Bloedarmoede

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor bloedarmoede

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: bloedarmoede

12-12-2023 | Vrouw | 23
Bloedarmoede
Sinds ik deze medicijnen slik heb ik belachelijk veel last van duizeligheid, misselijkhijd, diarree hartkloppingen en noem maar op. Ik heb de ferrofumaraat dit jaar 1 maand lang geslikt en wat schetst mijn verbazing, het heeft mij niet eens voor 0,1 vooruit geholpen met mijn hb omhoog te halen!! Dit is echt smerig spul.. volgend se huisarts moest ik dit weer voor 2 maanden[lees meer...] innemen, met het idee dat mijn hb dit keer wel omhoog gaat, maar met deze klachten… onmogelijk!

Losferron

07-09-2023 | Vrouw | 26
ferrogluconaat
Bloedarmoede
Sinds 4 weken 1x per dag losferron bruistabletten ivm jjzertekort tijdens zwangerschap. Geen bijwerkingen gehad tot nu toe. Alleen kleur van de ontlasting is anders (zwart), maar dat voelt verder niet anders lichamelijk dan een andere kleur ;) Drankje is niet lekker, maar ook niet zo vies dat het niet weg te drinken is. Na 1 week al duidelijk verschil in energielevel.

04-09-2023 | Vrouw | 71
Bloedarmoede
Ivm anemie eind mei ('23) begonnen aan dagelijkse inname Ferrofumaraat 100 mg. Eerste instantie 1 tabletje p.d. Laatste 1.5 maand 2 tabletjes p.d. Inname tegelijkertijd met fruit. Bijwerkingen: Bovenmatig last van maagzuur, slokdarm irritatie, duizeligheid en winderigheid. Constant erg hongerig en flauwtes voelen. Heel vervelend en teleurstellende gewaarwording. Laatste [lees meer...]bloedconrrole, geen verhoging hb gehalte... Conclusie: 3 maanden geslikt voor noppes nada incl ondergaan van de nare bijwerkingen. De therapie schreef 3 maanden gebruik voor voor het beste te verwachten resultaat. Helaas! Voor mij geen Ferrofumaraat meer. Ben er wel klaar mee.

15-08-2023 | Man | 60
Hallo ik heb 8.2 hb en 2.0 ferretine en moet 8.5 hb en 3.0 ferretine

Fero Gradumet

11-07-2023 | Vrouw | 45
ferrosulfaat
Bloedarmoede
Ik gebruik het nu al 8 dagen. Ik voel me beter en heb er geen last van maagpijn of iets anders. Ik neem het s’morgens op laag maag en eet 2uur later. Voorlopig geen bijwerkingen

25-05-2023 | Vrouw | 49
Bloedarmoede
Ik heb altijd al last gehad van zware menstruaties, maar sinds kort houden ze bijna de hele maand aan - ik steek het op de overgang. Ik ben begonnen met deze tabletjes toen mijn HB gehalte gezakt was tot 5.6; inmiddels zit ik weer terug op 6.9 terwijl ik toch echt af en toe bijna 'leeg loop' dus ze zijn heel effectief. Ja, ik heb bijna elke hartkloppingen maar dat had ik[lees meer...] ook voordat ik deze tabletjes ging gebruiken. Ik ben er verder heel positief over en heb geen bijwerkingen. Ik slik elke ochtend op mijn nuchtere maag een tabletje (200 mg) in met wat water en 2 uur later ga ik eten. Ik ben niet misselijk, heb geen obstipatie en ik zorg ervoor dat de tabletjes mijn tanden niet raken. Sinds ik ze gebruik heb ik weer kleur op mijn wangen en gelukkig ook weer wat meer energie. Ik kan niet wachten tot de overgang voorbij is!

06-05-2023 | Vrouw | 22
Bloedarmoede
Wegens bloedarmoede door menstruatie een jaar geleden ijzer geslikt. Toen de eerste weken last van darmen en obstipatie, maar na 1 maand was mijn lichaam aan het medicijn gewend. na 2 maanden was mijn ijzer weer nét op peil. Nu een jaar later weer ijzertekort dus weer begonnen met ijzertabletten. Deze keer weer direct last van obstipatie. Daarbij ben ik deze keer erg moe e[lees meer...]n ook duizelig, ik zie snel zwart voor mijn ogen, sporten lukt daardoor momenteel niet (terwijl dat met alleen bloedarmoede wel lukte), ook heb ik last van brandend maagzuur. Ik neem de tabletten altijd 's avonds in een uur na het eten omdat het anders sowieso te zwaar op mijn maag ligt. Ik ben nu weer 2 weken aan het slikken, maar ik ga wel door, ik weet dat het uiteindelijk helpt... Fijn is anders

02-05-2023 | Vrouw | 16
Bloedarmoede
Ik eet dit ferroformaat al zo een 17 dagen ongeveer, na paar dagen deze te eten, had ik al misselijkheid gevoel constant deuzlgheid, verkleuring op mijn tanden,veel maagzuur lat,hartkloppingen heftig,en nu zijn mijn tanden aan het verkleuren en zo is mijn tong.Vandaag zal ik stoppen belachelijk dit kan sinds dien niet fantaoenlijk slapen en ben nog 16.

08-04-2023 | Man | 69
Bloedarmoede
Als ik het medicijn gebruikt kan ik 14 dagen niet naar het toilet!!!.en daardoor krijg ook problemen met katether.raakt daardoor ook verstopt

22-03-2023 | Vrouw | 31
Bloedarmoede
Ik heb voor de 3de keer zware bloedarmoede. Gelukkig was het niet ernstig. Ik had echt zoveel klachten bij de bloedarmoede dat ik blij was dit medicijn te krijgen. Ik neem ze nu 2x per week maar had ze liever dagelijks gehad (herstellen ging dan ook veel vlugger) nu voel ik me langzaam beter. Alleen wel vervelende darmkramp soms en best wel harde zwarte ontlasting. Voor [lees meer...]de rest is het een prima medicijn die doet wat het moet doen.

28-02-2023 | Vrouw | 34
Bloedarmoede
Nadat ik alle spookverhalen hier gelezen had zag ik als een berg op tegen het ijzerinfuus . Nou ik heb echt nergens last van gehad. Maak je niet druk mensen.

Aranesp

24-02-2023 | Man | 57
darbepoetine

Omeprazol

17-09-2022 | Man | 45
omeprazol
Bloedarmoede
Ik kwam in 2009 het ziekenhuis met bloedarmoede (hb 2. 6) na langdurige stress en meer dan 120 uur per week moeten werken en van de ene op de andere dag werd ik ziek en kreeg bloedarmoede en k9n helemaal niks meer, en in het ziekenhuis kreeg ik naast de bloedtransfusie ook een zeer hoge dosis omeprazol voorgeschreven naast 400mg ferrofumoraat, en jarenlang belande ik om d[lees meer...]e paar weken weer im het ziekenhuis met ernstige bloedarmoede en een oorzaak werd nooit gevonden na vele onderzoeken ook al gaf ik aan dat ik me steeds dermate duizelig begon te voelen een halfuur na de inname van de omeprazol dat ik soms zelfs bewusteloos raakte, maar dat was volgens de artsen onmogelijk en ik moest doorgaan met de omeprazol terwijl ik helemaal geen last van maagzuur ooit gehad had, ik ben daarna zonder hun medeweten gestopt met de omeprazol en kreeg daarna nooit meer bloedarmoede en ik werd daarna gemeld als zorgmijder door het ziekenhuis , alleen heb ik nu al jaren last van mijn darmen omdat de flora daar veranderd is door de omeprazol. Ik werd ziek gemaakt en ziek gehouden voor het geld door het ziekenhuis want het bleek algemeen bekend dat omeprazol juist bloedarmoede veroorzaakt.

22-07-2022 | Vrouw | 45
Bloedarmoede
Bloedarmoede door ijzergebrek. Fabrikant weet ik noet want de medicijnen heb ik niet bij de hand. Gestart met tabletten 19 mei ivm laag hb van 6.5/7.0 en lage ferritine van 5 en ijzerwaarden Deze week was ferritine 7 en hb 7.5. Het doet dus zijn werk. Wel gaf ik aan bij huisarts dat ik telkens en nog steeds duizelig bent. Antwoord was 7.5 is ondergrens dus dat kan klo[lees meer...]ppen. Vandaag stap ik uit de auto en ik ben zo enorm duizelig dat het lijkt of ik flauwval. Vanochtend tablet ingrnomen. Vervolgens 5 min met mijn hood tussen mijn benen gezeten. Alles inlangs laten checken invl bloeddruk/hartslag/suiker dus hier ligt het niet aan. Een ander ding is licht rode vlekken op mijn buik en rug die er eerst niet waren. Ik ga dus maandag wederom naar arts voor bovenstaande. Ik denk bijna dat ik allergisch ben echter deze bijwerkingen staan niet op de bijsluiter wel lees ik hier ook duizelig. Het lijkt wel of de duizeligheid meer wordt ipv minder...

14-06-2022 | Vrouw | 37
Bloedarmoede
Niet alles is negatief slik het nu 6 dagen en heb eigelijk nergens last van dan behalve zwarte ontlasting . Dus niet alles is zo slecht je hebt ook nog positieve effecten zou fijn zijn als dat ook word benoemd .

14-04-2022 | Vrouw | 41
Bloedarmoede
Onder invloed van (tijdelijk gebruik) bloedverdunners ondervond ik hevige menstruaties. Drie tot vier maand later werd bloedarmoede geconstateerd, toegeschreven aan deze menstruaties. Keuze tussen ijzertabletten en ijzerinfuus. In overleg is voor 1ste gekozen. 1 tablet per 2 dagen. Ik neem ze 's ochtends in op nuchtere maag. Meestal vertrek ik daarna per OV naar mijn w[lees meer...]erk. Ik ervaar dan elke keer aanvallen van misselijkheid. Over het algemeen nog niet zo ver dat ik ook daadwerkelijk moet overgeven. Prettig is zeker anders. Dit heb ik al kort met de apotheker besproken en nog beetje aan het spelen met inname en eten.

26-03-2022 | Vrouw | 31
Bloedarmoede
Uit voorzorg voor de bijwerkingen die ik hier las heb ik de middag vrij genomen van mijn werk na het infuus, dit was uiteindelijk niet nodig geweest. Ik heb nergens last van gehad en voelde mij prima. Ik was zwanger tijdens de behandeling, ook de kleine maakt het helemaal goed. Ik ben nu een maand verder na het infuus en mijn waardes zijn weer op gezond niveau, wel ne[lees meer...]t op het randje maar het schijnt de komende maanden ook nog te blijven stijgen. Ik slik wel nog steeds Ferrofumaraat er bij.

27-10-2021 | Vrouw | 24
Bloedarmoede
obstipatie, misselijk, verstopping, zwarte ontlasting

18-09-2021 | Vrouw | 52
Bloedarmoede
Slik dit medicijn nu 2 weken. Geen klachten. Ben iemand die snel huidallergie heeft en heb n spastische darm. Misschien dat ik er goed op reageer omdat ik maar 2x per week slik. Las op internet dat pas ontdekt is dat lagere dosering beter werkt. Heb nog geen vervolg bloedonderzoek gehad, hoop dat t effectief is. Duurt nog even zei huisarts.

27-08-2021 | Vrouw | 23

Venofer

05-08-2021 | Vrouw | 62
ferrioxidesaccharaat
Bloedarmoede
I.v.m bloedarmoede die .et tabletten niet oploste een ijzerinfuus gehad. Was van tevoren bang maar was geen enkele reden voor. Goed geholpen in het ziekenhuis. Het enige wat ik merkte was een.lage bloeddruk maar verder geen enkele reactie.

22-05-2021 | Vrouw | 28
Bloedarmoede
Door mijn zwangerschap helaas te weinig ijzer. In mijn vorige zwangerschap al na 3 dagen mee gestopt door misselijkheid, braken, obstipatie afwisselend met diarree, daardoor veel krampen. Deze zwangerschap minder misselijk van mezelf dus wilde het wel weer een kans geven maar helaas zelfde bijwerkingen. Nee dit medicijn neem ik absoluut niet meer in.

20-05-2021 | Vrouw | 58
Bloedarmoede
De eerste dag van inname, gelijk ziek. Heftige misselijkheid. Diarree dat de avond en nacht heftig aan hield. Wordt nu soms overvallen door misselijkheid. En duizeligheid. Ga na het weekeinde, de interniste benaderen. Ik ben zieker door het medicijn dan toen ik het niet innam

15-05-2021 | Vrouw | 46
Bloedarmoede
Door mijn hevige menstruatie heb ik yzertekort /bloedarmoede. Ik neem elke dag een tablet en nu na iets meer dan een maand voel ik mij veel beter. Ik had geen fut was moe had spierpijn vooral in mijn armen was deppresief en had alleen maar zin om in mijn zetel en bed te liggen. Heb wel last van mondbrand vooral de zijkant van mijn tong. En zwarte stoelgang. Ik ben tev[lees meer...]reden.

Colecalciferol

04-05-2021 | Vrouw | 53
colecalciferol
Bloedarmoede
Ivm bloedonderzoek met d3 en ijzer tekort en last van stram zijn en spierzwakte, dit gekregen op recept. Na 6 week begon in me weer wat sterker te voelen. Nu ga ik over op 5600 ie, hopelijk alles weer klaar bij volgend bloedonderzoek. Ik heb geen bijwerkingen opgemerkt👍🏻

29-04-2021 | Vrouw | 36
Bloedarmoede
Ontzettend duizelig, misselijk tot overgeven toe, minder zicht in 1 oog, hartkloppingen. Bijwerkingen zijn zo erg dat ik niet meer normaal kan functioneren. Ben gisteren na 3 weken slikken gestopt. Hopelijk is deze rommel snel uit mijn systeem!

Depo-Provera '150' (prikpil)

03-02-2021 | Vrouw | 28
medroxyprogesteron parenteraal
Bloedarmoede
Onze dochter heeft op aanraden van de gynaceloog gekozen voor depo provera. Vier weken na de eerste injectie pleegde zij suicide. Haar huisarts noemt dit dan: uitlokking door medicatie.

21-12-2020 | Vrouw | 29
Bloedarmoede
Wat een leugenaars die fabrikanten! Hoe zij de bijwerkingen melden in de bijsluiter is, na eigen ervaring en vele ervaringen op deze site te hebben gelezen, totaal niet eerlijk vermeld. Er staat dat verstopping kan optreden na langdurig gebruik.. ik merkte dat meteen na de eerste dag al. Daarna diarree wat volgens hun soms voorkomt. Nou ik zit al weken lang na iedere maalt[lees meer...]ijd meteen op de wc. Andere bijwerkingen schuiven ze weg onder zelden of zeer zelden of onbekend. Nou dat ik last kreeg van mijn hart, duizelig ben, zeer misselijk ben, moeilijk mijn eten weg krijg en de enorme gasvorming en vele buikpijn zijn echt geen twijfachtige meldingen die allen bij mij van toepassing zijn; ik lees ze hier genoeg. Na zo'n 15 dagen zoveel last van alles dat ik nu midden in de nacht besloten heb om de bijwerkingen te melden. Morgenochtend bel ik naar de dokter. Ik ben klaar met dit middel en ik stop dus direct. De bijwerkingen zijn erger dan de kwaal en voor wat? Ik heb niet het idee meer energie te hebben gekregen en zo te lezen hoef ik van dit middel over 3 maanden geen wonderen te verwachten wanneer mijn hb-gehalte weer gemeten wordt. Ik denk dat lagere doseringen inderdaad effectiever zullen zijn. Zoals ik mij nu voel, voelt het eerder alsof ik gif in heb genomen. Ik ben te dom geweest om het zo lang te proberen. Mocht je zelf het idee hebben dat het spul niet goed valt, twijfel dan niet aan jezelf en bel je huisarts eerder dan ik nu doe.

09-10-2020 | Vrouw | 31
Bloedarmoede
Na meerdere tabletten voor ijzer en nog meer zakkende ijzer en HB door de internist besloten om via het infuus extra ijzer te geven. Helaas reageerde ik er niet goed op en belande er door op de hartbewaking. 1e halfuur ging wel daarna kreeg ik meer en meer hoofdpijn, pijn op de borst en ging sterretjes zien. Bloeddruk zag je gewoon oplopen. Toen hij de 200/110 aantikte wer[lees meer...]d alles stop gezet en arts gehaald. Hadden ze nog niet eerder meegemaakt zeide ze.. Na 2 dagen hartbewaking en bloeddruk medicijnen rijker weer na huis.

02-10-2020 | Vrouw | 39
Bloedarmoede
Slik nu 2.5 week de ijzer tabletten vanwege fluxus na mijn bevalling. Eerste paar dagen last van buik/darm krampen en geen last van obstipatie. Juist het tegenovergestelde, soms 2 a 3x op een dag naar de wc, de tabletten hebben bij mij juist een laxerend effect. Tevens in de eerste week totaal geen eetlust gehad. Heb daarna de tablet maar meteen na mijn ontbijt ingenomen[lees meer...] ipv nuchter op de maag. De buik/darm krampen zijn weg, echter heb ik nu enorme eetlust. Alsof mijn maag het eten niet verteerd en het linea recta naar de dikke darm stuurt. Kan dus ook verklaren waarom ik dus vaak naar de wc moet. Hierdoor vaak honger gevoel en ik moet ik ook nog eens moet opletten dat ik op tijd eet omdat ik me anders niet goed voel en het gevoel krijg alsof ik ga flauwvallen terwijl ik over de dag verspreid goed eet (ontbijt,tussendoor,lunch,tussendoor, avondeten). Merk dat ik overdag duizelig ben en s'avonds minder. Misschien dat ik de tabletten na mijn avondmaaltijd ga innemen. Verder ook heel veel dorst en last van een droge mond. Mijn energie level is wel wat meer geworden en de hartkloppingen zijn ook weg.