Sinemet

09-12-2018

na DBS operatie ios gebruik afgenomen naar 250mg p/d was meer dan 2000mg pd
12-04-2018

Ziekte van Parkinson

begonnen met Bristol 4 x daags 1 tabl 50/12,5 na aantal dagen minder stram en slapen ging goed.deze waren niet meer leverbaar . Sinemet 62,5 hier moest ik meer bij plassen sliep slecht en droomde veel en was vaak wakker en werd strammer .trillen werd weer erger en praten ging met veel stotteren. ben er mee gestopt. Heb van de specialist Madopar 125mg voo[lees meer...]r geschreven gekregen en levodopa +benserazide slaap nu goed en rustiger minder stram maar moet nog verder inwerken.
20-03-2018

Ziekte van Parkinson

Al 10 jaar oplopende klachten, huisarts stuurde me weg en deed oorzaak af als ouderdom.. Uiteindelijk bij Neuroloog terechtgekomen en Sinemet/Levodopa gaan gebruiken. Ben er alleen maar slechter van geworden met hevige bijwerkingen als extreme pijn in middenrif/maagstreek. kan alleen maar in bed liggen. Gelijk gestopt met die troep.
11-01-2017

Dystonie

In 2002 begon ik moeilijker te lopen daarbij had ik last van spierspanningen. In de loop van de jaren werd het lopen steeds moeilijker ( dronkenmansloop), evenwichtsproblemen, oplopende spierspanningen, trillen van hoofd en handen enz. enz.. Er volgde een uitgebreid medisch onderzoek in verschillende ziekenhuizen. Men dacht aanvankelijk aan Parkinsonisme, echter dit werd l[lees meer...]ater tegengesproken. Na dertien jaar ellende ( inmiddels afhankelijk van rollator en deels rolstoel) en verlies van werk kwam een neuroloog op het idee om mij Sinemet voor te schrijven. Binnen twee dagen liep ik weer als een "kievit"en verdwenen de klachten. Nu pas werd duidelijk dat ik leed aan Doparesponsieve Dystonie, een zeer zeldzame aandoening. Ik ben zeer gelukkig met Sinemet, het heeft mijn leven veranderd ( genormaliseerd). Geen last van bijwerkingen.
29-03-2015

Ziekte van Parkinson

dit medicijn heb je nodig om te kunnen functioneren, zonder heb ik erge parkinsonverschijnselen , waaronder stijfheid, pijn in knie, kramp in hele linkerkant lichaam, moeilijk lopen, tremors , bij te hoge dosering last van spastische bewegingen en wondjes bij mond, gele afscheiding bij plassen, na ongeveer een jaar moet het gebruik worden opgevoerd is het weinig effectief [lees meer...]meer
19-09-2012

Sinemet (levodopa / carbidopa)

Bij mij begon het al sinds ik kon lopen, maar met de jaren kon ik moeilijkere lopen, bewegen. Niet alleen het lopen, ook mijn handen gebruiken. Ik was helemaal verkrampt. De laatste jaren had ik continu stressfracturen. Maar ook dat mensen je pesten omdat je "anders" bent, heeft bij mij veel pijn gedaan. Duwen zodat je zou omvallen omdat ik weinig evenwicht had. Ben in Leu[lees meer...]ven geweest, maar daar wisten ze niet wat ik had. Nadien naar revalidatiecentrum Pulderbos, waar ze me met medicatie terug soepeler maakte. Daar heb ik voor de eerste keer sinimet gekregen. Pas sinds 4 jaar weet ik dat ik het syndroom van Segawa heb. Maar buiten mijn lichamelijke problemen die met sinemet worden opgelost, heb ik nog slaapproblemen en stemmingswisselingen. Dit zou allemaal komen van mijn ziekte.
25-05-2012

Sinemet (levodopa / carbidopa)

Ergens in '95 kreeg ik opeens veel last van spierspanningen. 's Morgens functioneerde ik nog tamelijk normaal terwijl ik tegen de middag steeds slechter begon te functioneren. Zo erg dat ik 's avonds niks anders meer kon dan gewoon verkrampt zitten/liggen en mezelf in slaap huilen omdat alles zoveel pijn deed... Als kind, van 6 à 7 jaar, is dit een enorm traumatische erva[lees meer...]ring. Van alles kunnen naar bijna niets meer kunnen in 1, 2, 3... Naar school (op een paar meter van ons huis) gaan ging nog redelijk goed maar na een vermoeiende schooldag terug naar huis stappen was een regelrechte HEL! Waar er anders 5 à 10 minuten over gestapt werd, daar deed ik er opeens 30 à 45 minuten over. Mijn voeten waren gelijk verkrampt waardoor deze naar binnen draaide en het voor mij nagenoeg onmogelijk maakte om ook maar 1 stap te zetten zonder intense pijn te hebben en over mijn eigen voeten te struikelen.... Na uiteindelijk bijna 5 jaar van dokter tot dokter te gaan, en ontelbare "verklaringen" die niets opleverde te hebben gekregen zijn we uiteindelijk via via in Leuven terecht gekomen, waar ze mij dan hebben opgenomen en onderzocht. in 2000 heb ik te horen gekregen dat ik een eerder zeldzame spierziekte had, het syndroom van segawa. Ik kreeg hiervoor sinemet voorgeschreven, en na 1 pilletje was ik compleet terug mijn oude zelf! Een soort van "wondermiddel" dus. Ik neem nu nog steeds 3x p/d sinemet, al moet ik wel zeggen dat ik er heel de dag enorm misselijk van ben na het innemen hiervan. En mijn spierspanning is er niet compleet mee verdwenen, maar het is in alle geval veel leefbaarder geworden. Nu verwdijnt sinmet echte uit de handel en krijg ik een ander medicijn. Als mijn sinemet op is ga ik daarmee van start, ik hoop dat dit minstens even goed werkt....
09-05-2012

Ziekte van Parkinson

Sinemet vriend en vijand. Helpt bij het onderdrukken van pd-symptomen. Ernstige bijwerking bij inname en uitwerken van Sinemet. Heftige reactie op m.n. mijn rechterbeen (oncrontroleerbare spasmen).
15-04-2012

Ziekte van Parkinson

prima middel, begonnen met 1, kreeg daarna, vooral 's nachts (spier) pijn. dosering verhoogd. nu 4 per dag. werkt prima. wel echt tussen de maaltijden innemen ik doe om (ongeveer) 0500 uur als ik toch plassen moet, om en 10, 15 en 20, uur, steeds met een glas water. krijg je al bijna een liter vocht binnen
27-11-2011

Parkinson

hele dag misselijk algeheel onwelbevinden
27-09-2011

Ziekte van Parkinson

houdt veel vocht vast en heb nu spataderen door dit probleem heb er veel last van helpt wel goed tegen rusteloze benen en stijfheid
23-01-2011

13-05-2010
Vrouw

Parkinson

In 1997 ben ik begonnen met medicijnen i.v.m. Parkinson, eerst L-dopa preparaten, maar die hielpen niet. Vanaf januari 1998 nam ik 2 x daags 100 mg. Symmetrel en vanaf januari 2001 werd dat Requip 2 dd 2 mg. Ondanks verhoging van de dosering Requip voelde ik me steeds slechter en vanaf april 2006 kreeg ik er Sinemet bij. Een wereld van verschil! Ik voel me hier heel goed [lees meer...]bij, moet wel zorgen dat ik op tijd de medicijnen inneem, maar heb dan ook vrijwel geen last meer van beperkingen.
08-03-2010
Man

17-12-2009
Vrouw

Parkinson

ik gebruik de sinemet al n aantal jaren,en ze werken goed.
16-12-2009
Man