Ibuprofen

ibuprofen

Hoofdpijn (12 meningen)
Artrose (10 meningen)
Kiespijn (9 meningen)
Pijn (algemeen) (7 meningen)
Reuma (6 meningen)
Rugklachten (6 meningen)
Gewrichtsontsteking (4 meningen)
Lage rugpijn (4 meningen)
Trekken van tand of kies (4 meningen)
Clusterhoofdpijn (3 meningen)
Oorontsteking (3 meningen)
Spierpijn (3 meningen)
Gewrichtspijn (3 meningen)
Hernia (2 meningen)
Spanningshoofdpijn (2 meningen)
Menstruatiepijn (2 meningen)
Fibromyalgie (2 meningen)
Plaatsen spiraal (1 mening)
Ziekte van Bechterew (1 mening)
Tandvleesontsteking (1 mening)
Keelpijn (1 mening)
Kaakontsteking (1 mening)
Spierreuma (1 mening)
Artrose van de wervelkolom (1 mening)
Syndroom van Ehlers-Danlos (1 mening)
Nekklachten (1 mening)
Kaakoperatie (1 mening)

INVLOED VAN DNA

Genetisch invloed bekend? Ja.
Genen zijn bij niemand gelijk. Geven jouw genen je meer kans op bijwerkingen?

Diclofenac (372 meningen)

Farmacoterapeutisch Kompas

Pagina 1 van 7
13-03-2019

Lage rugpijn

Al jarenlang gebruik ik zo nu en dan Ibuprofen 400 mg normale tabletten (max. 3 per 24 uur) voor lage rugpijn en was altijd tevreden, het werkte goed en geen bijwerkingen. Totdat ik een ander soort probeerde omdat het mij wel fijn leek om gladde (omhulde) tabletten van de kruidvat (fabrikant Apotex) te proberen die makkelijker weg te slikken zijn, maar kreeg hiervan zeer w[lees meer...]azig zicht en werd er erg slaperig van (o.a. autorijden zou hiermee gevaarlijk zijn) en zijn voor mij niet voor herhaling vatbaar.
01-02-2019

26-10-2018

Hoofdpijn

Omdat ik met lichte zeurhoofdpijn (wat ik zelden heb) nog zeker 10 uur moest werken, kreeg ik een Ibuprofentablet uit de EHBO-kist. Binnen een halfuur was de lichte hoofdpijn een migraine geworden, incl. steken, kleuren, overgevoeligheid voor licht enz. Nog nooit eerder gehad, en ook nog nooit eerder Ibuprofen gebruikt. Toen het was uitgewerkt, waren de symptomen ook weg. [lees meer...] Een paar jaar later heb ik het nog eens gebruikt, 1/2 tablet om te kijken of het echt daaraan lag (nog niet eerder gedurfd): idem resultaat.
09-09-2018

Artrose

Ernstige pijn aan de schouder. Paracetamol werkte niet. Overgegaan naar ibuprofen 3x daags 1 tablet. Dit werkte goed maar na 3 dagen ernstige maagklachten. Kon niet meer opstaan van de pijn. Onmiddelijk gestopt met innemen en na enkele dagen verdween de maagpijn. Bij bezoek aan de huisarts werd gemeld om ibuprofen nooit in te nemen zonder maagbeschermer. Weer wat geleerd.
09-09-2018

Ibuprofen (ibuprofen)

Zenuw beknelt in mijn rug >> Rugpijn links onder en in onderbeen links van scheenbeen. De Ibuptrofen doet vrijwel niks. Andere pijnen waarvoor ik dit niet slik zijn wel minder geworden. Er zit zg een sinasappelsmaak aan maar is niet 'lekker', er zit een scherpe nasmaak aan die in mijn keel brandt. 3x per dag Tramadol, 3x per dag Ibuprofen met paracetamol , voor het[lees meer...] slapen Oxazepam met paracetamol. Effect = 0, merk geen verschil met wel of niet innemen Bijwerkingen van deze dagelijkse cocktail = beetje wiebelig en wazig soms, en minder eetlust
07-08-2018

Trekken van tand of kies

Het Ibuprofen granulaat hielp ontzettend tegen de pijn na het trekken van mijn verstandskies. De enige nadelen zijn de smaak die redelijk vies is en de onduidelijkheid die ik ervoer over het toebereiden (bijv. is er nergens een hoeveelheid water aangegeven om het granulaat in op te lossen, je moet maar wat proberen). Al in al aan te bevelen.
02-08-2018

Rugklachten

Omdat ik maar één nier heb én ziekte van Crohn mag ik eigenlijk geen inuprofen (met maagbeschermer) nemen. Vandaar dat ik na verergering rugklachten (scoliose) Celecoxib 100mg kreeg voorgeschreven. Nadat ik de bijwerkingen had gelezen nooit genomen, wel af en toe ibuprofen. Waardoor ik weer meer kon bewegen. Na plotselinge verergering gebeld met neurochirurg die me aanraad[lees meer...]de ipv ibuprofen, Celecoxib 100 mg te proberen. Hoefde ook geen maagbeschermer bij. Had ik maar beter naar mijn eigen lichaam geluisterd, ik had al wat weerzin nav al die genoemde bijwerkingen, dan had ik misschien wel erge pijn gehad, maar beter te verdragen dan hoe ik me nu voel: hondsberoerd!
26-02-2018

Trekken van tand of kies

Na bijna een week brufen (en paracetamol) gebruikt te hebben ivm kiespijn en trekken kies, begon mijn hoofd heel zwaar te voelen, energieloos. Daarna begon het depressieve gevoel en de enotionele labiliteit. Direct gestopt met dit medicijn
Pagina 1 van 7

Thyrax Duotab (842) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (488) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (464) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Amoxicilline / Clavulaanzuur (376) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!