Ervaringen met Sirdalud

tizanidine

MS (multiple sclerose) (5 meningen)
Spierspasmes (2 meningen)

10-09-2017 | Man | 68
Spierspasmes
Ik gebruik dit middel reeds 20 jaar en naar volle tevredenheid, sinds februari j.l. krijg ik het betreffende medicijn in een nieuwe verpakking (RVG 12983), sinds dien ervaar ik meer zenuwpijnen van handen en onderarmen en de capsules hebben een onaangename smaak gekregen! Zou graag de sirdalud 6 mg mr . van voor februari 2017 willen krijgen. Hoe eerder hoe beter.

22-11-2011 | Man | 56
Spasticiteit (aanvallen)
Ik neem het bij een spasme-aanval als alternatief voor diazepam, gedurende enkele dagen. Het maakt mij minder suf dan diazepam, maar ik word wel erg knorrig, zelfs een beetje agressief. Ik vind het daarom geen fijn middel, maar het werkt wel. Bij het afkicken krijg ik een stevige hoofdpijn.

26-04-2019 | Vrouw | 55
Spierspasmes
gebruik t als de Aromataseremmer escaleert (bijwerkingen onhoudbaar) en ik daardoor enorme spierskrampen krijg, puur korte termijn (tot 2 weken) om te deescaleren, en daarna 1-2 keer per week 1 tablet om als de krampen weer gaan toenemen. Als ik er Meer neem ( een 2e op een dag), wordt ik enorm suf en slaperig, "vreemd hoofd" en Meer last van maag-darmen.

28-09-2016 | Vrouw | 53
MS (multiple sclerose)
Fijn middel, na Baclofen een verademing. Veel minder moe overdag. Spasmen vrijwel weg, enkele keer nog licht aanwezig, acceptabel.

16-07-2023 | Vrouw | 50
tizanidine (4mg)
MS (multiple sclerose)
Ik neem het voor de nacht en val dan in slaap ervan. Wordt na een paar uur wakker met veel spasmes. Hogere dosis geeft hoofdpijn. Retard tablet niet leverbaar helaas. Ook last van winderigheid

24-05-2023 | Vrouw | 50
tizanidine (10mg)
MS (multiple sclerose)
Ik heb eerst 2 tabletten van 4 mg gehad voor de nacht. Nu 1 van 6 mg en 1 van 4 mg. Ik word er suf van en slaap dan een paar uur heel diep. Daarna wakker en veel last van spasmes. Dus helpt iets. Ik krijg er wel hoofdpijn van en ben overdag moe/suf

13-02-2013 | Man | 50
Herseninfarct
Samen met 4 x 10mg baclofen gebruik ik 2 x 6 mg sirdalud per dag. ik merk geen vermindering van de spierspanning agv spasticiteit.

16-03-2013 | Vrouw | 47
MS (multiple sclerose)
Ik gebruik nu 5 dagen sirdalud, slechts 6 mg per dag, neem ik in voor het slapen gaan, maar ik ben overdag nog zo vreeselijk moe. Hoe lang kan dit duren?

05-02-2018 | Vrouw | 44
tizanidine (4mg)
na een val met skieën heb ik dit in Oostenrijk voorgeschreven gekregen tegen de pijn in mijn schouder. Echter heb ik ook een zenuwbeschadiging in een ander deel van mijn lichaam, waar ik met deze medicatie echt veel minder hinder van ondervind! Een fijne bijkomstigheid. Mijn been is veel rustiger en ik slaap 's nachts. Nadeel is dat als ik 4mg slik ik moe ben en vergee[lees meer...]tachtig. Ik slik nu dus 1x 2mg per dag in de avond voor het slapen gaan.

18-10-2010 | Vrouw
Multiple scloerose
De spiertrekkingen/spasmes waarvoor ik Sirdalud slik zijn lichtelijk verminderd. Ca. 2 uur nadat ik het heb ingenomen wordt ik slaperig/suf. Ik ben al een paar keer echt in slaap gevallen. Slapen is op zich geen probleem, behalve als het op mijn werk gebeurt. Ik moet dus echt opletten wanneer ik de pillen inneem, het risico op ongelukken (b.v. in de auto) is absoluut aa[lees meer...]nwezig.

16-12-2009 | Man
Verhoogde spiertonus
gebruikte eerst clonazepam, werd steeds meer een zombie en de dosis moest steeds hoger. Bij Sirdalud geen last van afstomping

12-12-2009 | Vrouw

22-09-2009 | Vrouw