ziekte

Maagbeschermer

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor maagbeschermer

Naam Aantal ervaringen Effectiviteit Algehele tevredenheid
Buscozol 1 1
Zantac 1 5
Maagzuurremmer Ranitidine 1 4
Cimetidine Tabletten 1 3

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: maagbeschermer

15-09-2021 | Vrouw | 72
Deze medicijn 20mg geen bijverschijnselen

20-08-2021 | Vrouw | 71
Maagbeschermer
Ik neem ze sinds ik bloedverdunners gebruik en doe dit in alle tevredenheid

22-07-2021 | Man | 68
Maagbeschermer
Na lichte Tia en slechte ervaring met clopidogrel, door neuroloog overgezet naar Acetylsalicylzuur en Dipyridamol met maagbeschermer Pantoprazol. Eerste weken weinig klachten, maar daarna doffe ellende met zware hoofdpijn, buikpijn en duizeligheid. Zelfs desoriëntatie!! Het duurde even voor ik wist waar het aan lag, maar testend tot de conclusie gekomen dat Pantoprazol [lees meer...]de boosdoener was… Wat een vergif !!! Helemaal gestopt met deze troep en het leven is weer leefbaar ‼️

30-06-2021 | Man | 80
Maagbeschermer
Gezien gebruik medicatie (bloedverdunner, spierontspanner, antibiotica [i.v.m. blaasontstekingen t.g.v. verblijfskatheter] en pijnbestrijding vanwege polyartrose (vierwekelijks 'depot' via injecties) werd maagbeschermer aangeraden. In het verleden zeldzaam maagbranden; thans nooit meer problemen. Ervaar (voorzover waarneembaar...) geen bijwerkingen. Zeer tevreden.

Cimetidine Tabletten

23-05-2021 | Vrouw | 30
cimetidine
Maagbeschermer
Nu ranitidine uit de markt is gehaald moest ik overstappen, helaas geen goede ervaring gehad al na 1 pil durf ik niet meer verder te slikken, hopelijk heeft famotidine wat minder bijwerkingen

21-03-2021 | Man | 40
Maagbeschermer
Dit is een maagbeschermer die ik al jaren gebruik doordat ik een scheurtje in het midden rif heb. Met maagzuur is het dusdanig dat het overgeven wordt en dat werkt weer op het hart waardoor ik atrium defebratie krijg ofwel hart ritme stoornis. Ik gebruik dit medicijn al jaren van sandoz ik kreeg pas geleden andere pantoprazol van het merk pharma zonder erbij na te denke[lees meer...]n. Ik was net geopereerd en dacht dat het van de narcose was maar na het na te kijken scheen ik op dat moment naar dit medicijn over was gestapt. Ik had daar de dokter en de apotheek over geinformeerd en er werd gezegt dat het dezelfde fabriek was maar alleen een ander doosje en merk. dezelfde stoffen dus nu was ik dus al 3 weken misselijk kreeg meerdere misselijkheids pillen die niet werkte. Ik heb toch de pantoprazol sandoz gevraagd die heb ik ook na moeite te doen gekregen. Ik moest ze zelf betalen en nou het misselijk is helemaal weg. Dus toch dacht dat ik gek werd voor mij geen andere meer.

Buscozol

13-03-2021 | Vrouw | 55
Maagbeschermer
Moest Omeprazol slikken i.v.m. pijnmedicatie. Vanaf dag 1 klachten van de "maagbeschermer". Voor start geen klachten bij incidenteel slikken pijnmedicatie. Met Omeprazol van begin tot eind drama.

13-03-2021 | Vrouw | 55
Maagbeschermer
Moest maagbeschermer gaan gebruiken i.v.m. publicatie voor gewrichtsklachten en operatie. Naproxen, Ibuprofen, Diclofenac gehad met wisselend succes. Eerst Omeprazol gebruikt, daarop helemaal heftige klachten . Over op Pantoprazol maar nooit klachtenvrij. Vraag mij af wat erger is het middel of de kwaal?

15-02-2021 | Man | 46
Maagbeschermer
Ik neem Clopidogrel, en deze pantoprazol voor maagbescherming. Gaat eerste week goed, daarna merk ik dat ik vermoeider word, nergens zin in krijg, en alles te veel is. Ook fysiek merk ik pijn in mijn rechter zij, druk op de maag, en licht benauwd. Toen even de inname van pantoprazol gestopt, en na 2-3 dagen was ineens alles beter. Ik overweeg permanent te stoppen met dit[lees meer...] medicijn, in overleg met de huisarts.

03-12-2020 | Man | 23
Maagbeschermer
Ik slikte al jaren omeprazol maar na de verergerde klachten stapte ik over naar dit medicijn. Een aantal maanden later inname opgehoogd van 1x naar 2x daags 40mg (de laatste verpakking is Aurobindo). Mijn gewicht is tijdens gebruik van dit medicijn erg afgenomen. Ik kreeg steeds langdurige heftige pijn verspreid over mijn zij aan mijn maagkant en had druk op mijn borst. Ik[lees meer...] sliep soms maar 1 uur per nacht. Ik kon op een gegeven moment helemaal geen eten meer verdragen. Ik kreeg veel psychische klachten na hyperventilatie dat ook voorkwam in rust en 's nachts. Door corona liep het inwendig onderzoek vertraging op maar nadat er op de echo en gastroscopie niks gevonden was stopte ik met dit medicijn en ik voelde me een paar dagen erna direct vele malen beter. Na 2 of 3 weken ermee te zijn gestopt heb ik minder pijn en geen hyperventilatie meer. Ik merk dat mijn maag en darmen erg gevoelig voor bepaald eten zijn geworden, dus ik ben nu sterk aan het dieëten en vermijd stress waardoor de pijn verminderd. Ik kan hiermee weer normaal functioneren. Voor mij dus nooit meer dit medicijn.

23-11-2020 | Vrouw | 68
Maagbeschermer
voorgeschreven gekregen als maagbeschermer bij 'n ander medicijn, was soort van verplichting. verschillende merken gehad, maar heb geen bijwerkingen waar ik vanaf weet. wat 't op de lange duur doet? mijn vader had ook medicijnen voor zijn hart en kreeg steeds maagzweren. ik weet niet of hij toen (1978) ook al maagbeschermers kreeg................. indien nìet dan hoef ik m[lees meer...]e niet al te ongerust te maken, maar houd 't wèl goed in de gaten.

12-11-2020 | Vrouw | 36
Maagbeschermer
Ik slik dit als maagbeschermer bij de antibiotica. Doet z'n werk prima. Geen bijwerkingen

31-10-2020 | Vrouw | 51
Maagbeschermer
Nooit meer dit is gif. Na 3 dagen doodziek. Duizeligheid angstig niet slapen.

22-10-2020 | Vrouw | 69
Maagbeschermer
doordat ik een maagzweer heb gehad moet ik voor alles Pantoprazol gebruiken en vooral voor mijn bloedverdunners. Ik neem ze ruim voor het ontbijt in en mijn man heeft dezelfde en neemt ze eigenlijk vlak voor het ontbijt in. Beiden geen problemen gelukkig ermee. Mij valt wel op dat je vaker een ander soort krijgt van de apotheek, dan is het Mylan en en weer Aurobindo, he[lees meer...]el raar

04-10-2020 | Vrouw | 57
Maagbeschermer
Na maagzweer dit moeten beginnen nemen en moeten verder nemen omdat ik diabeet ben . Sedert geen maagzweer meer gehad en zeer tevreden. Als ik nergens last van heb mag ik reduceren naar 1 . Nu mort ik drie nemen omdat ik Medicatie inneem die me maagpijn bezorgd

Ranitidine Tabletten

24-08-2020 | Vrouw | 64
ranitidine
Maagbeschermer
Overgestapt van 40 mg Omeprazol naar Ranitidine omdat huisarts dat beter vond. Wel even wennen. Wat scherpere kruiden kan niet meer. Maar daarmee heb ik vrede. Helaas werd de Ranitidine in 2019 meen ik uit de handel,genomen, in ieder geval niet meer leverbaar. Nu gebruik ik Famotidine

Rabeprazol

15-07-2020 | Vrouw | 65
rabeprazol
Maagbeschermer
Gebruik sinds kort ivm Verapamil 120mg onderhoudskuur (gereguleerde afgifte) waar ik ongeveer drie weken geleden mee ben begonnen en in overleg met cardioloog vandaag mee ben gestopt. Ondanks maagbeschermer toch maagklachten gehad deze weken

09-05-2020 | Vrouw | 46
Maagbeschermer
Doordat ik heel veel pijn had in maagstreek ben ik ibuprofen gaan gebruiken. Ik kreeg dit als maagbeschermer. 3weken later bleek ik een ernstig ontstoken galblaas en 8 galstenen te hebben. Die is verwijderd en het advies vd ha was om toch door te slikken. Nu heb ik allemaal vage klachten... Droge mond, hoofdpijnen, gewichtstoename, paniek en angst klachten, depressieve gev[lees meer...]oelens, wazig zien, soms vuurrode wangen, heel erg vermoeid ( val regelmatig in slaap) vermoeidheid begint al na enkele uren na het innemen besef ik me nu... Doordat ik gezond eet en veel vitamines slik, was nadat ik bij de ha was geweest met vermoeidheid klachten... een bloedtest gehad waaruit kwam dat ik vit D tekort kom.. terwijl ik 1000mui per dag slik.. voor mij een rare uitslag. Vanmorgen zat het me niet lekker en ging de bijsluiter lezen. Daar ben ik zo van geschrokken dat ik per direct stop!!! Wish me luck.. morgen 1e dag zonder. Ik heb gelezen dat de maagzuur toe kan nemen maar dan haal ik maar weer gaviscon... beter dat dan al deze bijwerkingen. Ik vind mezelf zo helemaal niet meer leuk... altijd moe en lusteloos

19-04-2020 | Man | 34
Maagbeschermer
Ik heb nu 4 dagen pantoprazol wegens maagzuur dat omhoog komt .maar die klachten gaan niet weg en krijg er alleen maar meer klachten bij . Kortademig , benauwdheid , duizeligheid , warrig , hyperventileren met alle kenmerken daarvan , maagpijn en hoofdpijn. . Ik ben er dan ook onmiddelijk mee gestopt en raad het ook niemand aan het is gewoon vergif

17-02-2020 | Man | 68

07-02-2020 | Man | 56
Maagbeschermer
Had last van maagzuur. Na twee dagen al last van paniekaanvallen en een heel warm en tintelend gevoel op mijn borst. Na vier dagen rode huid en allergische reactie en pijn in mijn maag, opgeblazen gevoel en slecht slapen. Ben gestopt, dit is puur vergif.

29-12-2019 | Vrouw | 55
Maagbeschermer
Gebruikt tijdens slikken van ibuprofen om mijn maag te beschermen. Eerste weken geen klachten maar daarna Maagpijn. Rechtsonder ribben. Dat werd steeds erger. Ook zweetaanvallen. Onaangenaam gevoel. Na het stoppen verdwenen de klachten snel terwijl ik nog steeds de ibuprofen slikte.

03-12-2019 | Man | 52
Maagbeschermer
hiermee begonnen toen ik aanhoudende maagklachten had. het heeft zo'n tien jaar redelijk goed gewerkt, maar van de één op de andere dag werkte het niet meer, gek genoeg

Rabeprazol

03-12-2019 | Man | 52
rabeprazol
Maagbeschermer
Reeds meer dan tien jaar (ernstige) maagklachten, lange tijd omeprazol gebruikt, hielp niet meer. Vorig jaar over moeten stappen op Rabeprazol. Ging een tijdje wel goed, totdat door een "specialist" de dosering werd verhoogd van 1x 20 mg naar 4 x 20 mg. per dag . Niet lang daarna begon de ellende: slecht slapen, en steeds pijnlijker voeten. Laatst kon ik bijna niet meer l[lees meer...]open van de pijn. Voetzolen doen vreselijk pijn. Dus deze week gestopt met die pillen, en heel langzaam aan gaat het iets beter. Wat een keuze: brandend maagzuur of pijnlijke voeten..waardeloos. Ik zie wel wat er van terecht komt

26-10-2019 | Vrouw | 24
Maagbeschermer
Ik gebruikte dit medicijn al een aantal jaar, als maagbeschermer voor de overige medicatie gebruik. Aan het begin nooit klachten gehad, totdat er hoofdpijn ontstond en steeds meer toe nam. Hoofdpijn nam in dermate toe, dat zelfs mijn zicht vertroebeld werd. Nooit gelinkt aan dit medicijn, maar na zelf onderzoek te doen, toch gestopt. Na drie dagen ging er een wereld voor m[lees meer...]ij open, eindelijk hoofdpijn vrij na zo'n lange tijd!

Nexium

19-09-2019 | Vrouw | 67
esomeprazol
Maagbeschermer
Gewoon te koop in Spanje en Portugal. Waarom niet in Nederland ?

11-09-2019 | Man | 65
Maagbeschermer
ik kreeg maag - darmproblemen. werd duizelig, nare dromen, slecht slapen. na verhoging dosis werd het nog erger. Nu gestopt en het wordt beter

12-08-2019 | Vrouw | 66
Maagbeschermer
Ik lees dat iemand anders Sandoz niet meer kreeg van de apotheek. Ik had ooit ook zo iets, wilde absoluut mijn oude merk medicijnen. Die zou ik dan zelf moeten betalen volgens de apotheek. Dat vond ik prima en Ik ging ging akkoord....hoefde nooit te betalen dus houd vol !! en eis je oude merk ook al zeggen ze dat het de zelfde werkzame stoffen heeft.

03-08-2019 | Man | 71
geen of naulijks?

23-04-2019 | Man | 70
Maagbeschermer
Bijwerkingen zoals schimmelinfecties, gist-infectie op de huid,

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2632)
Depressie (2116)
Angst & paniekstoornis (2082)
Hoge bloeddruk (1502)
Blaasontsteking (1086)