Ervaringen met Valaciclovir

valaciclovir

acute hoofdpijn wazig in het hoofd verandering van stabiliteit abnormale zwelling van de penis misselijkheid duizeligheid kan niet plassen

Vitamine D tekort geassocieerd met positieve test COVID-19

In een retrospectieve studie van patiënten die op COVID-19 werden getest, vonden onderzoekers van de University of Chicago Medicine een verband tussen vitamine D-tekort en de kans op besmetting met het coronavirus. De analyse suggereert dat personen die waarschijnlijk een tekort aan vitamine D-spiegels hadden op het moment van COVID-19-tests, een aanzienlijk hoger risico liepen om positief te testen op COVID-19 dan personen die waarschijnlijk voldoende vitamine D-spiegels hadden.

Naast dat deze studie voordelen van vitamine D-suppletie bij mensen met een vitamine D-tekort bespreekt, wijst het ook op mogelijke (kleinere) effecten van suppletie bij mensen bij wie de vitamine D-spiegel volgens de huidige normen voldoende is.

Mijnmedicijn (21-09-2020)

31-01-2024 | Vrouw | 73
Gordelroos
Al na de eerste inname werd ik heel duizelig en kreeg ik flinke hoofdpijn. Vergelijkbaar met migraine. Gisteren de laatste dosis en nog steeds heb ik een zg. dronkemansgang en ben ik heel duizelig.

13-11-2023 | Vrouw | 33
valaciclovir (500mg)
Vind er veel bijwerkingen aan zitten

04-10-2023 | Vrouw | 43
Gordelroos
Ik neem dit middel inmiddels voor de 6e keer . Elk jaar heb ik wel een keer gordelroos. Het middel helpt goed enige nadeel het zijn grote pillen… alleen kan ik dat zeg niet zo goed slikken.

15-09-2023 | Vrouw | 27
Gordelroos
Een kuur van 7 dagen voor Gordelroos. Uitbraak is gestopt en de pijn gaat langzaam weg. Sinds gebruik zit ik elke ochtend onder de huiduitslag (netelroos). Verder nog enkele andere bijwerkingen. Gelukkig is het een kuur …

31-03-2023 | Vrouw | 46
Lipblaasjes
Neem nu 10 dagen en op dag 7 leek er eindelijk een beetje resultaat te zijn Krijg ik een nieuwe uitbraak! Vooral veel zenuw pijnen in benen en 1 blaasje Hoe kan dat tijdens een kuur Ik heb de ene na de andere uitbraak, ook in mijn vagina En dacht door deze medicatie te nemen ik geholpen zou zijn , maar niks ….. Iemand ook ervaring met zulke extreem vele aanvallen? [lees meer...]Gaat dit ooit voorbij ? Ik word depressief

03-11-2021 | Vrouw | 29
Gordelroos
Na een verkeerde diagnose door de huisarts, deze medicijnen 5 dagen daarna kunnen ophalen bij de hap met de juiste diagnose. Gelijk na de 2e pil merkte ik effect, het gevoel alsof m'n huid word opgevreten verdween, de jeuk en zenuwpijn verdween ook. Zeer effectief! Wel kreeg ik na een aantal pillen wat hoofdpijn, maar alles beter dan de pijn van gordelroos

27-09-2021 | Vrouw | 35
Gordelroos
Ik ben een vrouw van 35.Vandaag begonnen met dit medicijn tegen zoster virus gordelroos merk nu beetje hoofdpijn dus waarschijnlijk is dit een teken dat het al iets doet ,heb al ruim 2 jaar lang gordelroos en steeds opnieuw dat terug kerende virus. Ooit prednison gekregen daarna begon de gordelroos weer opnieuw 1 maand later terug te keren.nu hoop ik dat het met deze virus[lees meer...] remmers voorgoed wegblijft zoniet word ik doorverwezen naar een internist. Want ben echt klaar met deze afschuwelijke pijn,janken van de pijn en niet kunnen slapen.

23-06-2021 | Vrouw | 57
valaciclovir (500mg)
Eind feb in mijn rechteroog het waterpokkenvirus gekregen. Toen deze diagnose was gesteld moest ik 6 tabletten van 500 mg slikken. Ik zit nu op de 2 pillen per dag. Helaas is mijn netvlies losgelaten en ben ik 3 mei geopereerd en wordt ik 24 juni morgen dus weer geopereerd omdat het netvlies weer is losgelaten. Nu hopen dat alles goed komt en ben ook bang om ooit met de pi[lees meer...]llen te stoppen dat het virus weer de kop op steekt. Meer mensen hier mee te maken gehad:-(

10-06-2021 | Vrouw | 32
valaciclovir (500mg)
Sinds november 2020 1x per dag 500 mg. Paar keer geprobeerd te stoppen maar helaas binnen 3 dagen weer een uitbraak. Vind het zo jammer dat het steeds terug komt. Ik probeer ook op bepaalde voeding te letten maar het lijkt wel of het eruit wilt springen.

06-05-2021 | Vrouw | 32
Koortslip
Sinds mijn jeugd veel last van koortslippen. Toen ik 18 was via de dermatoloog 1 keer daags 500 mg voorgeschreven gekregen. Dit werkte goed. Ipv ongeveer 10 keer per jaar een koortslip en enorm grote nu nog gemiddeld 1 a 2 keer per jaar een kleine die ook binnen een week weer weg is. De huisartsen die ik heb gehad deden wel moeilijk over het gebruik, tot 2 keer toe bij hu[lees meer...]isarts wisseling ivm verhuizing opnieuw door een dermatoloog moeten beoordelen voordat ze het wilde blijven voorschrijven. Ik gebruik het nu ruim tien jaar. Inmiddels neem ik 2000 mg als ik de koortslip voel opkomen en 6 tot 12u later nog een keer de zelfde dosis. Dit remt de groei goed af. En het lijkt ook sneller te genezen. Soms is het na een paar dagen al verdwenen. Onderhouds kuur beperk ik nu tot momenten waarvan ik weet dat de koortslip sneller op kan komen.

09-04-2021 | Vrouw | 33
valaciclovir (500mg)
Goed om te lezen dat het bij u zo goed werkt. Ik gebruik het nu dagelijks voor de periode van een jaar maar mijn arts weigert om het verder voor te schrijven omdat het gebruik van dit medicijn slecht zou zijn voor de lever. Met als gevolg dat ik minstens 2x per maand een pijnlijke uitbraak heb. Ik ga uw verhaal ook voorleggen bij de huisarts om aan te geven dat er wel mens[lees meer...]en zijn die dit medicijn al jarenlang gebruiken.

06-12-2020 | Vrouw | 56
Oogontsteking
Oog ontsteking door herpes infectie. Binnen een half uur na inname: braken, diarree, mega beroerd. Voor mij niet het juiste medicijn gezien de heftige bijwerkingen

07-08-2020 | Vrouw | 34
valaciclovir (500mg)
Ik gebruik het elke dag sinds 5 jaar. Als ik dit niet doe dan heb ik meteen blaasjes in de schaamstreek wat naast besmettelijk ook pijnlijk is. Het duurt lang voor het geneest. Ik maak me soms wel zorgen omdat er nog niet veel bekend is over het medicijn. Het kan nooit goed zijn dat ik dit dagelijks slik. Sinds ik het medicijn slik heb ik ook meer last van overgewicht. Ik[lees meer...] weet niet of dit door het medicijn komt of door het feit dat ik herpes heb gekregen en hier psychisch toch veel last van heb. Iemand anders hier ervaring mee? Ik heb nog een kinderwens, iemand ervaring met de acyclovir?

27-04-2020 | Vrouw | 56
Oogontsteking
Ik heb al circa 7 jaar last van recidiverende herpesinfectie HSV1 in 1 oog. Gelet op de hoge terugkerende frequentie (4-6 keer per jaar) en moeizame genezing is besloten tot een standaard onderhoudsdosis van 1000 miligram valacyclovir per dag en 1 druppel FML of dexamethason. Dat helpt om het virus enigszins terug te dringen, nu circa 2 tot 3 opvlammingen per jaar en als h[lees meer...]et gebeurt is het weer sneller onder controle. Tijdens een actieve ontsteking krijg ik 3000 mg voorgeschreven en samen met Zovirax zalf. Al met al een lastige aandoening die bij mij niet makkelijk onder controle blijft. Jammer dat er geen echt medicijn is wat ervoor zorgt dat het herpesvirus niet meer terugkomt. Maar Valacyclovir is goed te verdragen, geen kast van bijwerkingen, wel grote pillen.

27-01-2020 | Vrouw | 50
valaciclovir (500mg)
Ik slik al minstens 10 jaar elke dag 500 mg valaciclovir zonder enige bijwerkingen. Ik kan niet anders want als ik het gebruik stop heb ik binnen n week n blaasje in de schaamstreek. Wat minstens 20 dagen nodig heeft om te genezen. Plus daarbij kans op besmetting. Momenteel ben ik 5 dagen gestopt om toch te zien of het nog zo snel opkomt. Ik had zonder medicijngebruik el[lees meer...]ke maand een uitbraak. Niet heel veel Plekjes maar heel pijnlijk. Ik hoop dat er ooit n genezing zal bestaan voor deze chronische aandoening waar je eigenlijk nooit over kunt praten..

19-11-2017 | Vrouw | 30
valaciclovir (500mg)
Ik had een herpes hepatitis opgelopen vanwege immuunonderdrukkende medicijnen die ik slikte voor mijn crohn. Om terugkeer van het virus in mijn lever te voorkomen, slik ik nu alweer bijna 2 jaar Valaciclovir. Ik heb nooit last gehad van bijwerkingen. Wel vind ik de pillen wat groot en had ik in het begin wat moeite met innemen. Ik ben op zoek naar mensen die dit middel al [lees meer...]echt langdurig slikken. Wat zijn jullie ervaringen? Ik heb angst dat het virus ooit resistent wordt tegen het middel.