Juveniele reumatoïde artritis

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor juveniele reumatoïde artritis

Naam Aantal ervaringen Effectiviteit Algehele tevredenheid
Plaquenil 1 5
Celebrex 1 3
Naproxen 1 2
Methotrexaat 1 3

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: juveniele reumatoïde artritis

Benepali

18-01-2021 | Vrouw | 49
Etanercept
Juveniele reumatoïde artritis
Ik ben 49 jaar en heb 5 jaar lang zonder problemen Enbrel gebruikt. Sinds ca 3 jaar gebruik ik nu Benepali i.c.m. MTX tabletten. Ik heb geen bijwerkingen ervaren en de reuma is nog steeds rustig. Heb alleen v.n.l. last van extreme vermoeidheid. V.w.b. het zetten van deze spuit; spuit in je buik! Ik heb jaren in mijn bovenbeen gespoten en dat deed meestal vreselijk veel pij[lees meer...]n. In de buik daarentegen is het prima te doen.

Olumiant

16-12-2020 | Vrouw | 54
baricitinib
Juveniele reumatoïde artritis
Na gebruik van de meeste reguliere medicatie is Olumiant voorgeschreven. Nu weinig pijn ( alleen bij grote lichamelijke belasting) en zelfs ook zonder prednisolon. Duurde bij wel 5 maanden voordat effect echt merkbaar was.

25-07-2020 | Man | 9

Benepali

25-07-2020 | Man | 9
Etanercept
Juveniele reumatoïde artritis
Over gezet van Enbrel naar Benepali. Over bijwerkingen etc kunnen we nog niet veel zeggen, maar wat een verschrikkelijk vervelende spuiten zijn dit. Onze zoon gebruikt al vanaf zijn 3e jaar de enbrel zonder problemen, de benepali doet hem ontzettend veel pijn. In mijn beleving niet te doen voor een kind van 9.

Naproxen

07-10-2018 | Man | 54
naproxen
Juveniele reumatoïde artritis
Het verlicht wel de ontsteking en de bijbehorend pijn. Jammer van de bijwerkingen waardoor ik moest stoppen. Verhoging lever en nierfunctie waarden. Maagklachten

Celebrex

05-04-2018 | Man | 58
celecoxib
Juveniele reumatoïde artritis
Slik Celebrex al jaren. Werkte goed ,maar lees nooit de bijsluiter. Problemen begonnen loopneus,oorsuizen,vergeet achtigheid. Nu is er wat met de longen aan de hand. Nooit geen problemen gehad van de longen. Gisteren met de Cardioloog er over gehad. Eerst iedere dag afgesproken gisteren 2 per week. Maar ik ga helemaal ermee stoppen.Dan maar meer pijn. Er was al een allerl[lees meer...]oog die tegen mij gezegd heeft je kan er beter mee stoppen. Maar niet gedaan. En nu zit ik denk met de gebakken peren. Terwijl ik nooit een allergie heb gehad. Mijn ervaring nu dat ik een medicijn heb gebruikt wat hielp. Maar waar je veel andere dingen bij krijgt. Hoop dat mijn longprobleem ook beter word, loop nu met zuurstof rond. Dus baal

05-12-2015 | Vrouw | 57
Juveniele reumatoïde artritis
Door enbrel en in combinatie met metrotrexate spectaculaire verbetering. Van in een rolstoel, tot nu weer goed functioneren, wel met aanpassingen maar het gaat prima, gelukkig heb ik niet zoveel last van bijwerkingen, wat moe maar dat kan ook aan mijn leeftijd liggen, ha ha. Ik zou niet zonder meer kunnen, kwaliteit van leven is met 100% toegenomen.

Plaquenil

02-11-2015 | Man | 70
hydroxychloroquine
Juveniele reumatoïde artritis
zo'n 15 jaar geleden last van ontstekingen, gepaard gaande met veel pijn. dan weer in polsen, dan weer knieen en/of ellebogen, kortom veel ellende. de plaquenil is voor mij dan ook een verademing. geen pijn meer. echter, soms bijwerkingen zoals het opkomen van psoriasis op mijn hoofdhuid. een enkele keer op mijn arm. ook daar is wederom een, af en toe te gebruiken medicij[lees meer...]n voor.

10-08-2015 | Vrouw | 20
Juveniele reumatoïde artritis
Ik gebruik het in combinatie met prednison, arcoxia en methotrexaat. Sinds Enbrel erbij is gekomen, gaat het een stuk beter. Alleen heb ik wat problemen met de dop van de injecties af te halen. Ook heb ik steeds vaker last van jeuk rond de plek waar ik gespoten heb.

Methotrexaat

20-07-2015 | Vrouw | 54
methotrexaat
Juveniele reumatoïde artritis
Ze helpen wel voor de ontstekingen, maar slik er wel 10 per week. Heb last van haaruitval, blaasontstekingen, luchtweginfecties, moe, en bij het innemen een dag misselijk.