Beenkrampen (28 meningen)
Restless legs syndrome (rusteloze benen) (8 meningen)
Spierspasmes (3 meningen)

01-10-2018 | Man | 70
Beenkrampen
Ik kreeg het voorgeschreven wegens rusteloze benen, pijn en kramp in de benen en heel onrustige nachten daardoor. Inhibin helpt wel enigszins, maar die vieze smaak vergalt mijn dag. Niets smaakt meer, zelfs drinkwater smaakt vies. Door de dag heen komt er af en toe een golf van die vieze smaak in mijn mond. Ik ben een week gestopt en de vieze smaak was verdwenen. Het ligt [lees meer...]dus echt aan de Inhibin.

06-09-2018 | Vrouw | 68
Beenkrampen
Het is een wonder middel ik had diezelfde nacht geen pijn meer, alleen die vieze bittere smaak in de mond. dat is nog wel te behappen maar dat suizen in beide oren is heel vervelend. De duizeligheid is ook niet fijn. Ik denk dat ik het ook eens ga proberen met Magnesium tabletten.

07-09-2017 | Vrouw | 28
Spierspasmes
Ik kreeg dit middel voorgeschreven ivm willekeurige spierspasmes. De trillingen lijken iets minder, Maar ik heb meer last van de bijwerkingen dan van de trillingen. Mijn huid is overgevoelig (voelt prikkelend/tintelend), last van droge mond, misselijkheid, duizeligheid en oorsuizen. Ik overweeg te stoppen met dit medicijn.

06-09-2017 | Vrouw | 53
hydrokinine (100mg)
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Ik had het gekregen voor onrustige benen. Maar ik kon er niet van slapen en kreeg heel erg onrustige benen. En zweetaanvallen. Ik voelde mij niet lekker bij dit middel. Het was zelfs nog erger dan niet slikken.

01-05-2017 | Man | 76
Beenkrampen
Spierkrampen na het sporten iedere nacht. Door gebruik van een klein flesje geen last meer.

19-07-2016 | Vrouw | 56
Beenkrampen
Tijdens lijnen altijd enorme krampen. Na inname inhibin alle klachten over . Eerste dagen 2x daags gebruik daarna alleen voor t slapengaan. Enige vreemde bijwerking die ik heb zijn heel vreemde dromen over de meest rare onderwerpen .

28-07-2015 | Man | 66
Beenkrampen
Door het gebruik van Lipitor, veel last van nachtelijke kuitkrampen, soms zelfs in twee kuiten te gelijk. Div. medicijnen al gebruikt. Nu op advies van Internist aan de Inhibin. Super pilletje, 2 bij het avond etu en 1 voor het slapen. Gaat klasse, sporadisch nu last van mijn kuiten. Alleen jammer dat de verzekering het niet wil vergoeden, aanvraag ingediend, werd afgewe[lees meer...]zen, was het daar niet mee eens en met brief van huisarts bleef men volharden in de afwijzing. Dus dan maar maandelijks € 17,00 zelf betalen.

09-12-2014 | Man | 65
Beenkrampen
Nachtelijke krampen , in de benen, voeten en enkels, dijbenen, rug, borst en middel, kortom overal waar je kramp kan hebben, daar had ik kramp. Sinds enkele maanden zat ik met dat probleem, zeer pijnlijk en zeer vervelend in de nacht. Natuurlijk is het ook vervelend en pijnlijk als het overdag gebeurd , maar dan ben je niet zo in paniek , omdat je dan hulp binnen handberei[lees meer...]k hebt. Ik ben gaan zoeken op het internet , en vond een site over nachtelijke krampen, en las daar meer dan interessante dingen , die ook op mijn situatie konden slaan. Toen ik las over een aantal mensen die zonder meer konden bezweren dat ze er baat bij hadden, hoefde ik niet lang te denken om het middel Inhibin te gaan kopen, nadat ik uiteraard informatie had gevraagd aan de apotheker. In ieder geval ben ik blij met mijn beslissing, want ik ben van mijn nachtelijke krampen af!! Verlost van die vervelende pijn. Ik kan wel juichen van blijdschap en dat doe ik dan ook!

01-11-2013 | Vrouw | 59
Beenkrampen
16 augustus 2013 begonnen met inhibin, na twee weken even gestopt, kramp kwam weer terug, daarna nog 2 weken ingenomen. Nog steeds krampen snachts. Toen magnesium geprobeert. Helpt niet. Op aanraden van de arts opnieuw met inhibin (29 oktober 2013) begonnen en moet het nu 2 maanden gebruiken. Nu af en toe nog kramp vooral in/onder mijn voet. Ik vraag me af of je inhibin e[lees meer...]en lange tijd mag gebruiken. Hoe krijg je zoiets. Voorheen sliep ik een hele nacht door. Nu ben ik heel veel wakker. Heb onderhand slaaptekort :(

10-09-2013 | Vrouw | 50
Beenkrampen
Op aanraden van apotheek inhibin gaan gebruiken tegen kramp in benen en voeten s'nachts. Kramp is wel wat minder maar de bijwerkingen vind ik heel vervelend. Bittere smaak en ik word steeds duizeliger. Overweeg toch om te stoppen.

10-06-2013 | Vrouw | 64
Beenkrampen
Gebruik nu geen inhibin meer, maar iedere avond voor het slapen één magnesium pil van het Kruidvat en heb sporadisch nog spierkrampen (2 x per jaar ongeveer) en helemaal geen bijwerkingen. Deze tip had ik van mijn vriendin gekregen.

28-05-2013 | Man | 30
Beenkrampen
Magnesium werkt net zo goed, zonder bijwerkingen. Daarmee was mijn (en van mensen uit mijn vriendenkring) beenkramp meteen voorbij. Komt omdat er weinig magnesium meer in voeding zit tegenwoordig, als je dan veel bewerkt voedsel eet (koek, bruin/witbrood, kant-en-klaarmaaltijden etc) krijg je snel spierkramp; magnesium is de natuurlijke manier voor spierontspanning (tegenh[lees meer...]anger van calcium, die voor de aanspanning is). Goedkoop kun je magnesiumoxide halen (bij een drogist), werkt vaak al, al neem je daar slechts 20% van op, teveel tabletten geeft dunnere ontlasting. Bij natuurwinkels of supplementenwinkels hebben ze magnesiumcitraat, magnesiummalaat, magnesiumglycinaat etc, hiervan neem je 70+% op. De citraat-vorm werkte bij mij direct, nooit last meer gehad van kramp (ik sport 6 dagen per week). Plus je slaapt er heerlijk ontspannen van! Voel ik me een stuk prettiger bij dan bij een medicijn met z'n bijwerkingen..

15-05-2013 | Vrouw | 58
Beenkrampen
Voorheen zat ik iedere nacht op de rand van mijn bed omdat ik niet kon slapen door spierkrampen in mijn onderbenen, voeten en tenen. Sinds ik inhibin gebruik heb ik nergens geen last meer van en slaap ik iedere nacht door. Ik moet niet stoppen met inhibin want dan zit ik na een paar dagen weer op de rand van mijn bed. Voor mij is inhibin een wondermiddel!

31-03-2013 | Man | 57
Beenkrampen
Super medicijn!! Ik ben nu al een halfjaar klachtenvrij. Nooit meer 's nachts uit bed i.v.m. kramp en nooit een enkele bijwerking gehad. Zie ook mijn bericht van 04-10-12.

22-01-2013 | Vrouw | 61
Artrose - gewrichtsaandoening
spierkrampen KUNNEN verminderen na gebruik van Inhabin, maar er zijn te veel ziekten waarbij inhibin niet helpt, het is een kwestie van gewoon probeen dus en is er na 14 dg geen effect dan is dit zinloos om door te zetten.

01-01-2013 | Vrouw | 70
hydrokinine
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Dit medicijn hielp niet echt, maar had geen krampen zoals bij Rivotril.