Eziclen

Psylliumvezels (42 meningen)
Bisacodyl (42 meningen)

12-08-2019

Voorbereiding coloscopie / endoscopie

Ter voorbereiding van coloscopie. Klein uur over gedaan om in te nemen (halfuur tot uur is ok volgens infofolder hospitaal). Ruikt goed, maar na de eerste slokken weet je wel dat je blij zal zijn als het binnen is. Halverwege met de neus dicht slok per slok verder uitgenomen, neem zeker je tijd. Volgens de bijsluiter zou koud innemen mogelijks beter werken. Nadien toch eer[lees meer...]st wat licht pijnlijke krampen en misselijkheid gehad, voor het na ruim anderhalf uur begon te werken. Werkt daarna ineens wel snel, op minder dan een uur zo goed als uitgewerkt, dus effectief is het heel zeker. Tussen de 5tal toiletbezoeken door amper 5 à 10 minuten tussentijd. Daarna vlotte nachtrust maar midden in de nacht korte tijd wel eens wakker geworden met wat lichte misselijkheid, lichte krampen en licht grieperig gevoel. Kort daarna verder kunnen slapen.
23-01-2019

Voorbereiding coloscopie / endoscopie

Ik ben een stresskip, ik geef dit gerust toe...het drinken van het laxeermiddel, het laxeren zelf, het onderzoek....ja, het maakte me nerveus. The day after kan ik echter zeggen: het valt mee....ja, het is een vies drankje, nee het is niet fijn je volledig leeg te sch.... en nee het is geen leuke gedachte waar ze hun instrumenten steken! Ikzelf heb eigenlijk het meeste la[lees meer...]st ervaren met het 24u nuchter zijn...hoofdpijn en zweverig. Is het fijn: nee, maar schrik moet je niet hebben. Het product werkt goed en snel, bij mij 0 bijwerkingen. Succes!
27-04-2018

Obstipatie

Voor de tweede keer was ik aan de beurt om mijn darmen door een soort van wasstraat te gooien. De eerste keer was het in verband met een coloscopie waarbij een MDL arts mij toen ter voorbereiding heel vriendelijk Moviprep voorschreef. Hetgeen impliceerde dat ik de avond en de ochtend voor het onderzoek al kokhalzend 4 liter bedorven paardenpis achterover stond te kiep[lees meer...]en. Zo'n coloscopie met roesje stelt echt helemaal niks voor, maar de ranzigheid van zo'n drankje is gewoon een middeleeuwse marteling. Ik was daarom dan ook enorm opgelucht toen ik hoorde dat ik vanwege obstipatie noodgedwongen opnieuw aan de laxering moest, maar het deze keer met een nieuw middel mocht proberen. Eziclen zou gebruikersvriendelijker zijn en een betere smaakbeleving hebben. Het klonk bijna culinair! Het grote voordeel van dit middel is dat je in totaal "maar" 1 liter hoeft weg te tikken. Daar staat wel tegenover dat dit drankje zowaar nog ranziger is dan de Moviprep. Althans dat vind ik. Het is een feit dat over smaak niet te twisten valt. Daarentegen blijft het nog steeds een hele klus om deze zooi naar binnen te gooien. Nu is het allemaal maar relatief natuurlijk en ben je het de volgende dag ook wel weer snel vergeten, maar volgens mij zou dit in deze moderne tijd ook heel anders moeten kunnen. Een farmaceut die er wel in slaagt om een neutraal smakend laxeermiddel of effectieve pil te ontwikkelen, kan de rest van z'n leven geld gaan tellen op de Bahamas in ieder geval .
12-03-2018

Voorbereiding (slok-)darmonderzoek

Inname Eziclen was echt wel te doen, doe het rustig, na een 3/4 uur begint de renpartij naar het toilet en houdt ongeveer 2 uur aan. De volgende ochtend vroeg weer idem dito. Denk 4x gedoucht tussendoor en aan het eind. Ik heb me heel lang niet zo smerig, leeg, en geradbraakt gevoeld. Dan het onderzoek, verzocht om geen medicatie of zo weinig als mogelijk, omdat ik wel [lees meer...]eens flip op medicatie. Ongeveer 1/3 gekregen, niet geslapen, bleef alert, heb vrijwel geen pijn gehad, 2 poliepen weg gehaald. Dus voorbereiding waardeloos en smerig, onderzoek heel goed te doen.
11-01-2018

Colitis ulcerosa

Ter voorbereiding op mijn vijfjaarlijkse colonscopie. Het viel mij reuze mee. 2 x halve liter een drankje drinken is peanuts met hoe het was, namelijk 4 liter. De smaak was bijzonder. Niet echt super vies. Ik las hier een recensie van iemand die klopt: zout, zuur, bitter, zoet als bubblegum en mierzoete goedkope ramja, een vreemde mix. Het duurde even voordat ik gin[lees meer...]g laxeren gisteravond. Het begon pas 1,5 uur na het innemen. In die eerste 1,5 uur buikkrampen, soms felle steken. Ook merkte ik hoe meer ik dronk daarna hoe sneller het laxeerde. Vanaf zondagavond was ik al begonnen met het dieet. Geen pitjes, zaden, vezels, etc. Zo vlak na de feestdagen en vakantie gaf mijn lichaam aan deze plotselinge verandering lastig te vinden: hoofdpijn, rugpijn, lamlendig. Echte detoxvetschijnselen :-) Het niet meer alles mogen eten wat ik lekker vind (avocado’s, muesli, asperges, fruit met schil, etc) werd ineens een dingetje. Ik zag er na de feestdagen ook een voordeel in, even rust met innemen van lekkere dingen... Nu is het ochtend. 2e dosis aan het drinken. Even weerzin om te beginnen aan dat rare drankje zo vroeg op de ochtend, tussen 6 en 7 uur. Bij de slokjes af en toe kotsneigingen. Wat ik ook lastig vind is geen koffie. Ik drink namelijk alleen ‘s morgens voordat ik naar mijn werk ga 3 bakjes bonenkoffie. Ik schakelde ook automatisch mijn koffiemachine aan toen ik om 5.45 uur beneden kwam .... Helaas :-( Nog een kwartier en mijn drankje is op. Lig nu op de bank met de kruik. Mijn buik borrelt al aardig. Zo meteen nog maar even dutten. Wel nog steeds hoofdpijn. Steken. Komt niet door het medicijn, maar door de detox. Heb afgelopen dagen geen zoetigheid gehad zoals snoepjes, koekjes en chocolade. Om 10 uur richting het ziekenhuis. Om 11.15 uur het onderzoek. Om 12 uur is alles weer voorbij
05-01-2018

Voorbereiding coloscopie / endoscopie

Ik kreeg dit middel voorgeschreven ter voorbereiding van coloscopie en zag er erg tegenop om het te gebruiken omdat ik altijd veel problemen heb om medicijnen met vieze smaakjes in te nemen. Gelukkig viel het mij erg mee. Lekker is het zeker niet maar zelfs voor mij was het te doen. Ik heb de vloeistof gekoeld en een rietje gebruikt om de spoeling verder in mijn mond te kr[lees meer...]ijgen.
09-01-2017

Voorbereiding coloscopie / endoscopie

Vanwege een coloscopie heb ik gelaxeerd met Eziclen. Bij eerdere scopieën heb ik Moviprep gebruikt, maar daar kreeg ik helse buikpijnen van en mijn darm werd niet optimaal schoon. Vergeleken bij Moviprep is Eziclen een topmiddel! Je hebt 2 flesjes van 176 ml, die je per stuk met water aanvult tot een halve liter. Ik had er één om 18:00 en de volgende ochtend nog één. Het [lees meer...]smaakt naar hoestdrank. Na een paar slokken ben je gewend aan de smaak en tegen de tijd dat je het zat bent, is het alweer op! Het lastigste is nog dat je er minimaal een half uur over moet doen, anders zou ik het zo achterover klokken. Na de halve liter moest ik nog 1,5 liter andere vloeistoffen drinken. Ik heb dit met limonade met sinaasappelsmaak gedaan. Het was prima te doen. Na elke beker zat ik even op het toilet, dus in 4x was ik klaar. Dit herhaalde zich de volgende ochtend weer.
26-02-2016

Voorbereiding (slok-)darmonderzoek

Mijn MDL arts gaf me dit laxeermiddel in voorbereiding op een darmonderzoek. Het is een relatief nieuw middel, ik was de eerste gebruiker van deze arts. Het middel moest beter resultaat geven, betere smaak hebben en je zou er minder van hoeven innemen. Ik had donderdagmiddag 13.45 het onderzoek. Je begint dan (aan te bevelen) dinsdag 13.45 tot woensdag 13.45 met vezelarm e[lees meer...]ten (er staat in de folder wat wel en niet). Dan mag je woensdagochtend (dag ervoor) een licht ontbijt. Daarna alleen nog maar heldere vloeistoffen, dus ook heldere soep (staat in folder wat wel en niet). Dan start je woensdagavond om 20u (toedieningsschema in folder) met het drinken van 1 fles verdunde vloeistof (d.m.v. bijgeleverde maatbeker). Dat is 0,5 L. Hier moet je 1 uur over doen, kleine slokjes (door een rietje) heeeeele vieze, chemische drank. Je proeft zout, zoetstof, hoestdrank, bubblegum, alles van de apotheek door elkaar lijkt wel! Ik weet niet wat de smaak van oudere laxeermiddelen is, maar dit was bijna niet te doen. De gouden tip: drink met je neus dicht!, scheelt echt heel veel! Daarna moet je over 2 uur verspreid, 1 L heldere drank drinken. Dus niet op tijd naar bed! In deze tijd beginnen je wc bezoeken. ca 10 maal heb ik op de wc gezeten, totdat een heldere vloeistof je lichaam verlaat, zoals urine. Dan is het doel bereikt. In de ochtend (om 9u) herhaalt zich weer het hele verhaal (neem je dus nog 1 flesje), pas in de ochtend werd de ontlasting helder. Tijdens dit hele traject heb ik geen krampen of pijn of dergelijks gehad, slechts een rommelende buik. Ik heb ook prima kunnen slapen (1x eruit). Voor vertrek naar ziekenhuis nog naar wc, en dan ben je precies leeg. De MDL arts vond toch nog troebele vloeistof die hij moest afzuigen tijdens het onderzoek zei hij, dus of resultaat beter is weet ik niet. Op zich dus allemaal prima te doen, maar een hele planning en hele gore drank!

Amoxicilline (474) - Antibiotica - penicillines breedspectrum