Ervaringen met Naproxen

Menstruatiepijn (15 meningen)
Rugklachten (10 meningen)
Spierpijn (8 meningen)
Gewrichtspijn (8 meningen)
Peesontsteking schouder (8 meningen)
Jicht (5 meningen)
Lage rugpijn (5 meningen)
Hoofdpijn (4 meningen)
Fibromyalgie (4 meningen)
Syndroom van Tietze (4 meningen)
Kiespijn (3 meningen)
Buikpijn (3 meningen)
Kaakoperatie (3 meningen)
Premenstrueel syndroom (PMS) (2 meningen)
Heupslijtage (2 meningen)
Trekken van tand of kies (2 meningen)
Allergie (1 mening)
Artrose van de wervelkolom (1 mening)

Paracetamol veilig voor gebruik bevonden

CBG (27-08-2020)

23-01-2024 | Man | 51
naproxen (500mg)
Na jaren clusterhoofdpijn vrij te zijn. Tekenen van begin symptomen van vroeger. Ben na 4 dagen gestopt. De angst is te groot naar een 10 tal jaar clusterhoofdpijn patiënt te zijn geweest. Van mijn 23 tot 33 jaar. En 2 maand op 36.

19-01-2024 | Man | 83
Spierpijn
Het middel helpt tegen chronische spierpijn maar de bijwerkingen zijn zo heftig dat ik er verder van af zie. Mijn huisarts wil me doorsturen naar de neuroloog maar ondanks ik hem vertelde dat dat hangend ooglid al jaren aanwezig is en het ook een erfelijke kwestie is. De darmbloeding is later op de dag gekomen, ik bebrijp niet waarom ik dit middel gekregen heb terwijl ik g[lees meer...]evoelige darmen heb.

11-01-2024 | Vrouw | 62
Pijn (algemeen)
Naproxen voorgeschreven gekregen bij gekneusde ribben. Voor de nacht 1 tablet van 500 mg ingenomen na gegeten te hebben. Ook 4x per dag 2 paracetamol. S nachts begonnen de maag en darmkrampen. En erg misselijk. Ik was bang te moeten overgeven en dat met gekneusde ribben. Volgende dag hele dag misselijk en vreselijk moe en slaperig. Maag en darmen nog steeds uit hun doen. [lees meer...]Nooit meer dit medicijn

02-10-2023 | Vrouw | 62
Gordelroos
Helpt goed tegen de pijn. Geen bijwerkingen. Zeer tevreden.

26-09-2023 | Vrouw | 63
naproxen (500mg)
Naproxen helpt bij mij uitstekend tegen spier/ zenuwachtig pijn. Eén tablet gebruiken als het echt nodig is.

10-08-2023 | Vrouw | 28
naproxen (550mg)
Endometriose

24-07-2023 | Vrouw | 58
Artrose
Ernsige artrose linker knie . Rechter knie en voeten lichte artrose. Ik kon bijna niet meer lopen door de pijn in mijn knie(en) aangezien het kraakbeen aan een kant compleet weg is . Inmiddels een chronische ontsteking in de knie met blijvend vocht in de knie. Nu naproxen tegen de pijn en om de onsteking tot rust te brengen. Voorgeschreven 2x daags 500 mg. Maar ik k[lees meer...]reeg erge nare hoofdpijn en duizelingen en opvliegers dus neem nu 1x daags 500mg Icm omeprazol. ( nee niet meer in de overgang, heb ik al vroeg gehad) Nog steeds wel stevige hoofdpijn, duizelingen en opvliegers. Misschien moet je er eerst aan wennen en verdwijnen de bijwerkingen dan. Ga nog wel even met de dokter overleggen wat het beste is. Misschien overstappen op andere ontstekingsremmer.

20-03-2023 | Vrouw | 47
naproxen (275mg)
Menstruatiepijn
Aleve naproxen werd aangeraden bij hevige menstruatiekrampen. Tweede dag , grote tussenpozen van 12 uur en bij derde pil reageerde is steeds minder goed. Vrij direct misselijk. Kende deze ervaring al van vroeger dus neem de pil bij voeding in. Ik at het met een banaan en daarna een heel bord spaghetti met rode saus erbij. Heb zeer goed gedronken en regelmatig bewogen. Ell[lees meer...]endig gevoel houdt vrij lang aan. Niet prettig om nog misselijk, vaag te voelen bij menstruatiepijn. Het gevoel duurt minstens een uur of 8. Maagpijn trok na masseren na 2 uur weg. Rugpijn(longen) , hoofdpijn , wazigheid en moeheid blijft lang aanhouden

10-02-2023 | Vrouw | 58
naproxen (500mg)
Na 2 dagen gestopt. Erg misselijk, en pijn van de operatie viel mij mee. Pcm werkte prima. (Pcm ernaast gebruikt) Na 2 dagen gestopt te zijn, erge obstipatie.

14-12-2022 | Man | 63
Hoofdpijn
werkt totaal niet. wel heftige bijwerkingen. tramadol werkt ook niet. oxazepam is het enige dat werkt en zonder bijwerkingen bij mij maar dat wil de huisarts niet (meer) voorschrijven ivm verslavend effect.

06-12-2022 | Vrouw | 30
Menstruatiepijn
Altijd zeer heftige menstruatiepijn waar niks tegen helpt. Dit nu via de gynaecoloog om te proberen. Het haalt wel een klein beetje het randje eraf voor een paar uur. Na 2 uur begint de pijn erger te worden en na ongeveer 6 uur is de werking volledig verdwenen. Toen heb ik een tweede genomen. Alleen het randje gaat eraf, ik heb helaas alsnog de hele dag pijn gehad.

17-09-2022 | Vrouw | 47
naproxen (20mg)
Pijn (algemeen)
Chronische flankpijn met uitstraling bil/been a.g.v. nieroperaties (open) kreeg ik Naproxen + maagbeschermer Omeprazol 20mg . Pijn zakte weg, maar 's nachts begon maagpijn, maagkrampen en misselijkheid. Niet te doen!! Na maar 1 pil ingenomen te hebben, meteen gestopt. Bijwerkingen wegen niet op tegen de pijn in mn zij. Munt thee en warme melk met nootmuskaat verzachte de[lees meer...] maagpijn gelukkig nog n beetje. Wat een troep die Naproxen.

17-09-2022 | Vrouw | 56
Gewrichtsontsteking
Ineens een ontstoken hand/knokkel. Geen beet oid. Na 24 uur toch maar overlegd met de dokter omdat de zwelling fors erger werd, en ik geen enkele oorzaak kon verzinnen (geen blessure, geen steek, geen wond, geen fijt). Na 36 uur Naproxen geslikt te hebben was het keerpunt nog niet bereikt. Zwelling en pijn bleven toenemen. De nacht daaropvolgend na 48 uur, was het keer[lees meer...]punt, begon de zwelling af te nemen. Die nacht voor t eerst Naproxen met paracetamol gecombineerd. Pijnstillend effect heb ik niets van gemerkt. Ik gebruikte een maagbeschermer, pantoprazol tabletten 20 mg

09-09-2022 | Man | 68
Spierpijn
Pijnlijke nek en schouder

20-05-2022 | Vrouw | 33
Syndroom van Tietze
Voorgeschreven voor Tietze (reuma borstbeen) en langdurige luchtwegklachten. Werkt goed tegen ontstekingen en pijn, naar mijn ervaring beter dan ibuprofen. Wel erg moe/duf na inname en bij uitwerking van medicatie last van hartkloppingen. Evenwicht licht verstoort en duizeligheid. Tip, eerst eten of maagbescherming innemen. Anders kunnen er maagklachten ontstaan.

12-05-2022 | Vrouw | 32
naproxen (220mg)
Menstruatiepijn
Geweldig! Altijd last gehad van menstruele migraine en enorm veel bloedverlies! Nu met naproxen vloei ik een stuk minder en veel minder last van hoofdpijnen en buikkrampen.