ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7

21-06-2017

Blaasontsteking

Wegens hardnekkige blaasontsteking ciprofloxacine gekregen. 2 keer daags een tablet voor 7 dagen. Effect op blaasontsteking is goed, maar kreeg steeds meer last met slikken, een gebrek aan eetlust en algehele malaise. Na 5 dagen was ik 5 kilo afgevallen en had het stik benauwd. Rauwe keel en dik gevoel. Deze bijwerking stond niet in bijsluiter of info van apotheek. O[lees meer...]p Internet gezocht en daar stond het wel zij het zeer zelden voorkomend. Ik heb de weekend arts gebeld en mijn verhaal verteld en daar werd mij gezegd onmiddellijk te stoppen met medicijn. Nu een week verder is het weer normaal, kan gewoon eten en drinken en het smaakt me weer.
19-06-2017

Blaasontsteking

Tijdens het gebruik enorme last van hoofdpijn en migraine en een opgeblazen gevoel in de maag en buik. Vroegtijdig gestopt maar helaas nog niet vroeg genoeg, want daags nadien enorme pijn aan zowat elke spier in mijn lichaam, overgeven, diarree, enorme maag- en buikpijn, algemene malaise.
13-06-2017

Blaasontsteking

Verdenking blaasontsteking. Eerder nitrofurantoine gestart, deed niks. Daarna zakje Monuril gekregen, wederom geen effect. Ciproflaxine begon te werken op dag 4,5 van de kuur van 7dagen.. dacht dat het weer niks zou doen maar uiteindelijk hielp dit gelukkig wel.
03-06-2017

Blaasontsteking

Zeer effectieve antibiotica. Heb deze site geraadpleegd voor ik begon met de medicatie. Wat een bangmakerij ben ik tegengekomen. Uiteraard verschilt het per persoon maar heb nog nooit zulke horrorverhalen gezien. Ben toch uiteindelijk begonnen en ik kan u vertellen. Heb 0 bijwerkingen. En na de tweede dag werden de symptomen al minder. Ik zeg top antibiotica.
28-05-2017

Blaasontsteking

Na het innemen van de 1e kuur van 7 dgn kreeg ik last van mijn linkerbeen, vlgs de huisarts een spiertje gescheurd, kreeg erg veel pijn vanaf onderkant kuit tot de hak en een hele dikke enkel door vochtophoping, na eerste kuur weer na een week een blaasontsteking daarop een 2e kuur van 10 dagen gekregen. Ik ben op de 9e dag gestopt (in overleg met de apotheker) daar ik nu[lees meer...] dezelfde pijn en verdikking in m'n rechtbeen kreeg. Loop nu op krukken en heb hele dikke enkels en voeten, daarvoor plastabletten gekregen van de huisarts en eenmaal een sachet Monuril voor de blaasontsteking welke nu over is. Ga nu kijken wat de fysiotherapeut kan doen voor m'n achillespeesontsteking, loop inmiddels 7 weken met vreselijke pijn. Mag van de huisarts nooit meer deze antibiotica gebruiken. Heb 1 x keer eerder blaasontsteking gehad, ruim een half jaar geleden, nooit eerder van m'n leven een blaasontsteking gehad.
30-04-2017

Blaasontsteking

Ciproflaxine voorgeschreven gekregen voor blaasontsteking 7 daagse kuur. De klachten namen pas op de laatste dag van de kuur af. Het duurde erg lang voor het werkte. Heb tijdens de hele kuur bijna niet kunnen slapen hoe moe ik ook was, ook een erg neerslachtig gevoel gehad wat pas een week later weg ging. Verder geen lichamelijke bijwerkingen gehad.
06-04-2017

Darmproblemen - diarree

Op advies van thuisvaccinatie meegenomen naar Gambia, om in te nemen bij waterige ontlasting. Ingenomen, hielp geen zier, maar voelde me steeds beroerder, rotdag gehad. Daarop een mijn vertrouwde Immodium smelttablet genomen en de volgende dag was ik weer als nieuw. Toen de bijsluiter eens door gelezen, wanneer je dat doet gebruik je het nooit meer, gezien de meest afschuw[lees meer...]elijke bijwerkingen, tot zelfmoordneigingen aan toe. Wat een troep. Onze Gambiaanse gids kreeg ook darmproblemen, ik heb hem een Immodium gegeven die ik altijd bij me heb en het hielp ook direct. Later bleek Immodium in capsulevorm ook in de Gambiaanse apotheek te koop.
09-01-2017

Darmproblemen - diarree

Ik ben pas dagen later begonnen met de kuur na het lezen van de bijsluiter en deze berichten, wat erg! Maar ik kan niet anders zeggen, op een paar bijwerkingen na (heel erg koud zijn en pijn in spieren en gewrichten en erg moe), dat ik dat ervoor over heb, omdat ik serieus al 30 dagen in de wc woonde in plaats van in huis! Uit bloedonderzoek en ontlasting kwam geen ontstek[lees meer...]ing of ander engs naar voren, dus deze kuur gekregen om mijn darmflora weer in balans te krijgen. En nu moet ik vandaag en morgen nog de kuur afronden en sinds vandaag woon ik niet meer in het toilet, ik heb de bijwerkingen (wat in mijn geval echt meevalt) er echt voor over!
Pagina 1 van 7

Mirena (1979) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (805) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (414) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (410) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (345) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!