naproxen

Artrose (26 meningen)
Reuma (13 meningen)
Pijn (algemeen) (13 meningen)
Menstruatiepijn (12 meningen)
Hernia (9 meningen)
Rugklachten (9 meningen)
Gewrichtspijn (6 meningen)
Jicht (5 meningen)
Spierpijn (5 meningen)
Lage rugpijn (5 meningen)
Peesontsteking schouder (5 meningen)
Fibromyalgie (4 meningen)
Hoofdpijn (3 meningen)
Ziekte van Bechterew (3 meningen)
Kiespijn (3 meningen)
Syndroom van Tietze (3 meningen)
Buikpijn (3 meningen)
Premenstrueel syndroom (PMS) (2 meningen)
Heupslijtage (2 meningen)
Kaakoperatie (2 meningen)
Trekken van tand of kies (2 meningen)
Allergie (1 mening)
Artrose van de wervelkolom (1 mening)

Paracetamol veilig voor gebruik bevonden

Paracetamol kan veilig gebruikt worden. Dat concludeert de beroepsvereniging van apothekers KNMP donderdag na eigen onderzoek van negentien merken paracetamol. Geen van de onderzochte merken bevatte de kankerverwekkende stof PCA. De uitkomst van het onderzoek komt overeen met de resultaten van een onderzoek dat NRC en tv-programma Zembla woensdag bekendmaakte. Beide media lieten in een Belgisch laboratorium elf populaire merken paracetamol testen op PCA. Ook deze bleken niet vervuild.

KNMP-voorzitter Aris Prins: ,,Het onderzoek bevestigt onze eerdere uitspraken over het veilig gebruik van dit geneesmiddel. De mensen kunnen paracetamol gewoon blijven innemen.”

KNMP (27-08-2020)

19-09-2020 | Vrouw | 48
Fibromyalgie
Vanwege fibromyalgie hevige pijnaanvallen. Vrnl. in nek, aangezicht, schouders en hoofd. Naproxen 500mg Gaf me veel nare bijwerkingen en hielp echt niet afdoende. Maagzuurremmer verdubbeld. De tweede dag nog veel darm en buikklachten. Heb 1 tablet genomen en neem dit nooit meer.

11-09-2020 | Vrouw | 56
Hernia
Morfine afgebouwd en toen Naproxen gebruikt. Beviel prima. De pijn was te doen. Maagbeschermer erbij gebruikt. Ga nu naar 250 mg tabletten om af te bouwen.

29-08-2020 | Vrouw | 62
Rugpijn
Ik heb implantaten in mijn rug waar ik veel pijn aan heb. Kan moeilijk lopen. Door deze medicatie in te nemen wordt de pijn aanzienlijk minder. En slaap nu ook goed.

26-08-2020 | Man | 54
Gewrichtspijn
Heb het eerder gebruikt tegen jicht en ondervond hevige maagklachten ondanks maagbeschermer. De laatste keer dat ik het gebruikte tegen gewrichtspijn kreeg ik vreselijk last van mijn maag ( net of mijn maag werd opgepompt) daarbij kreeg ik hartkloppingen en het gevoel of er 100 kg op mijn borst lag en een paniekaanval. Ik moet die rotzooi nooit meer! Merk teva stond er nie[lees meer...]t bij

18-08-2020 | Vrouw | 20
Lage rugpijn

04-08-2020 | Man | 61
Artrose - gewrichtsaandoening
Ben recent gestart met Naproxen. Kreeg vrijwel direct weer last van steeds terugkerende plotselinge Koude rillingen. Had enkele jaren terug ook toen ik agv de helicobacter piroli een Pantapac kuur voorgeschreven kreeg.

09-07-2020 | Vrouw | 45
Syndroom van Tietze
Helpt bij mij niet de pijn blijft

08-07-2020 | Vrouw | 68
Slijmbeursontsteking
Ondanks maag bescherming, misselijk, hoofdpijn . Gestopt, na 5 dagen, ondertussen werd middel erger dan de kwaal. Zie het uit te zingen met Paracetamol

01-07-2020 | Man | 64
Artrose
Ik heb last van koude rillingen en lees nu pas dat dit een,zelfs, ernstige, bijwerking kan zijn van naproxen,zijn er andere gebruikers die dit ook ervaren,

30-06-2020 | Man | 51
Nek- / rughernia
voorgeschreven door huisarts maar zonder enig resultaat.

25-05-2020 | Man | 80
Jicht
na 3 dgn pijn weg

24-01-2020 | Vrouw | 51
Kaakoperatie
Helpt iets in een tijdspanne van nog geen 2,5 uur. Een maximale dosis Paracetamol helpt beter.

14-11-2019 | Vrouw | 33
Menstruatiepijn
altijd al zware buikkrampen gehad . na mijn tweede bevalling zijn de krampen en extreme bloedverlies verergert, zodanig dat ik amper tot niet kon werken. van de huisarts naproxen 250 mg voorgeschreven gekregen. krampen zijn vermindert en bloedverlies ook iets verminderd. ik kan eindelijk weer de eerste twee dagen functioneren.

12-10-2019 | Vrouw | 35
Pijn (algemeen)
Omdat paracetamol niet werkt en iboprofen niet gewenst effect heeft, deze voorgeschreven gekregen, en mag bij pijn 2x per dag eentje hebben. Momenteel gebruik ik het doordat ik lelijk hoofdletsel met daardoor continu hoofdpijn heb opgelopen, blij dat ik nog wat op voorraad had. Laatste keer kreeg ik wat extra voorgeschreven op verzoek, zodat ik altijd wat in huis heb, moch[lees meer...]t ik het nodig hebben.

29-09-2019 | Man | 66
naproxen (500mg)
Complex Regionaal Pijnsyndroom (CRPS)
Heb Naproxen 500 mg van de huisarts gekregen. Een half uur na de inname van kop tot teen vreselijke jeuk, en over het hele lichaam vuur rood. Misselijk, duizelig en amper kunnen praten, moest mij echt erop concentreren om niet in slaap te vallen. . Huisarts gebeld, meteen kwam de ambulance. Zuurstof, Adrelanide toe gediend. Was een hele heftige ervaring. Door ademnood beg[lees meer...]on ik ook nog te hyperventileren. Ook ik heb eerder 2 Naproxen geslikt, pas na de 3. tablet kreeg ik deze reactie.

01-09-2019 | Vrouw | 61
Heupslijtage
De eerste weken was ik erg blij met het middel omdat de pijn sterk af genomen was. Daarna druk op de borst waardoor de arts aan mijn hart dacht. Na onderzoek in het ziekenhuis bleek ik niets aan mijn hart te hebben maar de klachten door mijn slokdarm te komen. De maagbeschermers op advies verhoogd. Dit hielp niet. Ik kreeg er een ontzettende kriebelhoest bij. Het middel[lees meer...] is in mijn geval erger dan de kwaal. Ik ben gestopt met het gebruik van Naproxen

Thyrax Duotab (853) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (549) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (503) - Antibiotica - penicillines breedspectrum