Ferrofumaraat

Foliumzuur (17 meningen)
Losferron (13 meningen)

30-09-2019

Bloedarmoede

Ik ben bloeddonor en bij de laatste oproep waren mijn HB waarden te laag om te doneren, bleek dat mijn waarden bij vorige afnames ook op het randje waren. Het liep structureel omlaag. Voelde mij eigenlijk prima. Van de huisarts Ferrofumaraat voorgeschreven gekregen, de eerste periode erg beroerd gevoeld, volgehouden en langzaam ging het beter, al kreeg ik die pilletjes hee[lees meer...]l moeilijk weg. Momenteel heb ik erg last van nekklachten, lichte hoofdpijn en spier- en gewrichtspijn. Algehele malaise en vraag me af of dat verband houdt met deze medicijnen. Ik moet nog een maand innemen. Eetlust en smaak zijn slecht.
21-08-2019

Bloedarmoede

ik had moeite om 10 km te fietsen. bleek dat ik een hemoglobine had van 4,9. via mijn huisarts deze pillen gekregen maar na in nemen ben ik 2 tot 3 uur aan de diarree heb hartkloppingen buikpijn en ben duizelig. ik heb bijna geen eetlust meer en moet me dwingen iets te eten. voor mij is het medicijn erger dan de kwaal.
13-11-2018

Bloedarmoede

Na 3 maanden merkte ik dat ik veel meer energie kreeg. Geen bijwerkingen.
19-09-2018

Bloedarmoede

Ik heb een aantal jaar geleden ferrofumaraat voorgeschreven gekregen door ijzertekort (2x p/d). Doordat ik het onregelmatig innam en op een gegeven moment helemaal was gestopt, kreeg ik bloedarmoede. Toen begon ik het serieus in te nemen tot ik het idee had dat ik geen bloedarmoede meer had (niet verstandig). Ik begon het laatst weer in te nemen, maar merk dat ik het telke[lees meer...]ns niet volhoud. Dit omdat ik erg veel last heb van misselijkheid wanneer ik ferrofumaraat inneem. Ook als ik van tevoren of erna een maaltijd eet. Vandaag moest ik zelfs braken, dus zie ik er al helemaal tegen op het weer in te nemen...
18-09-2018

02-04-2018

Bloedarmoede

Maagklachten. Maag voelt aan alsof er een rotsblok in ligt. De hele dag een vol gevoel geen trek in eten. Neem de tablet nu 2 uur na de maaltijd en wacht dan 2 uur voor ik weer iets eet. Zo komt de tablet toch op een lege maag en is de ijzeropname het hoogst. Pijn in beide armen. Links meer dan rechts. Vooral in de aders/zenuwen. Geen kracht in armen/handen. Oogklachten in[lees meer...] linkeroog, zie vlekjes en mistachtig beeld. Oog voelt zwaar aan, net als mijn armen en maag. Zicht is sterk verminderd. Afspraak oogarts staat. Jeuk op huid en hoofd. Daarbij nog neerslachtig gevoel en weinig zin om iets te doen. Medicijn heeft meer nadelen dan voordelen. Ik overweeg om ermee te stoppen ondanks mijn zware bloedarmoede.
23-02-2018

Bloedarmoede

Sinds ik menstrueer heb ik al last van een ijzertekort. Dit heb ik overigens nooit geweten. Ik was altijd moe en duizelig maar m’n lichaam heeft er uiteindelijk mee leren leven. Toen ik op m’n 27e zwanger werd bleek m’n ijzergehalte dusdanig laag dat ik meteen werd opgenomen in het ziekenhuis. Ik kreeg eerst een infuus en daarna deze pillen voorgeschreven. Na 3 maanden en [lees meer...]na de bevalling stopte ik met de pillen. In het begin heb ik er altijd last van gehad. Vaak diarree of juist niet. Misselijk en maagklachten maar toen ik bleef doorgaan met het nemen van deze pillen meteen na het eten werd het allemaal na een paar weken wat minder. Uiteindelijk dus na 3 maanden gestopt en weer bloedonderzoek gehad maar daaruit bleek dat het iets hoger was maar nog steeds niet voldoende (5.2). Heb ze dus weer voorgschreven gekregen en na een aantal maanden voelde ik me super fit dus was weer gestopt maar merkte alweer snel dat ik weer futloos werd dus ik ben bang dat ik voor de rest van m’n leven vast zit aan dit medicijn!
21-01-2017

Bloedarmoede

Wegens menorragie door een drietal myomen in de baarmoederwand een laag Hb gehad. Deze is door middel van Ferrofumaraat in 1 maand een half punt gestegen.
14-09-2016

Bloedarmoede

Ik heb al 3 jaar lang bloedarmoede, ik nam de pillen niet regelmatig waardoor mn bloedarmoede bleef. nu neem ik ze wel regelmatig en ik merk wel dat ik iets fitter begin te worden. Na een maand ga ik mn bloed laten prikken in de hoop dat mn hb hoger is dan 6.2
21-04-2016

Bloedarmoede

ik kreeg de eerste dag 's avonds na de inname van de 2e tablet al last van raar hartritme, geen link gelegd met tabletten, volgende dag weer 2 genomen en die nacht volledig verstoord hartritme, moest er meteen mee ophouden, heb nu na 3 weken nog steeds last van een verstoord hartritme... neem ze nooit meer in.
01-05-2015

Bloedarmoede

Hb was een maand geleden 4,9 door ijzergebrek. Met medicijnen in een maand gestegen naar 7. Medicijn werkt dus goed. Wel veel maagpijn, misselijk.
21-02-2015

Bloedarmoede

Nu 2 dagen genomen en vandaag de hele dag diarree, misselijk en erge hoofdpijn. Ik stop met dit middel.
24-11-2014

Bloedarmoede

In een maand tijd ging "bloedgetal" van 5 naar 6,9. Daarna nog een maand doorgaan met ferrofumaraat 200. A.s. maandag 1 dec. 2014 weer naar de huisartsassistente om ca. 1 druppel bloed (uit een vingertop) te laten onderzoeken en dan vernemen hoe het verder moet. Misschien iets invloed op mijn ogen. Daarvoor wil ik a.s. dinsdag, 2 dec. naar de oogarts.
16-04-2014

Bloedarmoede

Regelmatig zeurderige hoofdpijn, maagpijn, ook als ik de tablet na het eten inneem, verstopping ook als ik veel drink.
19-03-2014

Bloedarmoede

Vooral in het begin erg vervelende bijwerkingen die na enkele weken maar iets minder werden. Hoofdpijn, griepgevoel, misselijk, verstopping, vieze bittere smaak direct na inname en een slechtere stemming. Na een week merkte ik dat ik er iets fitter van werd, maar wel steeds dat smerige griepgevoel en hoofdpijn die ook na een tijdje gewoon steeds opkwamen na elke inname. [lees meer...]Als ik ze een dag niet in had genomen voelde ik me stukken beter.
13-01-2014

Bloedarmoede

Na laag hb, ferrofumaraat gekregen. meteen na een paar dagen kreeg ik pijn in m'n ogen van het zonlicht en dan niet perse van de zon zelf, maar gewoon daglicht met bewolking doet al zeer. nu vanavond rode bultjes op m'n bovenarmen ontdekt, dus ik denk dat ik allergisch ben/word. Nu onmiddellijk gestopt en morgen overleggen met dokter en of apotheek.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (514) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (483) - Antibiotica - penicillines breedspectrum