Ervaringen met Clindamycine

clindamycine

BIJWERKINGEN

maagzuur slokdarmproblemen buikklachten metaalachtige smaak misselijkheid maagproblemen kleine rode bult(en) overal gezwollen keel

Kaakontsteking (21 meningen)
Kiespijn (19 meningen)
Infectie (wond) (14 meningen)
Bacteriële infectie (13 meningen)
Wondroos (11 meningen)
Tandvleesontsteking (8 meningen)
Longontsteking (2 meningen)
Keelontsteking (1 mening)
Vaginale schimmelinfectie (1 mening)
Peesontsteking been (1 mening)
Bacteriële parotitis (1 mening)
Antibiotica profylaxe (1 mening)
Blaasontsteking (0 meningen)
Bijholteontsteking (0 meningen)

28-02-2024 | Vrouw | 29
Infectie (wond)
Even een positief tegengeluid. Ik heb deze antibiotica 2 keer gehad in de laatste maand, omdat onduidelijk was waar de klachten vandaan kwamen (tandvleesontsteking, of ontstoken wortelpunt). Uiteindelijk is de kies getrokken, dus ik weet niet of de kuur effectief is geweest. Ik hem nu een 3e keer in hogere dosis (4 keer per dag 300mg) omdat er een botrand naast de extracti[lees meer...]ewond geïrriteerd en pijnlijk is. De kuur moet volgens kaakchirurg de groei van het tandvlees over dit botrandje bevorderen. Ik heb in die maand dat ik deze antibiotica slik geen bijwerkingen ervaren, behalve op den duur een vieze smaak in de mond. Niet misselijk, geen diarree (ondanks mijn lage gewicht van 45 kilo en weken slecht eten i.v.m. kiespijn), niet duizelig en de enige malaise die ik voelde was vanwege de kiespijn en de napijn na extractie. Of de kuur nu gaat helpen moet ik afwachten. Sidenote voor mensen die er jeuk en uitslag van krijgen: dat betekent dat je allergisch bent voor bestandsdelen van Clindamycine. Ga naar je arts en vraag om een vervangende antibiotica.

16-02-2024 | Vrouw | 25

Bijwerkingen

kleine rode bult(en) overal misselijkheid metaalachtige smaak buikklachten slokdarmproblemen maagzuur

Nooit meer. Een pilletje gehad en voelt alsof ik bijna dood ga. Huisartsenpost doet niks omdat de tandarts het heeft voorgeschreven. Nare boel. Krijg geen lucht, overal galbulten, rode vlekken, jeuk, dikke tong, verwardheid, moe, maag en darm klachten waar je van opschrikt en vooral het gevoel hebben dag mn slokdarm wegbrand. Dit moeten ze nooit aan mensen voorschrijven

17-01-2024 | Man | 62
Infectie (wond)
Voor een wondinfectie met staf. Aureus kreeg mijn partner na ziekenhuisopname dit medicijn voor orale toediening thuis. Vrijwel direct na inname veel last van maagpijn en kramp in zijn maagregio. Vanalles geprobeerd, met en zonder wat eten innemen, zittend, met veel water, gebruikte ook al een maagbeschermer, niks hielp. Bij 3x per dag dit urenlang te moeten voelen zag hij[lees meer...] telkens erg op tegen de inname. Medicijn helpt wel want hij werd er beter van. Maar geen pretje om het te gebruiken.

30-12-2023 | Man | 37
Kiespijn
Kiespijn en bijholteontsteking, na een kuur amoxicilline toch naar de spoedtandarts, schreef wortelkanaalbehandeling voor maar durfde het niet aan op het moment. Toen deze kuur gekregen, de pijn is weg, werkt dus goed alleen door alle slechte recensies weet ik nog niet of ik het ga afmaken.

02-12-2023 | Vrouw | 57
clindamycine (150mg)
Kaakontsteking
Moest dit gebruiken en mocht niet stoppen vanwege operatie kaak en plaatsen implantaten. Hopelijk geen blijvende schade door dit middel. Hele romp en gezicht zit onder de vlekken. Jeukt en brand.

15-11-2023 | Vrouw | 68

31-10-2023 | Vrouw | 63
Bacteriële infectie
In verband met ontsteking door hs kuur gekregen. Vanaf dag 2 klachten. Algeheel gevoel van ziek zijn. Misselijk, maag en darmklachten, wondjes in mond, slap in benen. Hoop dat de klachten snel afnemen

03-09-2023 | Man | 43
Kiespijn
Voor ontstekingen van mijn kies tandarts deze antibiotica voorgeschreven. Na twee dagen al diarree. Nu 4 weken verder en nog steeds diarree. Probiotica helpt ook niet. Nu ontlasting onderzoek afwachten en hopen voor de best.

01-09-2023 | Vrouw | 36
Wondroos
Heel veel bijwerkingen heel vervelend

29-08-2023 | Vrouw | 49
Kiespijn
Door een kiespijn door de spoedtandarts(mijn tandarts was met vakantie) voorgeschreven. Na drie dagen flink ziek geworden en overgeven en flinke hoofdpijn.

31-05-2023 | Man | 52
Kiespijn
Voorgeschreven na wortelkanaalbehandeling van kies met diep gat die gelijk gevuld is. Ik kreeg al snel een bittere smaak die niet meer weg ging, na 2 maal innemen kreeg ik maagpijn en de tweede dag begon de ernstige pijn aan de slokdarm. Apotheek 2 x gebeld maar die leken niet ongerust, en ik kreeg het advies om na inname minimaal 2 uur niet te gaan liggen en minimaal 6 [lees meer...]uur tussen elke inname. Ik zie op tegen iedere inname maar moet gelukkig nog 2 x en heb het dan 7 dagen volgehouden. hopelijk verdwijnen de klachten snel en herstelt alles zonder blijvende schade.

27-05-2023 | Man | 31
Infectie (wond)
Heb deze voorgeschreven gekregen door mijn huisarts vanwege een infectie aan de nagelbedwand van mijn grote teen. De pillen smaken erg bitter en vervolgens geeft het antibioticum zelf ook deze smaak af in je gehele lichaam. Het is vrij agressief, waardoor ik snel verbetering merkte (na één nachtje slapen en drie tabletjes verder zag mijn teen er al stukken beter uit, na [lees meer...]drie dagen is de roodheid reeds teruggetrokken en kan ik weer korte wandelingen maken). Het gaf me de eerste dagen misselijkheid en vandaag ben ik opgestaan met hoofdpijn. Het is met deze pillen zéér belangrijk veel water te drinken en zoveel mogelijk uit het zonlicht te blijven of je in te smeren met een sterke zonnecrème (min. Factor 30). Zelfs dan kan je snel rood worden. Zoek schaduw op en alles komt in orde. Zorg er ook voor dat je genoeg suikers binnen krijgt terwijl je voedingsmiddelen vermijdt die je maag en darmen kunnen prikkelen (bvb cola). Appeltjes en koekjes zijn ideaal.

21-05-2023 | Vrouw | 57
Bacteriële infectie
Last van diarree, buikkrampen, vermoeidheid, keelpijn

29-04-2023 | Vrouw | 52
Wondroos
2 weken geleden heb ik de huisarts gebeld had een zeer rood en zeer pijnlijke rechter been huisarts is bij mij geweest en constateerde wondroos en schreef mij Clindamycine voor 3 x daag 2 capsules van 300 mg. Mijn rechter been was over okay het was nog wel wat rood maar geen pijn meer en ik had 2 weken de kuur afgemaakt 2 dagen later krijg ik wondroos aan mijn linkerbeen d[lees meer...]us weer een zware kuur van 3 x daags 2 capsules daar ben ik nu nog mee bezig ik hoop dat de pijn snel weg gaat slik daarnaast wel paracetamol van 500 mg en ik gebruik cannabisolie mijn linker been is dik en opgezet en rood mijn voet is ook opgezwollen ik kan bijna geen schoen meer aan hebben maar we gaan door met slikken ik ondervind van dit medicijn totaal geen bijwerkingen.

11-04-2023 | Man | 45
Kaakontsteking
4 dagen à 900mg per dag en nog altijd kloppende pijn. Kotsmisselijk, algemene malaise, draaierig en de slaap niet kunnen vatten, kon zelfs niet op mijn benen blijven staan. Echt rattengif.

17-03-2023 | Man | 47
Tandvleesontsteking
Raar gevoel in de maag Meer stoelgang Geel urine

Thyrax Duotab (875) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (617) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (594) - Antibiotica - penicillines breedspectrum