Botox

Pagina 1 van 1
volgende > >>
29-11-2018

Polyurie

Vanwege veelvuldigen plassen zowel overdag als 'snachts, heb ik twee weken geleden botox in mijn blaas laten spuiten (..). De behandeling op zich stelt niets voor en is na inspuiting van een verdovingsvloeistof in de blaas zeker niet pijnlijk.Ik was wel geinformeerd dat ik na de behandeling misschien niet meer zou kunnen plassen en wellicht moest katheterisere. Helaas is d[lees meer...]at bij mij nog steeds het geval en ik word hier hartstikke gek van temeer omdat ik nog even veel aandrang heb als voor de behandeling Geprobeerd om mijn uroloog om adviies te vragen maar druk,druk,druk. voor mij voorlopig geen botox meer
27-01-2018

Dystonie

Ik heb een gegeneraliseerde dystonie en ik word voor mijn torticollis spasmodisch behandeld met botunline toxine (600e/2 maanden). Mijn eerste behandeling vond plaats in 1995 en het heeft mijn leven in goede zin veranderd. Een groot deel van mijn spierspanning verdween, waardoor ik geen constante spanningshoofdpijn meer had, weer stil in bed kon liggen en beter ging slapen[lees meer...] en een meer ontspannen houding aan kon nemen. Helaas worden mijn klachten lang niet volledig gecorrigeerd. Omdat er spieren bij mijn keel gespoten worden (sternocleido mastoidius), kan ik gedurende een a twee weken slikklachten hebben waar ik erg voorzichtig mee moet zijn. Kleine hapjes en bewust eten, vooral met vlees. De injecties zelf zijn hooguit wat vervelend, maar dat is gebeurd in een handomdraai. En gezien de verlichting die het geeft, is dat het meer dan waard. Het wordt door een neuroloog toegediend onder begeleiding van een EMG, dus je moet ervoor naar het ziekenhuis.
01-12-2013

Urine-incontinentie

De botox werd ingespoten terwijl de blaas verdoofd was met een vloeistof, maar duidelijk niet helemaal verdoofd was. Daardoor waren enkele prikken knap gevoelig. Het voordeel was geen narcose. Enorm veel buikpijn gehad, binnen 2 dagen last van ongewild ontlasting verlies,en aambeien en weer volledig moeten cathetheriseren, De blaascapaciteit is wel enorm toegenomen, maar[lees meer...] de druk op de darmen ook. Geen botox meer, liever ongewild urineverlies dan ontlastingincontinent
09-09-2013

Botox (botulinetoxine A)

na alles geprobeerd te hebben (medicijnen, fysio, PTTS) voor de overactieve blaas, uiteindelijk overgegaan tot behandeling met Botox injecties in de blaas. Nu een ruim half jaar later moet ik mij zelf nog steeds katheriseren. En daarnaast is de aandrang gewoon weer terug. Ook in de nacht is het nodig dat ik 2 a 3 keer katheriseer. Nooit geen Botox meer voor mij.
24-03-2010
Man

Torticolis Spasmodica

28-11-2009
Vrouw

Dystonie

Door mijn neurologische stoornis Dystonie, willeurige kramp in spieren, ben ik botox gaan gebruiken. Elke 3 maanden worden de zenuwuiteinden van de de spieren in mijn voetzool kapot gespoten en heb ik 3 maanden geen klachten. Works like a charm. De prikken doen echt heel veel zeer, maar met 5 minuten sta ik altijd weer buiten. Het eerste uur loop ik een beetje mank maar ve[lees meer...]rder geen bijwerkingen!
<< < vorige
Pagina 1 van 1
volgende > >>

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (491) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (467) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Amoxicilline / Clavulaanzuur (376) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!