Dystonie

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor dystonie

Naam Aantal ervaringen Effectiviteit Algehele tevredenheid
Midazolam 2 5
Botox 2 4
Diazepam 1 4
Sinemet 1 5
Rivotril 1 4
Actiq 1 4
Baclofen 1 4

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: dystonie

Baclofen

23-12-2022 | Vrouw | 56
baclofen
Dystonie
Cervicale dystonie (Torticollis spasmodica) Werkt goed, spieren veel meer ontspannen. Kreeg eerst proefrecept met 10mg Mylan, daarna Sandoz, deze laatste werkt minder goed. Hoop dat ik weer van Mylan kan krijgen.

Midazolam

09-09-2022 | Vrouw | 28
midazolam
Dystonie
Bij gegeneraliseerde aanvallen is het prettig om neusspray te gebruiken of te laten spuiten gezien orale tablet vaak de tijd moet hebben op te lossen. Daarna ben je wat moe en ontspannen de spieren.

Midazolam

23-01-2022 | Vrouw | 21
midazolam
Dystonie
Ik krijg zo nodig midazolam neusspray, om heftige dystonie aanvallen te stoppen. Het werkt goed gezien de aanval onderbroken wordt en de spieren ontspannen. Hierna kan ik een aantal uren ontspannen door komen. En resetten mijn spieren en zenuwen zich helemaal.

Botox

14-11-2020 | Vrouw | 57
botulinetoxine A
Dystonie
1x per 3 mnd 14 inj. nek, op zich een goed middel helaas met wat nare bijwerkingen.

Diazepam

09-11-2020 | Vrouw | 57
diazepam
Dystonie
In het begin met 5 mg begonnen en opgehoogd naar 7/8mg helaas na 22 jaar veel valpartijen met breuken tot gevolg, daarnaast PDS dus ik ben ben CT gestopt na 27 jaar. Nu 1,5 jaar later nog Restless legs dus nu maar Temazepam ivm aanhoudende slaapproblemen. Ik ben gelukkig wel van die langwerkende Diazepam af.

Rivotril

29-04-2020 | Man | 75
clonazepam
Dystonie
Positief,misschien iets vermoeider dan met lorazepam,Verdergeen klachten.

Botox

27-01-2018 | Man | 38
botulinetoxine A
Dystonie
Ik heb een gegeneraliseerde dystonie en ik word voor mijn torticollis spasmodisch behandeld met botunline toxine (600e/2 maanden). Mijn eerste behandeling vond plaats in 1995 en het heeft mijn leven in goede zin veranderd. Een groot deel van mijn spierspanning verdween, waardoor ik geen constante spanningshoofdpijn meer had, weer stil in bed kon liggen en beter ging slapen[lees meer...] en een meer ontspannen houding aan kon nemen. Helaas worden mijn klachten lang niet volledig gecorrigeerd. Omdat er spieren bij mijn keel gespoten worden (sternocleido mastoidius), kan ik gedurende een a twee weken slikklachten hebben waar ik erg voorzichtig mee moet zijn. Kleine hapjes en bewust eten, vooral met vlees. De injecties zelf zijn hooguit wat vervelend, maar dat is gebeurd in een handomdraai. En gezien de verlichting die het geeft, is dat het meer dan waard. Het wordt door een neuroloog toegediend onder begeleiding van een EMG, dus je moet ervoor naar het ziekenhuis.

Sinemet

11-01-2017 | Man | 61
levodopa / carbidopa
Dystonie
In 2002 begon ik moeilijker te lopen daarbij had ik last van spierspanningen. In de loop van de jaren werd het lopen steeds moeilijker ( dronkenmansloop), evenwichtsproblemen, oplopende spierspanningen, trillen van hoofd en handen enz. enz.. Er volgde een uitgebreid medisch onderzoek in verschillende ziekenhuizen. Men dacht aanvankelijk aan Parkinsonisme, echter dit werd l[lees meer...]ater tegengesproken. Na dertien jaar ellende ( inmiddels afhankelijk van rollator en deels rolstoel) en verlies van werk kwam een neuroloog op het idee om mij Sinemet voor te schrijven. Binnen twee dagen liep ik weer als een "kievit"en verdwenen de klachten. Nu pas werd duidelijk dat ik leed aan Doparesponsieve Dystonie, een zeer zeldzame aandoening. Ik ben zeer gelukkig met Sinemet, het heeft mijn leven veranderd ( genormaliseerd). Geen last van bijwerkingen.

Actiq

16-04-2015 | Vrouw | 61
fentanyl oromucosaal/transdermaal
Dystonie
Veel tenoren en spasmes.constante hevige pijn.