Naproxen

naproxen

Artrose (24 meningen)
Reuma (13 meningen)
Pijn (algemeen) (12 meningen)
Menstruatiepijn (11 meningen)
Rugklachten (8 meningen)
Hernia (7 meningen)
Spierpijn (5 meningen)
Gewrichtspijn (5 meningen)
Peesontsteking schouder (5 meningen)
Jicht (4 meningen)
Lage rugpijn (4 meningen)
Hoofdpijn (3 meningen)
Ziekte van Bechterew (3 meningen)
Kiespijn (3 meningen)
Fibromyalgie (3 meningen)
Buikpijn (3 meningen)
Syndroom van Tietze (2 meningen)
Premenstrueel syndroom (PMS) (2 meningen)
Trekken van tand of kies (2 meningen)
Allergie (1 mening)
Artrose van de wervelkolom (1 mening)
Heupslijtage (1 mening)
Kaakoperatie (1 mening)

07-08-2019

20-07-2019

Naproxen (naproxen)

Dit medicijn helpt bijna niet voor artrose. Bovendien nare bijwerkingen zoals droge mond, zere keel en geirriteerd mondslijmvlies. Darmklachten met plakkerige ontlasting en veel stinkende winden.
12-07-2019

Artrose

Het helpt matig, de bijwerkingen zijn zodanig dat het ( voor mij) niet opweegt tegen de voordelen van het middel. Ongeveer 2 uur na inname word ik steeds en plotseling heel erg nerveus, misselijk duizelig en algeheel beroerd.
09-07-2019

Gekneusde ribben

03-07-2019

Naproxen (naproxen)

In het ziekenhuis kreeg ik in 2004 eerst diclofenac zetpillen tegen de pijn bij nierstenen. Dat stopte wel de pijn maar niet eventuele ontstekingen Daar voelde ik mij niet best mee . Na een fikse ontsteking in 2006 kreeg ik van de huisarts naproxen 500 en dat werkte uitstekend. en zelfs tegen de pijn. Sinds dien gebruik ik alleen naproxen 500 bij pijn door niersten[lees meer...]en. Een doosje met 30 tabletten per jaar gebruik ik. Jaarlijks heb ik een tot twee maal een niersteen aanval. Om de vier jaar een ziekenhuis opname van ongeveer 5 dagen. Daar kreeg ik morfine injecties en een infuus . In juli 2018 kreeg ik in het ziekenhuis morfine en een recept voor 9 tabletten oxicodon 10 mg mva voor thuis . Dat raad ik niemand aan. Eén pil slikken en vier dagen suf en niet kunnen poepen . (obsipatie) . Niet verder gegaan met oxicodon en weer terug naar naproxen 500
25-06-2019

Gewrichtsontsteking

Ontsteking in kniegewricht gehad met veel vocht er in. In tegenstelling tot anderen heb ik geen enkele bijwerkingen gehad. Of het moet zijn dat ik er wat duffer van werd, maar dat weet ik niet zeker. Geen maagklachten gehad en geen maagbeschermers er bij geslikt. Wel steeds wat er bij gegeten. Soms ook in combinatie met paracetamol 500 mg als de pijn erger werd.
23-06-2019

Artrose

Helpt wel voor de artrose maar heeft bijwerkingen die behoorlijk ernstig zijn bij mij. Veel last van droge mond met keelpijn en geirriteerd mondslijmvlies.
09-06-2019

Slijmbeursontsteking

Het hielp tegen de ontsteking. Maar wat een maagpijn. Eerste nacht, dacht ik dat ik een hartaanval kreeg. Heftige steken. Ha gebeld volgende dag. Maagbeschermer gehad maar nog steeds steken. Na 6 dagen gebruik. Wakker van de maagsteken. Tintelende arm. Wat een vreselijk enge bijwerkingen. Ik stop ermee. Wou dat die laatste niet had ingenomen.
24-05-2019

Ziekte van Bechterew

Heb nu 3 jaar maar geen pijn wel een beetje stijf du naproxen werk heel goed
10-05-2019

Menstruatiepijn

Superrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
19-04-2019

Gewrichtsontsteking

Nadat rust en paracetamol niet hielpen, Naproxen voorgeschreven gekregen. Bij aanvang maagklachten, maar nadat Omeprazol hiervoor werd voorgeschreven verdwenen die klachten ook. Ivm hevige pijn die niet volledig door de Naproxen onder controle was, 4x daags 1000 mgr paracetamol ernaast moeten gaan nemen en nu gaat het zo goed dat ik de paracetamol al aan het afbouwen ben[lees meer...]. Met deze combinatie kon voorkomen worden dat er Tramadol voorschreven moest worden welke ik niet wilde ivm autorijden en werken.
05-04-2019

Aangezichtspijn

14-03-2019

Gordelroos

Elke 12 uur mag ik 1 tablet. Helaas is de werkingsduur 7 tot 12 uur. Het komt voor dat het uitgewerkt is voordat ik een nieuwe mag nemen. Ik mag het aanvullen met paracetamol en daar neem ik dan ook de maximale hoeveelheid van. Door de combinatie onderdrukt het de pijn tot een acceptabel level.
25-01-2019

Artrose - gewrichtsaandoening

Omdat ik als PDS en lactose intolerantie patiënt niet alle medicatie kan gebruiken was dit dus een proefperiode gebruikt. Ik kreeg door de Naproxen ernistige obstipatie. Zo erg dat ik periodes had waarin ik soms maar 2>3 ontlasting per week had. Ik ben op dus i.o. met de huisarts begonnen aan de tramadol en losse paracetamol. Echter sinds 1 Jan.2019 geldt voor paracemol ee[lees meer...]n eigen bijdrage van +/- €9.50 per maand. Dusdaarom gestart met de combinatie capsules tramadol / paracetamol.
09-01-2019

Nek- / rughernia

Vijf jaar geleden heb ik een nekhernia gehad en ben daar aan geopereerd. Eind 2018 kreeg ik weer dezelfde stekende pijn in mijn rug, tussen/onder mijn schouderbladen met uitstraling naar mijn arm, welke een paar dagen na later ook uitvalverschijnselen vertoonde. ik kon niet slapen van de stekende pijn. Naproxen voorgeschreven gekregen en eerste nachten nog paracetamol ges[lees meer...]likt. Nu, 10-01-2019, kom ik de nacht door met alleen 2xdaags een tablet Naproxen. Voel nog wel dat het niet goed is, maar stekende pijn is weg. Kan pas begin maart bij neuroloog terecht en zal het tot die tijd hiermee moeten doen ben ik bang. Ik slik ook Tamsulosine en heb de indruk dat de werking hiervan verminderd is want ik moet er 's-nachts meer uit om te plassen en aandrang overdag is ook weer frequenter en hoger.
21-12-2018

Bijholteontsteking

eerst van de zomer 1x een gewone ibruffen ingenomen 400 mg maar kreeg na 1 uur zwellingen van mijn ogen en lip. De huisarts heeft voor ontstekingen toen naproxen teva 250 mg voor geschreven. Gisterenochtend 1 ingenomen voor het eerst de pijn verdween maar na ruim 4 uur begonnen weer de bijwerkingen ook bij dit middel.Eerst een gevoelloze onderlip daarna werd die wat dik, t[lees meer...]oen begon het rood te worden en daarna werd het wat dik bij mijn bovenlip later begon het op mijn huid te branden bij mijn keel/strottenhoofd maar niet dik. Niks meer die dag ingenomen, Vandaag naar huisarts geweest en mag niet meer onstekkingsremmers waar de stof NSAID in zit. Het dikke en gevoelloze is wel verdwenen alleen nog wat licht in mijn hoofd en een branderig gevoel rond mijn strottenhoofd op de huid maar er is van buitenaf niets te zien. Nu een antibiotica gekregen en voor de pijn aan de paracetamol.

Amoxicilline (476) - Antibiotica - penicillines breedspectrum