Lage rugpijn

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor lage rugpijn

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: lage rugpijn

Aleve

20-04-2024 | Vrouw | 46
naproxen
Lage rugpijn
Sinds gisteren last van Spit, ik heb in de nacht 1 pil van Aleve 275 gebruikt in combinatie met paracetamol en het voelt echt een heel stuk beter, alleen paracetamol in combinatie met ibuprofen had geen effect bij mij, alsof mijn hele rug vast bleef en niet kon bewegen. Nu is het niet geheel weg maar de zeurende pijn zeker en kan ook veel beter bewegen. Ik pak pas een volg[lees meer...]end tabletje als de pijn weer heviger wordt.

13-03-2024 | Man | 42

alcoholintolerantie

De pijn is echt minder maar het geeft een gevoel in mijn hoofd als of je druks op hebt vaag gevoel knarsetanden Verder nergens last van

Zopiclon

13-02-2024 | Man | 56
zopiclon

versuft

Na maanden niet leverbaar, vandaag weer mogen ophalen. Enige middel wat mij door de rugpijn heen laat slapen

Tradonal

09-01-2024 | Vrouw | 71
Lage rugpijn
Mijn rug laten vastzetten wil ik niet,en nu afbouwen met tramadol is het zelfde als Tradonel, ik wil deze pijnstillers niet of nooit meer pakken

Diazepam

17-07-2023 | Man | 39
diazepam
Lage rugpijn
Ik ben wesley, ben eigelijk anti pijn stilling nemer maar ongeveer 3 maand geleden hebben ze mij diazepam 1x5 en contramal 2x100 voor geschreven om dat ik verschrikelijke rug pijnen had die niet werden op gelost onder tussen 3 maand verder hebben ze de hoofd zaak gevonden en gaan ze denerveren. Nu vragen ze mij om te minderen met pijn stillers. Ik ben er aan begonnen maar[lees meer...] is totaal niet makelijk ik ben van 5mg naar 2.5mg overgegaan maar ik krijg verschrikkelijke afkicken verscheinselen ik kan eigelijk niet normaal functioneren eerlijk gezet. Ik neem dit nu bijna 4 maand ik ben eigelijk totaal geen verslavend persoon maar ik word angstig door de uitwerking van het medicijn. Iemand een idee wat ik hier mee kan a.u.b

Morfine

07-07-2023 | Vrouw | 36
morfine
Lage rugpijn
Eerst 2 x daag 1 en ik zit nu op 2 x daags 4 (10mg). Pijn heb ik nog constant maar het haalt net dat scherpe randje pijn weg. Ik heb inmiddels gabapentine erbij gekregen maar helaas nog elke dag veel rugpijn, been, arm en nekpijn

Diazepam

21-05-2023 | Man | 58
diazepam
Lage rugpijn
In neem 5 mg diazepam samen met diclofenac 50mg. Het ontspant, veel minder pijn en het herstel gaat veel sneller. Veel minder verkramping. Doorbloeding beter. Anders ga ik op de bank zitten omdat lopen veel slechter gaat. Nu kan en durf ik meer te bewegen.

28-03-2023 | Vrouw | 23
Lage rugpijn
Kon opeens niet meer lopen door extreme pijn in lage rug, geen reden of oorzaak. Ik kon niet staan, liggen of zitten zonder pijn. Tramadol maakte het leefbaar en nam denk ik 80% van de pijn weg. Hierdoor kon ik liggen en mijn rug de tijd geven om te genezen.

Solu-Medrol

03-02-2023 | Vrouw | 47
methylprednisolon
Lage rugpijn
Ik neem 32mg medrol omdat ik al verschillende rugoperaties achter de rug heb en ze littekenweefsel en ontstekingen willen vermijden .ik zal blij zijn dat de kuur achter de rug is ik heb constante spierpijn in mijn benen gelijk ze er met messen in zitten snijden mijn bloeddruk swingt de pan uit opgejaagd gevoel slapeloosheid . En vooral precies geleefd worden geen controle[lees meer...] hebben over je eigen lichaam.

06-01-2023 | Vrouw | 61
Lage rugpijn
Na ruim een week met heftige rugpijn waarbij paracetamol en ibuprofen nauwelijks hielp, heb ik eenmalig tramadol 50mg gebruikt. Ik merkte vrij weinig van de pijn bestrijding. Echter wel een heftige jeuk in neus die lang aanhield. Normaal ben ik om 23 uur wel moe. Echter om 1 uur snachts nog steeds wakker en alert. Maar toch moe. Toch uiteindelijk in slaap maar werd wakker [lees meer...]van duidelijkheid, erg misselijk en braken. Ik koppel dit aan de tramadol. Geen tramadol voor mij. Als dit bijwerkingen zijn geweest dan was mij dat toch te heftig

Normison

04-01-2023 | Man | 67
temazepam
Lage rugpijn
Mijn man zegt baat te hebben om iedere avond 5 temazepam 20mg te slikken voor rug/heup pijn en nu sinds kort ook 1 voor de middag voor de pijn( daar slaapt hij dan niet van ) maar is vind ik apathisch en traag wiebelig vreetbuien enz.hij is van 11 temazepam naar 5 voor de nacht gegaan . En zegt nog steeds last te hebben van zijn klachten! Ik begrijp niet dat de dokter dit [lees meer...]maar blijft voorschrijven.mijn man is verslaafd geweest aan oxycodon ook voor de pijn,maar is daar vanaf en nu dit.het is een heel ander mens als hij zonder temazepam zit maar ook dan schrijft de dokter weer voor??

Zaldiar

21-09-2022 | Man | 49
paracetamol / tramadol
Lage rugpijn
Heb na verschillende infiltraties als tussenoplossing zaldiar gekregen. Voor mij gaat een wereld open. Ik ben altijd superenergiek geweest maar dat werd de laatste jaren geremd door die zeurende lage rugpijn. De anestesist zei als je beter kan functioneren met medicatie moet je he afwegen. Ik neem er smorgens 1 preventief en bij een lange werkdag nog 1 en ik voel me als he[lees meer...]rboren. Totaal geen bijwerkingen buiten slapeloosheid als ik te laat eentje neem. Voor mij een wondermiddel

Oxycodon

27-08-2022 | Vrouw | 60
oxycodon
Lage rugpijn
Ik heb insufficiente breukjes in mijn heiligbeen opgelopen door bestralingen en reuma. Heel veel pijn daardoor in rug , heup en been, vooral rechts. Begonnen met 5 mg langwerkend, 2 keer per dag maar dat hielp al snel niet meer . Nu op 30mg en nog veel pijn. S'ochtends gaat het best goed maar in de loop van de dag heel moe en naar. Weet niet zo goed wat ik nog kan doen , [lees meer...]nog meer oxycodon wil ik niet. Ben heel bang hier net meer vanaf te komen.

20-08-2022 | Vrouw | 65
Lage rugpijn
zeerpijn gehad door 3ruggewerwels gezakt 2maanden 50mg fantanyl daar bij 3x diclofenac toen 2maanden 25mg fantanyl en een tablet diclofenac toen 1maand 12mg fatanyl geen bijwerking gehad met afbouw

Nortrilen

29-06-2022 | Man | 59
nortriptyline
Lage rugpijn
Sinds ik Notrilen gebruik, was het mijn vrouw opgevallen dat ik snel boos en geïrriteerd ben. Ik vraag mij af of dat een bijwerking van Notrilen is?

03-06-2022 | Vrouw | 54
Lage rugpijn
ik gebruik het voor meerdere pijn factoren artrose nek ,schouders en een operatie ,rug ,heupen ,polsen , twee hernia’s en twee operaties enkels ook allebei aan geopereerd chronische patiënt dus 🥹 vind alleen dat de plakkers slecht blijven plakken en moet er een ander pleister opplakken

Tramal

30-05-2022 | Vrouw | 58
Lage rugpijn
Horrortrip , met de ambulance naar de noodopvang gebracht. Dagen zwaar ziek

Aleve

22-05-2022 | Man | 49
naproxen
Lage rugpijn
Wat zal ik zeggen, ik ben van kinds af aan gewend geraakt aan sterke pijnstillers en ontstekingsremmers. De ibuprofen 900 en 1800mg zijn al lang helaas niet meer verkrijgbaar. (>30 jaar geleden) Naast dat ze je maag mollen voel je echt geen enkele pijn meer. En 4x ibu 400 is een stuk minder geconcentreerd dan 1x1600 ineens. Naproxen 500mg kreeg ik telkens van m'n tanda[lees meer...]rtsen, dus die was ik ook al gewend. Aleve is vlg mij nog wat geconcentreerder en heeft exact zelfde bijwerkingen. Voor mij zijn dat zuuroprispingen, buikkramp en opgeblazen gevoel. Maar die ben ik ook al gewend van m'n chronische pds. Het is zaak dat je je lijf goed kent/aanvoelt. Als je daar geen kennis/ervaring mee hebt dan is voorzichtigheid wel wijs. Het is niet een pijnstiller die je zomaar lichtelijk kunt gebruiken zoals een paracetamol. Maar dat geldt voor heel het leven; niet klakkeloos vertrouwen op wat je voorgeschoteld wordt. Daarentegen helpt de Aleve550mg voor mij wel stukken beter dan de paracetamol500mg.

22-03-2022 | Vrouw | 50
Lage rugpijn
Moest dit medicijn normaal 3x/ dag 1 capsule, maar nam het enkel 's avonds voor het slapen omdat ik de waarschuwing kreeg van duizeligheid en sufheid. Na 4 dagen nog geen verschil van pijn, wel een verdoofd gevoel in de benen. Na dag 7 heftige hoofdpijn, braken en duizeligheid. Ben er dan maar mee gestopt.

Celecoxib

12-01-2022 | Vrouw | 37
celecoxib
Lage rugpijn
Last van lage rugklachten en uitstraling naar me benen. Kreeg dit medicijn voorgeschreven door een orthomanuele arts. Pijn is wel weg na inname maar zat na een paar weken helemaal onder de uitslag en is nog steeds niet weg.

21-11-2021 | Man | 33
Lage rugpijn
Sinds donderdag 18-nov begonnen met het slikken van 3x50mg capsules per dag 9.00 uur 15.00 uur en 21.00 uur. Ik moet zeggen dat de pijn niet weggaat en alleen maar last van de bijwerkingen heb. Misschien gebruik ik het te kort dat zou ik niet weten maar ik wil er zo snel mogelijk weer mee stoppen. Weet iemand misschien of dat in 1 keer kan na 4 dagen?? Dan hoor ik dat graa[lees meer...]g. Ik denk dat lage rugpijn vanzelf overgaat als je maar genoeg beweeg.

Meloxicam

29-10-2021 | Man | 38
meloxicam
Lage rugpijn
Ik ben zopas begonnen met het innemen van dit medicijn. 1x per dag 15mg. Blijkbaar is dit zeer effectief. 10 dagen innemen in combi met 30dagen vit b. O.v. onsteking in de lage rugzone.

Oxycodon

04-09-2021 | Man | 66
oxycodon

20-07-2021 | Vrouw | 48
Lage rugpijn
Wegens lage rugpijn (door de discopatie misschien) kan ik regelmatig niet lang zitten en liggen zonder pijn in de onderrug en bovenbenen. Dit samen met de rusteloze benen weet ik vaak niet waar ik het zoeken moet. Ik ben dan ook vaak compleet uitgeput en heb nergens meer zin in en wil alleen nog naar bed en slapen. Maar dit kan dan niet door al het ongemak. Dit stapelt zic[lees meer...]h dan op en duurt vaak een aantal dagen todat ik de grens bereik en denk en nu is het klaar. Een half tabletje tramadol hci/paracetamol 37,5/325 mg erin en in ben binnen een half uur vertrokken. Een half tabletje dus maar! Maar... Dan kan het 2 kanten opgaan. Of ik slaap de hele nacht door (misschien af en toe even kort wakker, maar slaap zo weer in) en slaap langer of het lijkt wel of ik om het uur wakker wordt en klaar wakker ben en energie heb. De pijn is wel aanzienlijk minder dan. Nachtelijk zweten is wel een vervelende bijkomstigheid helaas. De volgende dag voel ik me vaak goed, zover dat kan, en heb energie. Laatste tijd wel knallende (migraine) hoofdpijn die dan pas weer weggaat met 400-800 mg ibuprofen. De dag daarop is vaak weer drama en is alle energie weer weg. Maar... Ik heb wel weer even een wat pijnvrijere dag/nacht gehad en heb geslapen. Ik neem maar weinig en af en toe om dat ie bang ben er afhankelijk van te worden.

Morfine

13-07-2021 | Vrouw | 62
morfine
Lage rugpijn
Een uur na inname van de eerste pil Morfinesulfaat Aurobindo Retard kreeg ik verschrikkelijke maagkrampen met daarbij verkramping van mijn middenrif en kort daarna werd ik zó misselijk dat ik moest overgeven. Dit duurde ongeveer 10 minuten en zakte daarna langzaam weg. Dit herhaalde zich 4x met ongeveer een half uur tussendoor dat het rustig was. Daarna nog wel maagpijn en[lees meer...] misselijk maar geen heftige aanvallen meer. Ik heb meteen besloten dat ik geen tweede pil ga proberen want ik dacht dat ik dood zou gaan omdat ik ook hartpatiënt ben en hartkloppingen kreeg tijdens zo'n aanval.

Tramadol/paracetamol

24-02-2021 | Vrouw | 34
tramadol/paracetamol
Lage rugpijn
Ik had vreselijke rugpijn en toen paracetamol en ibuprofen niet werkte heb ik Tramadol voorgeschreven gekregen. Wat een VRESELIJK MIDDEL, ik wil dit nooit meer. Liever pijn dan de bijwerkingen die ik heb gehad. Het begon na een half uur met misselijkheid en al snel moest ik braken. Dit ging 12 uur lang door. Ik moest trillen, zweten, had een angstig gevoel, voelde woede e[lees meer...]n was huilig. Veel gal overgegeven. De dagen erna was mijn lichaam vreselijk vermoeid. Het waren angstige uren! Ik heb later codeinfosfaat 20mg met paracetamol 500mg gekregen voor mijn lage rugpijn. Dat was een prima middel en kan ik aanraden bij rugpijn!!

Methadon

15-01-2021 | Man | 59
methadon
Lage rugpijn
Na jaren met volle tevredenheid Methadon van de Centrale Breidingapotheek Nederland Breda te hebben gebruikt, 2mg tabletten vanwege afbouw naar 12mg kreeg ik er nog 1 plus 10 mg tabletten van Extractum Pharma. Toen is de hel losgebarsten. Ik werd een zombie met een waas in mijn hoofd, onrust 24 uur per dag, zeer zware hoofdpijn. Dit middel is echt vergif uit Hongarije!!!!![lees meer...]! Na toch nog lang gebruikt te hebben zag ik het leven niet meer zitten. Nu terug naar de originele 2mg tabletten en het gaat prima. Mensen denk na wat dit middel met je lichaam doet.......het is verschrikkelijk. Binnenkort onder begeleiding verder afbouwen, daarna ook de pregabaline. DAN VOOR MIJ NOOIT GEEN MEDICIJNEN MEER.....PAS TOCH OP MET DEZE TROEP. Zal mij nooit meer overkomen, 5-6 jaar verslaafd aan pijnstillers die geen werking meer hebben alleen narigheid.

23-11-2020 | Man | 64
Lage rugpijn
Heb al sinds jaren een hernia, die niet te behandelen zou zijn, dus vaak en veel pijn. De huisarts schreef mij nu Fentanyl voor, maar na 6 dagen geen verlichting alleen bijwerkingen. Ga nu toch aandringen op een operatie.

Lyrica

23-11-2020 | Vrouw | 67
pregabaline
Lage rugpijn
Fel pijn sacroillacaal gewricht en gebroken bekken met gescheurde heup spier na val Ondraaglijke pijn alle dagen.

Abstral

02-10-2020 | Vrouw | 43
fentanyl
Lage rugpijn
Veel last van bijwerkingen zie hier boven. Werkt wel effectief tegen doorbraak pijn incm Fentanyl 50 mcg transdermaal.