Ervaringen met Ibuprofen

ibuprofen

Kiespijn (14 meningen)
Hoofdpijn (12 meningen)
Trekken van tand of kies (7 meningen)
Rugklachten (6 meningen)
Gewrichtsontsteking (5 meningen)
Spierpijn (4 meningen)
Lage rugpijn (4 meningen)
Clusterhoofdpijn (3 meningen)
Tandvleesontsteking (2 meningen)
Spanningshoofdpijn (2 meningen)
Fibromyalgie (2 meningen)
Nekklachten (2 meningen)
Plaatsen spiraal (1 mening)
Ziekte van Bechterew (1 mening)
Keelpijn (1 mening)
Spierreuma (1 mening)
Artrose van de wervelkolom (1 mening)
Syndroom van Ehlers-Danlos (1 mening)
Kaakoperatie (1 mening)

Paracetamol veilig voor gebruik bevonden

CBG (27-08-2020)

11-08-2023 | Vrouw | 60
Kiespijn
Je bent er suf van vooral als je 600 mg hebt en je moet er 3 op een dag nemen . Je kan meteen hoge dosis niet auto rijden.

26-07-2023 | Vrouw | 27
Kiespijn
Mijn verstandskiezen werden operatiwf verwijderd en ik kreeg oploszakjes van 6oomg mee voor de pijn. Als pijnstiller voor de kies werken ze goed, maar wat wordt je er beroerd van. Misselijk, eten staat enorm tegen en maagdarmen zijn van slag. Het ergste zijn de felle steken in mn borst die steeds weer de kop opsteken en niet willen afzakken en dag en nacht in vlagen doorga[lees meer...]an. Ook nu het 1,5 geleden is dat ik het medicijn nam

17-06-2023 | Man | 25
ibuprofen (600)
Kiespijn
Dit medicijn gebruikt voor kiespijn. Werking is matig duurt lang voor deze ook echt zijn werk doet waardoor ik dus na 1 uur de eerste genomen te hebben een ander erbij nam (geen idee of dit kwaad kan misschien daarom wat last van een onrustige maag en darmen) maar ik neem ze niet meer simpelweg omdat dit medicijn met teveel (potentionele) bijwerkingen kan komen en de werki[lees meer...]ng zeer matig is.

08-09-2022 | Vrouw | 29
ibuprofen (400mg)
Menstruatiepijn
Ideaal voor hoofdpijn, niet voor menstruatiepijn van koperspiraal

03-11-2021 | Vrouw | 22
Trekken van tand of kies
Ik had nog de pil vorm van vorige keer maar die ging ik op en toen moest ik de bruis zakjes nemen. Niks aan de hand maar nu op de 3de dag bij innemen flinke buikpijn en last van de maag. Zeker op vroege ochtend is het niet fijn spul.

04-09-2021 | Vrouw | 27
Keelontsteking
Ik kreeg een keel ontsteking met daarbij hordende, hoofdpijn en oorpijnen. Hoge koorts en amper te kunnen slikken. Eerste 2 dagen met 4 maal daags 2 paracetamol 500mg geprobeerd. Werkte bij mij niet, en kreeg me koorts niet mee onder controle. Toen kreeg ik ibrufen 600 mg bruis van de huisarts voorgeschreven met een maag beschermer. Half uurtje naar inname is de pijn[lees meer...] volledig weg voor een x aantal uur waardoor ik wel een paar uurtjes kan slapen en wat kan. Tot nu toe geen bijwerkingen van de ibrufen, ( dag 5)

24-04-2021 | Vrouw | 34
Kiespijn
Hielp tegen kiespijn, echt super. Nam af, waarna ik naar 3 dagen stopte met ibuprofen. Daarna kwam de kiespijn toch weer terug 4 dagen later. Kies had vulling, die was lek (zenuwpijn), daarna is hy gerepareerd en nog steeds zenuwpijn, na 2 weken ineens echte kiespijn. Tandarts ziet niks, vulling zou goed zitten. Nu zit ik hier om 04.00 uur snachts dit verhaal te type[lees meer...]n. Zucht

15-03-2021 | Vrouw | 53
Gewrichtsontsteking
Ik moest 3x per dag 1 Ibuprofen 600 mg nemen voor een spierontsteking. Ik ben dinsdag de pillen beginnen te slikken maar na 3 dagen kreeg ik ontzettende maagklachten, een opgezette buik, misselijk... Ben onmiddellijk gestopt met deze pillen. Dan zoek ik wel naar een andere oplossing voor mijn schouderontsteking. Nooit meer!

23-07-2020 | Vrouw | 26
ibuprofen (200mg)
Amandelontsteking
Verschillende keren geprobeerd, bij keelontsteking, na amandelen verwijderen (volwassen) en bij oorontsteking. In alle gevallen voorgeschreven door arts en in alle gevallen werd de pijn veel erger. Omdat ik in eerste instantie dacht dat de pijn nog erger zou zijn als ik stopte, heb ik de therapie afgemaakt waarna de pijn verdween als de pillen op waren. Uiteindelijk bij oo[lees meer...]rontsteking maakte ik de connectie omdat ik vergat een dosis te nemen en ineens de pijn minder werd en zelfs verdween op het tijdstip dat het medicijn uitgewerkt zou moten zijn.

21-07-2020 | Vrouw | 25
Trekken van tand of kies
Na het verwijderen van mijn kiezen ibu bruiszakjes 600mg meegekregen als pijnstiller. Omdat de pijn minder meteen afnam bleef ik het slikken, dat had ik beter niet kunnen doen. Ik had vanaf dag 2 enorme maagklachten, ontzettende misselijkheid en geen eetlust. Zelfs na het stoppen van inname heeft het nog dagen geduurd voordat dat over was. Voor mij echt nooit meer!! Ik hou[lees meer...]d het wel bij paracetamol

24-06-2020 | Vrouw | 48
ibuprofen (500mg)
Ik heb voor de zenuwpijnen een heleboel medicijnen gebruikt het beste was nog de Ibuprofen gel die krijgt wel 8 op 10 maar gaf geen blijvend resultaat. Ik heb Heeeeeele slechte ervaringen met producten van Sandoz. Bij mij werken die of niet of de symptomen worden erger. Verder verschillende Nsaids en paracetmol en Dafalgan, codis, bruis, gewoon. Medicinaal gebruik Cannabis[lees meer...] igv wanhoop en 3 weken niet geslapen, maar na 1 nachtrust ook uitgewerkt natuulijk. Morfinederivaten aangezien ik allergisch ben voor Morfine..

26-02-2020 | Vrouw | 31
Pijn (algemeen)
Om diverse redenen al eens ibuprofen gebruikt (hoofdpijn, buikpijn/griepachtige verschijnselen, bij verstandkiezen, spit etc.). het is makkelijk in te nemen en de werking vind ik wisselend maar over het algemeen werkt het wel redelijk bij mij. Ik krijg er echter misselijkheidsklachten / buikpijn van (ook als ik er maagbeschermers bij neem) dus voor mij is het niet de[lees meer...] ideale pijnstiller. Ik neem bij simpele dingen liever gewone paracetamol en bij dingen waarbij ik iets zwaarders nodig heb dan krijg ik Naproxen en dat werkt bij mij weer heel fijn.

23-01-2020 | Man | 37
ibuprofen (800mg)
Hernia

02-11-2019 | Vrouw | 57
Nekklachten
Ibuprofen 200 mg en 600 mg enkele dagen geslikt voor een verkrampte nekspier, omdat paracetamol niet meer hielp. Ibuprofen werkte goed tegen de pijn, maar wat kreeg ik enkele dagen nadat ik al gestopt was last van mijn maag ! Voor mij nooit weer.

17-10-2019 | Man | 60
ibuprofen (400mg)
Reumatoïde artritis

25-09-2019 | Man | 51
Jicht
Gebruik ik alleen als pijn niet meer te verdragen is