ibuprofen

Hoofdpijn (12 meningen)
Artrose (10 meningen)
Kiespijn (10 meningen)
Pijn (algemeen) (8 meningen)
Reuma (7 meningen)
Rugklachten (6 meningen)
Trekken van tand of kies (6 meningen)
Gewrichtsontsteking (4 meningen)
Spierpijn (4 meningen)
Lage rugpijn (4 meningen)
Hernia (3 meningen)
Spanningshoofdpijn (2 meningen)
Menstruatiepijn (2 meningen)
Fibromyalgie (2 meningen)
Nekklachten (2 meningen)
Plaatsen spiraal (1 mening)
Ziekte van Bechterew (1 mening)
Keelpijn (1 mening)
Spierreuma (1 mening)
Artrose van de wervelkolom (1 mening)
Syndroom van Ehlers-Danlos (1 mening)
Kaakoperatie (1 mening)

23-07-2020 | Vrouw | 26
ibuprofen (200mg)
Amandelontsteking
Verschillende keren geprobeerd, bij keelontsteking, na amandelen verwijderen (volwassen) en bij oorontsteking. In alle gevallen voorgeschreven door arts en in alle gevallen werd de pijn veel erger. Omdat ik in eerste instantie dacht dat de pijn nog erger zou zijn als ik stopte, heb ik de therapie afgemaakt waarna de pijn verdween als de pillen op waren. Uiteindelijk bij oo[lees meer...]rontsteking maakte ik de connectie omdat ik vergat een dosis te nemen en ineens de pijn minder werd en zelfs verdween op het tijdstip dat het medicijn uitgewerkt zou moten zijn.

21-07-2020 | Vrouw | 25
Trekken van tand of kies
Na het verwijderen van mijn kiezen ibu bruiszakjes 600mg meegekregen als pijnstiller. Omdat de pijn minder meteen afnam bleef ik het slikken, dat had ik beter niet kunnen doen. Ik had vanaf dag 2 enorme maagklachten, ontzettende misselijkheid en geen eetlust. Zelfs na het stoppen van inname heeft het nog dagen geduurd voordat dat over was. Voor mij echt nooit meer!! Ik hou[lees meer...]d het wel bij paracetamol

24-06-2020 | Vrouw | 48
ibuprofen (500mg)
Ik heb voor de zenuwpijnen een heleboel medicijnen gebruikt het beste was nog de Ibuprofen gel die krijgt wel 8 op 10 maar gaf geen blijvend resultaat. Ik heb Heeeeeele slechte ervaringen met producten van Sandoz. Bij mij werken die of niet of de symptomen worden erger. Verder verschillende Nsaids en paracetmol en Dafalgan, codis, bruis, gewoon. Medicinaal gebruik Cannabis[lees meer...] igv wanhoop en 3 weken niet geslapen, maar na 1 nachtrust ook uitgewerkt natuulijk. Morfinederivaten aangezien ik allergisch ben voor Morfine..

26-02-2020 | Vrouw | 31
Pijn (algemeen)
Om diverse redenen al eens ibuprofen gebruikt (hoofdpijn, buikpijn/griepachtige verschijnselen, bij verstandkiezen, spit etc.). het is makkelijk in te nemen en de werking vind ik wisselend maar over het algemeen werkt het wel redelijk bij mij. Ik krijg er echter misselijkheidsklachten / buikpijn van (ook als ik er maagbeschermers bij neem) dus voor mij is het niet de[lees meer...] ideale pijnstiller. Ik neem bij simpele dingen liever gewone paracetamol en bij dingen waarbij ik iets zwaarders nodig heb dan krijg ik Naproxen en dat werkt bij mij weer heel fijn.

23-01-2020 | Man | 37
ibuprofen (800mg)
Hernia

02-11-2019 | Vrouw | 57
Nekklachten
Ibuprofen 200 mg en 600 mg enkele dagen geslikt voor een verkrampte nekspier, omdat paracetamol niet meer hielp. Ibuprofen werkte goed tegen de pijn, maar wat kreeg ik enkele dagen nadat ik al gestopt was last van mijn maag ! Voor mij nooit weer.

17-10-2019 | Man | 60
Reuma

25-09-2019 | Man | 51
Jicht
Gebruik ik alleen als pijn niet meer te verdragen is

14-09-2019 | Vrouw | 49
ibuprofen (400mg)
Veel last van bijwerkingen (opgeblazen buik, rommelende darmen, misselijk, zeer moe: gapen) en daarom na 2 dagen gestopt.

29-07-2019 | Vrouw | 33
Tandvleesontsteking
Gebruikt voor een tandabces in mijn linkeronderkaak, 3 x per dag 600 mg. Ik eet altijd iets voor gebruik en dus nog nooit last van mijn maag gehad . Na 4 pillen begon de zwelling in mijn gezicht ook af te nemen omdat ibrufen ook een ontstekingsremmers is . Ik gebruik geen antibiotica De pijn ging een halfuur na inname ook helemaal weg . Dus voor mij is dit een wonder[lees meer...]middel . Al zou ik deze alleen innemen als het echt nodig is . Want de kans op hartritmestoornissen of maagaandoeningen is na het lezen van vele reviews groot met deze medicatie .

18-07-2019 | Vrouw | 49
Kaakontsteking
Na mijn wortelpuntbehandelind ibuprofen gekregen, heef effectief tegen de pijn, maar vanaf dag drie last van misselijkheid en draaierigheid. Ga nu maar kijken of paracetamol inmiddels afdoende is. Ik slik zelden pijnstillers en kan er wellicht wat minder goed tegen.

19-06-2019 | Vrouw | 49
ibuprofen (500mg)
Kaakontsteking
Vreselijke maagpijn en diaree gekregen door ibuprofen. Ik kreeg er echt een kwaal bij! Duizelig en heel moe en futloos. En griepachtige gevoelens.

08-06-2019 | Man | 27
Trekken van tand of kies
Wijsheidskiezen laten trekken, Ibuprofen 600mg 3x per dag voorgeschreven. Het hielp vrij goed tegen de pijn, maar na de derde dag erg veel last van bijwerkingen: koorts, hoofdpijn, stijve spieren in nek en rug, vermoeidheid, slechte nachtrust. Ik stop er gelijk mee.. dan liever kaakpijn any time of the day!

02-05-2019 | Man | 49
ibuprofen (800mg)
Spierpijn
Ibuprofen 800 MG Dit Gebruikte Ik Voor De Spierpijn Maar Dat Gaf Bij Mijn Het Tegenovergestelde Effect, Inplaats Dat De Spierpijn In Mijn Nek, Schouders, Bovenrug En De Onderrug Zou Gaan Verdwijnen, Nou Dat Gebeurde Dus Totaal Niet. De Bijwerkingen Bij Mij Waren Duizeligheid Hele kleine Epilepsie Aandoeningen Namelijk Toen Ik Vanuit Mijn Donkere Slaapkamer De Donkeregang[lees meer...] Via De Trap Naar Beneden Ging Lopen Om Een Glas Water Te Drinken In De Keuken En Vervolgens Het Licht In De Keuken Aan Deed Kreeg Ik Duizelingen ik Begon Te Draaien En Zag Allemaal Rare Vlekken Voor Mijn Ogen Etc. Hiervan Ben ik Zo Van Doen Geweest Dat Ik Toen Wel In 1 Keer Radicaal Alle Overige Tabletten Ridia Recta Door De WC En Toilet Spoelde In 1 Keer Weg Ermee. Dit Is Rotzooi Wat Het Deed Op Mijn Lichaam.

06-04-2019 | Man | 64
Kiespijn
Nadat er nu 1 week geleden bij mij 2 kiezen zijn getrokken, en ik als pijnstiller paracetamol voorgeschreven had gekregen van de tandarts kwam ik er al snel achter dat die niet hielpen, en ben toen overgestapt op ibuprofen welke dus mij enorm helpen, ja op dit moment van schrijven gebruik ik ze nog steeds ondanks een negatief advies van mijn tandarts om deze niet te lang t[lees meer...]e gebruiken. Ikzelf heb ook nog diabetes en heb het met mijn behandelaar besproken, en die vond het geen enkel probleem om die te gebruiken, mits het niet te lang ging duren. Als ik deze 3 x daags 400 Mg gebruik slik ik er ook een maagbeschermer bij, om maagproblemen te voorkomen, die had ik destijds ook al voorgeschreven gekregen als je zgn NSAID gaat gebruiken. Daarnaast gebruik ik ook paracetamol naast 500 Mg. En 2 dagen geleden is er wederom 1 kies verwijdert dus zal nog wel even duren voordat dit ook weer genezen is Ja zonder die ibuprofen is het niet uit te houden, dus voor mij een dikke 10.

13-03-2019 | Vrouw | 41
Lage rugpijn
Al jarenlang gebruik ik zo nu en dan Ibuprofen 400 mg normale tabletten (max. 3 per 24 uur) voor lage rugpijn en was altijd tevreden, het werkte goed en geen bijwerkingen. Totdat ik een ander soort probeerde omdat het mij wel fijn leek om gladde (omhulde) tabletten van de kruidvat (fabrikant Apotex) te proberen die makkelijker weg te slikken zijn, maar kreeg hiervan zeer w[lees meer...]azig zicht en werd er erg slaperig van (o.a. autorijden zou hiermee gevaarlijk zijn) en zijn voor mij niet voor herhaling vatbaar.

Thyrax Duotab (851) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (547) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (500) - Antibiotica - penicillines breedspectrum