Ervaringen met Diclofenac

Bij  JichtX

Rugklachten (34 meningen)
Lage rugpijn (15 meningen)
Gewrichtspijn (13 meningen)
Spierpijn (6 meningen)
Slijmbeursontsteking (4 meningen)
Hoofdpijn (3 meningen)
Kiespijn (3 meningen)
Menstruatiepijn (3 meningen)
Clusterhoofdpijn (0 meningen)

Paracetamol veilig voor gebruik bevonden

CBG (27-08-2020)

30-01-2020 | Man | 56
Jicht
10-15 jaar geleden voor het eerst een jicht aanval gehad en diclofenac voorgeschreven gekregen. Deze echter zonder maagbeschermers. Na een aantal maanden na inname van diclofenac voelde mijn lichaam als geëlektrificeerd, sindsdien bij bepaald voedsel, meerendeels granen en dus ook na het drinken van een iertje rode uitslag. Afgelopen jaren mbv natuurgeneeskunde mijn urin[lees meer...]ezuurspiegel verlaagd en vrijwel nooit meer jicht gehad. Wel is erdus iets permanent beschadigd( dunne darm/maag) waaroor ik uitslag krijg.

09-07-2018 | Man | 43
diclofenac (25mg)
Jicht
Ik gebruik al vele jaren Diclofenac vanwege nierstenen en jicht. De laatste jaren ervaar ik steeds pijn in mijn mond. Mijn tong zwelt op en er ontstaan wondjes in keel en op de tong. Ik vind dit bijzonder want ik slik dit middel al ruim 20 jaar! Gezwollen tong, wondjes in mond en keelpijn. Houdt anderhalve week aan na het slikken van 1 of 2 pillen van 25 mg

07-06-2017 | Man | 69
diclofenac (100mg)
Jicht
Ik heb al van mijn veertigste last van jicht en nierstenen. Jicht begon in mijn grote teen in de loop der jaren last van enkel, knie, schouder, elleboog, heup en vingers. Als ik echt teveel pijn had ging er een zetpil in die hielp 24 uur. De laatste paar maanden geen last gehad, maar ik merk het altijd als het weer gaat veranderen (depressie). Nu ook met de storm van nu. [lees meer...]Middelvinger was 2 keer zo dik (gaat nu wel weer). Last van bulten (jichtknobels) op vingers en ellebogen. Veel pillen geslikt maar daar werd ik niet goed van. Zetpil helpt gelijk na 25 minuten wordt het al minder. Wel je stoelgang goed in de gaten houden.

25-04-2017 | Man | 57
Jicht
Zodra ik een jichtaanval voel opkomen neem ik 2 tabletten diclofenac en na elke ca. 6 uur weer één. Dit helpt goed om de heftigste pijn te overbruggen en de klachten verdwijnen na ongeveer een dag weer. Ik slik daarnaast ook nog Allopurinol 300 Mg tabletten, hierover ben ik niet tevreden, ze lijken eerder jichtaanvallen uit te lokken. Mijn reumatoloog lijkt het ook niet me[lees meer...]er zo goed te weten. Soms heb ik de neiging om mijn voeten op de rails te leggen, zo zeer doet het dan. Maar dan helpen de diclo's net voldoende om weer even verder te kunnen. Het blijft al met al sukkelen met deze K-kwaal.

06-02-2017 | Man | 59
Jicht
Jicht heeft te maken met een hoog urinezuur gehalte in het bloed. De urinezuur cristallen slaan neer in over het algemeen koudste gedeelte van je lichaamsbotjes. Niet iedereen krijgt last van jicht bij een te hoog urinezuur gehalte. Als je nieren de urinezuur onvoldoende afbreken krijg je dus te hoog urinezuur gehalte. Diclofenac is een NSAIDs en is beter om niet te gebrui[lees meer...]ken bij minder goed werkende nieren. In plaats van diclofenac is het beter om dan paracetamol te gebruiken. Verdraag allopurinol goed en ben blij dat ik hier op over gegaan ben!

12-08-2016 | Man | 60
diclofenac (25mg)
Jicht
Twee maal met de ambulance in het ziekenhuis beland door een heftige anafylactische aanval tijdens het gebruik van Diclofenac. Mag ik dus nooit meer hebben! Dodelijk bij een derde maal volgend de internist.

06-11-2015 | Vrouw | 75
Jicht
Med A Diclofenac 50 mgr. Weinig tot geen resultaat. Pijn nam wel af. Med B colchicine 0,5 mgr, na 2 dgn gestaakt vanwege bijwerkingen.

23-05-2014 | Man | 51
diclofenac (100mg)
Jicht
Ik gebruik dit al jaren als ik pijn heb, bijvoorbeeld kiespijn, jicht, gekneusde ribben of van mijn versleten schouders. Prima middel, tot nu. Krijg nu ineens naproxen voor geschreven want diclofenac is ineens niet goed voor je hart. Ik gebruik diclofenac dus al zeker 15 jaar. Ik zal het nieuw goedje proberen, maar ben zeer sceptisch over naproxen, en schok me rot wat voor[lees meer...] bijwerkingen daar allemaal bij zit. Wordt vervolgt.

08-10-2013 | Man | 54
helpt goed tegen jichtklachten

31-01-2013 | Man | 43
Jicht
ik werd er (niet fijn) high van en duf. Daarom overgestapt naar ander middel. Dat heeft minder storende bijwerkingen.

18-01-2013 | Man | 64
Jicht
Ik heb 1 a 2 keer per jaar een jicht aanval op de knokkels in mijn voeten. Als ik die jichtaanval bemerk , neem ik gelijk diclofenac 75mg. Werkt na paar uur al. Laatste tijd neem ik het hooguit 2 dagen in. En de jicht is dan verdwenen of aanzienlijk minder pijnlijk. Weinig last van bijwerkingen, maar daarvoor neem ik het te kort in waarschijnlijk.

08-07-2012 | Man | 36
Jicht
Hielp goed i.c.m. 3 x daags 1000mg paracetamol. Enkel 2 dagen lichte diaree gehad maar je voelt de ontsteking/pijn sterk afnemen. Als je het na het eten neemt minder (geen) kans op maag/darmklachten.

10-01-2011 | Man | 43
Jicht
Heb medicijn voorgeschreven gekregen om bij jicht aanvallen de ontsteking/pijn tegen te gaan. 1e keer gebruik heeft geleid tot misselijkheid en maagbeschermer gekregen. Bij 2e gebruik (een half jaar later) na slikken medicijn enorm misselijk, overgeven en ernstige maag-/nierkrampen. Gevolg opname in ziekenhuis. Symptomen gelijk aan die van een niersteen. Voor mij nooit [lees meer...]meer dus...