Ontsteking in de borst

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor ontsteking in de borst

Naam Aantal ervaringen Effectiviteit Algehele tevredenheid
3,66666666666667
Ciprofloxacine 1 1
Azitromycine 1 3
Claritromycine 1 4

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: ontsteking in de borst

13-11-2023 | Vrouw | 32
Ontsteking in de borst
Middel moet vaak worden ingenomen. Heb veel last van brandend maagzuur / een pijnlijke slokdarm gehad. Ook na het drinken van veel water. Eetlust is verdwenen. Bij het geven van borstvoeding verandert de ontlasting van de baby ook flink. Met moeite de kuur afgemaakt. De borstontsteking is wel verdwenen.

23-10-2022 | Vrouw | 55
Ontsteking in de borst
Bij borstontsteking gestart. Het weekend de huisartsenpost gebeld in verband met verergeren van klachten: roodheid, zwelling, verhoogde temp en meer pijn. Nu Amoxicilline/clavulaan voorgeschreven gekregen. Heb 3 tabletten gehad. Ik hou het nog even in de gaten maar tot nu toe geen verbetering.

05-08-2022 | Vrouw | 47
Ontsteking in de borst
Ondanks zeer gevoelig maag-darmstelsel geen last gehad van braken of diarree. In het geheel geen last gehad van andere bijwerkingen. Na 3 dagen merkte ik dat de ontsteking zelf en infiltraten minder rood waren, zwelling werd ook minder. Beste ervaring ooit met antibiotica.

14-07-2022 | Vrouw | 69
Ontsteking in de borst
De werking is goed maar de bijwerkingen zijn minder. Duizelig licht in het hoofd en misselijk. Maar ze werken goed tegen de ontsteking dus we gaan door

31-03-2022 | Vrouw | 36
Ontsteking in de borst
Deze kuur gekregen bij borstontsteking. Snel resultaat en geen bijwerkingen. Erg blij omdat ik eerst een andere kuur kreeg die niet aansloeg en ik alsmaar zieker werd.

17-06-2021 | Vrouw | 31
Ontsteking in de borst
Borstontsteking is verholpen maar ik heb nog nooit een reactie op anti biotica gehad. Dit is de eerste keer dat ik er bijwerkingen van krijg, ook de eerste keer dat ik deze specifieke anti biotica heb voorgeschreven gekregen. De huiduitslag is het niet waard.. ik zou dit niemand aanraden.. het zit werkelijk overal, tussen mijn vingers en tenen, op mijn lippen. Het ziet e[lees meer...]ruit als de mazelen op mijn huid.

11-01-2021 | Man | 58

15-09-2020 | Vrouw | 20

06-02-2020 | Vrouw | 35

24-06-2019 | Vrouw | 35
Ontsteking in de borst
Na mijn borstamputatie en later na mijn reconstructie meerdere keren voor korte en langere tijd dit middel geslikt. Tijdens het slikken er van helaas meerdere keren een vaginale schimmelinfectie gehad (niet altijd). Ook had ik een vreemde smaak in mijn mond en vermindere eetlust. Vervelend maar allemaal te overzien. Maar de 2 weken ná het slikken er van waren telkens a[lees meer...]fzien.Het gevoel alsof mijn eten niet wilde zakken,flinke maagpijn (ondanks maagbeschermers) tot overgeven aan toe en extreem kortademig,de zoldertrap op lopen leek wel de beklimming van de Mount Everest. Het middel heeft voor mij zeker gedaan wat het moest doen: voorkoming van ergere ontsteking/überhaupt ontsteking.En aangezien ik het al vaker geslikt had was ik voorbereid op de bijwerkingen. Maar fijn blijft anders.

Ciprofloxacine

27-04-2019 | Vrouw | 46
ciprofloxacine
Ontsteking in de borst
In combinatie met clindamycine moest ik deze medicijn innemen. Ben naar paar dagen acuut mee gestopt nadat ik vreselijke bijwerkingen kreeg. Nu 2wk verder nog steeds pijnlijke spieren en gezwollen enkels. Kan ook niet goed tillen door de pijn in mijn armen. Zou bijna zeggen voel me lichamelijk qua bewegen oud!! Vind het een erg slechte medicatie!

21-03-2019 | Vrouw | 31
Ontsteking in de borst
0,0 effect op de ontsteking. Voelde me erg ziekjes van de medicatie. Dit is nu de 3e en laatste keer dat ik dit medicijn geprobeerd heb voor deze aandoening.

10-08-2018 | Vrouw | 27
Ontsteking in de borst
Omdat de dokter bij de HAP dacht dat ik borstontsteking had (wat achteraf niet zo was, ik had wat rode plekken en een beetje pijn.) kreeg ik amoxicilline. Ik moest het drie keer per dag innemen en mijn dokter van 2,5 week mocht om de zes uur bij mij drinken...dat kan natuurlijk niet. Dit laatste hebben we niet gedaan, omdat op de bijsluiter en andere betrouwbare sites staa[lees meer...]t dat het samen kan gaan met borstvoeding. Omdat ik verhoging had, was ik naar de hap gegaan, maar voor ik dit innam was mijn verhoging weg. Toch, wist ik veel, ging ik dit medicijn slikken en kreeg ik allerlei bijwerkingen: vaginale schimmelinfectie, huiduitslag, hoofdpijn, ademhalingsproblemen, droge mond, spruw, moeheid, jeuk in tepels, diaree, opgezwollen nekklieren. Dit zijn allemaal allergische reacties. Ook mijn dochter voelde zich niet lekker: darmkrampen, niet meer lachen, veel slapen, veel willen drinken en bij papa en mama zijn...echt heel erg sneu. Dit vind/vond ik nog het ergste. Wij zijn opnieuw naar de hap gegaan en ik heb gevraagd of ik mocht stoppen en dat mocht. Nu zijn we drie dagen verder, de bijwerkingen nemen af, maar bij ons beiden is het nog niet uit ons bloed.

18-06-2018 | Vrouw | 28
Ontsteking in de borst
Voorgeschreven gekregen ivm borstontsteking. Ik was heel optijd erbij dus het hielp al na 2 pillen. Kuur was 21 pillen over 7 dagen. In de nacht van dag 6 op 7 gigantisch maagzuur dat niet weg te krijgen was met Rennie en melk. Ook een dag of 3 andere ontlasting gehad. Ook bij de baby. Df gekolfde melk dus niet gegeven. Kuur moet afgemaakt worden maar ik kijk er gi[lees meer...]gantisch tegenop.

03-03-2018 | Vrouw | 59
Ontsteking in de borst
Wondje in tepel is gaan ontsteken. Er kwam ook pus uit. Pijnlijke steken. Klieren vuurrood daardoor. Na 3 dagen vermindering klachten. Minder vurig. Nog wel af en toe steken. Korstvorming op tepel. Geen pus meer. Is nu aan het helen.

15-02-2018 | Vrouw | 35
Ontsteking in de borst
Effectief middel, na een paar dagen was de ontsteking weg. Nadeel had last van extreme vermoeidheid, misselijkheid, diaree, duizeligheid en in het algemeen je gwn ziek voelen.

07-01-2018 | Vrouw | 50
Ontsteking in de borst
Voor en na drainage dit voorgeschreven gekregen. Veel last van diarree op de meest onverwachte momenten. Heel vervelend. Nu deze kuur is afgelopen nog steeds diarree. Ik gebruik ook metformine en had daarbij minimale diarreeklachten. Het lijkt of ik nu meer klachten hiervan houd. Zal het in ieder geval opnemen met mijn POH.

22-10-2017 | Man | 51
Ontsteking in de borst
Ontstoken cyste/talgklier in borst. De ontsteking werd chirurgisch geopend en schoongemaakt. Ik moest dagelijks 2x daags de wond reinigen en de kuur (5 dagen) afmaken. Na 2 dagen gingen mijn darmen opspelen, werd erg moe maar de wond werd minder.

Azitromycine

24-12-2016 | Vrouw | 19
azitromycine
Ontsteking in de borst
Profylaxe ontsteking in de borst na operatie borstvergroting. 's middags rond 4 uur ingenomen en meteen begon mijn buik te rommelen. De hele nacht wakker gelegen enorm misselijk met zelfs braken. Vervolgens een uur op het toilet gezeten met diarree. Een uur geleden de laatste tablet ingenomen en meteen weer klachten aan mijn buik. Ook een enorme opgezwollen buik.

20-09-2016 | Vrouw | 49
Ontsteking in de borst
Bijsluiter vermeldt niet alles! Ik voel me behoorlijk ziek.. Tegen misselijkheid aan. veel maagklachten en 2de dag hoofdpijn. Nu na 5 tabletten kan ik nog niet zeggen of het werkt, ik zit nog steeds met een vette borstontsteking en de zwelling is niet afgenomen. ik weet wel dat ik mag verwachten dat ik een vaginale schimmelinfectie ga krijgen.. nog 6 dagen pfff, ik weet [lees meer...]dat ik dit moet volhouden :-( maar een volgende keer graag een beter alternatief.. maagbeschermers?

28-06-2016 | Vrouw | 27
Ontsteking in de borst
Dit middel had geen effect op de onsteking in mijn lichaam.

28-06-2016 | Vrouw | 27
Ontsteking in de borst
Ik heb o.a chronische borstonstekingen. Na maanden aan klooien met allerlei penicillines die geen effect hadden, hebben ze me tijdens de ziekenhuis opname over gezet op Clindamycine. De onsteking werd minder en sinds dien ( jan 2016) krijg ik dit middel bij de eerste symptomen voorgeschreven. Ik heb het toen in totaal zeven weken geslikt. De eerste dagen last gehad v[lees meer...]an diarree. Daarna geen klachten meer. Sinds gister zit ik weer aan een kuur Clindamycine. Vandaag moest ik noodgedwongen overstappen op de drankvorm omdat ik de capsules niet meer binnen kan houden. Tot nu toe gaat het goed ( 2de dosis op) en ben ik niet meer misselijk geweest, al is het middel vreselijk vies van smaak. Al bij al ben ik erg blij met dit middel! Het voorkomt voor mij pijn, opnames en operaties. Ik lees hier dat mensen zeggen ja ik ben lusteloos, moe etc. Dan vraag ik me af, komt dat nou echt van de medicatie? Je slikt het toch niet voor niks? Ik ben ook moe en opgebrand maar dat is door de onsteking.

04-03-2016 | Man | 24
Ontsteking in de borst
Voorgeschreven gekregen na een huidontsteking op mijn borst na een onderhuids puistje. 4 maal daags 7 dagen. Even plannen qua tijdstippen, met wat dicipline goed te doen. Ik slikte om 7u, 13u, 19u en tussen 24u-1u. Ontsteking verdween na een dag of 3 en ondanks de waarschuwingen absoluut geen last van bijwerkingen. Prima spul.

30-03-2015 | Vrouw | 38
Ontsteking in de borst
Ik kreeg dit middel toen ik in mijn kraamtijd plots hoge koorts kreeg en een pijnlijke borst. De huisarts vermoedde borstontsteking en schreef dit voor toen na 24 uur de koorts niet wegging. Na de 5e tablet begin de koorts te dalen. Wel had ik flink last van bijwerkingen: misselijk, heel erg brandend maagzuur, vieze oprispingen, vermoeidheid, pijn longen, weinig eetlust, v[lees meer...]ieze smaak in de mond. Ook mijn pasgeboren dochter kreeg last van krampjes en veel lucht. Het middel mocht wel gewoon bij borstvoeding gebruikt worden. En het is lastig dat je zo op je maaltijden moet letten, maar dat is voor zo'n weekje wel te doen. De bijwerkingen vind ik vervelend, maar de hoge koorts is gelukkig weg.

Claritromycine

19-02-2014 | Vrouw | 43
claritromycine
Ontsteking in de borst
Door mastitis heb ik borstontstekingen, zonder dat ik zwanger ben/geweest of borstvoeding geef. Doordat het vrij ernstig was, heb ik 3 kuren van 7 dagen moeten slikken. Na de eerste week alleen last van een vieze bittere smaak achter in m'n mond en totaal geen honger. Vanaf kuur 2 een kapotte mond en een schimmelinfectie onder. Inmiddels aan de een na laatste dag bezig van[lees meer...] kuur 3 en vandaag last van extreme vermoeidheid. Kan m'n ogen haast niet open houden. Wel hongergevoel, terwijl bij mij dat niet vaak voorkomt! Hoop dat dit m'n laatste kuur was. Verder ben ik blij met deze medicijnen aangezien ik voor Amoxicilline/Clavulaanzuur een allergie heb opgebouwd! Ook door te veel kuren achter elkaar en toen wilde m'n lichaam niet meer.