauwelijks en daarom ben ik gestopt. Kreeg erge afkickverschijnselen en daarom over op 10 mg pleister. Nu weer gestopt -al drie weken geleden- en het is net alsof de afkickverschijnselen steeds erger worden. Ben heel erg onrustig, steeds bang om te vallen, gee[lees meer...]n concentratie, vreselijk veel transpireren. Kan de hele dag wel in bed liggen en kom negens aan toe. Afspraken kom ik niet na, want dat kan ik niet. Verder enorm trillende handen, erg afgevallen, en vreselijk moe. Alles is me te veel. Vraag me af hoe lang dit nog duurt want ik wil absoluut niet meer aan die pleisters beginnen.

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2690)
Depressie (2167)
Angst & paniekstoornis (2134)
Hoge bloeddruk (1540)
Blaasontsteking (1133)