Bestaat uit:
Pericoronaire ontsteking (1)
Parodontale ontsteking (2)

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor ontsteking (mond)

Naam Aantal ervaringen Effectiviteit Algehele tevredenheid
Colchicine 1 5
Arcoxia 1 2
Hextril 1 4
Pyralvex 1 5

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: ontsteking (mond)

Metronidazol

16-08-2022 | Vrouw | 40
metronidazol
Ontsteking (mond)
Ik heb deze AB een week geslikt met overlap van Amoxeline vanwege een fikse ontsteking aan een achtergebleven wortelpunt na het trekken van een kies. Van de ontsteking zelf was ik al erg ziek, toen ik met Amox begon ook erg ziek, maar dit was allemaal niks vergeleken met de start van dit antibioticum. Wat ben ik honds en hondsberoerd geweest hiervan. Ik was zo ontzettend b[lees meer...]eroerd dat mijn dagen bestonden uit in de buurt van de wc blijven, op de bank liggen en in bed liggen. Ik was zo in mezelf gekeerd van beroerdheid dat ik niets meer waarnam van mijn omgeving. Voor mij nooit meer deze AB. Ik was zo blij dat ik na een week mocht stoppen. De laatste nacht voor het stoppen draaide alles om me heen, verschrikkelijk!

27-07-2022 | Vrouw | 34
Ontsteking (mond)
Ik heb al 3 keer amoxicilline/clavulaanzuur voorgeschreven gekregen ivm ontsteking kiezen, maar het helpt voor geen meter. De pijnklachten blijven. Het lijkt wel alsof al mijn kiezen ontstoken zijn. Ik heb ook last van een zeer tintelend gevoel in mijn mond en aan mijn kiezen, geen idee of het door de kuur komt. Ik zit nu op de laatste dag en de klachten zijn nog niet weg.

26-11-2021 | Vrouw | 48
Ontsteking (mond)
Ik heb geen problemen met dit medicijn ervaren. Wel zette mijn buik op. Inmiddels de kuur afgemaakt en geen klachten meer aan mijn mond (kaak) en nu is mijn buik ook niet meer opgezet. Erg vreemd. Vreemd genoeg om te vermelden.

23-01-2021 | Man | 30
Ontsteking (mond)
Gebruik dit medicijn voor een ontsteking in de kies. Amoxciline kan ik niet tegen. Daarom gekozen voor clyndamicine. Werkt perfect geen bijwerkingen nu dag 3/5. Aanrader voor ontstekingen !!

02-12-2020 | Vrouw | 67
Ontsteking (mond)
Vol vertrouwen begonnen. Gaf een zeer schone mond. Na de 3e x dus de ernstige bijwerking. Gezwollen speekselklier. Pijnlijk. Trok naar boven en beneden. Geen slik probleem maar wel stijfheid rechterkant v.t gezicht.

27-11-2020 | Vrouw | 50
Ontsteking (mond)
Na maanden kiespijn deze ab kuur gekregen maar het is een hel, Ik voel me totaal niet meer mezelf heb tril aanvallen hyperventilatie oorsuizingen ben niet aanspreekbaar en dan nog de hevige diarree en misselijkheid en de kiespijn erbij. Niet te doen. Ik hoop dat ik het volhoud nog drie dagen.

15-09-2020 | Vrouw | 53
Ontsteking (mond)
Ivm allergie voor andere antibiotica deze gekregen bij wortelonsteking onder kies. Capsules met heel veel water ingenomen. geen slokdarm of maagklachten hierdoor. Wel na een paar dagen enorme buikkrampen. En nu nog 2 dgn na afloop kuur nog buikkrampen en geen normale ontlasting. De onsteking is wel weg.

Azitromycine

16-03-2020 | Vrouw | 40
azitromycine
Ontsteking (mond)
Heb deze 3 daagse kuur voorgeschreven gekregen ivm een ontsteking in de wortel/kaak. 1e dag na 1 pil: een uur na inname hartkloppingen (duur: enkele uren). 4 á 5 uur na inname koude rillingen en temperatuursverhoging (°C 38,2), hoofdpijn en extreme pijn in de ledermaten. 2e dag na 1 pil: hetzelfde als dag 1, maar dan met hevig nachtelijk transpireren. 3e dag na 1 [lees meer...]pil: alle bijwerkingen als boven beschreven en ook overdag veel zweten. Vrij grote tabletten met een doorbreek lijn

15-03-2020 | Vrouw | 67
Ontsteking (mond)
Ik ga de volgende keer een andere antibiotica vragen. Ik kon de deur niet uit vanwege ernstige diaree en zwakte en ik had het vreselijk koud. Voelde mij beroerd als met een buikgriep en had ook hoofdpijn, duizelig en misselijk.

Azitromycine

02-03-2020 | Vrouw | 49
azitromycine
Ontsteking (mond)
Laat ik voorop stellen allergisch te zijn voor veel antibiotica en daarom zag ik er tegenop deze in te nemen. Had mij er niet druk over hoeven te maken. De enige bijwerking is lusteloosheid en verder niets! Laat je dus niet afschrikken door die enorme lijst met bijwerkingen. Ieder medicijn werkt bij ieder mens anders. Ik vind het een hele geruststelling dat er een antibio[lees meer...]tica is die ik wél verdraag.

28-12-2019 | Vrouw | 42
Ontsteking (mond)
Ik heb deze antibiotica voorgeschreven gekregen door mijn tandarts na een abces in mijn kaak. Na 2 dagen was de pijn al veel minder. Ik had wel vanaf het begin van gebruik een branderige pijn bij het plassen. Na 4 dagen stond ik opeens vol jeukende uitslag op mijn borsten en buik. Ik ben dan ook meteen gestopt met de inname.

Hextril

21-08-2019 | Vrouw | 21
hexetidine
Ontsteking (mond)
ik gebruik hextril bij kleine ontstekingen in de mond. Normaal heb ik er geen last van maar de laatste 2 keer heb ik langdurig last van een tintelend gevoel van mijn tong. De ontsteking is wel onder controle door het gebruik ervan.

02-05-2019 | Vrouw | 51
Ontsteking (mond)
Ik geloof dat het helpt voor een nare ontsteking in de mond die met veel zwelling gepaard gaat. De scherpte is van de hevige pijn, de zwelling verdwijnt niet. Ik heb nu hoofdpijn, een soort vol gevoel in mijn hoofd en aan de achterkant van mijn hoofd en lichte misselijkheid. Al die zwellingen geven me wat zorgen.

28-02-2019 | Man | 30
Ontsteking (mond)
Ik denk dat de vele negatieve reviews nogal een vertekend beeld geven: ikzelf nog m'n gezin hebben geen enkele last van bijwerkingen als een brandend gevoel. Het middel doet z'n werk prima.

19-11-2018 | Vrouw | 24
Ontsteking (mond)
Redelijk effectief dus het kortdurende ongemak (7 dagen) van de bijwerkingen valt hierbij in het niet. De diarree/maagklachten kunnen grotendeels voorkomen worden door de antibiotica echt in te nemen voor de maaltijd.

05-11-2018 | Vrouw | 60
Ontsteking (mond)
Ik kreeg perio aid tandgel voorgeschreven. Lokaal gebruikt tegen tandvleesontsteking. Na een dag kreeg ik door mijn hele mond door problemen met tandvlees. Ik besloot ook te gaan spoelen met perio aid en al mijn tanden te poetsen met perio aid gel. Het gaf direct een zeer branderig gevoel in mijn hele mond. Ik kreeg problemen met mijn smaak. Ik besloot vol te houden, omd[lees meer...]at de tandvleesproblemen niet wilden oplossen. Na een paar dagen kreeg ik een zwelling onder mijn oor en onder kaak. Als ik wat eet wordt de zwelling erger door de kauwbewegingen. Na een aantal uren wordt het iets minder. Maar de zwelling straalt uit naar mijn nek en mijn hoofd. Ik ben me rot geschrokken. Gelukkig las ik net dat iemand anders er ook last van had. Ik ben er nu een dag mee gestopt, maar de zwelling blijft. Ik gebruik het niet meer.

Pyralvex

20-07-2018 | Vrouw | 25
rheum/salicylzuur
Ontsteking (mond)
Werkte meteen al na de eerste dag. Nu inmiddels aan het eind van de tweede dag en heb het gevoel dat de ontsteking al bijna weg is. Ik had een ontsteking in het tandvlees, direct naast een kies.

01-05-2018 | Vrouw | 33
Ontsteking (mond)
Heb het middel 2 x gebruikt. Daarna nier meer durven te nemen. Lijkt alsof ik Mn hele mond heb verbrand. Mijn smaakpapillen zijn bijna weggeschroeid lijkt t wel. Vreselijk zou niet verkocht mogen worden.

19-03-2017 | Man | 65
Ontsteking (mond)
Ernstige buikkrampen en in mindere mate misselijkheid. Was in begin niet duidelijk waardoor verschijnselen werden veroorzaakt. Leek op ernstige buikgriep. Ziek naar bed, 's morgens volgende dag veel beter. Middel ingenomen bij ontbijt: weer buikkrampen... Overdag in woonkamer niet actief. Ziek naar bed, 's morgens volgende dag veel beter. Middel ingenomen bij ontbijt: weer[lees meer...] buikkrampen... Overdag in woonkamer niet actief. Mate van bijwerkingen zo ernstig dat ik onmiddellijk met dit middel stop. Klachten zo serieus dat je niet kunt werken! Opvallend dat 's morgens alle klachten verdwenen waren. Die vervolgens weer begonnen zodra het middel weer was ingenomen. Heb dit nooit eerder meegemaakt met enig medicijn.

Arcoxia

04-01-2017 | Man | 26
etoricoxib
Ontsteking (mond)
Heb een wortelkanaal behandeling gehad, zit in de tussen fase, vulling moet nog worden vervangen. Er vormt zich een lichte ontsteking onder mn kies met een kloppende pijn, ook eten met de kies is pijnlijk. Heb voor ontsteking en pijn remmer arcoxia gekregen, ibuprofen werkte 10 x zo goed tegen de pijn. Ik voel me alleen lichtelijk duizelligheid en begin een beetje last te [lees meer...]hebben van hoofdpijn. Ik stap voor de laatste paar dagen van af morgen weer terug op fluide 400mg ibuprofen, die neem ik om de +-4/5 uur en dat houd de pijn tenminste weg.

11-09-2016 | Vrouw | 27
Ontsteking (mond)
Het is op dit moment 03.00 uur 's nachts en ik zit weer met een emmer naast m'n bed. Ik word letterlijk kotsmisselijk van deze antibiotica. Bah en blijf maar spugen. Dit hou ik geen 5 dagen vol.

01-03-2016 | Vrouw | 34
Ontsteking (mond)
Direct na inname word ik gelijk duizelig. Dit neemt af na een poosje maar er blijft een soort druk op het voorhoofd. Algehele hoofdpijn en meerdere toiletbezoekjes per uur.

Tramadol

01-02-2016 | Man | 20
tramadol
Ontsteking (mond)
Ik heb dit medicijn gekregen na het trekken van een kies na een ernstige ontsteking. De pijn nadat de verdoving was uitgewerkt was zo ondragelijk dat ik op de grond half buiten bewustzijn raakte. het duurde 30 tot 60 minuten voordat het begon te werken. Een uur later was de pijn al verwaarloosbaar. Het effect bleef tussen de 6 en 8 uur, afhankelijk van hoe erg de pijn was.[lees meer...] Ik nam er 3-4 per dag, opgebouwd met paracetamol en ibuprofen. Beetje licht in het hoofd en wat afwezig. Hierdoor maar niet gereden

24-07-2015 | Vrouw | 39
Ontsteking (mond)
Mijn verstandskiezen waren getrokken, een tweede maal werd een wond opengemaakt om schoon te maken. Al voor dat was gedaan, moest ik van kaakchirurg dit gif innemen zonder dat hij me gezien had. Ben na behandeling gestopt, had het gevoel of mijn keel werd dichtgeknepen diaree enz.. vreselijk. Heb van een homeopaat natuurlijke ontstekingsremmer gekregen.