Ervaringen met Colecalciferol

colecalciferol

Vitamine D (12 meningen)
Vitamine Comp (5 meningen)
Davitamon (3 meningen)
Alfacalcidol (3 meningen)
Dynavit D3 (3 meningen)

22-01-2024 | Vrouw | 26
Vitamine D-tekort
Vanwege vitamine D tekort had ik een kuur van 6 weken, 1 capsule per week. Ik voelde mij door het tekort behoorlijk beroerd, maar na 2 capsules ging het al stukken beter en nu na de kuur voel ik mij weer fit en heb ik meer energie. Ik heb geen bijwerkingen ervaren.

13-11-2023 | Vrouw | 54
colecalciferol (800ie)
had na de zwangerschap van mn zoon ,vit d te kort.ik neem het nu in de herfst/wintermaanden. heb een oliecapsule geprobeerd waar mn darm direct compleet van over de rooie ging.

02-09-2023 | Vrouw | 60
Vitamine D-tekort
na 1 stootkuur tablet, gelijk de dag erna ziek geworden, misselijk, diarree, maagklachten, geen eetlust, als ik iets eet gaan mijn darmen al op hol en word ik ziek, hoofdpijn, nekpijn, slecht slapen vaak wakker, zweetaanvallen. ben nu 4 dagen verder en nog ziek, wie herkent dit ? en hoelang duren de bijwerkingen ik neem de tweede pil niet meer in is het niet waard, ga over[lees meer...] op rustig opbouwen met dagelijks lagere dosering

02-07-2023 | Vrouw | 58
colecalciferol (5600ie)
Osteoporose/botontkalking
Ong. 2 jaar gebruikt. Hartkloppingen, vooral 's nachts, zo ook kramp in beide kuiten. Nachtmerries en m'n bed 2x uit om te plassen, overgevoelige en strakke huid, onrustig opgejaagd gevoel. Nu gebruik ik nogwel D3, maar een merk bij Kruidvat gekocht en totaal geen bijwerkingen.

29-06-2022 | Vrouw | 54
Vitamine D-tekort
Bij inname binnen 2 weken, steeds slecht lopen totdat ik niet meer kon opstaan of bewegen.Soms zulke krampen dat ik mijn spieren voelde scheuren. Bij lopen voelde het alsof de spieren niet meer langs elkaar konden schuiven. Pijnlijke benen, bij wat langdurige staan. Benen haas niet kunnen op tillen. Huid van benen zeer gevoelig. Spieren wel te gebruiken maar plekken in ben[lees meer...]en voelde verkrampt. Soms zwollen mijn voeten op. Slecht slapen, vaak wakker, onrust in lijf. Vaak plassen 2 tot 3 keer per nacht. De bijwerkingen zijn bij mij intens en gaan niet over. Ze hebben veel invloed op de kwaliteit van mijn leven. Vitamine D via de zon is het beste.

23-04-2022 | Vrouw | 68
colecalciferol (50000ie/ml)
Ik had vitamine D tekort vandaar een kuur van 4 weken. Vreselijk, ik hoop het nooit meer mee te maken, heb al die weken grotendeels in bed doorgebracht.

12-02-2022 | Vrouw | 68
Vitamine D-tekort
De eerste week ging wel goed maar na de tweede capsule begonnen die vreselijke bijverschijnselen. Ik krijg meestal bijeffecten van medicijnen. Ben niet van plan met deze kuur verder te gaan, ik zou er nog moeten en dan nog 2 weken 1 andere capsule. Ik kan dit niet langer volhouden

09-08-2021 | Vrouw | 56
Artrose
Gekregen van apotheek ter vervanging van vloeibare Vit D. Hier had ik geen enkele last van. Sinds gebruik capsules last van deze bijwerkingen.

04-05-2021 | Vrouw | 53
Bloedarmoede
Ivm bloedonderzoek met d3 en ijzer tekort en last van stram zijn en spierzwakte, dit gekregen op recept. Na 6 week begon in me weer wat sterker te voelen. Nu ga ik over op 5600 ie, hopelijk alles weer klaar bij volgend bloedonderzoek. Ik heb geen bijwerkingen opgemerkt👍🏻

11-02-2020 | Man | 72
Artrose

19-01-2020 | Vrouw | 34
Vitamine D-tekort
Wegens een te kort moest ik dit medicijn elke week 1 keer innemen. Ik merkte na elke keer effect ook in mijn lichaam en ging hard vooruit. Wel heb ik last gehad van vervelende bijwerkingen zoals nachtmerries, hartkloppingen en onrustig slapen s avonds kreeg ik dan ook pijn en krampen in mijn benen. Ik ben heel blij dat de kuur voorbij is het was helaas nodig maar zou het l[lees meer...]iever niet herhalen en liever dus voorkomen.

09-01-2020 | Vrouw | 77
colecalciferol (100000ie/ml)
Heeft bij mij goed gewerkt

05-06-2019 | Vrouw | 55
Osteoporose/botontkalking

19-01-2019 | Vrouw | 55
Vitamine D-tekort
Vanwege mijn vitamine d tekort colecalciferol 25000 ie gekregen. Een capsule welke ik een keer in de week moet innemen. De eerste nacht werd ik wakker en voelde me vreemd. De twee nacht werd ik wakker met hartkloppingen, en opgejaagd gevoel , heel veel plassen, obstipatie, misselijk, drukkende pijn in mijn schedel en pijn in beide nier streken. De rest van de week slaap i[lees meer...]k zeer onrustig , veel wakker en blijf ik een opgejaagd in mijn lichaam houden. Volgens de apotheker en de huisarts kan het niet van deze medicijn komen. Deze medicijn moest ik 13 weken innemen maar ik denk dat het bij deze ene blijft. Dan maar een andere manier vinden om mijn te lage d3 om hoog zien te krijgen.

15-10-2018 | Vrouw | 82

18-01-2018 | Vrouw | 71
Vitamine D-tekort
Heb veel last van die pijn in mijn benen. Word s,nachts vaak wakker omdat ik naar droom. waarom is vitamine D3 een medicijn? Als ik de vitaminetabletjes koop bij de drogist van divtimon heb ik geen last.