Ervaringen met Propylthiouracil

propylthiouracil

Ziekte van Graves (12 meningen)
Snel werkende schildklier (9 meningen)

31-01-2020 | Vrouw | 53
Ziekte van Graves
In augustus 2019 is bij mij de ziekte van Graves gediagnosticeerd. Sindsdien slik ik 300 mg. Propylthiouracil per dag om het schildklierhormoon te onderdrukken. In november ook gestart met Levothyroxine. Vanaf het begin heb ik bijwerkingen. Bij het laatste bloedonderzoek bleek mijn leverwaarde ook te hoog te zijn. Hoogstwaarschijnlijk veroorzaakt door dit medicijn. Wordt n[lees meer...]u verder onderzocht. Ik overweeg om ermee te stoppen.

05-01-2013 | Vrouw | 54
Ziekte van Graves
Gebruik sinds kort dit geneesmiddel. Zag op een etiket welke niet voor mij bestemd was het opschrift "Pas op kankerverwekkend". Na gesprek met de apotheker blijkt inderdaad dit geneesmiddel kankerverwekkend. Waar zijn we in godsnaam mee bezig, de consument heeft het recht dit te weten en daarna te bepalen of ie dit gaat slikken. Heb ik straks een gezonde schildklier, heb[lees meer...] ik fijn kanker....

29-12-2012 | Vrouw | 54
Ziekte van Graves
Ben net begonnen, nadat ik een nare reaktie kreeg op Strumazol. Wat me erg veel zorgen baart is het feit dat het nieuwe middel bij de apotheek het stempeltje "pas op kankerverwekkend" heeft. Na gesprek met de apotheker blijkt inderdaad het middel kankerverwekkend te zijn. Wel werd er verteld dat de waarschuwing is voor de medewerkers in de verpakkingsindustrie. Als je v[lees meer...]an het inpakken al een kans hebt op kanker vraag ik me toch af welk risico je loopt als je het middel gebruikt. Overweeg serieus om het niet te gaan slikken.

02-02-2018 | Vrouw | 66
propylthiouracil (50mg)
Ik heb er nog geen ervaring mee

15-10-2019 | Vrouw | 73
Snel werkende schildklier
Ik ben er heel ziek van geworden zij er ook andere mensen die het is overkomen gebruik op dit moment geen medicijnen.

19-12-2022 | Vrouw | 79
Ziekte van Graves
Mijn schildklier werkte veel te snel: 96 Dit werd 36 , en daarna 15. Na 3 maanden slikken. Mijn arts wil dat ik doorga met slikken. In een kleinere hoe veelheid en doses. Ik ben bang dat mijn schildklier daardoor te traag wordt. Van de regen in de drup.Kan ik ophouden met slikken of begint mijn kwaal dan opnieuw ? Ik ben 79.