esomeprazol

Maagzuur (brandend) (23 meningen)
Maagzuur (21 meningen)
Reflux (20 meningen)
Maagklachten (15 meningen)
Middenrifsbreuk (10 meningen)
Maagzweer (6 meningen)
Barrett's slokdarm (5 meningen)
Maagbeschermer (4 meningen)
Ziekte van Crohn (1 mening)
Braken (1 mening)
Maagontsteking (1 mening)

25-10-2020 | Man | 61
Maagzuur
Vanwege een middenrif breuk begon ik met verschillende maagzuur blokkers, Nexium werkte het beste omdat hier minder bijwerkingen vanuit gingen . Nu een 7 jaren verder zijn er een aantal bijwerkingen bij gekomen . De meest voorkomende bijwerkingen bij mij variëren onder andere met het krijgen van ontstekingen in gewrichten en mond en onrustiger slapen . Ik kon hier dus niet[lees meer...] goed mee overweg . Ik besloot al vroeg de inname alleen te nemen op het moment dat ik weer klachten kreeg . De inname was dus variabel . Nu dit mij niet helemaal beviel , ben ik overgestapt een een regelmatige dosering maar nu als aangepaste dosering van 20 naar 10 mg per dag en heb ik van bovengenoemde problemen nog nauwelijks last . Vanwege de dagelijkse dosering die ik nu een paar maanden neem, komen de laatste weken wel andere bijwerkingen duidelijker naar boven . Ik ben onvaster op de benen, concentratie achteruitgang, minder goed gefocust in het verkeer , denk/gedachte verandering, stemmings- overheersend, en nog een aantal zoals vermeld in de bijsluiter . Als er andere manieren beschikbaar komen of zijn dan waarvoor dit type medicijnen dient, dan neem ik de overstap . Gebruik het nu al meer dan een paar jaar maar de bijwerkingen worden op bepaalde punten groter, hoewel ik nog maar 10 mg per dag gebruik .

12-07-2020 | Vrouw
Reflux
Ik gebruik nexium voor mijn dochter. Ze had veel last van maagzuur , spugen, oftewel reflux. Toen ze 4 maand was leek de vaste voeding de druppel te zijn. Haar keel was rood en heel erg opgezwollen. Ze kon door de pijn niet meer drinken. De huisarts raadde nexium aan. Haar keel kon genezen, en sinds dien heb ik een heel vrolijk meisje! Wel een shock dat 1 doosje 4[lees meer...]6 euro kost.

12-07-2020 | Man | 80
esomeprazol (20mg)
Ik gebruik al meer dan 20 jaar Nexium 20 mg. 2 maal 1 per dag. Reden van gebruik was toen een maagzweer, en zuur klachten. Probeer wel eens ze te laten staan, maar krijg dan toch weer klachten. Ben nu inmiddels bijna 81, en voel me goed. Heb wel inmiddels suiker type 2 gekregen, maar of dat te maken heeft met langdurig gebruik van nexium weet ik niet. Worden wel om [lees meer...]de paar jaar poliepen verwijderd uit de darmen, dat gebeurd in het MCL te Leeuwarden. Daar werd mij verteld dat Nexium wel de oorzaak zou kunnen zijn. Maar zeker is dat dus niet ! Langdurig gebruik van nexium geeft volgens mij geen klachten of gevaar voor lever, nieren , enz.

27-11-2019 | Man | 64
Maagzuur (brandend)
Gebruikte bij klachten Zantac 75, was er tevreden over. Sinds kort is dit middel uit de schappen gehaald omdat de werkzame stof "Ranitidine" kankerverwekkend zou zijn. Heb toen Zantac Snel geprobeerd, hielp even. Zag ineens in de schappen Nexium Control 20 mg liggen en deze gekocht. Mensen wat een perfect middel, na een paar uur geen klachten meer dit heb ik al jaren n[lees meer...]iet meegemaakt. Kan alles eten en drinken. "Sambal" heet eten of koud en warm drinken geen problemen meer. Gebruik Nexium nu 9 dagen, ik voel me geweldig. Morgen een afspraak met mijn huisarts en ga ik eens praten wat hij hier van vind. (Arts geeft al jaren, dan praat ik over meer dan 40 jaar klachten, geen oplossing te hebben).

05-11-2019 | Vrouw | 73
esomeprazol (40mg)
gebruik al jaren Nexium 40 voor de slokdarm heeft heel goed geholpen geen klachten nu krijg ik sinds 2 weken esomeprazol 40 en heb ik last van maagzuur. waarom krijg ik geen Nexium 40 meer !

05-11-2019 | Vrouw | 73

19-09-2019 | Vrouw | 67
Maagbeschermer
Gewoon te koop in Spanje en Portugal. Waarom niet in Nederland ?

30-10-2018 | Man | 75
Maagbeschermer
Bij maag problemen Een eetlepel goede honing. Meng dit met de inhoud van een afgestreken 1/3 theelepeltje Ceylonkaneel. Doe dit dan in een glas warm water. Het water niet warmer maken dan 30 graden. Bij hogere temperaturen verliest de honing veel van zijn belangrijke eigenschappen. Neem het in ’s morgens op de nuchtere maag. Ik neem ’s avonds voor het slapen g[lees meer...]aan ook nog een halve portie. Gebruik Ceylonkaneel en niet het kaneel welke vaak voor het eten wordt gebruikt. Goede honing wordt mee bedoelt, honing die niet aangelengd is door de Imker met suiker. Helaas is dit heel vaak het geval.

24-10-2018 | Man | 75
Buikpijn
De gezondheidsvoordelen van kaneel Kaneel is al heel erg oud, en wordt al eeuwenlang gebruikt voor het bereiden van voedsel en als medicijn. Dankzij een gevonden kruidenboek is bekend geworden dat kaneel al rondom het jaar 2800 voor Christus werd gebruikt. Wat wel opvallend is, is het feit dat de positieve effecten van kaneel nog eens verstrekt worden als het ingenome[lees meer...]n wordt in combinatie met honing. Ook de krachtige werking van honing wordt hierdoor versterkt. Een typisch geval van 1+1=3. Je zult in het lijstje hieronder dan ook vaak tegenkomen dat kaneel ingenomen moet worden met honing, voor een maximaal effect. Kaneel tegen artrose 1/ Uit een recent onderzoek, uitgevoerd door de Universiteit van Kopenhagen, is gebleken dat kaneel een belangrijke bijdrage kan leveren aan het verminderen van de pijn die gepaard gaat met artrose. De proefpersonen kregen elke dag zowel honing als kaneel in hun eten geserveerd. Na ongeveer een goede week bleek dat bij het overgrote deel van de proefpersonen de pijn voor een groot deel was verdwenen. Goed nieuws dus! Sta je hier sceptisch tegenover? Het kan helemaal geen kwaad om het eens te proberen. 2/ Na alles over kaneel en honing gelezen te hebben, ben ik aan het experimenteren geweest en het is geen wondermiddel maar heeft bij mij wel een wonder verricht. Na 3 weken was ik grotendeels van mijn artrose af. Kaneel tegen maagpijn Ook hier kunnen we constateren dat een combinatie van water, kaneel en honing een heilzame werking kan hebben. De mix reinigt je systeem heel effectief. Daarnaast zou het een positieve werking hebben tegen een eventuele maagzweer. Honing: Met name honing wordt er niet beter op als het verwarmd wordt. Door de verhitting, zullen veel voedingsstoffen inactief worden.

09-06-2018 | Man | 74
Maagbeschermer
Na een TV uitzending ben ik Kaneel met Honing gaan gebruiken. Was eigenlijk hierover bij voorbaat negatief. Maar wat ben ik daar door opgeknapt. Ik gebruik minder dan 1/4 deel van de Nexium en de misselijkheid is grotendeel weg. Ik raad iedereen het aan. Mijn hele welzijn is verbeterd. Wie meer wil weten mag mij mailen. Ik vind het te belangrijk om het niet uit t[lees meer...]e dragen.

31-03-2018 | Vrouw | 18
Maagzuur (brandend)
Ik herken me precies in u Patrick. Sinds 2012 last van brandend maagzuur. In het begin werd het toegewijd aan obstipatie, maar na jaren laxeermiddel te gebruiken is het nogsteeds niet weg. Ik heb ook eigenlijk het idee dat de maagzuur ergens anders vandaan komt nu, waarvan is nog de vraag, mogelijk ook erfelijk . Gebruik nu Esomeprazol 40 Mg capsules sinds 2014, leek lang [lees meer...]te werken naar ik blijf periodes houden waarin ik snachts toch last heb van zuurbranden. Heb ook meerdere onderzoeken gehad (endoscopie, bloedonderzoek, etc. ) maar niks gevonden. Ik heb dus tot nu toe alleen nog maar esomeprazol gebruikt en niet die nexiumpoeder, maar ik lees hier dat er dus verschil blijkt te zijn in werking. Ga dus nu die nexiumpoeder maar eens proberen. Herkent iemand dit verder nog ?

20-01-2018 | Man | 63
Maagzuur (brandend)
Ik denk dat goedkope medicijnen maagklachten geven

19-10-2017 | Man | 74

28-09-2017 | Man | 74
Maagzuur (brandend)
Ik heb het vermoeden dat de Nexium niet altijd van de zelfde kwaliteit is. De laatste maanden heb ik constant hevige misselijkheid, een gevoel dat ik vergiftigd wordt. 5 jaar geleden had ik ineens ook deze problemen, na een maagonderzoek die niets uitwees, kreeg ik het advies van de internist dat ik voorlopig maar dagelijks 4 x 40 mg Nexium moest gaan innemen. Ik heb vr[lees meer...]eselijke maanden gehad. Daarna ging het ineens weer goed. Vreemd !!! Nu herhaald zich de probleem weer. Hevige misselijkheid vanaf het wakker worden. Zijn er meer mensen die hier last van hebben? HELP.

14-05-2016 | Man | 34
Reflux

15-04-2016 | Man | 67
Barrett's slokdarm
Vanwege gering prijsverschil gedwongen overgestapt op generieke medicijn. Begin gebruik kan ik niet vinden wrs voor 2000.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (551) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (507) - Antibiotica - penicillines breedspectrum