categorie

Vitamines

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Vitamines

22-01-2024 | Vrouw | 26
Vitamine D-tekort
Vanwege vitamine D tekort had ik een kuur van 6 weken, 1 capsule per week. Ik voelde mij door het tekort behoorlijk beroerd, maar na 2 capsules ging het al stukken beter en nu na de kuur voel ik mij weer fit en heb ik meer energie. Ik heb geen bijwerkingen ervaren.

10-01-2024 | Vrouw | 48
Vermoeidheid
Het is zeer belangrijk om ook magnesium in te nemen! Zelf gebruik ik de olie. Lekker op je buik, onder je voeten en oksels . Zo houdt je de werking en opname in belans en voorkom je gekke bijwerkingen.

13-11-2023 | Vrouw | 54
colecalciferol
had na de zwangerschap van mn zoon ,vit d te kort.ik neem het nu in de herfst/wintermaanden. heb een oliecapsule geprobeerd waar mn darm direct compleet van over de rooie ging.

Davitamon

12-09-2023 | Vrouw | 45
vitaminepreparaat
Overgang
Vanaf twee dagen na het starten verdwenen mijn overgangsklachten als sneeuw voor de zon! Niet meer misselijk, geen hoofdpijn meer, geen last van geuren, geen griepachtig gevoel, stemming stuk verbeterd! Maar helaas word ik na een paar uur slapen wakker. Klaarwakker! Om die reden heb ik het een dag niet genomen en viel direct terug in mijn oude klachten. De dag erna een ha[lees meer...]lve geslikt, hielp niet. Nu weer volle dosis en het werkt als een tierelier!! Ik zou het iedereen aanraden.

02-09-2023 | Vrouw | 60
Vitamine D-tekort
na 1 stootkuur tablet, gelijk de dag erna ziek geworden, misselijk, diarree, maagklachten, geen eetlust, als ik iets eet gaan mijn darmen al op hol en word ik ziek, hoofdpijn, nekpijn, slecht slapen vaak wakker, zweetaanvallen. ben nu 4 dagen verder en nog ziek, wie herkent dit ? en hoelang duren de bijwerkingen ik neem de tweede pil niet meer in is het niet waard, ga over[lees meer...] op rustig opbouwen met dagelijks lagere dosering

02-09-2023 | Vrouw | 60
Vitamine tekort
na de stootkuur van 25000 eh voelde ik me de tweede dag ziek, diarree, hoofdpijn achter de ogen, ook achterin het hoofd bij de nek. maagklachten, darmen vol met lucht en rommelen, slap , ziek , geen eetlust, als ik eet dan gelijk last van de darmen, en voel ik me ziek en misselijk ook is mijn slaap verstoord ik word bv 4.00 wakker en ben dan klaar wakker, ga malen en kom [lees meer...]niet meer in slaap, dit heb ik nooit gehad ben altijd een goede slaapster geweest. wie herkent dit, en hoelang gingen de bijwerkingen bij jullie door, ik neem de tweede week niet meer in als stootkuur maar ga langzaam opbouwen in mindere dosis.

Dynavit D3

01-09-2023 | Vrouw | 60
Vitamine D-tekort
ik was al een paar weken niet in orde, zwak, slap op de benen, geen energie meer, maag kloppingen als ik de trap was afgelopen, geen eetlust meer, angstaanvallen, dizzy Daarop heb ik mijn bloed laten prikken en daar kwam een vitD van 28 mmol uit, dat is veel te laag, met vit B12 zat ik precies op de ondergrens, ook te laag . Mijn huisarts schreef een stootkuur voor van 2[lees meer...]5.000 eh, 1 tablet per week acht weken lang. Ik heb de eerst etablet ingenomen op dinsdag , op donderdag was ik zwakker , misselijk, diarree aanval, rommelende darmen, algehele malaise gevoel. vrijdags ging in de ochtend redelijk, maar in de middag begon de ellende weer vooral na eten. wie herkent dit?, overal lees je vit D heeft geen bijwerkingen maar blijkbaar toch meer dan vermeld word. als ik dit had geweten had ik geen stootkuur genomen maar elke dag een iets hogere dosis, zoals mijn HA nu ook voorstelde, het kan dat ik ziek word van wit D hoge dosis, maaaar dat komt heel weinig voor, mmmm daar heb ik nu mijn twijfels over. Ook heb ik gelezen dat je van tabletten meer maag en darm klachten kan krijgen dan van een capsule, grrrrr ik kreeg dus een tablet. Het is voor nu niet terug te draaien, tablet zit er al in. Kan iemand met dezelfde ervaring of hier meer van weet mij vertellen hoe lang het duurt dat de bijwerkingen minder worden. Zoals geschreven neem ik de tweede niet meer in, maar g a voor dagelijkse capsules

02-07-2023 | Vrouw | 58
Osteoporose/botontkalking
Ong. 2 jaar gebruikt. Hartkloppingen, vooral 's nachts, zo ook kramp in beide kuiten. Nachtmerries en m'n bed 2x uit om te plassen, overgevoelige en strakke huid, onrustig opgejaagd gevoel. Nu gebruik ik nogwel D3, maar een merk bij Kruidvat gekocht en totaal geen bijwerkingen.

16-02-2023 | Vrouw | 58
Osteoporose/botontkalking
Slik dit nu 4 maanden en ben enorm opgeknapt. Geen gewrichtspijnen meer en veeeel meer energie. Geen bijwerkingen gehad.

30-11-2022 | Vrouw | 56

29-06-2022 | Vrouw | 54
Vitamine D-tekort
Bij inname binnen 2 weken, steeds slecht lopen totdat ik niet meer kon opstaan of bewegen.Soms zulke krampen dat ik mijn spieren voelde scheuren. Bij lopen voelde het alsof de spieren niet meer langs elkaar konden schuiven. Pijnlijke benen, bij wat langdurige staan. Benen haas niet kunnen op tillen. Huid van benen zeer gevoelig. Spieren wel te gebruiken maar plekken in ben[lees meer...]en voelde verkrampt. Soms zwollen mijn voeten op. Slecht slapen, vaak wakker, onrust in lijf. Vaak plassen 2 tot 3 keer per nacht. De bijwerkingen zijn bij mij intens en gaan niet over. Ze hebben veel invloed op de kwaliteit van mijn leven. Vitamine D via de zon is het beste.

26-04-2022 | Vrouw | 43
Vitamine tekort
Ik ben al mijn hele leven erg moe. Nader onderzoek waar dat vandaan komt leverde me nooit iets op. Op internet las ik bij toeval iemand die een tekort had aan vitamine D en die zich door een stootkuur nu stukken beter voelde. Ik heb toen mijn bloed laten testen. Daar kwam uit dat mijn waarde op 8,2nmol/l zat. Dat was wel een tekort maar niet ernstig volgens de assistent va[lees meer...]n de huisarts. Ik kreeg wel een stootkuur om het op pijl te krijgen. Het viel niet mee. Inderdaad kreeg ik last van maagkrampen, misselijkheid, spierslapte, nog meer vermoeid zodat ik bijna alleen nog maar op bed kon liggen. Ik zette echter door omdat ik had gelezen dat dit inderdaad kon gebeuren maar dat het over zou gaan. Inmiddels ben ik 2 maanden verder. Ik heb letterlijk en figuurlijk de zon weer in mijn kop en ik heb inmiddels energie die ik nog niet eerder ervaren heb. Ik heb ongeveer 4 weken lang meer in mijn bed gelegen dan dat ik echt iets kon maar het was het meer dan waard. Inmiddels ben ik er achter gekomen dat je bloedwaardes tussen de 80 en 100nmol/l moeten liggen. De standaard RI ligt volgens meerdere doktoren en artsen al jaren veel en veel te laag. Daarom werd mijn tekort pas opgemerkt denk ik toen het onder de 10nmol/l kwam. Ik slik nu dagelijks 100ug vitamine D. Dat zij 2 pilletjes van 50ug per dag. 1 pilletje van 50ug staat gelijk aan de dagelijkse RI van nu. Vorig jaar stond die nog op 10ug. Er zijn daardoor verschillende soorten pilletjes in de omloop. Die met 10ug of minder kunnen onmogelijk de tekorten aanvullen die mensen hebben. Ik heb het boekje van Dokter Gert Schuitemaker hierover gelezen voor informatie.

23-04-2022 | Vrouw | 68
colecalciferol
Ik had vitamine D tekort vandaar een kuur van 4 weken. Vreselijk, ik hoop het nooit meer mee te maken, heb al die weken grotendeels in bed doorgebracht.

12-02-2022 | Vrouw | 68
Vitamine D-tekort
De eerste week ging wel goed maar na de tweede capsule begonnen die vreselijke bijverschijnselen. Ik krijg meestal bijeffecten van medicijnen. Ben niet van plan met deze kuur verder te gaan, ik zou er nog moeten en dan nog 2 weken 1 andere capsule. Ik kan dit niet langer volhouden

09-08-2021 | Vrouw | 56
Artrose
Gekregen van apotheek ter vervanging van vloeibare Vit D. Hier had ik geen enkele last van. Sinds gebruik capsules last van deze bijwerkingen.

Davitamon

18-05-2021 | Vrouw | 49
vitaminepreparaat
Overgang

04-05-2021 | Vrouw | 53
Bloedarmoede
Ivm bloedonderzoek met d3 en ijzer tekort en last van stram zijn en spierzwakte, dit gekregen op recept. Na 6 week begon in me weer wat sterker te voelen. Nu ga ik over op 5600 ie, hopelijk alles weer klaar bij volgend bloedonderzoek. Ik heb geen bijwerkingen opgemerkt👍🏻

D-Cura

30-03-2021 | Vrouw | 68
Ziekte van Crohn

D-Cura

29-03-2021 | Vrouw | 68
Ziekte van Crohn

16-10-2020 | Vrouw | 41
colecalciferol
1 ampul per 3 maanden voel me na enkele dagen wel energiek en verlicht mijn kniepijnen maar na 2 maanden begin ik weer te zakken mijn lichaam voelt weer zo zwaar en vermoedheid ik kan wel de hele dag slapen als de viramine D begint op te raken moet ik snel een nieuwe dosis innnemen blijkbaar werkt het alleen voor 2 maanden en mogelijk is de hoofdpijn die ik krijg na het [lees meer...]innemen ook een bijwerking hiervan ik voel een pijnlijke geknijp aan de linker bovenslaap . Gaat niet weg tot ik ibuprofen inneem.

Neurobion

13-05-2020 | Vrouw | 35
vitamine B-complex
Spierpijn
Door mijn auto immuun ziekte heb ik me lang ellendig gevoeld. Heel erge spierpijn en futloos tot een dokter verder keek dan de resultaten die wel in orde waren. En voelde me gedurende die 6 weken veel energieker, veel minder pijn, minder stikop na inspanningen. Nu ben ik terug 1,5 week zonder omdat ik volgende maand terug op controle moet en weer beginnen de spierpijnen du[lees meer...]s het helpt wel degelijk aan mijn lichaam. Wss de auto immuunziekte die steeds mijn waardes naar beneden haalt. Ik hoop dat ik terug deze spuiten mag krijgen want het heeft goed geholpen.

11-02-2020 | Man | 72
Artrose

06-02-2020 | Man | 46
Vitamine D-tekort
Deze vitamine d cura is slecht voor mijn gezondheid maar die dome huisarts die kijkt niet in mijn dossier wat ik heb ik heb reumatoïde epilepsie hartaandoeningen suikerziekte Atsma maagaandoening

19-01-2020 | Vrouw | 34
Vitamine D-tekort
Wegens een te kort moest ik dit medicijn elke week 1 keer innemen. Ik merkte na elke keer effect ook in mijn lichaam en ging hard vooruit. Wel heb ik last gehad van vervelende bijwerkingen zoals nachtmerries, hartkloppingen en onrustig slapen s avonds kreeg ik dan ook pijn en krampen in mijn benen. Ik ben heel blij dat de kuur voorbij is het was helaas nodig maar zou het l[lees meer...]iever niet herhalen en liever dus voorkomen.

09-01-2020 | Vrouw | 77
colecalciferol
Heeft bij mij goed gewerkt

05-01-2020 | Vrouw | 34
Vitamine D-tekort
Ik heb vitamine D booster gekregen waarbij ik 1 capsule p.w met hoge dosering vit.D moet nemen 10 weken lang... ondanks dat er op de bijsluiter staat dat er geen bijwerkingen zijn, slaat deze pil in als een bom bij mij. Mijn maag kan het al helemaal niet hebben voel me de hele dag leeg/ misselijk ..ook me buik is aan het rommelen .. ik voel me eigenlijk heel slecht in me l[lees meer...]ijf. Ik heb 2 jaar terug een ijzerinfuus gehad en daar had ik soortgelijke klachten. Denk dat mijn lijf niet zo goed raad weet met die instant boosters in 1 keer. Pas na een aantal weken ga ik me meestal beter voelen.

05-06-2019 | Vrouw | 55

19-01-2019 | Vrouw | 55
Vitamine D-tekort
Vanwege mijn vitamine d tekort colecalciferol 25000 ie gekregen. Een capsule welke ik een keer in de week moet innemen. De eerste nacht werd ik wakker en voelde me vreemd. De twee nacht werd ik wakker met hartkloppingen, en opgejaagd gevoel , heel veel plassen, obstipatie, misselijk, drukkende pijn in mijn schedel en pijn in beide nier streken. De rest van de week slaap i[lees meer...]k zeer onrustig , veel wakker en blijf ik een opgejaagd in mijn lichaam houden. Volgens de apotheker en de huisarts kan het niet van deze medicijn komen. Deze medicijn moest ik 13 weken innemen maar ik denk dat het bij deze ene blijft. Dan maar een andere manier vinden om mijn te lage d3 om hoog zien te krijgen.

15-10-2018 | Vrouw | 82

19-08-2018 | Man | 51
Vermoeidheid
ben nog steeds snel moe

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (6311)
Anticonceptie - overig (4470)
Cholesterol (3277)
Depressie - antidepressiva overig (3104)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2858)
ADHD - psychostimulantia (2530)
Pijn - morfine-achtigen (2516)
Verslavingsziekten (2299)
Pijn (2252)
Bloeddruk - betablokkers (1915)
Maagzuur - protonpompremmers (1778)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1702)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1662)
Anticonceptie - eenfase (1586)
Angststoornissen (1569)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1444)
Antibiotica - urineweginfectie (1266)
Depressie - antidepressiva TCA (1227)