naproxen

Artrose (26 meningen)
Reuma (13 meningen)
Pijn (algemeen) (13 meningen)
Menstruatiepijn (12 meningen)
Hernia (9 meningen)
Rugklachten (9 meningen)
Gewrichtspijn (6 meningen)
Peesontsteking schouder (6 meningen)
Jicht (5 meningen)
Spierpijn (5 meningen)
Lage rugpijn (5 meningen)
Fibromyalgie (4 meningen)
Hoofdpijn (3 meningen)
Ziekte van Bechterew (3 meningen)
Kiespijn (3 meningen)
Syndroom van Tietze (3 meningen)
Buikpijn (3 meningen)
Kaakoperatie (3 meningen)
Premenstrueel syndroom (PMS) (2 meningen)
Heupslijtage (2 meningen)
Trekken van tand of kies (2 meningen)
Allergie (1 mening)
Artrose van de wervelkolom (1 mening)

Paracetamol veilig voor gebruik bevonden

Paracetamol kan veilig gebruikt worden. Dat concludeert de beroepsvereniging van apothekers KNMP donderdag na eigen onderzoek van negentien merken paracetamol. Geen van de onderzochte merken bevatte de kankerverwekkende stof PCA. De uitkomst van het onderzoek komt overeen met de resultaten van een onderzoek dat NRC en tv-programma Zembla woensdag bekendmaakte. Beide media lieten in een Belgisch laboratorium elf populaire merken paracetamol testen op PCA. Ook deze bleken niet vervuild.

KNMP-voorzitter Aris Prins: ,,Het onderzoek bevestigt onze eerdere uitspraken over het veilig gebruik van dit geneesmiddel. De mensen kunnen paracetamol gewoon blijven innemen.”

KNMP (27-08-2020)

30-12-2020 | Man | 66
naproxen (250mg)
Ik gebruik het tegen slijnbeursontsteking en ischjas maar kan niet merken dat het beter word ,en wel vervelende bijwerking

30-12-2020 | Vrouw | 53
naproxen (500mg)
Drie weken combi Naproxen (2x daags 500 mg) en paracetamol (3x daags 1000 mg) geslikt als pijnstiller en ontstekingsremmer met maagbeschermer na zware knieoperatie. Weet niet in hoeverre dat door deze "elkaar versterkende" combi-medicatie kwam maar ik heb nauwelijks pijn gehad en ontsteking bleek goed beheersbaar. Ook helemaal geen bijwerkingen tijdens gebruik en veel en [lees meer...]lang kunnen slapen. In 1 dag met de Naproxen gestopt en twee dagen later in 1 dag met de paracetamol. Daarna wat last van hitte met name op ligplekken in de nacht. En soms wat oncontroleerbare trillingen in mijn onderbeen. Hier vond ik zonet op internet nergens informatie over, dus misschien heeft het niet met de medicatie te maken? Wil mijn ervaring toch graag even delen. Fysio gaf aan dat dit ontwenningsverschijnselen, kan enkele weken duren. Ik zit nu pas op 1 week, dus kan ik nog niet beoordelen. Maar hoe dan ook: ik heb het er graag voor over gehad!

29-11-2020 | Vrouw | 17
Gekneusde ribben
n.a.v corona 3 zwaar gekneusde ribben. Geen enkele pijnstiller hielp. Nu al 6 dagen Naproxen. Gister werd ik enorm duizelig. Niet meer normaal kunnen lopen. Pijn in de maag en vandaag kwam daar ook nog wazig zien en misselijkheid bij. Ik vind het qua pijnverlichting echt super. Maar de bijwerkingen werken echt tegen. Ook gelijk mee gestopt. Klachten nemen niet af en de pi[lees meer...]jn wordt nu dus weer erger. Morgen de huisarts bellen want ik geef het een beetje op...

26-11-2020 | Vrouw | 19
Kaakoperatie
Na het verwijderen van mijn verstandskiezen bij de kaakchirurg had ik in eerste instantie ibuprofen in combinatie met paracetamol gekregen. Dit werkte niet pijnstillend genoeg, dus kreeg ik Naproxen met maagbeschermers. Het middel werkt uitstekend tegen pijn, maar de heftige maagklachten die ik erbij kreeg ondanks de maagbeschermers zijn geen pretje. Ook kreeg ik last van [lees meer...]mijn slokdarm etc. waarbij het lijkt alsof je het aan je hart hebt. Ook heb ik last gekregen van slapeloosheid. Ik slaap al dagen zeer slecht..

23-11-2020 | Vrouw | 51
Peesontsteking schouder
De pijn in mijn schouder verdween na 2 dagen naproxen maar ook na 2 dagen kreeg ik maagklachten en gigantische hoofdpijn. Ook heel veel last gehad van oorsuizen en een druk op mijn hoofd. Na 3 dagen gestopt met naproxen, maar de maagklachten en hoofdpijn hebben nog zeker 4 dagen geduurd. Wat een rotzooi

26-10-2020 | Vrouw | 61
Aangezichtspijn
Dit neem ik nooit meer . Heb nog nooit maagpijn gehad en nu enorme steken, opgezwollen maag, borrelende darmen. Je moet de bijsluiter eens lezen om bang van te worden. Ook hoofdpijn. Hielp ook niet echt voor pijn aan mijn kaak.

16-10-2020 | Vrouw | 29
Slijmbeursontsteking
Helpt helemaal NIET. Precies zelfde als ik niks inneem. Heb zelfs eerder dan mag een nieuwe genomen maar nee hoor. Gebeurd helemaal NIKS

19-09-2020 | Vrouw | 48
Fibromyalgie
Vanwege fibromyalgie hevige pijnaanvallen. Vrnl. in nek, aangezicht, schouders en hoofd. Naproxen 500mg Gaf me veel nare bijwerkingen en hielp echt niet afdoende. Maagzuurremmer verdubbeld. De tweede dag nog veel darm en buikklachten. Heb 1 tablet genomen en neem dit nooit meer.

11-09-2020 | Vrouw | 56
Hernia
Morfine afgebouwd en toen Naproxen gebruikt. Beviel prima. De pijn was te doen. Maagbeschermer erbij gebruikt. Ga nu naar 250 mg tabletten om af te bouwen.

29-08-2020 | Vrouw | 62
Rugpijn
Ik heb implantaten in mijn rug waar ik veel pijn aan heb. Kan moeilijk lopen. Door deze medicatie in te nemen wordt de pijn aanzienlijk minder. En slaap nu ook goed.

26-08-2020 | Man | 54
Gewrichtspijn
Heb het eerder gebruikt tegen jicht en ondervond hevige maagklachten ondanks maagbeschermer. De laatste keer dat ik het gebruikte tegen gewrichtspijn kreeg ik vreselijk last van mijn maag ( net of mijn maag werd opgepompt) daarbij kreeg ik hartkloppingen en het gevoel of er 100 kg op mijn borst lag en een paniekaanval. Ik moet die rotzooi nooit meer! Merk teva stond er nie[lees meer...]t bij

18-08-2020 | Vrouw | 20
Lage rugpijn

04-08-2020 | Man | 61
Artrose - gewrichtsaandoening
Ben recent gestart met Naproxen. Kreeg vrijwel direct weer last van steeds terugkerende plotselinge Koude rillingen. Had enkele jaren terug ook toen ik agv de helicobacter piroli een Pantapac kuur voorgeschreven kreeg.

09-07-2020 | Vrouw | 45
Syndroom van Tietze
Helpt bij mij niet de pijn blijft

08-07-2020 | Vrouw | 68
Slijmbeursontsteking
Ondanks maag bescherming, misselijk, hoofdpijn . Gestopt, na 5 dagen, ondertussen werd middel erger dan de kwaal. Zie het uit te zingen met Paracetamol

01-07-2020 | Man | 64
Artrose
Ik heb last van koude rillingen en lees nu pas dat dit een,zelfs, ernstige, bijwerking kan zijn van naproxen,zijn er andere gebruikers die dit ook ervaren,

Thyrax Duotab (855) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (557) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (516) - Antibiotica - penicillines breedspectrum