categorie

Vitamines

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Vitamines

05-06-2019

Osteoporose/botontkalking

19-01-2019

Vitamine D-tekort

Vanwege mijn vitamine d tekort colecalciferol 25000 ie gekregen. Een capsule welke ik een keer in de week moet innemen. De eerste nacht werd ik wakker en voelde me vreemd. De twee nacht werd ik wakker met hartkloppingen, en opgejaagd gevoel , heel veel plassen, obstipatie, misselijk, drukkende pijn in mijn schedel en pijn in beide nier streken. De rest van de week slaap i[lees meer...]k zeer onrustig , veel wakker en blijf ik een opgejaagd in mijn lichaam houden. Volgens de apotheker en de huisarts kan het niet van deze medicijn komen. Deze medicijn moest ik 13 weken innemen maar ik denk dat het bij deze ene blijft. Dan maar een andere manier vinden om mijn te lage d3 om hoog zien te krijgen.
15-10-2018

19-08-2018

Vermoeidheid

ben nog steeds snel moe
18-01-2018

Vitamine D-tekort

Heb veel last van die pijn in mijn benen. Word s,nachts vaak wakker omdat ik naar droom. waarom is vitamine D3 een medicijn? Als ik de vitaminetabletjes koop bij de drogist van divtimon heb ik geen last.
21-09-2017

Vitamine D-tekort

Medicijn gestart na medical review door apotheker. Geadviseerd om dit middel te gebruiken, omdat het dan goedkoper is voor mijn moeder. Ze hoeft dan de vitamine d niet meer bij de drogist aan te schaffen. Na 1 week alleen maar ellende met hartkloppingen, veel plassen en pijnlijke spieren en gewrichten. Vanwege 10 x per nacht er uit om te plassen en geen nachtrust is ze erg[lees meer...] vermoeid geraakt. Apotheker gebeld; herkennen de klachten niet. Mijn moeder is gestopt met de medicatie en alle klachten zijn nu na 14 dagen verdwenen.
29-07-2017

Neurobion (vitamine B-complex)
Moeheid

huisarts heeft mij zo'n vit b12 kuur voorgeschreven om de oververmoeidheid waarmee ik kampte door het vele stresserende werk te onderdrukken. momenteel krijg ik 1 injectie per week. ik laat de injectie altijd in de bil geven met een lange injectienaald van 7 cm lang (heb geen extra dikke billen). Diep inspuiten geeft een betere opname, ook minder stijfheid en minder brande[lees meer...]rig gevoel dat ik bij de 1 ste injectie met een naald van 4 cm wel had. Wanneer de injectienaald in 1 vlotte beweging in de bil wordt gestoken, valt de prik heel goed mee.
29-04-2017

Osteoporose/botontkalking

Sinds ik vitamine D gebruik heb ik last van hevige buikkrampen. Ik slikte ze voor de gezondheid van mijn botten, ter preventie van botontkalking.
21-02-2017

Vitamine D-tekort

Bij zeer ernstige burn-out met veel suizen in het hoofd, via neuroloog vitamine D geprikt <27. Na ruim een jaar gebruik afname diverse klachten; vermoeidheid, suizen, nagels en tanden veel verbeterd.
05-07-2016

Divisun (colecalciferol)
Vitamine D-tekort

na 3 weken gebruik van Divisun verschenen honderden rode bultjes over de benen billen onderrug tenen en armen. vooral achterzijde bovenarmen. bultjes voelen brandend en jeuken enigzins. pijn spieren v benen. Voel me vermoeid. Ben gisteren gestopt met medicijn. Arts geeft ook aan om te stoppen . nu afwachten of bijwerking afneemt. effect van medicijngebruik vind ik tw[lees meer...]ijfelachtig. voor mij mininaal denk ik.
29-04-2016

Dynavit D3 (colecalciferol)
Vitamine D-tekort

Sinds ik die extra vitamine D slik, heb ik minder pijn in mijn botten en voel me ook een stuk beter dan voorheen... Bij inname van de capsule elke keer snotverkouden en duurde de hele morgen... Sinds 'n maand 'n ander goedkopere merk voorgeschreven en heb heel weinig last van dat snotteren....Een hele verbetering...
14-04-2016

Dynavit D3 (colecalciferol)
Vitamine D-tekort

Had vooral last van vermoeidheidsklachten. Bij toeval is de waarde gemeten van D3 en die bleek opmerkelijk laag, onder de 50. In sommige regio's valt dat nog binnen de norm. Mijn huisarts stelt dat de waarde minimaal 75 moet zijn. Hiervoor heb ik shots gehad van 100.000 IE. Dat heeft even een effect gehad, maar verder merkte ik er weinig van. Daarom overgestapt op dagelij[lees meer...]kse hoge dosering. Aanvankelijk ging de bloedwaarde omhoog maar vorige zomer daalde die ook weer. Laatste meting boven de 80. Toen hebben we de dosis verdubbeld van 800IE naar 1600 IE per dag. Ik ben overigens nog steeds moe. Andere vitamine waarden blijken ook te laag. Voor Vitamine B12 krijg ik al veel langer spuiten. Vind deze pillen prima bruikbaar, ook vanwege de hoge dosis.
14-01-2016

Encozyme (NADH, vitamine B3)
Geheugenverlies

Vroeger gekend als Enada, Is een CO-enzyme. dat geheugen en concentratie verbetert. Ik ben dit beginnen gebruiken na een artikel in EOS (wetenschappelijk magazine). Oorspronkelijk ontdekt bij zoeken naar medicijn tegen Parkinson, maar de bijwerking was, een sterke verbetering van geheugen en concentratie. Geen bijwerkingen ondervonden, enkel warhoofd bij niet-gebruik.
08-03-2015

Supradyn (vitaminepreparaat)

Supradyn is een prima vitaminepreparaat voor mensen die graag sport doen en vlug willen recupereren na de inspanningen. Na een tijd volstaat nu en dan een tablet, moet echt niet elke dag geslikt worden. Het dient om eventuele tekorten die ontstaan na sportieve inspanningen op te vangen.
03-12-2014

Pyridoxine Tabletten (pyridoxine)
Vitamine tekort

Ik weet alleen dat het middel voorgeschreven wordt door vitamine tekort(te weinig zon). Bij mij kwam dat uit een bloedonderzoek naar voren . Ikzelf heb me er nooit slechter of beter door gevoeld , dus dat laat ik maar in het midden . Naar mijn mening doet het me niet veel. Ik heb altijd pijn in de tenen en voeten , en volgens de dokter kwam dat door het vitamine tekort .[lees meer...] We zijn nu een jaar verder en ik voel geen verschil met of zonder de medicatie .
08-11-2014

Vitamine tekort

't Laatste jaar enorm veel gewrichts-spierpijn en heb via de huisarts bloed laten prikken in 't ziekenhuis...De uitslag was tekort aan vitaminen D...Dynavit D3 800 I E voorgeschreven... Toch veel bijwerkingen, zoals 'n droge mond en eetstoornis zelfs pijntjes als voorheen... Wie heeft ervaring met dit medicijn...
01-08-2014

C-Will (ascorbinezuur)
Verkoudheid

na inname niet te stuiten ontstaan van stress! alsof het hele lichaam gaat barsten. Ik stel mij de vraag welke producten (adjuvants) worden gebruikt voor de fabricatie ervan.
26-09-2013

Vitamine Comp (multivitamine oraal)
Aften

Ik heb een pot Multi Alles in1 Krachtig gekocht. Het verbaast mij dat er geen bijsluiter bij zit. De lettertjes op de pot zijn niet te lezen. Gekocht bij Etos. An Ik ga vandaag beginnen, dus ik weet een aantal aaantwoorden nog niet.
01-12-2011

Vitamine B complex (vitamine B-complex)

moeilijk om uit voeding te krijen, fijn dat 't zo kan. bloed was ook goed.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (4840)
Anticonceptie - overig (3540)
Cholesterol (2788)
Depressie - antidepressiva overig (2588)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2212)
Pijn - morfine-achtigen (2114)
Pijn (1901)
ADHD - psychostimulantia (1868)
Verslavingsziekten (1823)
Bloeddruk - betablokkers (1584)
Maagzuur - protonpompremmers (1506)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1439)
Anticonceptie - eenfase (1322)
Angststoornissen (1131)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1069)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1065)
Depressie - antidepressiva TCA (999)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (921)