ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7

22-07-2018

Diazepam (diazepam)

Nadat ik op de pijnpoli Baclofen kreeg voorgeschreven, waarop ik zeer slecht reageerde en niet sliep, van de huisarts Diazepam gekregen. Nu ben ik een voorzichtige gebruiker en was wat huiverig. Echter toch ingenomen en na ongeveer 1 week nam de uitstralingspijn al flink af. Gebruikte 10 mg, maar werkte niet, toen 3 dagen 15 mg, werkte ook niet en toen naar de 20 mg gegaan[lees meer...]. Tevreden over. Geen rare of vreemde bijwerkingen. Gevraagd om te minderen, geprobeerd, maar dan komtbde nachtelijke pijn weer terug opzetten. Dus ik hou het op 20 mg., hoewel de arts van de pijnpoli daar niet blij mee was, maar ik heb chronische zenuwpijn na een medische misser en polyartrose, een syringomyelie in nek, dus ik ga voor kwaliteit en niet voor kwantiteit.
19-07-2018

Psychische klachten

Na problemen met Aurobind,waar ik hart rithme stoornissen van kreeg (betablokkers en bloedverdunners erbij) ben ik overgestapt naar Cetrapharm die na wisseling van batch darm obstructie als bijwerking gaf.(laxeermiddelen erbij) heb ik als laatste optie diazepam van Accord.Nu krijg ik deze niet heel uit de blisterverpakking ,ze verpulveren tot een zeer fijn poeder de heft v[lees meer...]alt op de grond.Ze werken wel kalmerend,maar de bijkomende tachycardie zorgt ervoor dat ik betablokkers nodig heb om te kunnen slapen.De apotheker en mijn dokter helpen mij met alle inzet.Ik heb de desbetreffende fabrikanten gecontacteerd,evenals lareb.Ik denk niet dat ik dit nog lang volhoud. Al een jaar of tien moet ik,als ik het slecht tref, met verkeerd of niet totaal werkende simpele diazepam thuis en daar ga ik weer.Waar komen die klachten toch vandaan.Vooral de hart en darmklachten hebben me gesloopt.Ik ben somber over de vooruitzichten.Ik kan hiet nog wat melden en dat is het.Een pil persen zodat hij heel blijft is nu ook al moeilijk.Ik heb tot mijn verdriet een lange ervaring met diazepam e heb dit zo erg nooit meegemaakt.Sorry voor het lange epistel.
14-06-2018

Spierpijn

Ik neem een halfje per dag (5mg) n.a.v. hevige spierpijn in mijn bovenlichaam (vooral rug, schouders, nek en armspieren). Duurt wel een klein uurtje voor het begint te werken maar is dan redelijk effectief. Een uur na inname word ik wel ontzettend moe, dus ik neem het enkel voor het slapengaan. Werkt 's ochtends ook nog redelijk lang door waardoor ik zo goed als de hele vo[lees meer...]ormiddag doodmoe ben. Als ik 's nachts moet opstaan voor naar de wc te gaan, voel ik me ook wel wat duizelig maar tegen de ochtend is dat meestal voorbij. Verder geen bijwerkingen. Ik ben momenteel thuis dus dan kan ik lang uitslapen en is de vermoeidheid geen groot probleem, maar ik denk niet dat ik het kan doornemen wanneer ik terug aan het werk moet en er vroeg uit moet.
04-06-2018

Nekklachten

monnikskapspier die pijnlijk is door stress
26-05-2018

Diazepam (diazepam)

Wie heeft er ervaring met afbouwen diazepam, wat voor afkickverschijnselen? Ik heb flinke hoifdpijn zou dat hierdoor kunnen komen.
23-01-2018

Diazepam (diazepam)

Om van de Lorazepam af te komen ben ik overgestapt op de diazepam omdat deze een langere werking heeft. Dit verminderd de 'pijn' van het ontwennen. Helaas is het nog steeds een hel om af te bouwen als je het langer dan 2 weken gebruikt hebt. Laat dokters je niets wijs maken en lees altijd goed over hoe je moet afbouwen van een medicijn dat je wordt voorgeschreven. Google a[lees meer...]ltijd op de naam van je medicijn en 'ontwennen/ afbouwen/ afbouwverschijnselen' Dan weet je in ieder geval wat je kan verwachten.
26-12-2017

Diazepam (diazepam)

Vandaag 20mg gepakt. Begonnen met 10mg, 2 uur later weer 5mg en uur later nogmaals 5mg. Merkte na 2 uur niks van 10mg. 2u later nogmaals 5mg maar nog geen effect dus uur later nog 5mg. Merk nu na 20mg enige opluchting, hoofd heeft wat rust. Totaal geen bijwerkingen. Had er meer van verwacht. Misschien handig om erbij te zeggen dat ik een grote vent ben van 1.90m en [lees meer...]100kg. Pak morgen nogmaals ineens 20mg dus dan nog ff afwachten. Denk dat dit product iets overschat wordt, je moet van te voren niet teveel nadenken bij het pakken maar het je laten overkomen.
08-12-2017

Diazepam (diazepam)

Ik heb dit voorgeschreven gekregen van de huisarts omdat ik teveel bijwerkingen kreeg van betablokkers en mijn angsten maar niet onder controle kreeg (dit was om de wachtlijst voor psychologische hulp te overbruggen). Ik nam dit middel in (2mg) en na een tijd kickte het opeens in. Mijn lichaam werd heel erg ontspannen, maar omdat ik last heb van derealisatie, werd ik daar [lees meer...]juist enorm bang van. Hierdoor raakte ik in paniek en voelde het alsof ik een bad trip meemaakte (ik voelde me ook echt op een andere wereld). Echt verschikkelijk. Omdat het een langwerkend middel is, bleef dit ook heel lang aanhouden en kon ik echt niet slapen, ondanks dat ik wel moe was. Ik kwam in zo'n rare staat van zijn en omdat ik me op een gegeven moment gewoon geparalyseerd voelde, heb ik maar de ambulance gebeld, want ik was bang dat dit middel iets met mijn lichaam zou doen. Deze vertelde me dat ik niks had om bang voor te zijn en raadden me aan om de doktersdienst te bellen voor een slaapmiddel. Dat heb ik gedaan en wat zij adviseerden was om maar gewoon een hogere dosis diazepam te nemen, dan zou ik vanzelf wel in slaap vallen. Omdat ik dit middel zo eng vond heb ik dat maar niet gedaan en heb ik maar de nacht uitgezeten, totdat ik de volgende ochtend vroeg wakker werd en blij was dat het over was. Nooit meer. Ik raad iedereen die last heeft van derealisatie/depersonalisatie of bang is voor dat ontspannende effect op het lichaam af om een benzo te nemen. Ik hou het maar gewoon bij cognitieve gedragstherapie.
Pagina 1 van 7

Mirena (2052) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (836) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (456) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (445) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Amoxicilline / Clavulaanzuur (365) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!