Clindamycine

clindamycine

Kaakontsteking (15 meningen)
Kiespijn (8 meningen)
Bacteriële infectie (8 meningen)
Tandvleesontsteking (5 meningen)
Infectie (wond) (5 meningen)
Wondroos (5 meningen)
Longontsteking (1 mening)
Vaginale schimmelinfectie (1 mening)
Peesontsteking been (1 mening)
Bacteriële parotitis (1 mening)
Keelontsteking (0 meningen)
Blaasontsteking (0 meningen)
Bijholteontsteking (0 meningen)
Antibiotica profylaxe (0 meningen)

Azitromycine (165 meningen)
Claritromycine (144 meningen)
Klacid (14 meningen)
Erythrocine-ES (8 meningen)
Erytromycine (6 meningen)

07-04-2020

Infectie (mond)

Na trekken van mijn kies, infectie. ontzettende pijn in maag / darmstreek onmiddellijk mee gestopt. Nu arts bellen voor medicijn die verlichting brengt.
29-03-2020

Kiespijn

13-03-2020

Kaakontsteking

Kreeg dit voorgeschreven vanwege abces in bovenkaak. Werkte binnen een dag, infectie was na 5 dagen verdwenen
13-03-2020

Kaakontsteking

Positieve ervaring. Zowel links als rechts in bovenkaak flinke ontsteking die uitstraalt naar oogkas en oor. Ben in afwachting van extractie, maar eerst moest ontsteking weg. Medicijn is heel effectief, de pijn op de kiezen rondom en tandvlees was na een dag afgenomen. Ontsteking binnen 4 dagen weg. Bijwerkingen zijn erg vervelend, ben voortdurend misselijk met vieze [lees meer...]metaalsmaak in de mond. Maar die bijwerkingen zijn veel beter te verdragen dan een echt bijzonder pijnlijke kaakontsteking. Je slikt dit spul niet voor je plezier natuurlijk.
05-03-2020

Clindamycine (clindamycine)

Na ontvangen van de capsules er thuis 1 ingenomen met veel water. Daarna snel door naar een gemaakte afspraak, maar na nog geen half uur na inname wist ik mij geen raad doordat in mijn lichaam de hel losbrak in de vorm van bizarre pijn in maag/slokdarm en ik raakte de weg kwijt in de ongelooflijke pijn. Het werd een strijd in ondergaan. Gelijk de huisarts gebeld die helaas[lees meer...] niet meer aanwezig bleek te zijn, dus de apotheek gebeld. Die gingen contact zoeken met de huisarts. Werd later terug gebeld door de apotheek, er lag een andere maagzuurremmer voor mij klaar en nee...geen andere optie voor de flinke huidontsteking. Heb gezegd dat ik dit middel absoluut niet verder inneem en de volgende dag de arts ga bellen. Nu...uren later en niet kunnen eten door de immense pijn, het gevoel alsof in de maag/slokdarmstreek een enorme beschadiging opgetreden is, het zuur nog tot in mijn keel komt, staat mijn besluit vast. Never nooit meer ook maar 1 capsule van deze vreselijke rommel qua medicijn! Wat een verschrikkelijke bende is dit!
16-02-2020

Wondroos

rood, warm opgezwollen boven been met centraal een harde zone van 5cm diameter. in het centrum een klein pustelje( etter blaartje)
10-02-2020

Clindamycine (clindamycine)

Merk Sandoz.Op basis van mijn ervaring hiermee niet aan te bevelen voor preventief gebruik na het plaatsen van een implantaat door mijn tandarts. Ben er vanwege de bijwerkingen (chronische diarree) en pijn in de buik na 1,5 dag na aanvang kuur mee gestopt.
06-02-2020

Ontsteking in de borst

28-12-2019

Ontsteking (mond)

Ik heb deze antibiotica voorgeschreven gekregen door mijn tandarts na een abces in mijn kaak. Na 2 dagen was de pijn al veel minder. Ik had wel vanaf het begin van gebruik een branderige pijn bij het plassen. Na 4 dagen stond ik opeens vol jeukende uitslag op mijn borsten en buik. Ik ben dan ook meteen gestopt met de inname.
05-12-2019

Clindamycine (clindamycine)

in Oktober 2019 klapte ik met mijn voet dubbel. na een week verloor ik van mijn grote teen de nagel. zag er in eerste instantie goed uit , maar na een aantal dagen werd hij rood en blauw. Ook mijn been werd dikker(vocht)en rood. Mijn grote teen en voet was ontstoken . Kreeg antibiotica en moest 3x2 tabletten a 300 mg slikken. Na 1 dag inname begon de ellende . Als ik op de[lees meer...] bank zat viel ik steeds voor een paar minuten weg(hazeslaapjes) Soms wist ik niet eens meer waar ik was...Gaf de schuld aan vermoeidheid. zo 2 dagen door gegaan. S`maandags de internist gebeld en verteld hoe ik mij voelde. Moest proberen door te gaan en het weg vallen zou niet door de medicatie komen. Dinsdags moest ik stoppen ,omdat ik over moest op een andere antibiotica. 2 dagen voelde ik me goed .Tot op een middag kreeg ik dikke tong en gehemelte...ook benauwd en kon moeilijk ademen. Ook mijn hals helemaal vol met galbulten en knalrood...Gelijk arts gebeld en met ambulance naar ziekenhuis. Kreeg gelijk Travagile . Daarop zakte het en mocht naar huis en moest gelijk met Antibiotica stoppen. De volgende dag begon alles opnieuw alleen nog iets erger . Mijn hele lichaam was knal en knal rood van top tot teen en als ik mijn huid aanraakte leek ik mijn vel er af te halen. Leek wel of ik verbrand was. Weer ambulance en moest nu in ziekenhuis blijven. Het was allemaal heel angstig...ook heel veel pijn en jeuk. Dit wil ik nooit meer mee maken . Ik ben nu 5 weken verder en mijn lichaam is nog aan het herstellen van de roodheid en ook mijn hele lichaam is aan het vervellen en voelt droog aan...valt niet tegen te smeren... ook mijn weerstand is naar beneden gegaan. Mijn lichaam heeft zo hard moeten werken. Na weken ben ik nog steeds moe. Ik ben bij de dermatoloog geweest om uit te laten zoeken waar ik allergisch voor ben. Zo belangrijk want dit wil ik nooit meer mee maken en laat het in het ziekenhuis ,,,huisarts en apotheek vermelden. Voor mij was dit niet de juiste antibiotica...
05-11-2019

Clindamycine (clindamycine)

Ik had vreemde witte vlekken op mijn penis en balzak. De huisarts schreef dit middel voor ik moest er 3 maal 4 keer daags van slikken. Ik kreeg jeuk, dat was nog te doen, ik deed in mijn broek, ik kon minder makkelijk ademen, ik begon hevig te zweten en mijn haar viel met grote pakken uit en ik hallucineerde. Ik heb het maar een dag kunnen nemen en werd naar de spoeddiens[lees meer...]ten gebracht. Daar bleek dat ik dit middel helemaal niet nodig had want het was psoriasis. Na het nemen van het middel had ik ook erectieproblemen en dat heeft een week geduurd.
03-11-2019

Kaakontsteking

Mijn tandarts vond het nodig een extractie te doen op geïnfecteerd weefsel en te hechten, de tand daarvoor gaf ook al een zenuwprobleem en ze gaf toe dat ze ook daar niet zeker was van wat ze uitgevoerd had. Resultaat, verschrikkelijk abces, kloppende onhoudbare pijn, losse tanden van de etter... Na één nacht clindamycine was het al véél beter maar toch werkt het niet dat [lees meer...]bleek uit latere rx, ik moest het wel combineren met diclofenac. Ik omschrijf clindamycine als rattengif, het is onverantwoord dat je dit thuis moet nemen, gezien de ernst en frequentie van de bijwerkingen. Bij mij was de pijn zo hevig dat ik niet begrijp dat men mij niet hospitaliseerde, vooral ik ben alleenstaande en heb tal van ernstige ziektes, zoals COPD. Wat mij stoorde is dat niemand het nodig achtte een foto te nemen, je zou ook kunnen zeggen een bloedafname. Dat is pas later gebeurd en ik verlies dus al mijn tanden. Wat een abces moest behandelen en ontsteking van het kaakgewricht richtte meer schade aan dan ik gevreesd had. Uit de handel nemen die rommel.
31-07-2019

Wondroos

ABC weergave: 2 x/week zwemmen ,moeilijk afdrogen-bukken. Water tussen de tenen vooral kleine tenen. Vloer altijd een bron van bacterie. Teen vocht maakt huid week , beetje schimmel rotting water. 26-7-19 21:00 avond rustig aan tafel binnen, ik dacht ik werd gestoken nabij kleine teen links. Echt "au" pijn. Uurtje erna prikt en jeuk. Zat.27-7-19 22:00 rode tenen, 02:[lees meer...]00 pijnlijk rood halve voet vanaf tenen. 03:00 gezwollen voet helemaal rood en paarse tenen. 03:30 contact dokterspost. Komen! Antibiotica gekregen iedere 6 uur 1 caps.500mg Flucloxacilline = (500 fluc) Zondag , Maandag Dinsdag = geen verbetring voet verder gezwollen paars rood en om 07:00 scheenbeen Links en kleine teen recht ook jeuk rood. Dinsdag direct huisarts gebeld kon 11:40 terecht. Co assistente stuurde me gelijk door SEH Rijnstate. daar scheenbeen vlek ziende groter werd.(500 fluc sloeg niet aan) Dinsdag opname ziekenhuis en infush 24 uur Clindamycine (mg?) Woensdag idem. Donderdag idem 15:00 overgestapt op 600 mg caps, Clindamycine vrijdag 26-7-19 ziende verbetering 14:00 ontslagen uit ziekenhuis. (wat blijkt bacterie in scheurtje kleine teen binnengedrongen dat was die "au"pijn week eerder) Vorzetting tot en met 02-8-2019 15:00 met 600mg Clind. iedere 8 uur. 13 augustus controle voet(en) Rijnstate ziekenhuis. (verder iedere dag 3 x wondverzorging tussen de kleine teentjes). ( Heb ook half ademende sokjes gekocht als extra bescherming in deze fase bij de Zeeman) . Je merkt een gevecht tussen de infectie en dit medicijn , je gloeid zeker de eerste 3 a 4 dagen van de kuur van 10. Na 4 a 5 dagen droge huid vooral om de oogkassen , wenkbrauwen, zijkanten oog. (Insmeren) Natuurlijk ruikt je urine. Drinken
25-07-2019

Tandvleesontsteking

Net je verhaal gelezen omdat ik op zoek was naar info over de inname van deze antibiotica. Ik ervaar exact hetzelfde. Ik neem de tabletten in, na een maaltijd en nog geen 10min later hevige brandende pijn thv slokdarm. Net zoals maagzuur maar veel erger. Heb al een Rennie genomen maar lijkt weinig te helpen. Is een heel onaangenaam gevoel. Ik zit nog maar aan dag 1, dus d[lees meer...]at beloofd voor de komende dagen. Laat me weten wat er lijkt te helpen bij jou.
23-07-2019

Clindamycine (clindamycine)

Tibiaplateau fractuur Schatzker 6 geneest niet tgv bacteriële infectie met S. Epidermides. Ook wondinfectie met S. Aureus. Over de werking op de S. Epidermides kan ik niks zeggen, dat moet blijken uit kweken. De wondinfectie gaat veel beter. Veel bijwerkingen. Maar het ergste is de vreselijk brandende pijn direct na inname. Capsules trekken een heftig brandend spoor [lees meer...]in mijn slokdarm en in maag. Heftige pijn achter borstbeen. Tot koude rillingen aan toe. Niks helpt hiertegen. Heb een drankje gekregen tegen zuurbranden. Helpt niet. Zou dit nog 10 weken moeten nemen. Denk niet dat dat goed komt. ....dat trek ik niet. Zit te denken om die capsules ergens in te doen om direct contact met slokdarm te vermijden. Bijv in een klont cocosolie (glijdt het ook makkelijk naar beneden) of bijv. In holle gekookte pasta zoals penne. Het is het proberen waard! Heeft iemand nog tips?
24-06-2019

Ontsteking in de borst

Na mijn borstamputatie en later na mijn reconstructie meerdere keren voor korte en langere tijd dit middel geslikt. Tijdens het slikken er van helaas meerdere keren een vaginale schimmelinfectie gehad (niet altijd). Ook had ik een vreemde smaak in mijn mond en vermindere eetlust. Vervelend maar allemaal te overzien. Maar de 2 weken ná het slikken er van waren telkens a[lees meer...]fzien.Het gevoel alsof mijn eten niet wilde zakken,flinke maagpijn (ondanks maagbeschermers) tot overgeven aan toe en extreem kortademig,de zoldertrap op lopen leek wel de beklimming van de Mount Everest. Het middel heeft voor mij zeker gedaan wat het moest doen: voorkoming van ergere ontsteking/überhaupt ontsteking.En aangezien ik het al vaker geslikt had was ik voorbereid op de bijwerkingen. Maar fijn blijft anders.

Thyrax Duotab (847) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (534) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (494) - Antibiotica - penicillines breedspectrum