Ciprofloxacine

Blaasontsteking (110 meningen)
Urineweginfectie (21 meningen)
Prostaatontsteking (16 meningen)
Nierbekkenontsteking (12 meningen)
Bacteriële infectie (7 meningen)
Longontsteking (6 meningen)
Bijbalontsteking (6 meningen)
Oorontsteking (4 meningen)
Infectie (wond) (4 meningen)
Luchtweginfectie (2 meningen)
Middenoorontsteking (1 mening)
Keelontsteking (0 meningen)
Tandvleesontsteking (0 meningen)
Amandelontsteking (0 meningen)
Pancreatitis (0 meningen)

Bij gebruik fluorochinolonen verhoogd risico op schade aan spieren en zenuwstelsel

Fluorochinolonen zijn antibiotica die gebruikt worden voor de behandeling van verschillende bacteriële (levensbedreigende) infecties. Het verhoogde risico bestaat bij gebruik via de mond, longen (inhalatie) en injecties. In Nederland betreft het ciprofloxacine, levofloxacine, moxifloxacine, ofloxacine en norfloxacine.

Gebruikt u ciprofloxacine, levofloxacine, moxifloxacine, ofloxacine of norfloxacine? Neem contact op met uw arts. Verander uw dosis niet en stop niet met het gebruik van het medicijn zonder dit met uw arts te bespreken.

CBG (29-05-2019)

03-12-2019

Nierbekkenontsteking

Zeer effectief (nierbekken en blaasontsteking) maar na 4 dagen moest ik stoppen van huisarts ivm algehele slechte lichamelijke toestand....diarree en misselijkheid waren de grootste boosdoeners. Wel was de infectie na 4 dagen verdwenen, dus wel geholpen, maar liever een minder heftige kuur de volgende keer mocht het weer zover komen.
26-11-2019

Bacteriële infectie

Na alle negatieve berichten hier over deze antibiotica was ik best huiverig om er aan te beginnen. Ik heb echter totaal geen last gehad van bijwerkingen. Morgen slik ik mijn laatste tablet en heb ik er 2 weken kuur op zitten. Het medicijn op zich heeft voor mij niet helemaal het gewenste effect gehad. In overleg met de dermatoloog ben ik er na een week een ander medic[lees meer...]ijn bij gaan gebruiken. Inmiddels wel verbetering, maar het is lastig te meten welk medicijn zijn werk heeft gedaan.
17-11-2019

Blaasontsteking

Beetje angstig na het lezen van alle horror verhalen maar zelf totaal geen bijwerkingen gehad en de kuur sloeg meteen aan.
27-10-2019

Urineweginfectie

Sinds eind augustus blaasontsteking die al een paar keer omhoog kroop richting nieren. Voorheen eigenlijk nooit infecties. Steeds net geen nierbekken ontsteking vanwege de kuren. Trekkend gevoel buik en druk buik urine met pus. Heb eerst een hele korte kuur fosfomycine gehad in september voor 1 nacht infectie was na 3 dagen weer terug. Vier weken geleden amoxicilline gehad[lees meer...] tijdens kuur namen klachten volledig af maar na stoppen direct kwamen klachten langzaam terug. Helaas bij de ciprofloxacine hetzelfde. Deze kuur lijk tov de andere kuren helemaal niet aan te slaan al zou dat volgens een kweek die ik heb gehad wel moeten omdat ik gewoon de e coli heb die de ontsteking veroorzaakt. Tijdens gebruik nog steeds last van rug, nieren, drukkend gevoel in buik etc. Laatste dag van de kuur namen klachten nog sterker toe. Heeft niet geholpen. Urine test op lyctocieten bleef positief. Bijwerkingen minimaal had teveel last van infectie zelf. Nu aan vierde kuur furabid en hopen dat deze wel aanslaat!
25-10-2019

Blaasontsteking

huidallergie overgaand langzaam uitbreidend over gehele huid, daarnaast zwelling armen benen, na enkele weken overgaand in aanhoudend eczeem op onderbenen. Met cutivatezalf 0.05mg/100g net houdbaar.
23-10-2019

Bacteriële infectie

Ik had een bacterie in mijn maag (helicobacter pylori). Daarom moest ik deze kuur nemen voor 10 dagen. Na de 6 dag, veel pijn in nek uitstralend naar achterhoofd.
08-10-2019

Prostaatontsteking

middel heeft niet zo veel gedaan, klachten verminderden wel, kreeg veel steviger ontlasting
29-09-2019

Prostaatontsteking

Even een kanttekening bij alle negatieve verhalen: uiteraard zijn het vooral de mensen met een slechte ervaring die de moeite nemen om hier een review te schrijven. Dit gezegd is dit een antibioticum met een aantal mogelijk gevaarlijke bijwerking die permanente schade kunnen toebrengen. Ik sta er versteld van hoeveel mensen horrorverhalen schrijven, maar dan ondertussen ge[lees meer...]woon door zijn gegaan met hun kuur of pas op dag 10 aan de bel trekken. Ik raad aan dat je als je dit medicijn echt moet gebruiken (en het wordt veel voorgeschreven en gaat vaak goed), dat je extra alert bent op beginnende symptomen van de ernstigste bijwerkingen. Zelf ben ik na 3 van de 28 pillen overgestapt op een ander antibioticum nadat ik zo’n zes verschillende bijwerkingen kreeg (die echter nog niet de kans hadden heel erg te worden).
27-09-2019

Blaasontsteking

Furabid 100 mg 2x daags voor 5 dagen werkte niet bij een blaasontsteking. Om die reden begon ik met Ciprofloxacine 500 mg 2 x daags voor 7 dagen. Na 48 uur werkte het medicijn nog steeds niet. Ik heb het 6 dagen aangekeken en heb daarna weer mijn urine laten controleren door de HA. De test was positief. Uiteindelijk heb ik de kuur niet afgemaakt en ben ik overgestapt na[lees meer...]ar een andere kuur die na 2 pillen wel werkt. Bijweringen van Ciprofloxacine was minimaal. 1e nacht onrustig geslapen. Klein beetje misselijk. Niks onprettigs ervaren dus laat je hoofd niet gek maken door de ervaringen van anderen. Houd je lichaam goed in de gaten en bij twijfel: bel je huisarts.
29-08-2019

Blaasontsteking

Gebruik deze medicijnen met regelmaat. Behalve wat rommelde darmen en lichte maagpijn heb ik nergens last van. Ik neem ze wel in op een volle maag, misschien scheelt dat iets.
27-08-2019

Blaasontsteking

ik had dit medicijn vorig jaar voor een blaasontsteking. Dot jaar weer een blaasontsteking maar nu wilde de huisarts mij dit middel niet geven omdat hij het te zwaar vond.
18-08-2019

Oogontsteking

Na 2 dagen moeilijk lopen en pijn knie en onderbeen due dagelijks toenam. Na dag 6 las ik de bijwerkingen pas in de bijsluiter. Pijnlijk en zwelling en leek wel of er uitval was van mijn voet. Zenuwpijn. Kon been nauwelijks nog optillen. Loop nu nog met krukken omdat ik niet kan belast kan lopen. ( 18 dagen geleden gestopt met kuur) Oedeem in li knie en been. Meniscus is g[lees meer...]escheurd zonder trauma! Dat het medicijn nog op de markt is en dat artsen het voorschrijven . De 3 huisartsen die ik gezien waren niet op de hoogte van deze bijwerkingen. De fysiotherapeut wel.
11-08-2019

Bijbalontsteking

Ik had een ontsteking aan mijn bijballen en deze antibiotica werd voorgeschreven. Na de eerste pil voelde ik mezelf misselijk en kreeg ik gelijk al lichte krampen in mijn kuiten. Na de 2de pil 2 uur voor het slapen gaan kreeg pijn in al mijn spieren, werd ik misselijk en kreeg ik zenuwprikkelingen door mijn lichaam. Eenmaal in bed kon ik moeilijk slapen. Na 2 uur viel ik e[lees meer...]en uur in slaap en werd ik zwaar verkrampt en heel angstig wakker. De rest van de nacht wakker gelegen. Was de gehele nacht en volgende dag ziek, een soort van kater en griep tegelijk. Direct mee gestopt. 2 dagen nog hoofdpijn gehad, daarna ging het weer. Erg geschrokken van de bijwerkingen en ik raad dit medicijn (Die ooit is ontworpen als chemo) ook erg af! In sommige landen is dit type antibiotica ook verboden en ook zijn er diverse Europese onderzoeken die kritische kanttekeningen hebben over werking in verhouding tot de vele bijwerkingen.
08-08-2019

Nierbekkenontsteking

Ik heb dit medicijn gehad,en kon na 2 dagen niet meer eten of drinken,na 14 dagen werd ik 5 dagen opgenomen, omdat ik uitgedroogd was 9 kg afgevallen kan nu nog alleen kleine beetjes eten. Ik heb longkanker.
07-08-2019

Blaasontsteking

's Ochtends half 7 wakker geworden met hevige niersteenaanval en gratis blaasontsteking erbij. Dat was al twee dagen aan de gang. Arts schreef 3 uur later pijnstiller en ciprofloxacine voor. Drie minuten na inname; startte met veel niezen, ademhalingsproblemen, druk op de borst, gezwollen, blauwe lippen, gezwollen ogen, jeuk in de mond en op lichaam, symptomen werden snel [lees meer...]heviger. Direct de huisarts assistente gebeld; de dokter spoedde zich direct om hierheen te komen en belde de ambulance, die hier binnen 5 minuten voor de deur stond. Spuiten met adrenaline, anti histaminen en steroiden gekregen en na 5 minuten werden de symptomen niet meer erger. Nu 10 hr verder is het enkel onder de ogen nog gezwollen. Ben wel heel moe nu. Allergie wordt opgenomen in mijn register.
02-08-2019

Blaasontsteking

Het lezen van veel gebruikers heeft mij echt angstig gemaakt, na het slikken van furabid en monocil welke niet hebben geholpen kreeg ik Ciprofloxacine, na 1 pil was de pijn al verdwenen, de pijnen waar ik een maand mee heb moeten lopen tobben voordat men het goeie medicijn ontdekt heeft voor mij. Het zal dan wel een bom zijn deze pil maar tot nu toe na 3 pillen nog geen[lees meer...] bijwerking en hoop dat het zo blijft. Mocht er verandering intreden dan meld ik dit zeker op deze website. Conclusie ik hoop dat al deze horror verhalen niet bij mij van toepassing zijn.

Amoxicilline (484) - Antibiotica - penicillines breedspectrum