lees de ervaringen

Toon/Verberg Farmacotherapeutisch Kompas
Diazepam bij spierkramp
Geef mening

Wordt gebruikt bij:

Diazepam ontspant de spieren waardoor de pijn afneemt en de spier tijd geeft om te herstellen

3,95161290322581

volgende > >>
Pagina 1 van 7

29-01-2016

Diazepam (diazepam)

Ik heb het in het verleden ook geslikt met goed resultaat, ik kon eindelijk weer naar buiten en het werkte ook tegen de angst en paniekaanvallen die ik destijds had. Ook de spanning en gejaagdheid die ik vaak ervaarde werd minder. Verder ontspande het mijn spieren lichtelijk en hielp het goed bij het inslapen, je slaapt er echt als een roos op. Op een gegeven moment krijg [lees meer...]je natuurlijk tolerantie aan de pammetjes. Ik heb het bijna een jaar achtereenvolgend gebruikt en ik slikte uiteindelijk zo'n 50 a 60 mg diazepam per dag. (Let wel, ik kreeg het eerst voorgeschreven en daarna ben ik het op de zwarte markt gaan kopen.) Het middel is best wel verslavend. Ik ben uiteindelijk naar de huisarts gegaan en om hulp gevraagd bij het afkicken en op een afbouw schema van 6 weken gezet. Dit ging heel erg goed en ben toen zonder al te veel moeite en afkickverschijnselen gestopt met het middel. Nu is er in mijn leven recentelijk het een en ander gebeurd en sinds 2 dagen slik ik het weer, nu onder begeleiding van een arts, op de juiste manier. Het werkt zoals van ouds goed en ook nu kan ik weer zonder erg angstig te zijn naar buiten en ook mijn dagen kan ik redelijk relaxed doorbrengen, en ik slaap ook weer goed! In het kort, diazepam (net als alle andere pammetjes.) is een geweldig middel en het heeft mij heel erg geholpen in mijn leven. Maar let wel op de afhankelijkheid die je krijgt voor deze middelen. In mijn geval verliep het afkicken soepel maar voor sommige mensen is het echt horror! Lees je zelf goed in!
20-01-2016

Diazepam (diazepam)

Gebruik het voornamelijk vanwege het moeilijk in slaap komen en dan ook daadwerkelijk doorslapen. Ik vind diazepam erg fijn spul, overdag kan ik er soms nog wat suffig van zijn en erg traag van begrip. Ik kan nu wel goed doorslapen en sneller in slaap komen. Ook word ik er heel rustig van en ontneemt het mijn stress/angstgevoelens.
19-01-2016

Drugsverslaving

Ik ben in de jaren 80 verslaafd geweest aan heroine afgekickt maar nooit rust gevonden, tot ik 1 stripje kon kopen, een zee van rust toen ik er 3 in nam. zo is het allemaal ontstaan! Dus als je ca. 3 tot 6 maanden slikt, probeer te kappen zo rustig mogelijk! als je jezelf forceert krijg je een rebound en slik je 2x zoveel.
06-01-2016

Diazepam (diazepam)

Ik gebruik 10 mg diazepam voor het slapen gaan. Ik kan ook slapen op 5 maar onrustiger en met veel nachtmerries. Op 10 gaat als het ware alles gewoon even uit, dit is erg prettig aangezien ik heel lang heel slecht heb geslapen en dit echt een soort laatste redmiddel was. Ik gebruik het zo min mogelijk maar kom toch wel uit op 3, 4 keer in de week. Ik heb helemaal geen bijw[lees meer...]erkingen en voel me er ook niet suf van overdag.
28-12-2015

Diazepam (diazepam)

Ik heb last van slapeloosheid. Wanneer ik na 1u00 nog wakker lig (ga slapen rond 22u30), sta ik op en neem 10 mg diazepam. Slaap ik nog steeds niet na 1 uur, nog eens 10 mg. Meestal doe ik dit op de vrijdag- en zaterdagnacht. Ik slaap dan door tot 8u en kom fris uit bed. Bij grote nervositeit overdag neem ik 5 mg. Dit gebeurt slechts enkele malen per jaar, doch ik ga nooit[lees meer...] buiten zonder diazepam in mijn zakken. Verslaven? Ik neem het 15 jaar en in de zomer doe ik het 4 a 5 weken zonder. Ik heb geen last van ontwenning.
26-12-2015

Onrust

Als ik onrustig ben of niet kan slapen gebruik ik maar 1 kwart van het tablet van 2 Mg En dat helpt mij al, ik gebruik nooit een heel of half tablet. Ik doe altijd het tablet in vieren delen en dan in een heel klein lenspotje.
08-10-2015

Diazepam (diazepam)

Diazepam is tot nu het enige middel in combinatie met melatonine dat er voor kan zorgen dat ik lekker kan slapen. Bovendien heeft het middel vanwege de lange geleidelijk aflopende werkzaamheid geen problemen als je het 1 of 2 dagen gewoon niet neemt. En in situaties van spanningen en onrust kan het heel erg nuttig zijn. Het middel is totaal niet giftig en de spookverhalen [lees meer...]die rondzwerven op internet zijn volgens mij slechts beperkt waar. Dit in tegenstelling tot andere benzo's waar wel heel snel afhankelijkheid kan optreden.
14-09-2015

Diazepam (diazepam)

Hallo, graag deel ik mijn ervaring met diazepam 5 mg tablet. Bij minder frequent gebruik werkt het middel beter. De effecten ervan zijn dan sterker te merken en je merkt ook beter wat het verschil is tussen wel en niet gebruiken. Het middel heeft, wanneer er niet te frequent gebruikt wordt en er geen sprake is van verhoogde tolerantie, een licht dempend effect. I[lees meer...].t.t. alcohol, dat ook(sterker) dempt, brengt het gebruik van dit middel m.i. minder risicos met zich mee. Tegen extreme, oncontroleerbare, structurele angst kan dit middel weinig doen. Bij mildere angst/ paniek klachten kan het helpend zijn. De diazepam kan, net als alcohol, ook dempend werken op bijvoorbeeld voelbare vermoeidheid.
volgende > >>
Pagina 1 van 7

Thyrax Duotab (705) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (363) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (353) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (323) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Cymbalta (273) - Depressie - antidepressiva overig
Seroxat (256) - Depressie - antidepressiva SSRI

Deel jouw ervaringen over
medicijngebruik en maak kans op
het boek de POWER Patiënt!

Hoe word je sneller beter?
Hoe krijg je de best passende behandeling?
Hoe krijg je minder last van bij-effecten?
Lees het in dit boek!

Als je meer wilt weten over dit boek, klik dan hier.

de Power Patiënt

Geschreven door Wil Konings.