Ervaringen met Flucloxacilline

flucloxacilline

Wondroos (49 meningen)
Infectie (wond) (37 meningen)
Bacteriële infectie (33 meningen)
Krentenbaard (10 meningen)
Oorontsteking (9 meningen)
Keelontsteking (3 meningen)

13-11-2023 | Vrouw | 32
Ontsteking in de borst
Middel moet vaak worden ingenomen. Heb veel last van brandend maagzuur / een pijnlijke slokdarm gehad. Ook na het drinken van veel water. Eetlust is verdwenen. Bij het geven van borstvoeding verandert de ontlasting van de baby ook flink. Met moeite de kuur afgemaakt. De borstontsteking is wel verdwenen.

23-10-2022 | Vrouw | 55
Ontsteking in de borst
Bij borstontsteking gestart. Het weekend de huisartsenpost gebeld in verband met verergeren van klachten: roodheid, zwelling, verhoogde temp en meer pijn. Nu Amoxicilline/clavulaan voorgeschreven gekregen. Heb 3 tabletten gehad. Ik hou het nog even in de gaten maar tot nu toe geen verbetering.

05-08-2022 | Vrouw | 47
Ontsteking in de borst
Ondanks zeer gevoelig maag-darmstelsel geen last gehad van braken of diarree. In het geheel geen last gehad van andere bijwerkingen. Na 3 dagen merkte ik dat de ontsteking zelf en infiltraten minder rood waren, zwelling werd ook minder. Beste ervaring ooit met antibiotica.

11-01-2021 | Man | 58

18-06-2018 | Vrouw | 28
Ontsteking in de borst
Voorgeschreven gekregen ivm borstontsteking. Ik was heel optijd erbij dus het hielp al na 2 pillen. Kuur was 21 pillen over 7 dagen. In de nacht van dag 6 op 7 gigantisch maagzuur dat niet weg te krijgen was met Rennie en melk. Ook een dag of 3 andere ontlasting gehad. Ook bij de baby. Df gekolfde melk dus niet gegeven. Kuur moet afgemaakt worden maar ik kijk er gi[lees meer...]gantisch tegenop.

03-03-2018 | Vrouw | 59
Ontsteking in de borst
Wondje in tepel is gaan ontsteken. Er kwam ook pus uit. Pijnlijke steken. Klieren vuurrood daardoor. Na 3 dagen vermindering klachten. Minder vurig. Nog wel af en toe steken. Korstvorming op tepel. Geen pus meer. Is nu aan het helen.

15-02-2018 | Vrouw | 35
Ontsteking in de borst
Effectief middel, na een paar dagen was de ontsteking weg. Nadeel had last van extreme vermoeidheid, misselijkheid, diaree, duizeligheid en in het algemeen je gwn ziek voelen.

22-10-2017 | Man | 51
Ontsteking in de borst
Ontstoken cyste/talgklier in borst. De ontsteking werd chirurgisch geopend en schoongemaakt. Ik moest dagelijks 2x daags de wond reinigen en de kuur (5 dagen) afmaken. Na 2 dagen gingen mijn darmen opspelen, werd erg moe maar de wond werd minder.

04-03-2016 | Man | 24
Ontsteking in de borst
Voorgeschreven gekregen na een huidontsteking op mijn borst na een onderhuids puistje. 4 maal daags 7 dagen. Even plannen qua tijdstippen, met wat dicipline goed te doen. Ik slikte om 7u, 13u, 19u en tussen 24u-1u. Ontsteking verdween na een dag of 3 en ondanks de waarschuwingen absoluut geen last van bijwerkingen. Prima spul.

30-03-2015 | Vrouw | 38
flucloxacilline (25mg/ml)
Ontsteking in de borst
Ik kreeg dit middel toen ik in mijn kraamtijd plots hoge koorts kreeg en een pijnlijke borst. De huisarts vermoedde borstontsteking en schreef dit voor toen na 24 uur de koorts niet wegging. Na de 5e tablet begin de koorts te dalen. Wel had ik flink last van bijwerkingen: misselijk, heel erg brandend maagzuur, vieze oprispingen, vermoeidheid, pijn longen, weinig eetlust, v[lees meer...]ieze smaak in de mond. Ook mijn pasgeboren dochter kreeg last van krampjes en veel lucht. Het middel mocht wel gewoon bij borstvoeding gebruikt worden. En het is lastig dat je zo op je maaltijden moet letten, maar dat is voor zo'n weekje wel te doen. De bijwerkingen vind ik vervelend, maar de hoge koorts is gelukkig weg.