Ervaringen met Arcoxia

gewichtstoename rood gezicht

Gewrichtsontsteking (8 meningen)
Jicht (5 meningen)
Gewrichtspijn (4 meningen)
Artrose van de wervelkolom (4 meningen)
Clusterhoofdpijn (1 mening)
Wervelkanaalstenose (1 mening)
Slijmbeursontsteking (1 mening)
Peesontsteking been (0 meningen)

Paracetamol veilig voor gebruik bevonden

CBG (27-08-2020)

12-03-2024 | Man | 57
Artrose
Artrose in de rug met arxocia leefbaar

19-02-2024 | Man | 38
Fibromyalgie

gewichtstoename rood gezicht

Sinds kort diagnose fybromylagie wegens algehele pijnen. Al langer last van Tietze/pds. Sinds diagnose deze medicatie gekregen, lange tijd getwijfeld voor het te nemen wegens die darmen. Uiteindelijk toch genomen, niet teveel last in de maag of darmen ervan. Maar komt ook omdat ik al medicatie neem voor mijn maagzuur. Een serieuze klacht. 1,5kg bijgekomen van deze medicat[lees meer...]ie ondanks dat ik niet een andere dieet had. Zal huisarts weer ontkennen. Pijn is ook niet verminderd. Ook vaker rood aangezicht. Dus al bij al ga ik dit niet meer nemen. Waarmee ik niet zeg dat dit voor anderen zo gaat zijn

09-09-2023 | Vrouw | 39
etoricoxib (0)
Reumatoïde artritis
Ik gebruik dit medicijn niet meer, heb het tijdens een opvlamming gebruikt, maar dat is al lang geleden.

06-09-2023 | Vrouw | 53
etoricoxib (120mg)

14-04-2023 | Man | 66
etoricoxib (30mg)
Was in' t begin zéér tevreden . Kon véél beter én bijna pijnvrij bewegen . Maar moest wel het pilletje net voor het slapengaan innemen want ik viel gelijk in't slaap ................. Na zo'n half jaar viel ik plots omver in de kelder toen ik wat zocht . Nou - accidentje ? ..............Maar ik merkte dat ik zeer draaierig werd bij gaan liggen of opstaan . Hoofd draaien =[lees meer...] duizelig . Nu ben ik erg voorzichtig als ik van liggen naar rechtop ga - anders knal ik tegen de grond ............ C Dus meteen gestopt met de Arcoxia - spijtig want de pijn is terug en nu neem ik opnieuw Ibuprofen - anders is de pijn niet te harden - maar dit is dan weer een ramp voor je nieren ............... ( en maag :-) )

31-10-2022 | Vrouw | 55
Ziekte van Bechterew
Ik slik sinds 2015 Arcoxia 90 mg, 1 x pd vanwege de Ziekte van Bechtrew. Het helpt goed tegen de pijn en ontstekingen. Nu na 7 jaar is mijn nierfunctie binnen een half jaar ineens slechter geworden. Ik viel zonder reden 7 kilo af, geen eetlust, hoofdpijn en echt zo verschrikkelijk moe. Ik moest direct stoppen, nou dat heb ik geweten... een paar dgn verder en ik kan niet[lees meer...] meer op of om van de pijn.Ik krijg eind deze week een nieuw biologisch medicijn, dit kon niet eerder ivm bloedonderzoek voor het medicijn. Vanmorgen toch weer de arts gebeld en voor nu om de tijd te overbruggen toch weer Arcoxia gekregen maar nu 60 mg. Laat dus regelmatig je bloed onderzoeken, mijn arts doet dit gelukkig 2 x pj en houdt het heel goed in de gaten. Eind deze week weer stoppen en hopen dat het nieuwe medicijn snel aanslaat en dat mijn nieren weer bijtrekken.

16-10-2022 | Man | 66
Ziekte van Bechterew
ZONDER ARCOXIA ZOU IK GEEN LEVEN HEBBEN GELUKKIG NIET TE VEEL BIJWERKINGEN BIJ MIJ

06-06-2022 | Man | 70
Wervelkanaalstenose
Totaal geen verbetering, zelfs na 5 weken gebruik, in tegendeel de pijn is nog verergert en ik kan bijna niet meer stappen zonder voorovergebogen te lopen.m

08-11-2021 | Vrouw | 74
Gewrichtsontsteking
Medicijn werkt totaal niet buj ontsteking klauwstand 3de teentje.

03-03-2021 | Man | 40
Ziekte van Bechterew
Ik loop al meer dan 10 jaar met onverklaarbare pijnklachten vooral in mijn nek en rug. Niemand kon me ooit helpen, zelfs fysiotherapeuten sloegen de handen in het haar van moedeloosheid. Nu heb ik EINDELIJK eind december 2020 de diagnose "ziekte van Bechterew" gekregen. Dat was een openbaring en ik kon het een naam geven. Ik wist eindelijk wat ik had. Ik kreeg van d[lees meer...]e reumatoloog het medicijn Arcoxia 90mg mee. Dit moest ik iedere dag 's avonds voor het slapen gaan innemen met water. Vanaf de eerste inname was ik de volgende ochtend al meteen pijnvrij. Ik vond het meteen een wondermiddel!!! Ook had ik de eerste week een enorm euforisch gevoel door deze medicatie! Ik kreeg meer energie en ik was volledig pijnvrij. Normale pijnstillers hielpen mij nooit. Er ging een wereld voor me open en ik kreeg ineens zin om veel dingen te gaan doen en ondernemen. Normaal had ik altijd pijn, 24 uur per dag en 7 dagen per week. Nu heb ik de Arcoxia precies 2 maanden geslikt en op dit moment zit ik thuis met zware hartritmestoornissen, afgelopen zondagavond opgehaald door de ambulance. Ik heb nooit eerder hartritmestoornissen gehad. Voor mij is het 100% duidelijk dat dit door de Arcoxia komt. In het ziekenhuis durven ze dat niet duidelijk te stellen. Maar ik heb deze problemen sinds het gebruik van Arcoxia. De bijwerkingen begonnen na ongeveer 6 weken met extreem droge en pijnlijke ogen. Veel rode bloedvaten in mijn ogen gesprongen. En het gevoel alsof er zand in zat. Ik dacht dat ik een oogziekte had. Maar toen las ik dat dit 1 van de bijwerkingen kon zijn van Arcoxia. Nu ik met Arcoxia ben gestopt zijn mijn ogen gelukkig weer normaal! Ook kreeg ik een vreemde bittere smaak in mijn mond waardoor bijvoorbeeld melk heel vies smaakte, waardoor ik eerst dacht dat de melk over de datum was. De melk was nog goed en toen dacht ik dat ik misschien corona had door het smaakverlies. Een coronatest bleek negatief. Toen begon ik te begrijpen dat het door Arcoxia kwam. Ook kreeg ik zware maagzuur aanvallen met daardoor pijn in mijn slokdarm en, met als kers op de taart, ernstige hartritmestoornissen. Ik ben net 40 jaar geworden en ik dacht echt niet dat ik bijwerkingen zou ervaren van dit medicijn. Ik praatte tegen iedereen vol lof over dit medicijn. Het gaf me mijn leven terug. Maar na een tijdje pakt het me mijn leven ook bijna helemaal af. Dus ik ben er nu helemaal mee gestopt! Waardoor helaas de pijn in mijn nek ook weer terug komt. Echter ben ik niet van plan om er voor altijd mee te stoppen. Ik kreeg 90 mg mee van de reumatoloog voor ongeveer 6-8 weken, langer mag het sowieso niet aaneengesloten gebruikt worden. Maar ik ben ervan overtuigd dat deze dosis voor mij veel te hoog was. Ik heb vorige week vrijdag een kwart van zo'n pil ingenomen en ik ben daardoor nog wel een aantal dagen pijnvrij geweest. Dus ik ben van plan om deze medicatie in een voor mij zo laag mogelijke dosis in te nemen en zo min mogelijk. Desnoods een aantal weken pijn lijden om daarna weer een pil in te nemen waardoor ik weer een tijdje pijnvrij kan zijn zodat ik ook de bijwerkingen tot het minimum beperk. Zo'n 20mg helpt mij al tegen de pijn. Maar ik wil wel eerst een tijdje van mijn hartritmestoornissen af zijn. Ook is mij nooit een maagbeschermer aangeraden en ik raad dan ook iedereen ten zeerste aan om altijd een maagbeschermer in te nemen omdat je maag beschadigd raakt door het gif wat in Arcoxia zit, met alle gevolgen van dien. Iedereen reageert er anders op. Arcoxia werkt geweldig tegen de pijn, maar het kan je bedlegerig maken als je het klakkeloos inneemt en niet oppast. Ontdek zelf welke dosis goed werkt bij jou en begin niet met de hoogste dosis. Als een hele lage dosis al werkt dan moet je het daar bij houden. Eventueel kun je het langzaam verhogen. Aan iedereen die aan mijn ervaringen zijn of haar voordeel mee kan doen: Succes!

28-12-2020 | Vrouw | 69
Artrose
Artrose in mijn voet en voor iemand die een paar uur per dag gaat wandelen en al mijn boodschappen tevoet doet een probleem als je pijn hebt, sinds vorige week van de voet orthepedist arcoxia 30mg voorgeschreven gekregen en ik ben heel tevreden s'morgens 1 pilletje en de ganse dag zo goed als pijnvrij en geen bijwerkingen. Hopelijk blijft het zo want normaal ben ik heel [lees meer...]gevoelig aan medicijnen! Ik hoop dat mijn huisdokter het ook wil voorschrijven, dat is nog af te wachten! Eerst gebruikte ik ibuprofen!

10-12-2020 | Vrouw | 39
Ziekte van Bechterew
Het is mijn eerste medicatie voor de ziekte van Bechterew. Het helpt enorm tegen de constante hoofdpijn, pijnlijke heupen/ SI gewricht. Schouders en nek. Ik heb het gevoel dat ik mijn leven weer een beetje terug heb gekregen.

17-10-2020 | Man | 32
Gewrichtsontsteking
Ontsteking in mijn knie. Ik kon amper lopen. Eerste dag begon goed. Na de middag kwam de pijn terug. ( ongeveer 18 uur na inname). Vanaf dag 2 geen pijn meer en kan weer normaal lopen.

23-08-2020 | Vrouw | 47
etoricoxib (120mg)

01-06-2020 | Vrouw | 56
Misselijk, heftige hartkloppingen

16-05-2020 | Vrouw | 40
Artritis
Erg goed medicijn, zonder bijwerkingen voor mij.