ziekte

Maagbeschermer

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor maagbeschermer

Naam Aantal ervaringen Effectiviteit Algehele tevredenheid
4,5
Rabeprazol 1 4
Zantac 1 5
Maagzuurremmer Ranitidine 1 4

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: maagbeschermer

26-10-2019

Maagbeschermer

Ik gebruikte dit medicijn al een aantal jaar, als maagbeschermer voor de overige medicatie gebruik. Aan het begin nooit klachten gehad, totdat er hoofdpijn ontstond en steeds meer toe nam. Hoofdpijn nam in dermate toe, dat zelfs mijn zicht vertroebeld werd. Nooit gelinkt aan dit medicijn, maar na zelf onderzoek te doen, toch gestopt. Na drie dagen ging er een wereld voor m[lees meer...]ij open, eindelijk hoofdpijn vrij na zo'n lange tijd!
19-09-2019

Maagbeschermer

Gewoon te koop in Spanje en Portugal. Waarom niet in Nederland ?
11-09-2019

Maagbeschermer

ik kreeg maag - darmproblemen. werd duizelig, nare dromen, slecht slapen. na verhoging dosis werd het nog erger. Nu gestopt en het wordt beter
12-08-2019

Maagbeschermer

Ik lees dat iemand anders Sandoz niet meer kreeg van de apotheek. Ik had ooit ook zo iets, wilde absoluut mijn oude merk medicijnen. Die zou ik dan zelf moeten betalen volgens de apotheek. Dat vond ik prima en Ik ging ging akkoord....hoefde nooit te betalen dus houd vol !! en eis je oude merk ook al zeggen ze dat het de zelfde werkzame stoffen heeft.
03-08-2019

geen of naulijks?
23-04-2019

Maagbeschermer

Bijwerkingen zoals schimmelinfecties, gist-infectie op de huid,
13-04-2019

Losec (omeprazol)
Maagbeschermer

nadat ik mijn hele jeugd zeer slecht heb gegeten kreeg ik toen ik volwassen werd veel last van maagpijn. Na mijn bevalling, hele zwangerschap overgegeven, begonnen met maagbeschermers op advies van de huisarts. Vroeger had ik ze niet elke dag nodig. In 2006 heb ik een maagbloeding gehad doordat ik dus een eetprobleem heb. Losec heeft ervoor gezorgd dat ik beter ben geworde[lees meer...]n, doordat ik eindelijk kon eten. Hierdoor wel 15 kilo bijgekomen maar voel me stukken beter. Slik sinds een aantal jaren Omaprezol, deze werken veel minder goed maar ze doen net genoeg om ervoor te zorgen dat ik minder maagpijn heb. Ik moet wel altijd de maag een beetje gevuld hebben.
30-10-2018

Maagbeschermer

Bij maag problemen Een eetlepel goede honing. Meng dit met de inhoud van een afgestreken 1/3 theelepeltje Ceylonkaneel. Doe dit dan in een glas warm water. Het water niet warmer maken dan 30 graden. Bij hogere temperaturen verliest de honing veel van zijn belangrijke eigenschappen. Neem het in ’s morgens op de nuchtere maag. Ik neem ’s avonds voor het slapen g[lees meer...]aan ook nog een halve portie. Gebruik Ceylonkaneel en niet het kaneel welke vaak voor het eten wordt gebruikt. Goede honing wordt mee bedoelt, honing die niet aangelengd is door de Imker met suiker. Helaas is dit heel vaak het geval.
12-09-2018

Maagbeschermer

Veel pech gehad na constatering middenrifbreuk, na een lange tijd medicatie te hebben geprobeerd, uiteindelijk een kijkoperatie gehad, soort manchet gemaakt, maar liet na 3 mnd weer los, weer vast gezet, bleek te strak te zitten, weer los gemaakt, waarna ik altijd wat last van maagzuur bleef houden, dus Omeprazol blijven slikken. Na 10 jaar liet het weer los en ben ik weer[lees meer...] geopereerd, was erg lastig, door littekenweefsel etc, de arts even getwijfeld wel of niet door te gaan, maar uiteindelijk toch gelukt. Het blijft een zwakke plek en heb ondertussen ook een vertraagde maagontlediging, dit kan een oorzaak zijn dat er een zenuw zijn geraakt tijdens 1 van de operaties of zenuwen beschadigd door mijn diabetes vertelde de MDL arts, ook weinig aan te doen,behalve de Esomeprazol en heb nu Ranitidine voorgeschreven gekregen om uit te proberen voor de nacht. Ik eet kleine beetjes, want zit snel vol, het eten zakt minder snel dan zou moeten, dus ik vind eten vaak niet het leukste wat er is, maar niet eten is geen optie ivm mijn diabetes en ben insuline afhankelijk.
12-09-2018

na maag/slokdarmoperaties Middenrifbreuk
02-08-2018

Zantac (ranitidine)
Maagbeschermer

Preverentiebeleid is erg vervelend. Ik gebruikte zelf Zantac 75 mg als maagbeschermer ivm veel andere medicatie. Is duur en betaalde dit zelf. Op advies van apotheker door huisarts ranitidine voor laten schrijven. Ik kreeg eerst ranitadine Pch 150 mg , ging goed, volgende voorschrift preventiemiddel van verzekering ranitadine Accord en doodziek van geworden. Koop zelf de[lees meer...] zantac wel weer en ben nu niet meer afhankelijk welke goedkope rommel ik krijg/ mag van verzekering.
02-08-2018

Ranitidine Tabletten (ranitidine)
Maagbeschermer

Zelf gebruikte ik al Zantac 75 mg maar erg duur, dus op advies apotheker en huisarts ranitidine voorgeschreven dan wel vergoed. Eerste merk ranitidine PCH ging prima, was 150 mg maar door de helft werkte ook goed. Volgende voorschrift kreeg ik ranitidine Accord omhulde tabl 150mg als preverentie middel ( goedkoper voor verzekering). Half tablet 75 mg werkte al niet, dus [lees meer...]heel tabl 2x per dag volgens voorschrift arts. Buik en maag zwol erg op, bovenbuikpijn en strak bandgevoel. Werd steeds erger. Gevoel of een steen in mijn maag steeds zwaarder werd. Kon niet meer op mijn buik of zijde slapen, steen in maag rolde mee. Maag werd steeds dikker, en kon niet alles meer eten. Maagzuur werd erger. Gestopt en na 2 dagen voelde ik mij al beter, steen was weg en na 1 week dikke buik en maag helemaal weg ook de bovenbuik pijn. !Zantac is duur en moet ik zelf betalen als maagbeschermer tegen mijn andere ( hart-) medicatie maar beter dat dan zo ziek.
23-07-2018

Maagbeschermer

ik heb of had en nog steeds te veel maagzuur ,mijn maagklepje sluit niet goed ,het zal wel een andere benaming hebben ,/ maar ok later is door mijn huisarts gevonden dat ik tekort aan vitamine b12 heb moet ik nu elke 2 maanden spuiten vitamine d tekort .en ik heb al diversen merken gehad .nu heb ik pas weer andere gehad van de aphoteker die zij ja je zorgverzekeraar ,gaat[lees meer...] weer voor de goedkoopste ,nu heb ik weer overal jeuk ,en uitslag rode vlekken in me gezicht,dat komt weer door de hulpstoffen die er in zitten .ik slik ze al veel te lang maar ik kan niet zonder weer terug naar de aphoteker voor die ik eerst had .
15-06-2018

09-06-2018

Maagbeschermer

Na een TV uitzending ben ik Kaneel met Honing gaan gebruiken. Was eigenlijk hierover bij voorbaat negatief. Maar wat ben ik daar door opgeknapt. Ik gebruik minder dan 1/4 deel van de Nexium en de misselijkheid is grotendeel weg. Ik raad iedereen het aan. Mijn hele welzijn is verbeterd. Wie meer wil weten mag mij mailen. Ik vind het te belangrijk om het niet uit t[lees meer...]e dragen.
09-03-2018

Rabeprazol (rabeprazol)
Maagbeschermer

Ik gebruik rabeprazol met name omdat ik pijnstillers gebruik. Nu kreeg ik al 1 jaar terug erge last van mijn rug en nu ook van mijn heup en knie gewrichten. Na bloed onderzoek was mijn fosfaat te laag en dit zorgt zowiezo voor een slechte opname van vitaminen ( en calcium dus ). Omeprazol gaf ook gewrichtsklachten. Gebruik nu Pantoprazol, maar hoop te stoppen met pijns[lees meer...]tiller en zodoende ook met maagzuur remmers.
11-01-2018

Maagbeschermer

preventieve bescherming. Bij inname 's morgens 2 uur later te slaperig; overgestapt op inname 's avonds. Gestopt vanwege blijvend te vlotte ontlasting (geen diarree). Andere medicatie proberen
25-12-2017

Maagbeschermer

Vanaf de eerste dag van inname werd ik misselijk. Vanaf de tweede dag kreeg ik 2 aften, een op de tong en een onder de onderlip ( Heel pijnlijk) en een droge mond. Vanaf dag drie kreeg ik (vooral s'avonds) koude rillingen. Weet niet 100% zeker of dit allemaal.van dit medicijn komt omdat ik ook naproxen neem en paracetamol. Dit omdat ik door een knellende zenuw in mijn rug [lees meer...]heel veel pijn aan mijn rug en rechter been heb. De genoemde bijwerkingen worden wel genoemd in de bijsluiter. Of het medicijn zijn werk doet, geen idee. Is voor mij maagbeschermer dus hoop dat dat werkt. Hoe een medicijn reageert is per persoon anders dus kan zo bij iemand anders andere (of geen) bijwerkingen hebben. De pijn in mijn rug en been bezorgen mij ondanks de pijnstillers toch nog slapeloze nachten. En zolang Ik de pijnstillers slik is het zeker belangrijk maagbeschermer te blijven gebruiken.
19-10-2017

07-10-2017

Maagzuurremmer Ranitidine (ranitidine)
Maagbeschermer

Ik kreeg deze maagbeschermer tijdens mijn methylprednisolonkuur. Ik ondervond er eerst geen bijwerkingen van omdat de kuur zelf voor een wat hogere hartslag kan zorgen. Maar nu de kuur afgelopen is en ik nog wel de maagbeschermers slik. Is mijn hartslag naar 54 gezakt. Geen fijn gevoel en ik stop dus ook met de medicijnen. Ik hou het wel bij rennies.

Maagbeschermer

Overgestapt naar Esomeprazol caps.

Maagbeschermer

Ik zou het moeten gebruiken ter bescherming van mijn maag bij het gebruik van diverse pijnstillende medicijnen en het gebruik van fentinal pleisters.

Maagbeschermer

Werkte verder wel goed, inname was soms (capsule) lastiger. De Pantoprazol is gemakkelijker weg te slikken en de werking is bij mij beter.

Maagbeschermer

Als gevolg van diabetes slik ik diverse medicijnen, zoals cholesterolverlagers en bloedverdunners (i.v.m diverse dotterbehandelingen) en heb ik een insulinepomp. Voorheen had ik altijd intolerantie voor verschillende medicijnen, dit openbaarde zich door maagpijn en heel veel brandend maagzuur. Vrijwel direct na het starten met Pantoprazol waren de vervelende bijwerkingen [lees meer...]volledig verleden tijd. Tot op heden ook geen enkel probleem meer mee gehad.

Maagbeschermer

Ik kreeg omeprazol voorgeschreven omdat sertraline maagzuur problemen gaf. Na lezen dat langdurig gebruik niet goed is, omdat bijv vitamine B niet of minder opgenomen wordt, ben ik gestopt. Voor mijn maagzuur begon ik natuurlijke supplement nemen en die hebben net zoveel of beter resultaat. Ik kreeg goed resultaat met: 1 zuur meloen, 2 aloe vera
08-07-2017

Ranitidine Tabletten (ranitidine)
Maagbeschermer

eerst pantoprazol gebruikt,na een paar maanden bijverschijnselen,overgestapt op ranitidine(huisarts voorstel).eerste tijd ok,daarna in rap tempo slechter.(slapeloos,dodelijke vermoeidheid etc) gestopt,na paar dagen pijn in spieren weg,voel me veel beter.behelp me met rennie als noodzakelijk.
19-04-2017

03-04-2017

Maagbeschermer

ik gebruik het nu een week dus ik kan nog niet echt zeggen of het helpt of niet. Ik heb last van een droge mond, en ik vraag me af of je gewicht er van toe kan nemen?
15-02-2017

Maagbeschermer

Ik kreeg eind 2015 hartritmestoornissen (boezemfribrillatie). Hierdoor moet ik o.a. 2 x daags Pradaxa bloedverdunner slikken. Ter bescherming van de maag slik ik 1x daags 40 mg pantoprazol. Ik heb nergens last van maar vraag me wel af wat de gevolgen op lange termijn zullen zijn. Gezien mijn familieverleden zal ik altijd Pradaxa moeten blijven slikken. Vooralsnog voel ik m[lees meer...]e prima.
12-02-2017

Maagbeschermer

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2207)
Depressie (1815)
Angst & paniekstoornis (1670)
Hoge bloeddruk (1268)
Acne/puistjes (880)