lees de ervaringen

Bijwerkingen
Pagina 1 van 6

08-04-2016

Perio-Aid Mondreiniging (mondverzorging)

Dit voorgeschreven gekregen om te gebruiken na het trekken van een kies. Enige pluspunt is dat het een pepermuntgeur heeft, want smaak verloor ik hier mee en na 2 dagen een tintelende/branderige tong. Tandarts gebeld en in overleg gestopt, omdat de wond goed dicht zit. Geen aanrader dit spul.
18-03-2016

Perio-Aid Mondreiniging (mondverzorging)

Mijn dochter heeft haar 4 verstandskiezen moeten laten verwijderen. Om ontstekingen te voorkomen heeft de kaakchirurg Perio-Aid mondspoeling voorgeschreven. Als bijwerking stond in de bijsluiter dat het gebit bruin kon verkleuren maar dat zou van tijdelijke aard zijn. Het is nu maart en haar tanden zijn nog steeds bruin gekleurd. Niet echt een fraai gezicht. Binnenkort bi[lees meer...]j de tandarts maar vragen of hij hier een oplossing voor weet.
26-11-2015

Infectie (mond)

Na een implantaat schreef de paradontoloog perio-aid voor. Of het effectief is weet ik niet, waarschijnlijk is het ter voorkoming van wondinfectie. Na minder dan een week smaakverlies, koffie smaakte niet meer. Vandaag smaakte het eten niet, daarom een overdaad aan kruiden toegevoegd, nog smakeloos. De anderen vonden het prima smaken. Ik klaagde over een zeepsmaak in mijn [lees meer...]mond, waarop iemand vroeg mijn mond open te doen. Een sterke donkere verkleuring van mijn tong, wat branderig. Ik krijg het er niet af, vermoeden dat de kruiden de oorzaak waren. Perio-aid gaat het riool in. Hopelijk gaat het gevoel snel weg. Terugkijkend had ik al vreemde smaak in mijn mond, alsof ik te veel had gerookt (ik rook al lang niet meer).
15-07-2015

Perio-Aid Mondreiniging (mondverzorging)

Ik gebruik het product ondertussen een week lang 3x per dag. Ik heb een operatie ondergaan waarbij mijn boven en onderkaak gebroken zijn om deze te verbreden door middel van twee hyrax-beugels. Het is uiteraard heel erg belangrijk om deze beugels proper te houden. Ik kan mijn tanden niet met tandpasta poetsen omdat ik mijn mond gewoon niet ver genoeg open krijg dus moet ik[lees meer...] na iedere maaltijd spoelen met Perio-Aid. Mijn tevredenheid over het middel is matig: het houdt mijn mond proper zodat mijn operatiewonden goed genezen, maar mijn tong en speekselklier voelen compleet geïrriteerd, uitgedroogd en ontstoken aan. Hierdoor wordt het elke dag een grotere marteling om te spoelen aangezien de perio-aid steeds harder begint te branden op mijn tong. Daarnaast wordt ik iedere ochtend wakker met een tong en keel die zo uitgedroogd zijn dat ik amper nog kan eten, drinken of slikken. Eten en slikken doen trouwens ook pijn omdat mijn tong zo geïrriteerd is. Conclusie voor mij: het product heeft de eerste dagen goed geholpen om mijn operatiewonden proper te houden, maar na een week beginnen de nevenwerkingen de positieve werking duidelijk te overschaduwen...
05-06-2015

Tandverzorging

Ik kreeg een bruine tong en die is nu 2 maanden later nog niet weg. Mijn tong is nog steeds gevoelig en voelt prikkelig aan de hele dag door.
21-03-2015

Speekselklieraandoening

Implantaten geplaatst op 17-03-2015, op advies implantoloog mondreiniging doen met - meegekregen - super zachte tandenborstel - en spoelen met perio-aid 0.12%. Spoelen 2x per dag. (tegen ontsteking en tegen plaquevorming. Bijwerking na 5 dagen: verstopte speekselklier, door gruis in het kanaaltje. Hier nooit eerder problemen mee gehad. Vrijdag 20 maart heeft de tandarts[lees meer...]/implantoloog de klier stevig gemasseerd en de zwelling verdween nadat enig "gruis" was weggedrukt door de massage. Echter vandaag, zaterdag, kwam de zwelling net zo hard weer opzetten en las op meerdere sites dat speekselklierverstopping een bijwerking is cq kan zijn van dit spoelmiddel.
04-03-2015

Tandvleesontsteking

Na een tandvleesontsteking een jaar geleden gebruik ik het middel nu nog dagelijks 1x na het tandenpoetsen s'avonds. Het tintelen op de tong en in de mond herken ik, maar ik ervaar het helemaal niet als vervelend. In tegendeel. Overige bijwerkingen herken ik niet. Misschien dat je er gewoon even aan moet wennen.... ( na gebruik minstens een half uur niet eten en/ of dr[lees meer...]inken is wel belangrijk).
26-08-2014

Perio-Aid Mondreiniging (mondverzorging)

Precies 2 dagen gebruikt en toen snel overgestapt naar 10-Quist forte spoelmiddel. Perio-aid smaakte vies daarbij werd mijn mond erg droog en branderig, bovendien verkleurt het je tanden en tast het je smaak aan bij langer gebruik, waarschijnlijk vandaar alleen bedoeld voor kortdurend gebruik. De 10-Quist moet je weliswaar mengen maar werkt heel goed, smaakt niet echt e[lees meer...]rgens naar en je tanden worden er eerder witter van dan bruin. Gelukkig dit veel betere alternatief gevonden.
Pagina 1 van 6

Thyrax Duotab (719) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (372) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (359) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (326) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Cymbalta (284) - Depressie - antidepressiva overig
Seroxat (262) - Depressie - antidepressiva SSRI

Verwen jezelf of een ander met de
verzorgingsproducten van The Body Shop.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik
en maak kans op een cadeaubon t.w.v. €35!

Als je meer wilt weten over The Body Shop, klik dan hier.

The Body Shop