ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7

23-01-2018

Diazepam (diazepam)

Om van de Lorazepam af te komen ben ik overgestapt op de diazepam omdat deze een langere werking heeft. Dit verminderd de 'pijn' van het ontwennen. Helaas is het nog steeds een hel om af te bouwen als je het langer dan 2 weken gebruikt hebt. Laat dokters je niets wijs maken en lees altijd goed over hoe je moet afbouwen van een medicijn dat je wordt voorgeschreven. Google a[lees meer...]ltijd op de naam van je medicijn en 'ontwennen/ afbouwen/ afbouwverschijnselen' Dan weet je in ieder geval wat je kan verwachten.
26-12-2017

Diazepam (diazepam)

Vandaag 20mg gepakt. Begonnen met 10mg, 2 uur later weer 5mg en uur later nogmaals 5mg. Merkte na 2 uur niks van 10mg. 2u later nogmaals 5mg maar nog geen effect dus uur later nog 5mg. Merk nu na 20mg enige opluchting, hoofd heeft wat rust. Totaal geen bijwerkingen. Had er meer van verwacht. Misschien handig om erbij te zeggen dat ik een grote vent ben van 1.90m en [lees meer...]100kg. Pak morgen nogmaals ineens 20mg dus dan nog ff afwachten. Denk dat dit product iets overschat wordt, je moet van te voren niet teveel nadenken bij het pakken maar het je laten overkomen.
08-12-2017

Diazepam (diazepam)

Ik heb dit voorgeschreven gekregen van de huisarts omdat ik teveel bijwerkingen kreeg van betablokkers en mijn angsten maar niet onder controle kreeg (dit was om de wachtlijst voor psychologische hulp te overbruggen). Ik nam dit middel in (2mg) en na een tijd kickte het opeens in. Mijn lichaam werd heel erg ontspannen, maar omdat ik last heb van derealisatie, werd ik daar [lees meer...]juist enorm bang van. Hierdoor raakte ik in paniek en voelde het alsof ik een bad trip meemaakte (ik voelde me ook echt op een andere wereld). Echt verschikkelijk. Omdat het een langwerkend middel is, bleef dit ook heel lang aanhouden en kon ik echt niet slapen, ondanks dat ik wel moe was. Ik kwam in zo'n rare staat van zijn en omdat ik me op een gegeven moment gewoon geparalyseerd voelde, heb ik maar de ambulance gebeld, want ik was bang dat dit middel iets met mijn lichaam zou doen. Deze vertelde me dat ik niks had om bang voor te zijn en raadden me aan om de doktersdienst te bellen voor een slaapmiddel. Dat heb ik gedaan en wat zij adviseerden was om maar gewoon een hogere dosis diazepam te nemen, dan zou ik vanzelf wel in slaap vallen. Omdat ik dit middel zo eng vond heb ik dat maar niet gedaan en heb ik maar de nacht uitgezeten, totdat ik de volgende ochtend vroeg wakker werd en blij was dat het over was. Nooit meer. Ik raad iedereen die last heeft van derealisatie/depersonalisatie of bang is voor dat ontspannende effect op het lichaam af om een benzo te nemen. Ik hou het maar gewoon bij cognitieve gedragstherapie.
14-11-2017

Drugsverslaving

helpt louter op korte termijn, in begin rust, na een week meer en meer nodig
07-10-2017

Diazepam (diazepam)

Zeer veel klachten bij afbouw/ stoppen!! Ben blij dat het gelukt is ervanaf te komen
03-10-2017

Diazepam (diazepam)

Kreeg het ooit ivm ernstige spanningen en slapeloosheid, slik het inmiddels (50 mg in 1x 10 en 2x 20mg) zolang (30 jaar) dat stoppen niet meer te doen is (ben 2x langere tijd abstinent geweest was een hel). Ik heb voor mezelf besloten het gewoon te blijven nemen, heb er uiteindelijk weinig hinder van en helpt nog altijd tegen de slapeloosheid..... Maar denk er goed over na[lees meer...] voor je eraan begint zeker wanneer het voor langere tijd word voor geschreven, stoppen word steeds moeilijker en na jaren is het niet meer te doen.
23-08-2017

Rugpijn

07-08-2017

Onrust

Mijn relatie (die dit middel ook gebruikte) is totaal veranderd door dit middel, en is op een bepaald moment ook onhandelbaar geworden (agressief). Helaas is dit tot een enorm grote ruzie uitgekomen, waardoor mijn relatie is stopgezet, en zij weer terug is gegaan naar Duitsland. Ik heb natuurlijk ook fouten begaan, maar die waren niet de reden om ons geluk in de weg te sta[lees meer...]an. Ik heb er werkelijk alles voor over om de relatie weer goed te maken, maar denk dat dit niet gaat gebeuren. Nu ze weer terug is in Duitsland en geen Diazepam meer gebruikt gaat het stukken beter met haar, maar zij heeft de mening dat het niet door de medicatie kwam, en kon ik dat nou maar uit haar hoofd zien te krijgen, dat ze ff wakker geschud kan worden.
Pagina 1 van 7

Mirena (2043) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (836) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (444) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (444) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Amoxicilline / Clavulaanzuur (362) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!