naproxen

Artrose (27 meningen)
Reumatoïde artritis (14 meningen)
Menstruatiepijn (13 meningen)
Pijn (algemeen) (13 meningen)
Rugklachten (10 meningen)
Hernia (9 meningen)
Gewrichtspijn (8 meningen)
Peesontsteking schouder (8 meningen)
Spierpijn (6 meningen)
Jicht (5 meningen)
Lage rugpijn (5 meningen)
Fibromyalgie (4 meningen)
Hoofdpijn (3 meningen)
Ziekte van Bechterew (3 meningen)
Kiespijn (3 meningen)
Syndroom van Tietze (3 meningen)
Buikpijn (3 meningen)
Kaakoperatie (3 meningen)
Premenstrueel syndroom (PMS) (2 meningen)
Heupslijtage (2 meningen)
Trekken van tand of kies (2 meningen)
Allergie (1 mening)
Artrose van de wervelkolom (1 mening)

Paracetamol veilig voor gebruik bevonden

Paracetamol kan veilig gebruikt worden. Dat concludeert de beroepsvereniging van apothekers KNMP donderdag na eigen onderzoek van negentien merken paracetamol. Geen van de onderzochte merken bevatte de kankerverwekkende stof PCA. De uitkomst van het onderzoek komt overeen met de resultaten van een onderzoek dat NRC en tv-programma Zembla woensdag bekendmaakte. Beide media lieten in een Belgisch laboratorium elf populaire merken paracetamol testen op PCA. Ook deze bleken niet vervuild.

KNMP-voorzitter Aris Prins: ,,Het onderzoek bevestigt onze eerdere uitspraken over het veilig gebruik van dit geneesmiddel. De mensen kunnen paracetamol gewoon blijven innemen.”

KNMP (27-08-2020)

12-05-2022 | Vrouw | 32
naproxen (220mg)
Menstruatiepijn
Geweldig! Altijd last gehad van menstruele migraine en enorm veel bloedverlies! Nu met naproxen vloei ik een stuk minder en veel minder last van hoofdpijnen en buikkrampen.

07-05-2022 | Vrouw | 64
naproxen (220mg)
Artrose

31-03-2022 | Man | 73
Gewrichtspijn
gebruik dit nooit want medicijn is veel erger dan de kwaal. vreselijke maagproblemen bijna naar ziekenhuis

17-02-2022 | Vrouw | 29
Spierpijn
Naproxen gekregen voor mijn nekpijn die niet meer met paracetamol te onderdrukken was. Netjes na de maaltijd ingenomen om zo de kans op bijwerkingen te verminderen. Op dag 1 ging het nog goed ondanks dat ik geen pijn vermindering merkte. Op dag 2 stond ik op met onwijze krampen in me maag die na 24 uur niks meer te hebben ingenomen nog aan blijven houden. De maagpijn i[lees meer...]s nog erger dan de pijn waarvoor ik deze troep heb gekregen. Voor mij zeker geen tweede keer!!

08-01-2022 | Man | 32
Keelontsteking
Nooit meer! Ontzettend maagpijn, ben er naar een dag mee gestopt.

15-10-2021 | Vrouw | 64
Gewrichtspijn

19-09-2021 | Vrouw | 59
Peesontsteking schouder
Gebruik deze tezamen met omeprazol en ben nu 5 dagen bezig. Ik ben zeer tevreden de verschrikkelijke pijn is weg en ik kan weer functioneren. Ben voorzichtig bezig met oefeningen en de dagelijkse huishoudelijke taken kan ik weer pijnloos doen.

21-08-2021 | Vrouw | 55
Reumatoïde artritis

17-08-2021 | Vrouw | 44
Peesontsteking schouder
Twijfelde al om het in te nemen, gezien de hoge dosering en de vele bijwerkingen. Voor een korte duur kon de hoge dosering geen kwaad, aldus assistent h.a. Na 1,5 dag begonnen 's middags de bijwerkingen met darmklachten. 11u na inname volgde de rest van de bijwerkingen. Meer last van de bijwerkingen dan dat het spul werkt tegen de klacht. Advies HAP is stoppen en huisar[lees meer...]ts beĺln voor hoe nu verder.

28-06-2021 | Vrouw | 19
Peesontsteking been
Gekregen nadat ik tendinitis kreeg ter hoogte van de trochanter major. Geheel gestopt met belasten van deze spieren en een kuur gedaan van Apranax. Ik had gelukkig geen bijwerkingen of iets dergelijks, maar de kuur heeft me totaal niet geholpen. Nog steeds even veel pijn. Reflex spray hielp veel beter om de pijn te verlichten en is veel gezonder voor je lichaam.

02-05-2021 | Vrouw | 69
Rugklachten
Medicijn hielp niet beter of slechter tegen de pijn dan bvb ibuprofen. Echter vanaf dag 7 stond plotseling mijn mond vol bloedblaren. Deze werden snel groter. Wanneer een blaar opensprong zat mijn mond onder het bloed en meteen ontstond een nieuwe blaar naast de oude. Meteen naar het ziekenhuis. De dokters wisten het ook niet zeker. Het zou wel spontaan weggaan zeiden ze, [lees meer...]maar dat kon enkele weken duren. Ben dus gestopt met dit (gevaarlijke) medicijn. Dit nooit meer. Eten is momenteel zeer moeilijk.

30-04-2021 | Vrouw | 38
naproxen (275mg)
Mij werd ivm een medisch onderzoek aangeraden om preventief Naproxen te slikken.: 2 x 275 mm. Ik heb dit geslikt en kreeg een paar uur later huiduitslag: jeukende bulten, met daar omheen rode huid. Na enkele uren verdween de uitslag weer. Nu, vier dagen later, heb ik nog steeds af en toe deze bulten, die dan ook weer wegtrekken. Ik vind het door deze bijwerking een onpr[lees meer...]ettig medicijn om te gebruiken en zal het zelf niet meer slikken.

28-03-2021 | Vrouw | 24
naproxen (250mg)
5 maanden lang 2 x per dag, 2 x 250 mg naproxen geslikt. Deed wat het moest doen. Eindelijk geen koorts meer en buikpijnaanvallen waren minder pijnlijk. Af en toe last van hoofdpijn, maar niet storend. Wel in combinatie met omeprazol geslikt.

02-03-2021 | Man | 75
Spierreuma
Kreeg last van spier in bovenarm na kleine ingreep pink. Beneden arm en hand 1 week in gips. Gevolg ervan of toeval ??? Werd van kwaad tot erger. Ging over van de ene spier(gewricht) naar de ander. Uiteindelijk kon ik bij opstaan bijna niets. Gedurende dag minder last. Alleen bij strekken spieren pijnlijk. In rust geen pijn. Duurde lang voordat diagnose PMR uitkwam. Ge[lees meer...]lukkig geen prednison. Medicijn Naproxen hielp prompt en helpt prima. Slik het een aantal weken inmiddels. Lichte beperking nog linkerschouder bij opstaan. Is snel weg. Op dringend advies slik ik tevens maagbeschermer. Zonder last te hebben ook alcohol gedronken. ( soms eigenlijk echt te veel)Toch voor de zekerheid geheel gestopt. Naproxen neem ik altijd na het eten. Nooit op lege maag. Onbekend hoe lang ik het moet innemen. In nauw contact met reumatoloog. Volgende week nieuwe bloedtesten. Mag zelf bepalen om over te gaan naar 1 tablet per dag. Voordeel van deze medicijn is dat je acuut er mee mag stoppen. Neem ook vitamines maar dat deed ik al te voren. Als je wat ouder bent is dat wenselijk althans naar mijn mening. Gelukkig geen enkel bijverschijnsel ervaren. Tot nu toe slik ik verder geen enkel ander medicijn. Ook nooit operaties gehad.

30-12-2020 | Man | 66
naproxen (250mg)
Ik gebruik het tegen slijnbeursontsteking en ischjas maar kan niet merken dat het beter word ,en wel vervelende bijwerking

30-12-2020 | Vrouw | 53
naproxen (500mg)
Drie weken combi Naproxen (2x daags 500 mg) en paracetamol (3x daags 1000 mg) geslikt als pijnstiller en ontstekingsremmer met maagbeschermer na zware knieoperatie. Weet niet in hoeverre dat door deze "elkaar versterkende" combi-medicatie kwam maar ik heb nauwelijks pijn gehad en ontsteking bleek goed beheersbaar. Ook helemaal geen bijwerkingen tijdens gebruik en veel en [lees meer...]lang kunnen slapen. In 1 dag met de Naproxen gestopt en twee dagen later in 1 dag met de paracetamol. Daarna wat last van hitte met name op ligplekken in de nacht. En soms wat oncontroleerbare trillingen in mijn onderbeen. Hier vond ik zonet op internet nergens informatie over, dus misschien heeft het niet met de medicatie te maken? Wil mijn ervaring toch graag even delen. Fysio gaf aan dat dit ontwenningsverschijnselen, kan enkele weken duren. Ik zit nu pas op 1 week, dus kan ik nog niet beoordelen. Maar hoe dan ook: ik heb het er graag voor over gehad!

Thyrax Duotab (867) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (585) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (432) - Antibiotica - penicillines breedspectrum