Clindamycine

clindamycine

Kaakontsteking (12 meningen)
Bacteriële infectie (8 meningen)
Kiespijn (7 meningen)
Tandvleesontsteking (5 meningen)
Infectie (wond) (5 meningen)
Wondroos (3 meningen)
Longontsteking (1 mening)
Vaginale schimmelinfectie (1 mening)
Peesontsteking been (1 mening)
Bacteriële parotitis (1 mening)
Keelontsteking (0 meningen)
Blaasontsteking (0 meningen)
Bijholteontsteking (0 meningen)
Antibiotica profylaxe (0 meningen)

Azitromycine (153 meningen)
Claritromycine (134 meningen)
Klacid (14 meningen)
Erythrocine-ES (8 meningen)
Erytromycine (6 meningen)

31-07-2019

Wondroos

ABC weergave: 2 x/week zwemmen ,moeilijk afdrogen-bukken. Water tussen de tenen vooral kleine tenen. Vloer altijd een bron van bacterie. Teen vocht maakt huid week , beetje schimmel rotting water. 26-7-19 21:00 avond rustig aan tafel binnen, ik dacht ik werd gestoken nabij kleine teen links. Echt "au" pijn. Uurtje erna prikt en jeuk. Zat.27-7-19 22:00 rode tenen, 02:[lees meer...]00 pijnlijk rood halve voet vanaf tenen. 03:00 gezwollen voet helemaal rood en paarse tenen. 03:30 contact dokterspost. Komen! Antibiotica gekregen iedere 6 uur 1 caps.500mg Flucloxacilline = (500 fluc) Zondag , Maandag Dinsdag = geen verbetring voet verder gezwollen paars rood en om 07:00 scheenbeen Links en kleine teen recht ook jeuk rood. Dinsdag direct huisarts gebeld kon 11:40 terecht. Co assistente stuurde me gelijk door SEH Rijnstate. daar scheenbeen vlek ziende groter werd.(500 fluc sloeg niet aan) Dinsdag opname ziekenhuis en infush 24 uur Clindamycine (mg?) Woensdag idem. Donderdag idem 15:00 overgestapt op 600 mg caps, Clindamycine vrijdag 26-7-19 ziende verbetering 14:00 ontslagen uit ziekenhuis. (wat blijkt bacterie in scheurtje kleine teen binnengedrongen dat was die "au"pijn week eerder) Vorzetting tot en met 02-8-2019 15:00 met 600mg Clind. iedere 8 uur. 13 augustus controle voet(en) Rijnstate ziekenhuis. (verder iedere dag 3 x wondverzorging tussen de kleine teentjes). ( Heb ook half ademende sokjes gekocht als extra bescherming in deze fase bij de Zeeman) . Je merkt een gevecht tussen de infectie en dit medicijn , je gloeid zeker de eerste 3 a 4 dagen van de kuur van 10. Na 4 a 5 dagen droge huid vooral om de oogkassen , wenkbrauwen, zijkanten oog. (Insmeren) Natuurlijk ruikt je urine. Drinken
25-07-2019

Tandvleesontsteking

Net je verhaal gelezen omdat ik op zoek was naar info over de inname van deze antibiotica. Ik ervaar exact hetzelfde. Ik neem de tabletten in, na een maaltijd en nog geen 10min later hevige brandende pijn thv slokdarm. Net zoals maagzuur maar veel erger. Heb al een Rennie genomen maar lijkt weinig te helpen. Is een heel onaangenaam gevoel. Ik zit nog maar aan dag 1, dus d[lees meer...]at beloofd voor de komende dagen. Laat me weten wat er lijkt te helpen bij jou.
23-07-2019

Clindamycine (clindamycine)

Tibiaplateau fractuur Schatzker 6 geneest niet tgv bacteriële infectie met S. Epidermides. Ook wondinfectie met S. Aureus. Over de werking op de S. Epidermides kan ik niks zeggen, dat moet blijken uit kweken. De wondinfectie gaat veel beter. Veel bijwerkingen. Maar het ergste is de vreselijk brandende pijn direct na inname. Capsules trekken een heftig brandend spoor [lees meer...]in mijn slokdarm en in maag. Heftige pijn achter borstbeen. Tot koude rillingen aan toe. Niks helpt hiertegen. Heb een drankje gekregen tegen zuurbranden. Helpt niet. Zou dit nog 10 weken moeten nemen. Denk niet dat dat goed komt. ....dat trek ik niet. Zit te denken om die capsules ergens in te doen om direct contact met slokdarm te vermijden. Bijv in een klont cocosolie (glijdt het ook makkelijk naar beneden) of bijv. In holle gekookte pasta zoals penne. Het is het proberen waard! Heeft iemand nog tips?
24-06-2019

Ontsteking in de borst

Na mijn borstamputatie en later na mijn reconstructie meerdere keren voor korte en langere tijd dit middel geslikt. Tijdens het slikken er van helaas meerdere keren een vaginale schimmelinfectie gehad (niet altijd). Ook had ik een vreemde smaak in mijn mond en vermindere eetlust. Vervelend maar allemaal te overzien. Maar de 2 weken ná het slikken er van waren telkens a[lees meer...]fzien.Het gevoel alsof mijn eten niet wilde zakken,flinke maagpijn (ondanks maagbeschermers) tot overgeven aan toe en extreem kortademig,de zoldertrap op lopen leek wel de beklimming van de Mount Everest. Het middel heeft voor mij zeker gedaan wat het moest doen: voorkoming van ergere ontsteking/überhaupt ontsteking.En aangezien ik het al vaker geslikt had was ik voorbereid op de bijwerkingen. Maar fijn blijft anders.
07-06-2019

Kaakoperatie

Merk, type en hoeveelheid: DOUBLE-E PHARMA, Clindamycine 300mg capsule. Bij effectiviteit heb ik minimaal staan ivm pas dag 1, dus klopt niet ....hier zal ik later (7dagen kuur)over berichten. Gebruik het pas (dag1) 2de capsule, MAAR wat mij meteen wat opvalt is dat ik er zware slokdarmkrampen van krijg. Ik had(heb) sowieso aanleg ervoor, een jaar of 3 geleden had ik e[lees meer...]r erg last van tot een jaar terug gelukkig geen slokdarmkrampen meer gehad, wat er gebeurde en wat het getriggert heeft.....ik heb eerder een paar x bij mijn tandarts geklaagd over een tand die behandeld was, maar niet tot rust wou (steeds onstekingsgevoel) mij werd steeds verteld dit kan tijd nodig hebben om te herstellen. Na de derde x (weken gestreken) heb ik maar bij mijn tandarts om een foto geeist en ja hoor een ontsteking te grote van een duim in/onder de wortel in kaak(bot), tandarts durfde verder helemaal niks te doen en verwees meteen door naar de kaakchirurg, daar een totale kaak photo en kreeg te horen meteen verwijderen ivm een ontsteking met als gevolg een Cyste in kaak(bot) best een zware ingreep en cyste te controle opgestuurd, uitslag wees op een (naam cyste vergeten) cyste die vanuit een ontsteking ontstaat. Conclusie en mijn les: bij behandeling, pijn en of twijfels vraag(eis) altijd tijdig om een foto. En medicatie kan slokdarmkrampen oproepen, gelukkig in mijn geval hoef ik m maar 7dagen te slikken. Bij slokdarm klachten slikte ik altijd Nexium 20mg(preventief) en bij zware krampen 40mg, en stopte na een week of 3 (klachten kwamen zo goed als niet meer terug. Zoals ik eerder aangaf ik heb nu bijna een jaar geen klachten gehad tot weer dit medicijn. Maandag vraag ik de kaakchirurg of ik dit samen met nexium mag slikken in ieder geval tot ik de keur af heb geslikt (en paar dagen erna nexium preventief slikken)
05-06-2019

Kaakontsteking

Na 2 dagen slikken klachten amper afgenomen van de kaak ontsteking . Zieker van het medicijn Moest direct stoppen vd tandarts en doorgeven aan huisarts
09-05-2019

Clindamycine (clindamycine)

Na enkele dagen geslikt te hebben heftige tandvlees ontsteking, benauwdheid en gevoel van zwakte, vooral in de benen. Werd er echt zieker van! Huisarts advies is nooit meer gebruiken!
01-04-2019

Kaakontsteking

Door een complicatie na een wortelkanaalbehandelig was de ontsteking doorgetrokken naar mijn kaak. Ik had erg veel last van drukkende pijn. De pijn was op de 2e dag aanzienlijk minder. Na dag 5 is de ontsteking zo goed als verdwenen. In tegenstelling tot de meesten heb ik geen bijwerkingen gehad.
21-03-2019

Clindamycine (clindamycine)

heb clindamycine gekregen na een elleboog-operatie in de Maartenskliniek. Het is beslist geen succes!!
14-03-2019

Acne/puistjes

De overstap van het oude naar het nieuwe middel is dus dat de acne nu weer helemaal terug is.
03-03-2019

Clindamycine (clindamycine)

op vrijdagochtend 1 maart heb ik een uur voor mijn plaveisel cel carcinoom operatie 2 capsules Clindamycine , eenmalig ingenomen i. v. b. met infectiegevaar na de operatie. Toen ik in de bijsluiter las dat het slokdarmproblemen kon geven, gingen bij mij de alarmbellen rinkelen, want ik wist nog maar al te goed hoe erg ze waren bij het innemen van Flucloxaziline een paa[lees meer...]r jaar terug. Ik ben direct gaan bellen maar men verzekerde dat het deze keer, het waren immers maar twee capsules, wel mee zou vallen. Nou, dat viel het niet. Vrijwel direct na inname kreeg ik een heel pijnlijk branderig gevoel in mijn keel, en toen ik naa de operatie weer thuis was en wide gaan ontbijten kon ik letterlijk en figuurlijk geen hap door mijn keel krijgen. niet alleen het slikken was pijnlijk en problematisch ook was het alsof mijn slokdarm zelf in brand stond en voelde het alsof al mijn eten zich daar ergens ophoopte en niet verder kon. de hele dag, avond en volgende dag bleef ik klachten houden. Inmiddels is het 3 maart en lijkt de rust weergekeerd. Voor mij dus absoluut geen Clindamycine meer.
23-02-2019

Clindamycine (clindamycine)
Acute necrotiserende gingivitis (ANG, ANUG)

Vanwege hevige kiespijn ' s avonds naar spoedeisende tandarts geweest; wortelkanaalbehandeling gehad. Op 9 januari verschrikkelijke zenuwpijn in kaak en huisarts gevraagd om Oxycodon 5 Mg, 2x daags en 10 dagen Clindamycine in verband met allergie voor penicilline. Pijn bleef hevig, naar tandarts stuurt mij door naar endontoloog voor opnieuw wortelkanaalbehandeling (?). ( [lees meer...]Blijkt achteraf apex-resectie moeten zijn!) 5 februari bij endontoloog wortelkanaalbehandeling, tijdens behandeling raakt hij de nervus vagus! Ik kon niet roepen maar verschrikkelijk, ging tegen het plafond! Opnieuw Ocycodon, ibuprofen, paracetamol, niets hielp. Week later kaakchirurg speodafspraak, na weigering via tandarts via huisarts. Ik wilde hem eruit, kon al die tijd niet kauwen vanwege de verschrikkelijke pijn. Gaat de kaakchirurg met de tandarts overleggen inp laats van in gesprek en uitleg wat er aan de hand is met mij! De tandarts vond ik al slecht qua oorzaak en nalatigheid. Ze wilde hem niet trekken, ik moest er op staan! Ze zei dat haar werk er dan op zat maw geen nazorg....... Tijdens trekken nooit zo'n pijn gehad, Gaf Clindamycine merk Teva mee, geen enkele bijwerking, maar de eerste kuur van de huisarts in januari slokdarmonsteking van merk Sandoz; Heel erg na direct stoppen nog vier dagen last gehad, en met Teva niets. Heb deze bijwerking gemeld bij het Lareb. Nog een keer naar andere kaakchirurg, is mijn hele kaak en wangslijmvlies onstoken en heb ik botinfectie! Nooit een wortelkanaalbehandeling meer, of goede voorlichting van tandarts en zelf vragen om apex-resectie! Je moet tegenwoordig je eigen arts zijn! Dus heb je ook slokdarmonsteking; kijk of je Sandoz hebt gebruikt en meld dit! Overigens geen enkele andere bijwerking met Teva.
25-11-2018

Clindamycine (clindamycine)
Trekken van tand of kies

Vreselijk ervaring bij de tandarts. Dus aan de antibiotica uit voorzorg. Op dag 2 al last van mijn slokdarm en maag. In overleg met de apotheek aan de omeprazol 20 Mg 1x daags. Maar nu op dag 4, durf ik ze niet meer in te nemen. Gister avond ingenomen on 21.00, nu smirgens nog steeds kadt van slokdarm. Brandende pijn, misselijk, gevoel dat alles blijft hangen, misselijk[lees meer...], kokhalzen, boeren .. wat een ellende dit spul
30-10-2018

Bacteriële infectie

Bij operatie van ernstige schouderfractuur is infectie met S. Lugdunensis opgetreden. Na tweede operatie waarbij osteosynthesemateriaal en gehele humeruskop is weggehaald en kom is schoongemaakt, is een tijdelijke spacer met antibiotica geplaatst. Tevens 2 weken intraveneus ( via infuus) Vancomyxine, waarna nu 4 weken tabletten Clindamycine (vanwege allergie amoxilline). [lees meer...]Zit in 1e week Clindamycine tabletvorm. Vooralsnog geen bijwerkingen gemerkt, wel moeheid, maar dit kan ook tgv operatie zijn. Wel bittere, chemische smaak in de mond.
22-10-2018

Kiespijn

na 2 dagen was de kiespijn weg. Echter de kuur van 7 dagen eindigde met zware griepverschijnselen maag- darmkrampen en diarree en als gevolg van gewicht/ vochtverlies in jicht in linkervoet. 10 dagen na beëindigen van kuur ontstond maandlange diarree naar door onderzoek bleek darmbacterie clostridium difficile die niet was gedood en was gaan woekeren. een nieuwe antibiotic[lees meer...]akuur was noodzakelijk. Gewichtsverlies was totaal ca 6 kg. Ik kan dit medicijn niet aanbevelen. ca 10 % van de volwassenen heeft deze clostridium bacterie en loopt hiermee risico.
06-10-2018

Bacteriële infectie

Ik slik dit medicijn nu vanaf 18 september we zijn nu 6 november ik heb gelukkig geen ervaring met bijwerkingen had het nodig nadat na een Hernia operatie op 23 jullie na eerst goed herstel na 2 weken meer pijn gaf in mijn rug na 3 weken weer een MRI daar bleek dat er een abces zat en ben op 23 augustus met spoed geopereerd en herstel snel volgens de arts volgende mri chec[lees meer...]k 31 october als die schoon blijkt mag ik hiermee stoppen en dan ps 4 weken later naar de fysio omdat dit medicijn je bindweefsel aantast verder heb ik een nare smaak in mijn mond .

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (512) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (481) - Antibiotica - penicillines breedspectrum