ziekte

Bloedarmoede

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor bloedarmoede

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: bloedarmoede

12-12-2019

Panclamox (pantoprazol/ claritromycine/ amoxicilline)
Bloedarmoede

Vandaag is mijn laatste dag, tot nu heb ik niet zo veel van gemerkt. Had buik pijn elke keer nu lijkt het of het over is. Je krijgt vieze smaak in je mond en diarree, niet dat je met spoed naar wc moet of zo gaat alleen wat makkelijker ontlasting. Voor de rest niks bijzonder heden ervaren. Altijd uur voor de maaltijd en uur voor de avond eten genomen met tussen tijd van[lees meer...] 8 uur
21-10-2019

Enalapril / Lercanidipine (enalapril / lercanidipine)
Bloedarmoede

Gebruik Lercanidipine een maand en heb veel bijwerking er van zoals piepende ademhaling en pijn in de rug en borst. ben er nu meteen mee op gehouden.
30-09-2019

Bloedarmoede

Ik ben bloeddonor en bij de laatste oproep waren mijn HB waarden te laag om te doneren, bleek dat mijn waarden bij vorige afnames ook op het randje waren. Het liep structureel omlaag. Voelde mij eigenlijk prima. Van de huisarts Ferrofumaraat voorgeschreven gekregen, de eerste periode erg beroerd gevoeld, volgehouden en langzaam ging het beter, al kreeg ik die pilletjes hee[lees meer...]l moeilijk weg. Momenteel heb ik erg last van nekklachten, lichte hoofdpijn en spier- en gewrichtspijn. Algehele malaise en vraag me af of dat verband houdt met deze medicijnen. Ik moet nog een maand innemen. Eetlust en smaak zijn slecht.
21-08-2019

Bloedarmoede

ik had moeite om 10 km te fietsen. bleek dat ik een hemoglobine had van 4,9. via mijn huisarts deze pillen gekregen maar na in nemen ben ik 2 tot 3 uur aan de diarree heb hartkloppingen buikpijn en ben duizelig. ik heb bijna geen eetlust meer en moet me dwingen iets te eten. voor mij is het medicijn erger dan de kwaal.
15-05-2019

Venofer (ferrioxidesaccharaat)
Bloedarmoede

Vandaag voor het eerst een ijzerinfuus gehad, had op google ervaringen opgezocht en daardoor was ik heel zenuwachtig voor de bijwerkingen door alle negatieve reacties. Eenmaal aan het infuus, niks aan de hand heb nergens last van gehad en de zusters waren allemaal superlief en meelevend ! Vaak worden er allen maar negatieve ervaringen gedeeld, maar bij deze; het viel reuz[lees meer...]e mee :)
28-01-2019

Bloedarmoede

Doordat ik bloedarmoede heb (ijzertekort) en de ijzertabletten vooral voor enorm miserie zorgen, heb ik een ijzertransfusie gekregen. Het was de tweede keer. Eerste keer had ik vrij hoge dosis gekregen maar had ik quasi geen bijwerkingen. Nu, afgelopen vrijdag heb ik deze tweede keer gekregen (heel lage dosis!) maar wél met bijwerkingen. Ik voel me heel grieperig, en ik h[lees meer...]eb vooral overal pijn in mijn lichaam. Rugpijn, spierpijn, .. algehele vermoeidheid, 's nachts heb ik koude rillingen gehad en achteraf koorts. Ook heb ik het gevoel dat ik niet zo goed kan ademen. Het steekt enorm. Ik ben benieuwd hoelang het gaat duren voordat deze symptomen verdwijnen.
13-11-2018

Bloedarmoede

Na 3 maanden merkte ik dat ik veel meer energie kreeg. Geen bijwerkingen.
19-09-2018

Bloedarmoede

Ik heb een aantal jaar geleden ferrofumaraat voorgeschreven gekregen door ijzertekort (2x p/d). Doordat ik het onregelmatig innam en op een gegeven moment helemaal was gestopt, kreeg ik bloedarmoede. Toen begon ik het serieus in te nemen tot ik het idee had dat ik geen bloedarmoede meer had (niet verstandig). Ik begon het laatst weer in te nemen, maar merk dat ik het telke[lees meer...]ns niet volhoud. Dit omdat ik erg veel last heb van misselijkheid wanneer ik ferrofumaraat inneem. Ook als ik van tevoren of erna een maaltijd eet. Vandaag moest ik zelfs braken, dus zie ik er al helemaal tegen op het weer in te nemen...
18-09-2018

23-05-2018

Bloedarmoede

2 keer gehad ivm rectaal bloedverlies agv darmtumor. Dag van infuus wat lichte bijwerkingen. Na circa 1 a 1,5 week is het effect geleidelijk merkbaar : meer energie, beter geheugen, minder depri etc. Fijn spul. .
11-05-2018

Microgynon '30' (ethinylestradiol / levonorgestrel)
Bloedarmoede

Omdat ik zeer heftige menstruaties had en daar uiteindelijk bloedarmoede van kreeg, ben ik op mijn 44e de pil gaan gebruiken. Omdat ik absoluut geen hormonen wilde gebruiken heb ik tot die tijd nooit de pil geslikt. Ik vond het dus best bezwaarlijk en spannend om de pil te gebruiken. Het was even zoeken naar de goede (microgynon 20 was te licht) maar nu gaat het prima. Ik[lees meer...] ben iets in gewicht aangekomen maar voor de rest geen bijwerkingen. En bovendien geen heftige boedingen meer! Ik ben tevreden.
03-05-2018

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)
Bloedarmoede

Ze zouden dit medicijn niet mogen voorschrijven. Begin hier nooit aan wat een ellende. Ik ben normaliter altijd een energiek en positieve persoon, maar werd in een keer zo somber van dit medicijn. Zogenaamd is dit de beste pil met de minste bijwerkingen. Ja hoor ik heb me nog nooit zo rot gevoeld. Enfin, ben een week gestopt en gaat weer super gelukkig! Liever PMS dan dit![lees meer...]!!
07-04-2018

Aranesp (darbepoetine)
Bloedarmoede

mijn ervaring is dat het medicijn niet helemaal helpt voor de afbraak van bloedcellen, mede heb ik veel last van de bijwerkingen. vraag is of ik ermee door moet gaan
02-04-2018

Bloedarmoede

Maagklachten. Maag voelt aan alsof er een rotsblok in ligt. De hele dag een vol gevoel geen trek in eten. Neem de tablet nu 2 uur na de maaltijd en wacht dan 2 uur voor ik weer iets eet. Zo komt de tablet toch op een lege maag en is de ijzeropname het hoogst. Pijn in beide armen. Links meer dan rechts. Vooral in de aders/zenuwen. Geen kracht in armen/handen. Oogklachten in[lees meer...] linkeroog, zie vlekjes en mistachtig beeld. Oog voelt zwaar aan, net als mijn armen en maag. Zicht is sterk verminderd. Afspraak oogarts staat. Jeuk op huid en hoofd. Daarbij nog neerslachtig gevoel en weinig zin om iets te doen. Medicijn heeft meer nadelen dan voordelen. Ik overweeg om ermee te stoppen ondanks mijn zware bloedarmoede.
23-02-2018

Bloedarmoede

Sinds ik menstrueer heb ik al last van een ijzertekort. Dit heb ik overigens nooit geweten. Ik was altijd moe en duizelig maar m’n lichaam heeft er uiteindelijk mee leren leven. Toen ik op m’n 27e zwanger werd bleek m’n ijzergehalte dusdanig laag dat ik meteen werd opgenomen in het ziekenhuis. Ik kreeg eerst een infuus en daarna deze pillen voorgeschreven. Na 3 maanden en [lees meer...]na de bevalling stopte ik met de pillen. In het begin heb ik er altijd last van gehad. Vaak diarree of juist niet. Misselijk en maagklachten maar toen ik bleef doorgaan met het nemen van deze pillen meteen na het eten werd het allemaal na een paar weken wat minder. Uiteindelijk dus na 3 maanden gestopt en weer bloedonderzoek gehad maar daaruit bleek dat het iets hoger was maar nog steeds niet voldoende (5.2). Heb ze dus weer voorgschreven gekregen en na een aantal maanden voelde ik me super fit dus was weer gestopt maar merkte alweer snel dat ik weer futloos werd dus ik ben bang dat ik voor de rest van m’n leven vast zit aan dit medicijn!
02-01-2018

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)
Bloedarmoede

Mijn ervaring met de implanon: De dokter raadde me dit aan voor mijn regels wat te verminderen aangezien ik veel bloedarmoede had/heb. Begin mei geplaatst en had er 1 maand geen last van. Geen maandstonden, geen bijwerkingen... begin juni kreeg ik mijn maandstonden terug en dacht dat dit misschien normaal kon zijn, maar de bloeding was evenveel als voor de implanon, w[lees meer...]at niet de bedoeling was. Ik heb sindsdien een halfjaar mijn maandstonden elke dag aan een stuk gehad. De ene dag wat feller als de andere, maar dit was ongelofelijk vervelend. Ik ben na 3 maanden van mijn bloedingen naar de huisarts gegaan die me vertelde dat het normaal was om de eerste 3 maanden bloedingen te hebben. We zijn meer als een halfjaar verder en heb er nog steeds last van. Buiten bloedingen heb ik extreem last gehad van gedragsveranderingen. Mijn vrienden, familie etc herkende me niet meer omdat ik een heel ander persoon werd, en niet positief bedoelt. Ben vrijwel zeker dat dit ook te maken heeft met de implanon. Ten slofte krijg je er nog eens een mooi(!) litteken bovenop! Geen goede ervaring dus, en ik raad het zeker niet aan want je weet niet hoe je lichaam hierop zal reageren. Morgen ben ik er eindelijk van verlost, dan kan mijn jaar wat mooier beginnen.
23-11-2017

Bloedarmoede

Vanmiddag ferinject gekregen via infuus. 1000mg in 1 uur. Het infuusje was erg vervelend. Het brande erg op de plek waar de naald zat. Kreeg een eng gevoel in mn vingers. Werd misselijk en zag sterretjes. Toen het klaar was voelde ik me gelijk beter. Eenmaal thuis werd ik vreselijk moe. Heel erg prikkelbaar, kon niks hebben en kreeg zelfs een huilbui. Avondeten ging niet, [lees meer...]had totaal geen trek en voelde me weer misselijk. Nu ga ik slapen en ik hoop dat het morgen beter gaat. En dat ik snel opknap van de extra ijzer in mn bloed. Ik vraag me wel af: zijn er meer mensen prikkelbaar en huilerig geworden na ferinject??
14-08-2017

Losferron (ferrogluconaat)
Bloedarmoede

Wegens aanhoudende klachten van de gebruikelijke staalpillen, ook met een minimale dosering na het eten, overgestapt op deze bruistabletten. Ook deze moet ik na het eten innemen, anders is het helemaal niet te doen maar ook hiervan blijf ik last houden. Ook met extra vezels en andere middelen tegen de verstopping. Ik vraag me af of het middel niet erger dan de kwaal is.
16-06-2017

Femoston continu (estradiol / dydrogesteron continu)
Bloedarmoede

Na het stoppen met de pil, een half jaar niet ongesteld geweest. Na een half jaar ineens zo ongesteld dat ik bloedarmoede kreeg. Na diverse onderzoeken op advies van huisarts met Femoston begonnen. Dit werkt prima en ik heb geen bijwerkingen. Het enige verontrustende is dat de kans op borstkanker toeneemt bij gebruik langer dan een jaar. Ik ben op advies van de huisarts g[lees meer...]estopt met de pil omdat ik boven de 50 was vanwege verhoogde kans op hart en vaatziekten en baarmoederhalskanker. Nu heb ik een andere hormonenpil ervoor terug. Dus ja, wat is wijsheid? De gynaecoloog adviseerde me na te denken over een spiraaltje. Ik ben er nog niet uit en ga een afspraak met de huisarts maken.
05-03-2017

Fero Gradumet (ferrosulfaat)
Bloedarmoede

Heb deze lange periode gebruikt. Altijd veel en hevige darmkrampen, diarree. Bleken geen/weinig effect. Overgegaan op b-fer nutridose. Geen klachten meer, maar deze blijken toch te weinig te doen voor mij. Deze week weer geprobeerd met ferogradumet 525 mg. Al na 1 pil weer dezelfde hevige klachten. Dus nu echt nooit meer he.
21-01-2017

Bloedarmoede

Wegens menorragie door een drietal myomen in de baarmoederwand een laag Hb gehad. Deze is door middel van Ferrofumaraat in 1 maand een half punt gestegen.
25-11-2016

Bloedarmoede

Ik lees van de mensen dat de Ferinject reacties geven als spierpijn m.n. Eerste dag geen reactie behalve bruisend gevoel in benen. Tweede dag was ik alleen rillerig net als de vorige keer, dag twee op drie s'nachts onwijs misselijk en lusteloos lijkt ook op griep maar ik had precies hetzelfde 3 maanden geleden en ik lig nu in bed met 38.5 koorts . Ik heb wel veel gehad aa[lees meer...]n mensen die schrijven dat het langzamer beter gaat en dus meer tijd moet geven voor t infuus, ik lag dus 1 1/2 uur aan het infuus incl. spoelen dus en 1000 mg ...hoelang zou de bijwerking duren? Je hebt ook Monofer misschien dat dat gaat helpen of langzamer...maar die misselijkheid vind ik vreselijk
29-09-2016

Losferron (ferrogluconaat)
Bloedarmoede

Omdat ik toevallig lees dat er veel negatieve ervaringen zijn, wil ik graag voor lezers een positieve neerzetten. Ik neem soms een paar maanden dagelijks een bruistablet. Ik heb dan geen maagklachten (terwijl ik dit wel al snel heb bij bijv een ibuprofen). Tegen darmklachten wat extra water drinken en sowieso probeer om gezond te eten. Soms na langere tijd heb ik een beetj[lees meer...]e maagklachten dan neem ik het wat minder vaak of gewoon tijdens het eten. Drink het met een rietje!! IVM verkleuring van je tanden! Ik ben er heel erg van opgeknapt. Een snelle verbetering.
14-09-2016

Bloedarmoede

Ik heb al 3 jaar lang bloedarmoede, ik nam de pillen niet regelmatig waardoor mn bloedarmoede bleef. nu neem ik ze wel regelmatig en ik merk wel dat ik iets fitter begin te worden. Na een maand ga ik mn bloed laten prikken in de hoop dat mn hb hoger is dan 6.2
19-06-2016

Bloedarmoede

Ik heb terugkerende ijzergebreksanemie. Tabletten helpen niet. Vandaar dat ik van tijd tot tijd een ijzerinfuus krijg. Eventjes een paar uur in het ziekenhuis liggen en klaar. Ik heb totaal geen last van bijwerkingen en na anderhalve week ben ik weer opgeknapt en kan ik er weer een paar maanden tegenaan.
17-05-2016

Bloedarmoede

Aangezien er hier zo veel verhalen staan over bijwerkingen die lijken op griepachtige klachten wil ik hier toch ook mijn verhaal over delen. Ik heb inmiddels al heel wat keren ferinject via het infuus gehad en in mijn geval is de oplossing voor de bijwerkingen om het veel langzamer in te laten lopen, ipv het gebruikelijke half uur in twee uur en dat scheelt bij mij een hel[lees meer...]eboel. Was er anders ook een paar dagen flink ziek van met pijn in mn hele lichaam, vooral in de gewrichten. Daarbij koorts, en ook heel erg transpireren s nachts. Sinds het langzamer gegeven word ben ik wel wat moe de dagen erna en heb ik 1 nacht dat ik erg transpireer en daarna voel ik me weer ok en begin ik me beter te gaan voelen dan voor het infuus. Hoop dat anderen ook iets hebben aan deze tip, die anderhalf uur extra aan t infuus liggen is n stuk minder vervelend dan je er zo ziek van te voelen. Overigens had ik verder geen overgevoeligheidsreacties als bultjes of roodheid of andere dingen die daarop wijzen dus kan niets zeggen over of het daar ook bij uitmaakt.
21-04-2016

Bloedarmoede

ik kreeg de eerste dag 's avonds na de inname van de 2e tablet al last van raar hartritme, geen link gelegd met tabletten, volgende dag weer 2 genomen en die nacht volledig verstoord hartritme, moest er meteen mee ophouden, heb nu na 3 weken nog steeds last van een verstoord hartritme... neem ze nooit meer in.
30-12-2015

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)
Bloedarmoede

Ik heb de pil twee keer geslikt. De eerste keer was ik ongeveer 13/14 jaar, toen ik bloedarmoede had, zodat mijn bloedverlies wat minder werd. Het gebruiken en de bijwerkingen waren toen prima. Na iets langer dan een jaar ben ik ermee gestopt, gewoon omdat ik geen pillen meer wou. Na anderhalf jaar pas werd ik weer ongesteld en ik werd ook nauwelijks ongesteld. Na controle[lees meer...] in het ziekenhuis bleek ik een hormoonstoornis te hebben. Toen ik bijna 18 was, ben ik dezelfde pil opnieuw gaan slikken. Ik weet niet meer waarom, misschien wel om mijn ongesteldheid weer op gang te helpen. De bijwerkingen waren echt verschrikkelijk. Na een week slikken werd ik heel somber, ik moest vaak huilen om niets en ik was enorm gestrest. Na twee maanden ben ik er weer mee gestopt. Na een paar dagen voelde ik me weer een stuk beter! Mijn ongesteldheid is binnen 2 à 3 jaar weer normaal geworden, van een keer per half jaar naar een keer in de maand.
01-05-2015

Bloedarmoede

Hb was een maand geleden 4,9 door ijzergebrek. Met medicijnen in een maand gestegen naar 7. Medicijn werkt dus goed. Wel veel maagpijn, misselijk.
21-02-2015

Bloedarmoede

Nu 2 dagen genomen en vandaag de hele dag diarree, misselijk en erge hoofdpijn. Ik stop met dit middel.

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2260)
Depressie (1859)
Angst & paniekstoornis (1710)
Hoge bloeddruk (1293)
Acne/puistjes (910)