lees de ervaringen

Diazepam

Angststoornissen
Geef mening

Wordt gebruikt bij:
  • Angst & paniekstoornis (14 meningen)
  • Slapeloosheid (9 meningen)
  • Angststoornis (9 meningen)
  • ...
4,5

99 meningen
volgende > >>
Pagina 1 van 2

10-03-2014
Vrouw (22) - Nekklachten

Tevredenheid over:
Iedere beweging die ik maakte deed zoveel pijn dat ik er misselijk van werd en 's nachts deed ik geen oog meer dicht. Ibuprofen, warmtecompressen, warmtegels asl Tantum etc. hielpen niet. Daarom toch naar de huisarts gegaan die concludeerde dat een spier in mijn nek volledig verkrampt was en vast zat. Om de pijn te verlichten en me te helpen slapen heeft hij Diazepam PCH 5[lees meer...] mg voorgeschreven. Ik moet zeggen dat het echt een paardenmiddel is want sinds ik de Diazepam vlak voor het slapen neem, slaap ik als een os. Het heeft helaas wel behoorlijke bijwerkingen. Zo ben ik overdag erg suf, reageer ik heel langzaam (autorijden is daarom echt niet verantwoord) en val ik halverwege de dag in slaap. Daarnaast heeft mijn korte termijn geheugen er flink onder te lijden; in vertel dingen vaak 2 of 3 keer en als ik naar boven loop om iets te pakken ben ik halverwege de trap al vergeten wat ik ook alweer wilde pakken. Verder kan ik me moeilijk concentreren en ben ik met vlagen erg duizelig en misselijk. Maar het is het dubbel en dwars waard want ik slaap tenminste weer.
U kunt alleen reacties geven als u ingelogd bent. Inloggen kunt u rechts hiernaast op deze pagina of maak eerst een account aan als u dit nog niet heeft gedaan. Registreer

05-12-2013
Man (57) - Chronische de...

Tevredenheid over:
Werd hier rustig en duf van, maar depressiviteit bleef

02-11-2013
Man (38) - Lage rugpijn
Algehele tevredenheid: 3

01-09-2013

Tevredenheid over:
Ik ben voorgelogen door de apothekersassistent, Actavis lag nog gewoon in de apotheek. Ik heb na een telefoontje met de apotheker zelf gewoon het spul omgeruild voor Actavis en de problemen zijn na een etmaal verdwenen.Lareb heb ik al eens eerder benaderd en ik ben er niet over te spreken aangezien het m.i. niets verbetert. Ik bel ook de fabriek van het betreffende medici[lees meer...]jn om informatie, en ze zijn blij dat er eens iemand uit patientengroep belt ....ik heb niets meer vernomen. Dat betrof P.C.H. Haarlem. en ook weer slechte diazepam. Als je niet bekent bent met de afkickverschijnselen denk je aan een hartaanval een c.v.a. of een kaakontsteking de tandarts kan niets zien., en zodoende wordt nooit het defectieve medicijn eruit gepikt.Men stuurt mij met een kluitje in het riet.Ik kan geen vuist maken.Jullie wel Lareb ook. de artsen en apotheken. Denk aan andere medicijnen verdiep je in de term bio-equivalent en lees de F.D.A. bevindingen van contrôles in de apotex fabriek.Ik lees dat daarnet pas, maar waarom moet ik mezelf altijd verdedigen.Deze mensen zuigen alles uit hun duim? zie ook peoplespharmacy.com

31-08-2013
Algehele tevredenheid: 5

Tevredenheid over:
Mijn apotheek gaf me ondank de medische noodzaak vermelding voor Actavis voor de zoveelste keer het verkeerde merk t.w. apotex, en de verkeerde aantal stuks mee.Daarvan werd ik erg ziek na gebruik. Vanmorgen heb ik de apotheker gebeld en kon het gelukkig omruilen. Wel moest ik terug omdat het aantal niet klopte, U heeft het goed geraden, het was minder dan voorgeschreven.[lees meer...]De apotheek heb ik begrepen; moet eerst overleggen met arts en patiënt wanneer er gewisseld wordt van merk. Dat is niet gebeurd.Ik sta behalve vriendelijk maar overtuigend te zijn compleet machteloos, vooral op zaterdag als ik de huisarts niet kan bellen.

30-08-2013
Algehele tevredenheid: 1

Tevredenheid over:
Tot 2 dagen gelede slikte ik onder medische indicatie diazepam van 't merk Actavis. Deze is met de produktie gestopt en heb ik nu Apotex wat me afkickverschijnselen bezorgd. Aangezien ik sinds een half jaar aan het afbouwen ben wil ik op een merk blijven aangezien generiek niet identiek is. Ik heb dit in de tientallen jaren van gebruik vaker meegemaakt ken ik de reacti[lees meer...]e van de apotheek op mijn klachten en word min of meer gekleineerd. Dit bevalt me niet. Ik ben hierdoor wanhopig.Kortom afbouwen kan ik zo wel vergeten.

18-08-2013
Vrouw (49)

Tevredenheid over:
Kort daarvoor een spondylodese-operatie gehad.L4-L5 met cage.De hele rechterkant van mijn rug,onderrug, lende en onder de schouder gaf een constante pijn.5 mg diazepam gekregen en alleen 's nachts innemen.Zelf 2 in genomen want het hielp niet echt.Nog steeds last.Moet toch weer ff terug naar de huisarts.
1 Reactie

Reactie:

Ik heb de zelfde operatie ondergaan l4l5 s1 met cage. Ik neem nu ook diazepam 10 mg en valtran druppels afwisselend Met contramal 100mg ook in druppels en voorlopig is de pijn redelijk Dragelijk ik weet wat je door maakt morgen maak ik een afspraak in de pijnkliniek. Alvast veel sterkte en grts.

Datum 24-11-2013 13:44

17-08-2013
Vrouw (37)

Tevredenheid over:
werkt veel beter en fijner dan de baclofenalhoewel ik erg bedacht ben op afhankelijkheid, heeft als voordeel ook het angstdempend effect moest laatst een vervelende ingreep ondergaan en nam voor de ingreep 1 tabletje diazepam en ik gelukkig bj de diazepam geen vervelende bijwrkingen aleen hebberige mensen in mijn omgeving die opeens ook last hebben van kra mp en dan om een[lees meer...] tabletje diazepam vragen. Hoe brutaal krijgen ze mooi niet wel het teefoonnummer an een huisarts

31-07-2013
Man (43)

Tevredenheid over:
Ooit was ik aan een andere benzodiazepine verslaafd voor 4 jaar ongeveer en de dosis werd steeds hoger. Door omstandigheden kon ik niet goed afbouwen en heb daar 3 jaar last van gehad. Toen ben ik diazepam gaan gebruiken om te kijken of de lichte verschijnselen die ik nog overhad (en die maar niet weg wilden gaan) zouden verminderen. De huisarts was niet zo te porren,[lees meer...] dus op een gegeven moment kocht ik buitenlandse van 5 mg en gebruikte 4 tot 6 mg per dag. (stukje eraf of erbij). Dit werd in combinatie met andere dingen (veel koffie e.d.) steeds meer tot ik in contact kwam met iemand die haar hoge voorraad van 6 x 10 mg per dag verkocht. Ik kocht op een gegeven moment de hele dosis en het werd zo erg dat ik mezelf oppepte met koffie en soms zo'n zoete energy drank of zelfs ritalin (ook illegaal gekocht) dat ik meer dan 100 mg per dag gebruikte. Ik woog toen meer dan 100 kg, terwijl ik van nature slank ben. Daarvoor was ik 65 kg. Nu gebruik ik ook een ander sterk medicijn, wat ik niet noem, maar wat in een andere groep valt. Hierdoor heb ik minder diazepam nodig. Maar toch wel 60 mg per dag.. Hoe kom ik hier ooit vanaf? Die hel van die 3 jaar afkicken (hoewel het na 2 jaar wel te doen was) wil ik nooit meer meemaken, dus het zal opbouwend moeten. Iemand die ik vertrouw raadde me aan des te lager ik zou komen, des te meer ik zou moeten sporten. Dus afbouwen en opbouwen tegelijk. Dus fitness en evt. een vechtsport, maar momenteel ben ik nog te zwaar voor dat laatste, zo'n 89 kg. Het punt is dat ik er aan kan komen, maar het is wel prijzig. Als ik bedenk wat ik allemaal had kunnen kopen van al die doosjes medicatie.. Maarja dat is met roken ook zo, daar ben ik af door Allen Carrs methode. Ooit heb ik een verkleinde versie geschreven van Carrs methode, maar dan voor medicatie. Het werkte nog ook. Geen angst, niets, behalve een enorme spanning in mijn benen, die na een paar dagen ondragelijk werd. Mijn vertrouwen minderde en de spanning in de benen nam af en de angst en andere verschijnselen weer toe.. Het is een kwestie van doen, heb het al een keer gedaan en kan het nu nog langzaam afbouwen ook. En ik ken het Ashton Manual. Dat vind ik eigenlijk wel erg langzaam gaan. Dan zou ik voorlopig nog moeten blijven kopen en zo rijk ben ik momenteel niet.. Maargoed, ik ga er een kee voor. Tot nu toe ben ik overal van afgekomen. (alcohol, roken, etc.).. Van mij mogen ze het gebruik beperken tot 10 mg per dag (voor mensen met bijvoorbeeld erge rugklachten) en alleen hogere doseringen voor mensen die afbouwen (uiteraard gradueel afbouwend). Begin er nooit aan, maarja dat las ik ook ooit :-) Ik wens iedereen een gezond en gelukkig leven toe. En wie denkt dat ik me heerlijk voel met minimaal 60 mg diazepam in mijn lichaam die vergist zich. Ik voel me klote. Overdag (middag/avond) gaat het wel, maar heb wel een angstgevoel en een gevoelig gehoor en vlucht voor burengeluiden (met een hoofdtelefoon of door vaak weg te zijn of laat naar bed te gaan, want mijn buren gaan vroeg). Gelukkig werk ik parttime en is het net aan te doen. Ik zit net onder bijstandsniveau maar ik vraag het niet aan. Ik hoor de gekste verhalen daarover. Die 50-100 euro extra heb ik daar niet voor over. Bovendien krijg ik dan een sollicitatieplicht, terwijl ik al werk. Maargoed: gebruik je het nog niet zo lang en heb je het niet echt nodig: bouw het alsjeblieft af. (zelfs bij kort gebruik afbouwen) Groeten. C.

29-07-2013
Vrouw (23) - Rugklachten

Tevredenheid over:
Ik gebruik nu een week diazepam eerst 10 Mg en nu 5 mg.. Dit in samenwerking met oxycodon 4x daags! En nog een aantal medicaties ( ontstekingsremmers, zenuwpijnmedicatie) Ik heb al 2 jaar chronische rug klachten en veel pijn! En nu had ik ineens last van slijmbeurs ontseking en pees ontsteking in me schouder!! Ook staate Schouder scheef en steekt me sleutelbeen uit! H[lees meer...]ad ook al een spuit in me schouder gekregen maar dit werkte maar 2 dagen! Ik ben erg blij met diazepam Want dat verminderd echt de pijn!! Wel wat last van bijwerkingen zoals coordinatie die beetje weg is.. Vergeet het 1 en ander en ben wat suf!! Dit zal vanzelf wel weer over gaan:)!! Ik ben nu 23 en hoop toch is dat de pijnen minder worden!! Maar als je veel pijn heb is oxycodon met diazepam echt super!!! Je hebt dan veel minder pijn.. Helaas blijft bende al die medicijnen!!! Maar je wilt toch nog beetje normaa functioneren!!

25-06-2013
Man (28) - Rugklachten

Tevredenheid over:
Olaaa! Heb dit medicijn sinds 1 week ivm met zware rugklachten waar ik al bijna een jaar mee loop. (Probeer te lopen) hiervoor kreeg ik tramadol. Ik werd er misselijk chagrijnig van. Dit medicijn is zoveel beter voor mij. Al merk ik wel dat ik er gewoon zin in heb. Was voorzichtig met dit maar neem nu al na een week meer als voorgeschreven. Voel geen pijn en slaap als een [lees meer...]roosje. Droom ook ontzettend veel levends echt gewoon. Bedenk me wel dat ik nog 1 strip heb en daarna therapie op eigen krachten moet gaan doen. Maar zonder diazepam heb ik pijn. Dat is een feit! Zou bijna bijna willen liegen tegen meneer dokter dat ik niks voel van 2mg en me beter f 5mg voor kan schrijven. ... kappen met deze zooi denk ik?!?

25-06-2013
Man (28) - Rugklachten

18-06-2013
Vrouw (33) - Rugklachten
Algehele tevredenheid: 5

Tevredenheid over:
33 jaar ben ik nu en heb 2 jaar geleden te horen gekregen dat mijn rug al versleten is en er niks meer aan gedaan kan worden. nu slik ik 4 x daags 50 mg Tramadol en voor het slapen gaan een Diazepammetje. dit helpt me de nacht door te komen. voorheen werd ik elke nacht wakker met veel pijn en daardoor kon ik me moeilijk omdraaien. met Diazepam heb ik daar geen last meer va[lees meer...]n. ik vind het goed werken en weinig bijwerkingen.

02-05-2013
Man (32) - Angst & panie...
Algehele tevredenheid: 1

Tevredenheid over:
door dit vervelende verslavende middel diazepam heb ik last van slijmophoping en opzwellende keel.ik raad alle artsen/psychiaters af dit middel nog voor te schrijven want het is een verslaving.je bent dagelijks afhankelijk van dit rot middel. te veel nare bijwerkingen. degene die dit heeft uitgevonden zouden ze moeten straffen, want het is onnodig. je moet gewoon adrenalin[lees meer...]e aanmaken door veel te gaan sporten. dat is de beste oplossing. bij te veel diazepam kan zelfs een hartstilstand worden veroorzaakt. ik ben zwaar teleurgesteld in mijn psychiater en degene die dit op de markt heeft gebracht. onnodig en on vakbekwaam.
1 Reactie

Reactie:

welk merk slik je?

Datum 01-09-2013 16:38

21-02-2013
Man (56) - Depressie

Tevredenheid over:
Ik gebruik diazepam om rustig te worden naast mirtazipine. Ik weet alleen dat diazepam verslavend werkt en de effectiviteit afneemt. Ik zou graag willen weten van anderen of ze deze mening delen. Ik vind het niet echt fijn om diazepam te moeten slikken. Ik ben over mirtazipine zeer te spreken, nauwelijks bijwerkingen en heerlijk om op in te slapen. Ik slaap er echter niet [lees meer...]op door.

14-01-2013
Vrouw (29) - Overspannen/b...

Tevredenheid over:
prima middel. ontspanning, rust en ruimte. Draagkracht wordt beter waardoor ik beter kan functioneren in de maatschappij. Voorzichtigheid gewenst. Ik gebruik dit middel om de dag

volgende > >>
Pagina 1 van 2

Mirena spiraal (1693) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (349) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (302) - Antibiotica - penicillines breedspectrum