Ervaringen met Dynavit D3

colecalciferol

Vitamine D-tekort (3 meningen)

Colecalciferol (17 meningen)
Vitamine D (12 meningen)
Vitamine Comp (5 meningen)
Davitamon (3 meningen)
Alfacalcidol (3 meningen)

01-09-2023 | Vrouw | 60
colecalciferol (25000ie/ml)
Vitamine D-tekort
ik was al een paar weken niet in orde, zwak, slap op de benen, geen energie meer, maag kloppingen als ik de trap was afgelopen, geen eetlust meer, angstaanvallen, dizzy Daarop heb ik mijn bloed laten prikken en daar kwam een vitD van 28 mmol uit, dat is veel te laag, met vit B12 zat ik precies op de ondergrens, ook te laag . Mijn huisarts schreef een stootkuur voor van 2[lees meer...]5.000 eh, 1 tablet per week acht weken lang. Ik heb de eerst etablet ingenomen op dinsdag , op donderdag was ik zwakker , misselijk, diarree aanval, rommelende darmen, algehele malaise gevoel. vrijdags ging in de ochtend redelijk, maar in de middag begon de ellende weer vooral na eten. wie herkent dit?, overal lees je vit D heeft geen bijwerkingen maar blijkbaar toch meer dan vermeld word. als ik dit had geweten had ik geen stootkuur genomen maar elke dag een iets hogere dosis, zoals mijn HA nu ook voorstelde, het kan dat ik ziek word van wit D hoge dosis, maaaar dat komt heel weinig voor, mmmm daar heb ik nu mijn twijfels over. Ook heb ik gelezen dat je van tabletten meer maag en darm klachten kan krijgen dan van een capsule, grrrrr ik kreeg dus een tablet. Het is voor nu niet terug te draaien, tablet zit er al in. Kan iemand met dezelfde ervaring of hier meer van weet mij vertellen hoe lang het duurt dat de bijwerkingen minder worden. Zoals geschreven neem ik de tweede niet meer in, maar g a voor dagelijkse capsules

29-04-2016 | Vrouw | 64
colecalciferol (800ie)
Vitamine D-tekort
Sinds ik die extra vitamine D slik, heb ik minder pijn in mijn botten en voel me ook een stuk beter dan voorheen... Bij inname van de capsule elke keer snotverkouden en duurde de hele morgen... Sinds 'n maand 'n ander goedkopere merk voorgeschreven en heb heel weinig last van dat snotteren....Een hele verbetering...

14-04-2016 | Man | 49
colecalciferol (800ie)
Vitamine D-tekort
Had vooral last van vermoeidheidsklachten. Bij toeval is de waarde gemeten van D3 en die bleek opmerkelijk laag, onder de 50. In sommige regio's valt dat nog binnen de norm. Mijn huisarts stelt dat de waarde minimaal 75 moet zijn. Hiervoor heb ik shots gehad van 100.000 IE. Dat heeft even een effect gehad, maar verder merkte ik er weinig van. Daarom overgestapt op dagelij[lees meer...]kse hoge dosering. Aanvankelijk ging de bloedwaarde omhoog maar vorige zomer daalde die ook weer. Laatste meting boven de 80. Toen hebben we de dosis verdubbeld van 800IE naar 1600 IE per dag. Ik ben overigens nog steeds moe. Andere vitamine waarden blijken ook te laag. Voor Vitamine B12 krijg ik al veel langer spuiten. Vind deze pillen prima bruikbaar, ook vanwege de hoge dosis.