Ibuprofen

ibuprofen

Hoofdpijn (12 meningen)
Artrose (10 meningen)
Kiespijn (10 meningen)
Pijn (algemeen) (7 meningen)
Reuma (6 meningen)
Rugklachten (6 meningen)
Gewrichtsontsteking (4 meningen)
Spierpijn (4 meningen)
Lage rugpijn (4 meningen)
Trekken van tand of kies (4 meningen)
Clusterhoofdpijn (3 meningen)
Oorontsteking (3 meningen)
Gewrichtspijn (3 meningen)
Hernia (2 meningen)
Spanningshoofdpijn (2 meningen)
Menstruatiepijn (2 meningen)
Fibromyalgie (2 meningen)
Plaatsen spiraal (1 mening)
Ziekte van Bechterew (1 mening)
Tandvleesontsteking (1 mening)
Keelpijn (1 mening)
Kaakontsteking (1 mening)
Spierreuma (1 mening)
Artrose van de wervelkolom (1 mening)
Syndroom van Ehlers-Danlos (1 mening)
Nekklachten (1 mening)
Kaakoperatie (1 mening)

02-05-2019

Spierpijn

Ibuprofen 800 MG Dit Gebruikte Ik Voor De Spierpijn Maar Dat Gaf Bij Mijn Het Tegenovergestelde Effect, Inplaats Dat De Spierpijn In Mijn Nek, Schouders, Bovenrug En De Onderrug Zou Gaan Verdwijnen, Nou Dat Gebeurde Dus Totaal Niet. De Bijwerkingen Bij Mij Waren Duizeligheid Hele kleine Epilepsie Aandoeningen Namelijk Toen Ik Vanuit Mijn Donkere Slaapkamer De Donkeregang[lees meer...] Via De Trap Naar Beneden Ging Lopen Om Een Glas Water Te Drinken In De Keuken En Vervolgens Het Licht In De Keuken Aan Deed Kreeg Ik Duizelingen ik Begon Te Draaien En Zag Allemaal Rare Vlekken Voor Mijn Ogen Etc. Hiervan Ben ik Zo Van Doen Geweest Dat Ik Toen Wel In 1 Keer Radicaal Alle Overige Tabletten Ridia Recta Door De WC En Toilet Spoelde In 1 Keer Weg Ermee. Dit Is Rotzooi Wat Het Deed Op Mijn Lichaam.
06-04-2019

Kiespijn

Nadat er nu 1 week geleden bij mij 2 kiezen zijn getrokken, en ik als pijnstiller paracetamol voorgeschreven had gekregen van de tandarts kwam ik er al snel achter dat die niet hielpen, en ben toen overgestapt op ibuprofen welke dus mij enorm helpen, ja op dit moment van schrijven gebruik ik ze nog steeds ondanks een negatief advies van mijn tandarts om deze niet te lang t[lees meer...]e gebruiken. Ikzelf heb ook nog diabetes en heb het met mijn behandelaar besproken, en die vond het geen enkel probleem om die te gebruiken, mits het niet te lang ging duren. Als ik deze 3 x daags 400 Mg gebruik slik ik er ook een maagbeschermer bij, om maagproblemen te voorkomen, die had ik destijds ook al voorgeschreven gekregen als je zgn NSAID gaat gebruiken. Daarnaast gebruik ik ook paracetamol naast 500 Mg. En 2 dagen geleden is er wederom 1 kies verwijdert dus zal nog wel even duren voordat dit ook weer genezen is Ja zonder die ibuprofen is het niet uit te houden, dus voor mij een dikke 10.
13-03-2019

Lage rugpijn

Al jarenlang gebruik ik zo nu en dan Ibuprofen 400 mg normale tabletten (max. 3 per 24 uur) voor lage rugpijn en was altijd tevreden, het werkte goed en geen bijwerkingen. Totdat ik een ander soort probeerde omdat het mij wel fijn leek om gladde (omhulde) tabletten van de kruidvat (fabrikant Apotex) te proberen die makkelijker weg te slikken zijn, maar kreeg hiervan zeer w[lees meer...]azig zicht en werd er erg slaperig van (o.a. autorijden zou hiermee gevaarlijk zijn) en zijn voor mij niet voor herhaling vatbaar.
01-02-2019

26-10-2018

Hoofdpijn

Omdat ik met lichte zeurhoofdpijn (wat ik zelden heb) nog zeker 10 uur moest werken, kreeg ik een Ibuprofentablet uit de EHBO-kist. Binnen een halfuur was de lichte hoofdpijn een migraine geworden, incl. steken, kleuren, overgevoeligheid voor licht enz. Nog nooit eerder gehad, en ook nog nooit eerder Ibuprofen gebruikt. Toen het was uitgewerkt, waren de symptomen ook weg. [lees meer...] Een paar jaar later heb ik het nog eens gebruikt, 1/2 tablet om te kijken of het echt daaraan lag (nog niet eerder gedurfd): idem resultaat.
09-09-2018

Artrose

Ernstige pijn aan de schouder. Paracetamol werkte niet. Overgegaan naar ibuprofen 3x daags 1 tablet. Dit werkte goed maar na 3 dagen ernstige maagklachten. Kon niet meer opstaan van de pijn. Onmiddelijk gestopt met innemen en na enkele dagen verdween de maagpijn. Bij bezoek aan de huisarts werd gemeld om ibuprofen nooit in te nemen zonder maagbeschermer. Weer wat geleerd.
09-09-2018

Ibuprofen (ibuprofen)

Zenuw beknelt in mijn rug >> Rugpijn links onder en in onderbeen links van scheenbeen. De Ibuptrofen doet vrijwel niks. Andere pijnen waarvoor ik dit niet slik zijn wel minder geworden. Er zit zg een sinasappelsmaak aan maar is niet 'lekker', er zit een scherpe nasmaak aan die in mijn keel brandt. 3x per dag Tramadol, 3x per dag Ibuprofen met paracetamol , voor het[lees meer...] slapen Oxazepam met paracetamol. Effect = 0, merk geen verschil met wel of niet innemen Bijwerkingen van deze dagelijkse cocktail = beetje wiebelig en wazig soms, en minder eetlust
07-08-2018

Trekken van tand of kies

Het Ibuprofen granulaat hielp ontzettend tegen de pijn na het trekken van mijn verstandskies. De enige nadelen zijn de smaak die redelijk vies is en de onduidelijkheid die ik ervoer over het toebereiden (bijv. is er nergens een hoeveelheid water aangegeven om het granulaat in op te lossen, je moet maar wat proberen). Al in al aan te bevelen.
02-08-2018

Rugklachten

Omdat ik maar één nier heb én ziekte van Crohn mag ik eigenlijk geen inuprofen (met maagbeschermer) nemen. Vandaar dat ik na verergering rugklachten (scoliose) Celecoxib 100mg kreeg voorgeschreven. Nadat ik de bijwerkingen had gelezen nooit genomen, wel af en toe ibuprofen. Waardoor ik weer meer kon bewegen. Na plotselinge verergering gebeld met neurochirurg die me aanraad[lees meer...]de ipv ibuprofen, Celecoxib 100 mg te proberen. Hoefde ook geen maagbeschermer bij. Had ik maar beter naar mijn eigen lichaam geluisterd, ik had al wat weerzin nav al die genoemde bijwerkingen, dan had ik misschien wel erge pijn gehad, maar beter te verdragen dan hoe ik me nu voel: hondsberoerd!
26-02-2018

Trekken van tand of kies

Na bijna een week brufen (en paracetamol) gebruikt te hebben ivm kiespijn en trekken kies, begon mijn hoofd heel zwaar te voelen, energieloos. Daarna begon het depressieve gevoel en de enotionele labiliteit. Direct gestopt met dit medicijn
31-12-2017

Reuma

Na diverse medicijnen van de reumatoloog gehad te hebben (Sulfasalazine, maagbescherming en Prednisolon) heb ik op de eerste hulp gelegen door de bijwerkingen. Hierop heb ik besloten te stoppen met de medicijnen omdat ik het gevoel had, dat deze geen effect hadden. Zonder deze medicijnen gaat het net zo goed/slecht als met. Als ik een slechte dag/week heb en veel last v[lees meer...]an mijn gewrichten (met name knie en pols), dan neem ik voor het slapen gaan 400mg ibuprofen. Ik merk in de ochtend veel minder last te hebben van stijfheid dan als ik dit niet doe. Als ik in de loop van de dag merk dat ik moeite heb met lopen, of pijn heb als ik mensen een hand geef neem ik er nog één in. (Goede en vrije dagen neem ik niets in)
14-12-2017

Clusterhoofdpijn

Alrtijd maagbeschermers erbij! Ook als je nog geen maagpatient ben dan word je het wel van dit! Ik snap niet dat ze er niet bij in het doosje zitten. Ik heb een maagvliesonsteking gehad, of eigenlijk was mijn maagvlies opgelost omdat van gebruk van nsaid's je maagvlies oplost en zo je maagzuur gaat irriteren zo kun je ook een maagbloeding krijgen.
13-11-2017

Gewrichtspijn

in het begin nam ik ze op advies vd huisarts 3x per dag ong 200 mg Ibuprofen. Dit heb ik afgebouwd tot 0 tabletten dus 0 mg per dag. Nu neem ik ze alleen nog maar incidenteel.
12-10-2017

Clusterhoofdpijn

Ibuprofen heeft bij mij de vreemde bijwerking dat ik onverschillig word, overmoedige beslissingen neem en roekeloos rijd. Heeft iemand ook de ervaring dat er mentale bijwerkingen zijn?
14-09-2017

Artrose

heb 1 tablet ingenomen, kreeg daarna maagpijn, duizeligheid, niet lekker voelen. 4 dagen geprobeerd, toen gestopt en overgegaan naar celecoxib 100mg, prima.
25-08-2017

Trekken van tand of kies

In het begin werkte ibuprofen 400 mg erg goed. Maar na een week werd de pijn erger (weet nog niet waarom). Je kan het dan in combinatie nemen met paracetamol, dat werkte uiteindelijk ook niet meer, dus het hangt echt af van hoeveel pijn je hebt. Neem het voor de zekerheid ook met eten, het beste is zuivel.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (496) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (468) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Amoxicilline / Clavulaanzuur (379) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!