Ervaringen met RoActemra

tocilizumab

Juveniele artritis (0 meningen)

24-09-2022 | Vrouw | 54
tocilizumab (162)

02-01-2022 | Vrouw | 45
Reumatoïde artritis
Afgelopen 2 jr gemiddeld om de 4 mnd nieuwe middelen gebrobeerd van pillen tot aan injecties. Crp bleef hoog. Pijnen bleven aanhouden. Nu al 2x tozolucimab via infuus gekregen icm met 5 mg prednisolon en 10mg metothrexaat. Opvallend veel vochtophoping rondom gewrichten. Hele dikke knieen enkels vingers polsen. Kan amper lopen hierdoor. Prednisolon verhoogd naar 15 mg. 3x [lees meer...]1000 mg paracetamol erbij en 2x 500 mg naproxen. Omdat ik zoveel pijn heb. Kortom slechter af. Moedeloos wordt je hiervan.

10-07-2017 | Vrouw | 52
Reumatoïde artritis
afgelopen week het eerste infuus gekregen en nog geen verbetering, over twee weken weer een dosis. Ik gebruik nu ook nog methorexaat 10 mg per week erbij en 15 mg prednisolon per dag erbij. Ik heb sinds dit medicijn is toegediend een warm oor aan een kant. Ik weet niet of anderen dit ook hebben? het is in ieder geval vreemd voor mij. Ook wat meer druk op mijn hoofd en ver[lees meer...]schrikkelijk snel zweten.

10-09-2016 | Vrouw | 23
tocilizumab (162mg/0,9ml)
Reumatoïde artritis
Na het proberen van verschillende medicijnen in pilvorm en andere biologicals zoals Humira, Enbrel en Simponi mocht ik eindelijk de Roactemra proberen. Het is het eerste medicijn wat effect heeft! Ik kon na een tijdje geheel stoppen met de prednison die ik al bijna 2 jaar gebruikte. Mijn ontstekingswaarden zijn voor het eerst normaal, en ik kan weer alles doen wat ik voor [lees meer...]de reuma ook kon! Het is niet meer aan me te zien of merken dat ik reuma heb. Alleen het vermoeide blijft toch een beetje. De spuitvorm is ideaal! Je kunt deze zelf inspuiten op je eigen tempo. Het is geen klikpen zoals de andere die ik reeds genoemd heb. Vooral bij de Enbrel was dit een ramp, die deed zo'n pijn om te zetten dat ik het zelf niet meer durfde. De Roactemra is perfect! Fijne spuit met het zetten, en goede werking. Hopelijk geldt dat ook voor meer mensen!

08-08-2016 | Vrouw | 44
tocilizumab (360)
Reumatoïde artritis
Middels infuus, 5 wekelijks, helpt goed tegen de reumatische ontstekingen en brengt crp waardes drastisch omlaag. Algehele conditie hierdoor wel enorm achteruit gegaan, al kan ik uiteraard wel lopen en mn handen gebruiken, maar veel hoesten, vaak verkouden en snl vatbaar voor van alles en nog wat.

21-11-2012 | Vrouw | 45
Reumatoïde artritis
Ik heb Toscilizumab vanaf het begin dat ik RA kreeg gebruikt. Ik gebruik het nu 2,5 jaar. In de loop van de tijd zijn de ontstekingen vrijwel verdwenen. De pijn- en vermoeidheidsklachten zijn weliswaar minder geworden, maar toch nog steeds te veel aanwezig. Ik ga binnenkort dan ook overstappen op een andere biological. Toch ben ik tevreden over dit geneesmiddel: toen ik er[lees meer...]mee begon was ik ernstig ziek en nu kan ik weer een redelijk normaal leven leiden met werk en gezin. De bijwerkingen zijn gering. In het begin vond ik het lastig dat je iedere 4 weken naar het ziekenhuis moet voor het infuus, maar na een tijdje went dat en nu zie ik het als een middagje uitrusten. Ik heb een tijdje geprobeerd om het zonder de Toscilizumab te doen, maar toen kwamen de klachten snel weer terug. Ik heb een periode 4 mg gebruikt en een tijdje 8 mg; ik merk weinig verschil.

31-01-2022 | Man | 66
Reumatoïde artritis
Onderdrukking verschijnselen darminfectie, met uiteindelijk gevolg Ilius, buik vol abcessen en spoedoperatie om sepsis te voorkomen. Levensbedreigende bijwerking, waar nauwelijks op wordt gewezen.

17-05-2019 | Man | 43
Reumatoïde artritis
Na 9 weken crp opvallend verlaagd voor de eerste keer in jaren en eindelijk zonder cortisone. Droge jeukende huid en droge mond vermoedelijk als bijwerking.. zijn er nog met deze ervaring?

19-12-2017 | Man | 67
Reumatoïde artritis
Uiteindelijk na twee en een half jaar in een rolstoel, werkt deze injectie samen met prednison en pijn stillers op dit moment zonder pijnstillers. ik kan weer normaal lopen en verdere dingen doen.