etanercept

Reuma (47 meningen)
Artritis psoriatica (15 meningen)
Ziekte van Bechterew (14 meningen)
Psoriasis (13 meningen)
Gewrichtsontsteking (12 meningen)
Juveniele reumatoïde artritis (3 meningen)
Artrose (1 mening)
Auto-immuunziekte (1 mening)
Juveniele artritis (1 mening)

Methotrexaat (247 meningen)

25-07-2020 | Man | 9
Juveniele reumatoïde artritis

13-07-2020 | Vrouw | 37
Reuma
Eigenlijk was ik vrij tevreden over dit medicijn omdat het degene was waar ik het minste bijwerkingen bij had, tot dan toe. Jammer dat het niet effectief genoeg was tegen de reuma, die werd heel geleidelijk steeds weer erger.

26-05-2020 | Man | 76
Darmproblemen - diarree
1 x per twee weken (zondags) injecteer ik het middel Enbrel, de derde dag hiervan begint bij mij met diarree en eind van de week begint het weer te stabiliseren. De ontstekingswaarden in het bloed zijn naar 0 terug gelopen.

27-08-2019 | Man | 64
etanercept (50mg/ml)
Ik heb de ziekte van bechterew kreeg het voorgeschreven voor m,n ochtend stijfheid En ben er 100 procent van opgeknapt betreft de stijfheid , maar wel nog oogontsteking en vooral m,n nek daar heb ik nog wel last van

24-08-2019 | Man | 65
etanercept (50mg/ml)
ik ben een vrouw van 65 jaar en al 40 jaar de bechterew ,ik gebruik al 20 jaar enbrel , de stijfheid nam al gauw af , de moeheid duurde wel een jaar of 5 dat dat minder werd , regenboogvliesontsteking nog wel een keer per jaar , en pij gaat ook goed , omdat alles stabiel is wil ik proberen om 1 keer in de 14 dagen te gaan spuiten, ben benieuwd wie heeft er ook ervar[lees meer...]ing mee

22-07-2019 | Vrouw | 48
Artritis psoriatica
Na jaren mtx geslikt en ook gespoten te hebben eerst daarnaast Enbrel gaan gebruiken. Eerder ook Humira maar daar maakte ik antistoffen tegen. De mtx gaf teveel bijwerkingen en nu gebruik ik de enbrel 25 mg soms 1x per week soms 2x per week. Tegen de reuma werkt het redelijk goed, voor de psoriasis gebruik ik enstilar schuim erbij. Bijwerking is wel heel veel horst periode[lees meer...]s en snel vatbaar, vaak ziek en verkouden daardoor. Fijn om andere reacties te lezen nu ik met een hele zere knie zit door overbelasting.

09-07-2019 | Man | 75
Artritis psoriatica
Sinds drie maanden 1x per week Embrel 50 Mg middels myclic pen. Controle bij Reumatoloog daar bleek de ontstekings waarde van 43 naar 0, dit is voor mij ongelooflijk, het HB ging van 6.5 naar 7,7, voor een man moet dat 8.3!zijn dus ik hoop dat dit gaat lukken. De psoriasis plekken zijn in zijn geheel verdwenen. Ik heb wel meer last van Galbulten!

05-12-2018 | Man | 68
Artritis psoriatica
Tot 2017 heel veel ontstekingspijn in gewrichten en op diverse plaatsen psoriassis, na de start Enbrel al snel beter. Op dit moment eind 2018 nergens last van, kan alles weer doen.

26-11-2018 | Vrouw | 59

03-11-2018 | Vrouw | 34
Arthritis
Vanwege arthritis enkel in de voeten dit medicijn gaan gebruiken. Andere reumaremmers werd ik hondsberoerd van en ik was dus erg huiverig om te beginnen. Pas na 10 injecties begon het te werken en bij de 14e injectie kon ik weer stukjes lopen zonder krukken. Fantastisch!

31-10-2018 | Vrouw | 31
Reuma
3 maand gebruikt. het werkte erg goed na 1 week al duidelijke verbetering. helaas na 3 maand ernstige zenuwklachten, doofheid, uitval, slecht zien en stuurloze ledematen. MRI gehad, 4 witte plekjes in de hersenen. na een paar maand weer mri 5 plekjes. heb de diagnose ms gekregen.

26-08-2018 | Man | 29
Artritis psoriatica
Na een hoop trammelant met MTX overgegaan op enbrel. werkt echt perfect ! wel ben ik net als met MTX veel sneller verkouden.

16-08-2018 | Vrouw | 32
Gewrichtsontsteking
De eerste 3 maanden van gebruik super tevreden. Geen ontstekingen meer. Kon alles weer. Na 3 maanden begonnen de klachten. Uitval van zenuwen, dubbel zien, migraine, aangezichtspijn. Dove ledematen. Mri gehad, witte vlekjes in mn hersenen. Wat kan duiden op multiple sclerose.

27-06-2018 | Vrouw | 37
Psoriasis
Met dit medicijn is bij mij de psoriasis minder en op sommige plekken echt weg en mijn weke dele reuma is ook minder, alleen ik kan maar 25mg per week spuiten, spuit ik 2x per week 25mg wordt ik echt ziek, maar de psoriasis verdwijnt dan wel.. Alleen nu na 3 jaar spuiten, gaat de injectie zetten wel moeilijker, omdat het echt pijn doet!! En ik gebruik er ook nog wel dov[lees meer...]obet zalf bij ( voor mijn hoofd) Het is fijn dat dit middel er is om ervoor te zorgen dat het allemaal niet erger wordt, alleen jammer dat het je weerstand verlaagd!! Om mijn weerstand niet te ver te laten dalen slik ik iedere dag vitamine bij. En ga ik ieder jaar de griepprik halen, naar mijn idee werkt dit ook om minder snel ziek te worden, nu 1x per jaar ziek, voordat ik geen medicijnen gebruikten alleen zalf, was ik wel 3x per jaar goed ziek!! Nog wel geregeld kwakkelend en teweinig energie, maar goed ik kan werken, huishouden doen voor onze dochter zorgen.. Dat is wel super fijn!! Wel aantal keer in de week even bij tanken met een Power Nap.

03-05-2018 | Man | 64
Psoriasis
Orale medicatie gaf te veel bijwerkingen. Enbrel prima middle op handen na psoriasis onder controle.

16-02-2018 | Vrouw | 25
Reuma
Hallo, ik gebruik de Enbrel injecties nu ondertussen al 9 jaar. ik ben geboren met kinderreuma en heb dus meer als de helft van mijn leven medicatie geslikt. ledertrexate was bij een grote tegenvaller, ik werd hier heel misselijk en depressief van.. ook heb ik Medrol en andere cortizonen ingenomen. nu bijna 9 jaar lang gebruik ik de Enbrel spuiten, dit was voor mij een[lees meer...] nieuwe wereld die openging. Naar gelang de pijn zet ik de spuit oftewel 1x/week oftewel om de 2 weken oftewel 1x per maand, dit varieert van seizoen tot seizoen. Ik raad het iedereen aan! Dankje Enbrel om mijn leven menselijk en draagbaar te maken. Gr

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (551) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (505) - Antibiotica - penicillines breedspectrum