Prettige feestdagen 2017!

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7

06-12-2017

Infectie (wond)

Na hernia operatie wond ontstoken ; bacterie stafylokokken in de wond wond lekt al 2 maanden; huid ziet rood en voelt branderig aan na start Clindamycine kuur 3x 600 mg per dag nam het lekken van de wond en de roodheid De recensies eerder beschreven hier heb ik geen last van gehad, ik was na het lezen op het ergste voorbereid maar zorgen voor niets gemaakt. Capsules ne[lees meer...]t als andere capsules met glas water innemen zodat het blijven hangen gevoel in de keel voorkomt.
21-11-2017

Bacteriële infectie

Na wortelkanaal behandeling dit medicijn gekregen van het merk centrafarm. Direct al de 1e dag erge blaasvorming in de mond. Na 2 dagen contact opgenomen met apotheker en voor de overige dagen dit medicijn van het merk Sandoz gekregen om de kuur af te maken. Nu 22 november zijn de blaren nog niet helemaal genezen. Voor mij nooit meer van de fabrikant centrafarm.
06-09-2017

Clindamycine (clindamycine)

Mijn kunstschouder bleek op een gegeven moment gebroken. De bacteriën (propionie) hadden de prothese volledig aangevreten en gebroken. Na verwijdering prothese clindamycine gaan gebruiken. Ná het stoppen van het gebruik kreeg ik enorme allergische reacties welke al weken aanhouden... zéér vervelende bijwerking voor mij.
31-03-2017

Wondroos

Ik heb gemiddeld 2 x per jaar last van wondroos. Sinds 2012 wordt er clindamycine voorgeschreven (3 x daags 2 tabletten van 300 mg; de kuur duurt 7 dagen). Na twee dagen bespeur ik al een duidelijke verbetering, met name wat de pijn bij het lopen betreft. Ik heb geen last van bijwerkingen. Ik ben er dan ook zeer tevreden over.
07-02-2017

Clindamycine (clindamycine)

Een opluchting na de amoxicilline/clavulaanzuur, die me standaard misselijkheid gaf. Hoeft ook niet de hele tijd met eten te worden ingenomen. Wel de hele dag door een bittere smaak in mijn mond of ik er nu wat na eet of niet.
02-12-2016

Kiespijn

Ik heb het middel voorgeschreven gekregen vanwege een ontsteking onder een gevulde kies. Ik moet het 5 dagen innemen en zit nu aan dag 3. Al van dag 1 voelde ik me licht in het hoofd en ik kreeg ook een onrustgevoel, ijskoude handen. Dag 2 zelfde klachten en begon er ook nog duizelig bij te worden, loom en slaperig. Voelde 's avonds ook een hoop gerommel in mijn buik. [lees meer...] Om half 1 gaan slapen en rond 3u terug wakker geworden, badend in het zweet. Nog proberen verder te slapen maar dat lukte niet meer, ik was klaarwakker! (terwijl ik toch een hele dag moe en slaperig ben) Dan maar opgestaan en een paar uur later kreeg ik diarree, gepaard met enorme winderigheid. Als ik al die reacties hier lees over darmontsteking door die diarree, dan krijg ik toch wel angst. Ik ga nog wel proberen vol te houden want de pijn aan de kies is na 2 dagen al wel fel verbeterd maar nog niet volledig weg. Maar als de diarree nog erger wordt en ik ondervind narigheid dan ga ik toch stoppen, ik wil niet in het ziekenhuis belanden zoals sommigen hier hebben voorgehad. Conclusie: Neen, ik zal dit middel nooit meer nemen in de toekomst.
01-12-2016

Bacteriële infectie

Mijn zoon van 14 krijgt dit medicijn nu een half jaar, in combinatie met dezelfde dagelijkse doses aan Rifampicine. Reden: ernstig gecompliceerde bacteriële infectie (Staf Aureus PVL) die Osteomyelitis (botontsteking) veroorzaakte. Eerst heeft hij dit medicijn circa 4 weken via het infuus gekregen. Daarna in capsules (4x 300mg per dag). De pillen slikken was lastig bij [lees meer...]de start, ze bleven vaak hangen omdat hij ook nog een sonde door zijn keel had. Na verwijdering sonde slikt hij ze met melk of water en dat gaat prima. Geen last meer van bij inname. Aanvankelijk veel last gehad van misselijkheid en darmen, obstipatie, echter we weten niet of dat van deze medicijnen komt of van de andere (hij slikte toen ook al Rifampicine en kreeg ook nog Labetalol, morfine en andere medicijnen toegediend). Nu al vijf maanden klachtenvrij van bijwerkingen met deze medicijnen.
28-11-2016

Clindamycine (clindamycine)

Omdat ik een allergie heb, heeft de Kaakchirurg dit voorgeschreven, maar ik denk dat ik hier ook allergisch voor ben. Vind het raar dat er geen merk opstaat. Het zijn blauwe capsules. Bijwerkingen: Hevige pijn op de borst, buik, schouder en rug. Keelklachten, jeuk, veel ontlasting en blaas problemen. Ik wil de kuur niet afmaken en ga de huisarts bellen dat ik teveel pijn e[lees meer...]r van ondervind en ben bang voor een darm perforatie of erger.
Pagina 1 van 7

Mirena (2023) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (830) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (430) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (427) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Amoxicilline / Clavulaanzuur (354) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!