ziekte

Lage rugpijn

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor lage rugpijn

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: lage rugpijn

07-11-2019

Lage rugpijn

Door mijn rug gegaan. Bij werkingen, GEEN. Dus ik ben het met u eens. De horro verhalen komen niet van de tramadol
27-10-2019

Diclofenac (diclofenac)
Lage rugpijn

Ik heb al een tijd lage rugklachten. En gebruik daarom dyclofynac 50 mg als de pijn.te erg wordt. Het gekke is,dat het de ene keer heel.goed werkt eb de andere keer juist weer niet. Dit kan per dag verschillen. Wat zou hier de oorzaak van kunnen zijn?
25-10-2019

Zolpidem (zolpidem)
Lage rugpijn

Ik nam af en toe zolpidem omdat ik oververmoeid was door dikwijls last van men rug en het me een uitgerust gevoel smorgens gaf het werkte voor mij goed als inslaper ik was uitgeruste maar de bijwerkingen werden erger bij mijningenieur nam het begon mensen raar berichten te sturen dus gsm weg als ik het genomen had vorige week vroeg ik me af hoe en waarom er 60€ in mijn p[lees meer...]ortefeule zo raar zat opgevouwen tegen de avond kon ik me vaag herinneren dat ik blijkbaar iets voor men partner moest gaan halen maar eind vorige week na wat rare voorvallen heb ik besloten het niet meer te gebruiken had carnaval kleren en ballonnen uit de kast gaan halen en die lagen int salon waarvan ik ni wist hoe THE f da ze er zijn gekomen dus idd de gouden tip met zolpidem sluit u op in uw bed zonder gsm ik heb net aan men dokter iets anders gevraagd want vind het niet fijn dak precies hard drugs heb gepakt terwijl ik gewoon uitgerust wil zijn
17-10-2019

Instanyl (fentanyl intranasaal)
Lage rugpijn

Hallo allemaal, ik ben nieuw hier,ik heb een vraag. Ik neem twee keer per dag nu de instanyl bij doorbraak pijn. Maar ik ben erg bang om er verslaafd aan te raken. Mag ik weten hoe het afbouwen of stoppen ermee bij jullie is gegaan.? Kan iemand mij aub helpen, ben er namelijk een beetje bang voor Liefs Emma
13-10-2019

Lage rugpijn

Van de huisarts gekregen om te kunnen slapen 's nachts. Hielp niet maar in combinatie paracetamol wel enig effect.
15-07-2019

Gabapentine (gabapentine)
Lage rugpijn

Sterke pijnstillers (O.a. (half)opiaten) noch fysiotherapie kon de steeds heviger wordende pijn in de onderrug (met uitstraling tot boven de knieën) verzachten. Daardoor veel arbeidsverzuim. In de opstartfase (met bijbehorende gewenningsklachten!) merkte ik dat de pijn werd afgetopt. Kon daardoor eindelijk weer aan het werk en de draad oppakken
08-07-2019

Amitriptyline (amitriptyline)
Lage rugpijn

al jaren last van lage rugpijn, van alles geprobeerd en dit was een optie die de pijn poli bood. Nu 4 weken bezig, dosis is langzaam verhoogd. Niet dat de pijn nu weg is maar beweeg wel makkelijker dus kan ik weer gaan sporten en uit de negatieve spiraal stappen
26-06-2019

Lage rugpijn

Beste Henk, Ik neem al 15 jaar Durogesic 100. Intussen ben ik verhuisd naar Thailand . Hier is het niet verkrijgbaar. Ik heb nog een 3 maand voorraad, en zal dus moeten stoppen met Durogesic . Heb je enige ervaring / tips om te stoppen, de afkikkingsverschijnselen zijn niet niets... Groeten, Nic
22-05-2019

Lage rugpijn

Enige tijd geleden een ruggenwervel gebroken. Daarna eerst oxycodon daarna morfinepleisters. Pleisters werkten nauwelijks en daarom ben ik gestopt. Kreeg erge afkickverschijnselen en daarom over op 10 mg pleister. Nu weer gestopt -al drie weken geleden- en het is net alsof de afkickverschijnselen steeds erger worden. Ben heel erg onrustig, steeds bang om te vallen, gee[lees meer...]n concentratie, vreselijk veel transpireren. Kan de hele dag wel in bed liggen en kom negens aan toe. Afspraken kom ik niet na, want dat kan ik niet. Verder enorm trillende handen, erg afgevallen, en vreselijk moe. Alles is me te veel. Vraag me af hoe lang dit nog duurt want ik wil absoluut niet meer aan die pleisters beginnen.
27-04-2019

Paracetamol-Coffeine (paracetamol / coffeine)
Lage rugpijn

Lage rugpijn, pijn in beide benen, billen
20-04-2019

Lage rugpijn

Ik gebruik d deze pleisters nu sinds 2011 en zit nu gemiddeld op 75ug. Hierdoor kan ik mijn hondje nog uitlaten waar ik voorheen met krukken liep. Ik ben 43 en mis een tussenwervelschijf onderin en heb botontkalking. De pleisters plakt mijn man op mijn rug en doet er dan een eilandpleister overheen gefixeerd met tape zodat ik kan douchen...Ik hoop dat ik nog lang mijn hond[lees meer...]je uit kan laten
09-04-2019

Lage rugpijn

Medicijn helpt redelijk tegen de rugpijn, (en andere lichte gewrichtspijnen vooral wegens mijn leeftijd) maar ik vind de inwerking op de psyche zeker zo belangrijk. Ja, het versuft een beetje, maar het is een aangename versuffing: ik kom ervan tot rust -- een rust die vele uren aanhoudt en die je onverschillig maakt wat die pijn betreft. Dit aspect is zeker van[lees meer...] wezenlijk belang, want pijn is een vreemd iets. Ieder beleeft het anders, maar voor mij is dit een heel goed middel. Als ik zo die - somtijds vreselijke verhalen van anderen lees, wordt ik treurig. Beste mensen, mede-lijders, het ga jullie goed hoop ik en als ik kon toveren, zou ik alle pijn willen wegnemen. Sterkte, Albert.
05-04-2019

03-04-2019

Lage rugpijn

Dit is pas echte troep. Ik heb veel soorten medicatie geslikt dus kan wel wat hebben, maar ik raad iedereen tramadol ten zeerste af. Na de 1e paar doseringen al misselijk, dubbel zien, draaierig, en ontzettende jeuk. Zeg slapen maar gedag met dit middel. Je raakt jezelf volledig kwijt, wat er over blijft is een zombie. Afschuwelijk middel en de pijn? Die was er gewoon nog.[lees meer...]
13-03-2019

Ibuprofen (ibuprofen)
Lage rugpijn

Al jarenlang gebruik ik zo nu en dan Ibuprofen 400 mg normale tabletten (max. 3 per 24 uur) voor lage rugpijn en was altijd tevreden, het werkte goed en geen bijwerkingen. Totdat ik een ander soort probeerde omdat het mij wel fijn leek om gladde (omhulde) tabletten van de kruidvat (fabrikant Apotex) te proberen die makkelijker weg te slikken zijn, maar kreeg hiervan zeer w[lees meer...]azig zicht en werd er erg slaperig van (o.a. autorijden zou hiermee gevaarlijk zijn) en zijn voor mij niet voor herhaling vatbaar.
06-03-2019

Lage rugpijn

goede pijn stiller word soms depri en snel opvliegend
17-02-2019

Dipidolor (piritramide)
Lage rugpijn

De Dipidolor neemt de pijn goed weg Samen met de hulpverlening IM-injectie gegeven Dankbaar dat mijn specialist dit voorschreef. Het afbouwen was ook geen probleem. De pijn is nu weg.
16-02-2019

Lage rugpijn

Ik schrik gewoon van sommige bijwerkingen van mensen. Ik heb helemaal geen bijwerkingen. Hetgeen wat ik hier lees met suïcidale neigingen koopgedrag en nog meer van die rare dingen.....ben bang dat dat niet door de tabletten komt maar in eigen hoofd zit. Misschien beter om langs een andere dokter te gaan. Degene die dit soort dingen erop zet maakt een ander doodsbang...[lees meer...]..en dat is toch echt niet nodig!!!! Ik gebruik tramadol voor mijn rug, in het begin heel effectief maar na jaren gebruik is de werking écht aan het verminderen helaas. Ik heb ook geen bijwerkingen gehad.
17-12-2018

Methadon (methadon)
Lage rugpijn

Ik kreeg dit middel omdat ik strak stond van de pijn, spit/ischias van de pijnpoli arts. Legde goed uit 2x per dag 2,5 Mg. Maar ik kreeg het tabletje niet gehalveerd. Stukjes nemen werkt niet. Uiteindelijk een paar keer wel, uitstekend op geslapen en geen pijn gehad. De ergste pijn nu is voorbij, ik ga proberen zonder methadon. De aandoening die ik heb blijkt wel weg lang[lees meer...] te duren i.v.m. veel rugoperaties. Ik heb wel pijnpoli vandaag gebeld en zij gaan kijken of ik misschien wel tegen iets minder kan 2x2 Mg. Daar blijken ook tabletten van te zijn, merk weet ik niet. Misschien om te slapen? ‘S nachts het meeste pijn. Ga ik weer opnieuw beginnen kom ik erop terug.
12-11-2018

Arthrotec (diclofenac / misoprostol)
Lage rugpijn

Ik gebruik Artrhotec 75 na een dubbele knie operatie kom 's'ochtends niet in de benen als ik het de avond ervoor niet ingenomen heb. Die mogelijkheid bied uw vragenlijst niet.
16-10-2018

Oramorph (morfine)

Werkt snel
10-07-2018

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)
Lage rugpijn

Wel 70% minder rugpijn de 1e keer bij eisprong en menstruatie. Maar n bezig met 2e menstruatie en alles wat slecht kan gaat slecht.... zie symptomen
21-05-2018

Lage rugpijn

3 jaar met volle tevredenheid gebruikt, de kortwerkende en de langwerkende. Nooit meer dan max totaal 30 mg per dag. De werking werd wel steeds minder, daarom nu gestopt, 5 mg per 3 dagen minderen. Totaal GEEN afkickverschijnselen gehad, was bang geworden door alle verhalen, maar dat was dus beslist niet nodig. Wel nu uiteraard weer lage rugpijn door slijtage. Ik hoop dat [lees meer...]de pillen weer werken als ik een tijdje zonder leef, maar dat weet ik dus niet. Ik schrik van de hoeveelheden die anderen gebruiken. Overigens werkt Teva en Lanacher het beste en Aurobindo en Actavis het slechtst: misselijkheid.
23-04-2018

Paracetamol (paracetamol)
Lage rugpijn

Meestal nam ik paracetamol met ibuprofen maar hielp niet echt en moest er steeds meer van innemen daarna nog tramadol gekregen kreeg ik veel jeuk van
23-04-2018

Abstral (fentanyl)
Lage rugpijn

Vorig jaar gekregen omdat ik toen een verstopping en ontsteking had in mijn darmen hielp toen heel goed had deze tabletten nog na een ongelukje met de fiets ruggewervel gebroken en daarna er een verzakking aan over gehouden dat de werfel op een zenuw drukt paracetamol of ibruprofel werkte niet toen na overleg met mijn huisarts abstral geprobeerd hielp goed nu neem ik af en[lees meer...] toe als de rugpijn te erg word een tablet en gaat het goed ook makkelijk om mee te nemen je hoeft er geen water bij in te nemen smelt gewoon onder je tong en helpt binnen 10 minuten
08-04-2018

Novalgin (metamizol)

08-04-2018

Lage rugpijn

2012 na een aantal jaren soms hevige rugpijn naar een specialist verwezen die constateerde dat de rug onderin versleten was. Chirurg wilde vanwege mijn leeftijd (50) nog geen brug plaatsen. Naar een pijnspecialist verwezen en na vele medicijnen te hebben uitgeprobeerd op oxycodon uitgekomen in 2013. Na een jaar gestopt omdat de klachten minder werden. Had toen wel last van[lees meer...] lichte bijwerkingen maar die waren na een week verdwenen. Door toename van de pijn na een half jaar toch weer oxycodon gaan gebruiken ondertussen een aantal operaties gehad maar helaas zonder resultaat. Ik ben in het begin laag ingestapt (2x daags 20 Mg) klachten waren niet helemaal weg maar ik kon s,nachts in ieder geval doorslapen. Door gewenning steeds meer gaan innemen en zit momenteel op 3x 60 Mg langwerkend. Moeten 12 uur werken maar na 8 uur komt de pijn weer hevig terug. Nadeel is dat het bijna 2 uur duurt voor het noemenswaardig werkt en na 8 uur neemt het al weer af. Na een rugprik zonder resultaat probeer ik ondanks de pijn toch af te bouwen maar dit valt vies tegen. Heb last van onrust, depressie, slechte eetlust en warm/koud. Waarschijnlijk het middel te lang gebruikt waardoor die bijwerkingen nu heftiger zijn dan de eerste keer. Helaas slaap ik nu ook weer slecht door de pijn dus ik zal moeten kiezen tussen 2 kwaden.
28-03-2018

Methadon (methadon)
Lage rugpijn

Na vanalles geprobeerd te hebben ben ik op methadon terechtgekomen. Eerst 2x 10 mg per dag, nu 2x 20 mg per dag in combinatie met 2x 150 mg Pregabaline, nu is de pijn draaglijker geworden.
09-03-2018

Instanyl (fentanyl intranasaal)
Lage rugpijn

Ik heb ook de flesjes getest en indd 1: 28 sprays 2: 34 sprays 3: 31 sprays 4: 27 sprays Geen 40 dus !!? Ook ik krijg steeds commentaar van de apotheker dat ik te vaak en te veel gebruik terwijl ik me netjes aan de dossering hou Vervelend want het middel is misschien wel sterk of/en verslavend maar het zorgt dat ik meer kan en veel momenten vrijwrl pijnloos ben. [lees meer...] En doordat er minder inzit dan erop staat zit ik vaak een hele dag onnodig met pijn.
06-03-2018

Lage rugpijn

Gebruik 1 keer per dag en neem dit s, morgen s in. Merk goed als deze is uitgewerkt maar neem geen 2e en accepteer de avond en nacht de pijn. Wat de toekomst brengt weet ik niet maar ben nu best tevreden over dit medicijn.

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2214)
Depressie (1822)
Angst & paniekstoornis (1672)
Hoge bloeddruk (1274)
Acne/puistjes (886)