ziekte

colchicine

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor jicht

Naam Aantal ervaringen Effectiviteit Algehele tevredenheid
Aleve 1 5
Ibuprofen 1 5
Meloxicam 1 5
Omeprazol 1 3

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: jicht

19-06-2022 | Man | 57
Jicht
Ik gebruik sinds kort Allopurinol en heb erge last van hoofdpijn en last van de ogen, kan iemand mij vertellen hoe lang deze bijwerkingen aanhouden ?

20-04-2022 | Man | 50
Jicht
Bij mij duurde het 2 jaar voordat ik met 300 mg mijn jicht onder controle kreeg. Nu geen last meer. Bijwerkingen: weet ik niet. Vermoeidheid maar ik weet niet of dat door het middel komt

14-03-2022 | Vrouw | 70
Jicht
Tintelen in handen en voeten ,En al jaren reuk en smaakverlies En dat wordsteeds erger ,heeft iemand hier ervaring mee ,

28-12-2021 | Man | 68

07-10-2021 | Man | 72
Jicht
Jicht, vond het medicijn onprettig ben gestopt, naar reumatoog, toch allopurinol. 1 jaar gebruikt bloedwaarde naar 0.35 mmol/ l. Klachten werden steeds erger ( geen jicht) meer), pijn in onderrug - tranende ogen- hoofdpijn- trillen , heupgewrichten voelde aan als van 80 jarige voorheen nooit last. Na gesprongen ader in oog bloeddruk gemeten, torenhoog , gestopt weet nog [lees meer...]niet hoe verder Ondertussen pfizer vaccin gehad, kies met ontsteking laten verwijderen, 72 jaar, Voorheen altijd steady blokeddruk, time will tell?

12-09-2021 | Man | 53

11-09-2021 | Man | 53

04-08-2021 | Man | 67
Jicht
Na een week NSAID's die wel tegen de pijn hielpen, maar minder tegen de ontsteking, overgestapt op colchicine 3x/dag 0,5 mg. Na 4 dagen gestopt met redelijk succes.Beetje diarrhee gehad.

08-07-2021 | Man | 56
Jicht
Gebruik Colchicine alleen als ik een directe jichtaanval aan voel komen, iets wat ik tegenwoordig goed voel. Heb jicht aanval in de teen en begin met 3x daags, bouw ook zo snel mogelijk weer af want je raakt ervan aan de diaree.Gebeurt meestal 2 a 3 keer per jaar. Standaard onderhouds middel tegen jicht is 100mg Allupurinol per dag. Colchicine werkt bij mij zeer doeltreffe[lees meer...]nd.

05-07-2021 | Vrouw | 70
Jicht
Ik neem nu 1maal 150mg per dag, maar toch nog regelmatig last en neem dan colchicine. Ik krijg van beide hevige diaree. Ik moet de dosis dus verhogen maar ik kan niet verhogen zo lang ik niet klachtenvrij ben. Ik kan niet echt veel meer plannen ofwel een opstoot ofwel diarree.

01-02-2021 | Man | 68
Jicht
Onbegrijpelijk dat een middel als dit op de markt is. Het is puur vergif. Kennelijk heeft maar liefst 1 op de 10 last van misselijkheid en braken. In wat grotere hoeveelheden is volgens eigen zeggen schadelijk voor het beenmerg, en kan het zelfs tot harstilstand en de dood leiden. Bij eerdere aanvallen prednisolon gebruikt; veel effectiever en geen enkele bijwerking.

30-12-2020 | Man | 52

06-11-2020 | Man | 32
Jicht
Na 3 dagen wordt ik helaas erg ziek van dit medicijn. Overgeven, hondsberoerd en na ongeveer 1 uur na inname bonkende hoofdpijn voor ongeveer 1 uur lang. Helaas werd ik steeds zieker en zieker dat ik per direct moest stoppen van mijn arts. Tegen de jicht werkte het wel redelijk, na 2 dgn was de pijn velen malen minder.

08-07-2020 | Man | 55
Jicht
Sinds een jaar of 7 klachten in polsen, enkels, voeten, tenen of de gewrichten in de voet evenals peesaanhechtingen polsen. Klachten vaak onderdrukt met diclofenac destijds maar de klachten werden frequenter dus van de reumatoloog in eerste instantie allopurinol voorgeschreven gekregen dosering 2 maanden 100 mg daarna ophogen naar 300 mg per dag. Mijn waarden lagen destijd[lees meer...]s vrij hoog nl op 0,53. Dit bouwde in een jaar af naar eerst 0,43 daarna 0,35 en 0,31. Klachten werden minder maar verdwenen niet. Na 2 heupoperaties gehad te hebben welke de jicht getriggerd hebben zoals bekend is de Allopurinol opgehoogd naar 400 mg. Ik kreeg enorm dike enkels en onderbenen en mijn polsen waren ook vaak zeer dik en ontstoken. Vocht afgenomen om toch de conclusie te komen dat het wel jicht is maar met urinezuurwaarden van 0,28 dit weer niet paste bij de diagnose jicht. Wederom een verhoging van de Allopurinol naar 2x daags 300 dus 600mg p/d. Plus een injectie prednison in de pols en 1 in de bil als depot. Na 2 dagen klachten geheel verdwenen pijnvrij geen dikke enkels meer of polsen. Dat is nu 10 dagen geleden en mijn gevoel zegt dat de injectie prednison uitstekend helpt. Ik kan alleen nog niet zeggen voor hoelang omdat het nog te recent is. Maar wat een genot om weer normaal te kunnen lopen of dingen te kunnen doen. Het was echt een kwelling. Ik denk zelf omdat jicht een auto-inflammatoire aandoening is mij lichaam te heftig reageert op indringers in dit geval de kristallen. Vreemd blijft wel dat mijn waarden laag waren (0,28) en toch die aanvallen bleven komen. Verder heb ik gevraagd of eten en drinken van invloed is of kan zijn op jichtaanvallen. Blijkt dat dit slechts 10% van invloed is de rest is genetische aanleg. Wat ik wel weet na veel onderzoek op internet is dat er nog maar weinig bekend is over de juiste behandelingen en dat jicht ook een marker is voor cardiovasculaire aandoeningen. Dat is van mijn vader's kant het geval dus daar wil ik zelf iets meer onderzoek naar laten doen. Conclusie bij mij is dus dat Allopurinol na anderhalf jaar nog steeds niet afdoende werkt tegen jicht.

Naproxen

25-05-2020 | Man | 80
naproxen
na 3 dgn pijn weg

23-04-2020 | Man | 49

03-03-2020 | Man | 75
Jicht
zeer droge huid na gebruik van ongeveer 10 mnd. vet nu mijn huid in met zalf .Helpt enigszins maar niet afdoende. wordt gek van de jeuk op rug ,borst benen.armen. huisarts denkt dat dit komt door de droge lucht. niet waar !! Relatieve luchtvochtigheid in mijn huis is tussen de 85% en 87%. Ruim binnen de marges. De meter is onlangs gekalibreerd. De slaap kamer wordt[lees meer...] geventileerd in de nacht.

23-02-2020 | Man | 72
Jicht
Sinds gebruik Alupurinol geen jichtaanvallen meer. Vermoeidheid en evenwichtsprobleem neemt wel toe.

19-02-2020 | Man | 66
Jicht
Ik slik deze pillen dagelijks preventief en heb al ca 7jaar geen aanval gehad. Hiervoor om de 1 a 2 maanden. Het is wel zo dat ik onder behandeling ben geweest bij een Ostheopaat waarna ik geen aanval meer heb gehad.

Diclofenac

30-01-2020 | Man | 56
diclofenac
Jicht
10-15 jaar geleden voor het eerst een jicht aanval gehad en diclofenac voorgeschreven gekregen. Deze echter zonder maagbeschermers. Na een aantal maanden na inname van diclofenac voelde mijn lichaam als geëlektrificeerd, sindsdien bij bepaald voedsel, meerendeels granen en dus ook na het drinken van een iertje rode uitslag. Afgelopen jaren mbv natuurgeneeskunde mijn urin[lees meer...]ezuurspiegel verlaagd en vrijwel nooit meer jicht gehad. Wel is erdus iets permanent beschadigd( dunne darm/maag) waaroor ik uitslag krijg.

Meloxicam

27-11-2019 | Man | 70
meloxicam
Zo nodig medicatie. Werkt na 3 uur

02-11-2019 | Man | 74
Jicht
Eindelijk een middel gevonden dat effectief is tegen jicht en dan wordt er miv september 2019 een eigen bijdrage verlangt!! Is er een alternatief?

01-10-2019 | Man | 69

Ibuprofen

25-09-2019 | Man | 51
ibuprofen
Jicht
Gebruik ik alleen als pijn niet meer te verdragen is

11-08-2019 | Man | 70
Jicht
Meer dan 15 jaar met jicht aanvallen gekampt, deze werden steeds heftiger en frequenter som zelfs 2x per maand.Neem maar een diclofenac als pijnstiller was het advies en let op je voeding. Eindelijk een echte reumatoloog tegen het lijf gelopen. Sinds een paar jaar gebruik ik Adenuric, in deze periode geen aanvallen meer gehad. Wat een verademing!!! Wel 1x per jaar bloed[lees meer...] prikken en urine laten na kijken. In verband met een waarschuwing over dit middel neem ik nu in overleg met de reumatoloog ( specialisatie jicht) een tablet 80 mg om de dag. Jammer dat 40mg niet bestaat.

24-07-2019 | Man | 44
Jicht
Nu diverse keren gestart met een kuur. Telkens word ik na 2 weken doodziek. Opgezette lymfklieren griep en onwijze keelpijn. Volgens reumatoloog is dit toeval. Maar na 3x?? Ga het middel nu gebruiken bij een aanval. Slik naproxen ernaast maximale dosering ook vanwege rugpijn(dec gebroken). Na stoppen binnen 3dgn van griep en keelpijn af.

12-06-2019 | Man | 63
Jicht
Gebruik alleen Colcichine bij een opkomende jichtaanval. Binnen 2 dagen goed resultaat. 2 Jaren geleden veel last van jichtaanvallen. Ben toen Alka druppels (ontzuring) gaan gebruiken 3 x een halve liter water per dag, 6 druppels in een halve liter water (proef je nagenoeg niet). Na een paar weken waren de jichtaanvallen over. Dit moet je wel iedere dag blijven drinken (is[lees meer...] helemaal niet vervelend, gewoon een way of live). Ben ik echt blij mee. Werkt nog steeds goed. Wanneer ik slordig wordt met het gebruik hiervan (te weinig drinken), dan komt er echt wel een jichtaanval opzetten, die ik dan snel onderdruk met Colcichine. Dit geeft wel meteen aan dat deze basische druppels echt werken.

24-05-2019 | Man | 55
Jicht
Ik ben een zware jichtlijder vanaf mijn 40ste levensjaar. Heb nu 15 jaar jicht en altijd reactief jichtaanvallen met Colchine en diclofinac bestreden. Ik heb minimaal elke maand een zware of minder zware aanval. Om gek van te worden. Sinds 5 maanden gebruik ik Allopurinol 300mg per dag. Zelfs dat helpt niet. 2x per maand een aanval. Moet ik nu overgaan op een hogere doseri[lees meer...]ng 400, 500mg, of een andere medicatie zoeken. Wie heeft hier ervaring mee?

18-03-2019 | Man | 55
Jicht
Na zeker 2 jaren sukkellen met zeer pijnlijke voeten, vooral de voorvoet bij de dikke teen waren rood en gevoelig. Moest zeer vaak Diclofinac 75 mg innemen tegen de pijn. Eerste diagnose reuma daarna overbelasting daarna halux valgas maar bleek gewoon Jicht te zijn. Nu al maanden totaal pijnvrij en kan makkelijk lange stukken lopen of de hele dag staan. Ben echt blij [lees meer...]deze aanvallen niet meer te hebben.

Tramadol

16-02-2019 | Man | 35
tramadol
Jicht
Dit middel destijds voorgeschreven in combinatie met colchicine tegen chronische jichtaanvallen. De combinatie is zeer goed. Alleen van Tramadol heb je steeds een hogere dosering nodig omdat je lichaam vrij snel aan de dosering went en de aanvallen steeds heftiger worden. Sinds ik mijn jicht onder controle heb, ben ik er gelijk mee gestopt. Geen afkickverschijnselen (geluk[lees meer...]kig).

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2765)
Depressie (2213)
Angst & paniekstoornis (2205)
Hoge bloeddruk (1576)
Blaasontsteking (1165)