Ferinject

ferricarboxymaltose

Bloedarmoede (11 meningen)
IJzergebreksanemie (8 meningen)
Ziekte van Crohn (1 mening)

Ferrofumaraat (55 meningen)
Hydrocobamine (26 meningen)
Venofer (17 meningen)
Foliumzuur (17 meningen)
Losferron (13 meningen)

30-04-2019

IJzergebreksanemie

Ik wist van te voren niet zo heel veel over een ijzer infuus, en lees/vraag ook bewust niet over bijwerkingen (omdat ik dan objectiever kan zijn als er bijwerkingen optreden) In het ziekenhuis kreeg ik het toegediend, duurde ongeveer een uur met naspoelen. Toen het infuus begon te lopen, voelde ik na een tijdje al enige reactie van mijn maag en buik. Omdat het nog ochte[lees meer...]nd was en ik niet zoveel gegeten had gaf ik het de schuld aan een lege maag gevoel. Maar eigenlijk werd dit misselijkheidsgevoel alleen maar erger over het weekend. En ik voelde me ook echt vreemd algeheel ....raar in me hoofd, maag, buik... hartkloppingen heb ik ook nog ervaren, daarvoor heb ik de koffie laten staan, dit leek wel te werken. Nu 5 dagen later voel ik me nog steeds hinderlijk misselijk en voel me eigenlijk slechter als ervoor ook qua vermoeidheid Inmiddels heb ik wel bijwerkingen opgezocht, omdat ik serieus twijfelde of ik niet zwanger kon zijn (voel me namelijk precies zoals bij mn laatste zwangerschap) Ik hoop dat ik me snel beter ga voelen, want als dit het is, dan wordt t m niet...
28-01-2019

Bloedarmoede

Doordat ik bloedarmoede heb (ijzertekort) en de ijzertabletten vooral voor enorm miserie zorgen, heb ik een ijzertransfusie gekregen. Het was de tweede keer. Eerste keer had ik vrij hoge dosis gekregen maar had ik quasi geen bijwerkingen. Nu, afgelopen vrijdag heb ik deze tweede keer gekregen (heel lage dosis!) maar wél met bijwerkingen. Ik voel me heel grieperig, en ik h[lees meer...]eb vooral overal pijn in mijn lichaam. Rugpijn, spierpijn, .. algehele vermoeidheid, 's nachts heb ik koude rillingen gehad en achteraf koorts. Ook heb ik het gevoel dat ik niet zo goed kan ademen. Het steekt enorm. Ik ben benieuwd hoelang het gaat duren voordat deze symptomen verdwijnen.
26-05-2018

Aangezichtspijn

Ik heb deze injectie bekomen, omdat mijn feritine al jarenlang niet omhoog gaat na allerlei pogingen. Tijdens het infuus had ik geen enkele problemen. Wel had ik gelijk diarree. Ik dacht dat dat door wat anders kwam. Maar na 2 dagen begon de ellende. Enorm veel pijn in mijn maag. Diep ademhalen is bijna onmogelijk, omdat het dan enorm veel steekt. Heb gisteren de hele dag [lees meer...]geslapen, omdat ik me echt ziek voelde. Me spieren zijn allemaal aangespand, me ogen doen zeer, hoofdpijn en extreme maagpijn die helemaal tot achter in de de onderrug doortrekt. Ik ben nu 4 dagen verder. Ben benieuwd wanneer de pijn weg trekt. Maar als dit lang aanhouden gaat, hoef ik deze zooi nooit meer.
23-05-2018

Bloedarmoede

2 keer gehad ivm rectaal bloedverlies agv darmtumor. Dag van infuus wat lichte bijwerkingen. Na circa 1 a 1,5 week is het effect geleidelijk merkbaar : meer energie, beter geheugen, minder depri etc. Fijn spul. .
21-05-2018

IJzergebreksanemie

Beste lezer, ik heb nu voor de 2e x via mdl arts n ijzerinfuus gehad ivm poreus dunne darm adv operatie. De eerste x afgelopen november alleen slechte nacht gehad , veel toilet voor ontlasting en veel lucht /pijnllijke buik. Nu afgelopen vrijdag infuus gehad, was de eerste nacht redelijk. Veel toilet en lucht s nachts. Maar nu de afgelopen dagen veel hoofdpijn met nam[lees meer...]e s nachts, overal spierpijn, oorpijn, zo'n griepgevoel, koorts en nachtelijk zweten, kortademig. Hoop snel op verbetering. Ik neem de tip mee om t infuus langzamer te laten verlopen de vlgde x. Van ijzertabletten werd ik naar veel borrels in buik vandaar dit infuus.
17-12-2017

Chronische depressie

Na 10 jaar ijzertekort (zonder anemie) eindelijk een arts gevonden die mij daarvoor een infuus wilde geven. Behandeling zelf appeltje/eitje 20 min liggen en klaar, geen bijwerkingen. Na een week voelde ik me lichter, minder depressief en dit effect houd nu al 6 maanden aan. 30% van mijn depressie is weg! Zeker de meest diepe dalen zijn over. Hierdoor heb ik weer voorzichti[lees meer...]g aan zin in het leven en heb ik uit mezelf de kracht kunnen putten om mijn obesitas aan te pakken, ik ben al 30 kg kwijt. Hierdoor heb ik 75% van mijn hoge bloeddruk medicatie kunnen schrappen! Ook had ik ernstige onrustige benen snachts en ook dat is zo goed als weg. Voor mij een waar wonder na 20 jaar ploeterend door het leven.
23-11-2017

Bloedarmoede

Vanmiddag ferinject gekregen via infuus. 1000mg in 1 uur. Het infuusje was erg vervelend. Het brande erg op de plek waar de naald zat. Kreeg een eng gevoel in mn vingers. Werd misselijk en zag sterretjes. Toen het klaar was voelde ik me gelijk beter. Eenmaal thuis werd ik vreselijk moe. Heel erg prikkelbaar, kon niks hebben en kreeg zelfs een huilbui. Avondeten ging niet, [lees meer...]had totaal geen trek en voelde me weer misselijk. Nu ga ik slapen en ik hoop dat het morgen beter gaat. En dat ik snel opknap van de extra ijzer in mn bloed. Ik vraag me wel af: zijn er meer mensen prikkelbaar en huilerig geworden na ferinject??
04-04-2017

IJzergebreksanemie

Ik heb afgelopen week de Ferinject voor het eerst gehad. 5 jaar geleden heb ik ook een ijzerinfuus gehad ,maar de verpleegster vertelde me dat het toen niet Ferinject was. Vijf jaar geleden was ik zeer tevreden en heb ik geen enkele bijwerking gehad en voelde ik me binnen een aantal dagen super fit. Afgelopen week verwachtte ik hetzelfde effect, na het infuus voelde ik in [lees meer...]de avond en de volgende dag goed. Een dag erna begon ik diarree te krijgen en een aantal uur later kon ik haast niet lopen, want al mijn gewrichten en spieren (tot aan mijn tenen) deden pijn. Weer een aantal uur later had ik knallende hoofdpijn, koorts en rillingen. In de hoop dat het de volgende dag over zou zijn ben ik vroeg naar bed gegaan en helaas werd ik in de nacht wakker met extreme duizeligheid en misselijkheid. Er bleef die nacht en de volgende dag niets binnen en had ik ook nog eens last van nachtzweten. Nu ben ik een dag verder en heb ik nog steeds geen eetlust en heb ik ineens slikproblemen en blaasjes in mijn keelholte. Wat een verschrikkelijke ervaring, ik vind het erg jammer dat ik niet van tevoren op de hoogte ben gebracht van de bijwerkingen. Want dan had ik een andere dag gekozen om het infuus te krijgen, aangezien ik nu een drukke periode heb. En ik vraag me af of het andere ijzerinfuus (waar ik helaas de naam niet van ken) nog wordt gebruikt, aangezien ik hierbij geen bijwerkingen van had.
29-11-2016

IJzergebreksanemie

Goedemiddag, Ik heb vorige week voor het eerst een ijzerinfuus gehad vanwege een te laag hb. Ik heb een tijdje ferro geprobeerd, maar ik krijg hierdoor snel last van obstipatie. Vorige week is het ijzerinfuus gecombineerd met de remsima. Ik had na het infuus eigenlijk geen last van bijwerkingen, maar ik voel mezelf de laatste dagen echt ellendig. Er komt niks meer uit mijn[lees meer...] handen, ben extreem moe en kan mezelf moeilijk concentreren. Ook heb ik veel last van obstipatie, hoofdpijn en misselijkheid. Dit komt niet van de remsima, omdat ik dit al vaker heb gekregen en hier nooit last van heb gehad. Ik heb het gevoel dat de hoeveelheid ijzer in mijn bloed tot deze bijwerkingen lijdt. Heeft iemand hier ervaring mee? Wat te doen? Het werken en sporten kost extreem veel energie terwijl het de afgelopen maanden juist zo goed ging.. Ik had veel energie en deed veel leuke dingen. Ik heb een standaard dosering ijzerinfuus gehad aan de hand van mijn lengte en lichaamsgewicht.
25-11-2016

Bloedarmoede

Ik lees van de mensen dat de Ferinject reacties geven als spierpijn m.n. Eerste dag geen reactie behalve bruisend gevoel in benen. Tweede dag was ik alleen rillerig net als de vorige keer, dag twee op drie s'nachts onwijs misselijk en lusteloos lijkt ook op griep maar ik had precies hetzelfde 3 maanden geleden en ik lig nu in bed met 38.5 koorts . Ik heb wel veel gehad aa[lees meer...]n mensen die schrijven dat het langzamer beter gaat en dus meer tijd moet geven voor t infuus, ik lag dus 1 1/2 uur aan het infuus incl. spoelen dus en 1000 mg ...hoelang zou de bijwerking duren? Je hebt ook Monofer misschien dat dat gaat helpen of langzamer...maar die misselijkheid vind ik vreselijk
29-08-2016

IJzergebreksanemie

Via dagverpleging. De eerste keer ging erg vlug, mocht na dik een uur al weer naar huis. Nu drie dagen later erg moe, spierpijn, lusteloos en teleurgesteld, omdat andere mensen uit mijn omgeving allemaal vertelde, daarna voel je je echt een stuk beter. Ik voel nog helemaal niets. Hopelijk gaat het snel over en kan ik wel tevreden zijn.
19-06-2016

Bloedarmoede

Ik heb terugkerende ijzergebreksanemie. Tabletten helpen niet. Vandaar dat ik van tijd tot tijd een ijzerinfuus krijg. Eventjes een paar uur in het ziekenhuis liggen en klaar. Ik heb totaal geen last van bijwerkingen en na anderhalve week ben ik weer opgeknapt en kan ik er weer een paar maanden tegenaan.
17-05-2016

Bloedarmoede

Aangezien er hier zo veel verhalen staan over bijwerkingen die lijken op griepachtige klachten wil ik hier toch ook mijn verhaal over delen. Ik heb inmiddels al heel wat keren ferinject via het infuus gehad en in mijn geval is de oplossing voor de bijwerkingen om het veel langzamer in te laten lopen, ipv het gebruikelijke half uur in twee uur en dat scheelt bij mij een hel[lees meer...]eboel. Was er anders ook een paar dagen flink ziek van met pijn in mn hele lichaam, vooral in de gewrichten. Daarbij koorts, en ook heel erg transpireren s nachts. Sinds het langzamer gegeven word ben ik wel wat moe de dagen erna en heb ik 1 nacht dat ik erg transpireer en daarna voel ik me weer ok en begin ik me beter te gaan voelen dan voor het infuus. Hoop dat anderen ook iets hebben aan deze tip, die anderhalf uur extra aan t infuus liggen is n stuk minder vervelend dan je er zo ziek van te voelen. Overigens had ik verder geen overgevoeligheidsreacties als bultjes of roodheid of andere dingen die daarop wijzen dus kan niets zeggen over of het daar ook bij uitmaakt.
30-09-2015

Ferinject (ferricarboxymaltose)

De ziekte van Rendu Osler Weber gaat samen met dagelijks bloedneuzen. Door die bloedneuzen chronische bloedarmoede. Ik heb last van Ferrogradumet en Ferrofumaraat. Krijg nu sinds ongeveer 2 jaar eenmaal per 4 weken infuus met 500 mg Ferinject. Na de eerste keer kreeg ik hoofpijn. Daarom is de infuussnelheid lager gemaakt naar 250 ml per uur. Sindsdien geen problemen meer. [lees meer...] Het nadeel van deze manier van ijzerinname is dat ik elke 4 weken 2 uur in het ziekenhuis lig voor dit infuus.
24-08-2015

IJzergebreksanemie

Vanaf februari dit jaar erg moe, bleek een laag Ferritine gehalte te hebben van 3, normaal 20-150 voor vrouwen. Aangezien ik heel ziek word van staaltabletten vond de specialist dat ik een ijzerinfuus nodig had. Tijdens het inlopen had ik alleen het idee dat ik verkeerd op de stoel zat en kreeg het warm. Toen ik naar huis ging kreeg ik gewrichtspijn en spierpijn. Ik was do[lees meer...]odmoe en 's nachts heb ik zodanig getranspireerd dat het leek alsof ik onder de douche gestaan had. In twee dagen was ik 3 kilo afgevallen en ik heb nog steeds gewrichtspijn, ben benieuwd of dat nog over gaat. De specialist weet op dergelijke vragen geen antwoord. Ook wordt gezegd dat het bijna niet voorkomt. Als ik hier de verhalen lees dan denk ik dat de bijwerkingen meer voorkomen dan de artsen weten of willen weten. Hoeveel weet de ondervrager van ferinject? kan geen juiste antwoorden invullen.
12-08-2015

IJzergebreksanemie

Ik heb al jaren ijzergebrek en dan niet een beetje maar een waarde van 3.4. Nooit last van gehad, nooit problemen mee gehad. Het is een familiekwaal. Mijn moeder heeft het en mijn zus ook. Nu ben ik 36 weken zwanger en ze krijgen met medicijnen mijn ijzer niet omhoog en zijn bang dat als ik beval en veel bloed verlies ik een bloedtransfusie nodig heb dus dan maar een Feri[lees meer...]nject infuus. Gisteren gehad dus ik weet nog niet wat het effect zal zijn, zou een dag of 8 duren voor ik er iets van ga merken maar wat ik nu wel heb, in tegenstelling van voor het infuus is dat ik nu zo slap ben als een vaatdoek, er komt niks uit mijn handen en zou het liefst heel de dag op bed willen liggen. Ook ben ik licht misselijk. Ik kan wel eten maar voel me gewoon niet 100%. het zullen de bijwerkingen wel zijn maar hoop dat het snel over gaat. Ik moet namelijk nog genoeg doen voor de komst van ons kleintje ;-)

Amoxicilline (478) - Antibiotica - penicillines breedspectrum