Arcoxia

etoricoxib

Artrose (39 meningen)
Reuma (19 meningen)
Ziekte van Bechterew (7 meningen)
Jicht (5 meningen)
Gewrichtsontsteking (5 meningen)
Gewrichtspijn (4 meningen)
Artrose van de wervelkolom (4 meningen)
Pijn (algemeen) (3 meningen)
Clusterhoofdpijn (1 mening)
Slijmbeursontsteking (1 mening)
Peesontsteking been (0 meningen)
Wervelkanaalstenose (0 meningen)

Diclofenac (384 meningen)
Naproxen (220 meningen)
Ibuprofen (142 meningen)
Paracetamol (117 meningen)
Acetylsalicylzuur (99 meningen)

02-09-2019

Arcoxia (etoricoxib)

Ik kreeg al met een paar dagen heftige maagpijn en overgeven. Hoge bloeddruk. Ik kan alleen maar waarschuwen, nooit aan beginnen. Ik ben het gaan gebruiken op aanraden van de pijnpolie,
03-07-2019

Artrose

Veel pijn in rug , redelijk veel artrose en hernia
14-06-2019

Arcoxia (etoricoxib)

Uitstraling in rechterbeen vanwege ontsteking in de onderliggende bilspier als gevolg van zittend beroep. Geen hernia vastgesteld op basis van enkele oefeningen bij huisarts. Naproxen 500 mg lost de pijn op maar mag niet samen met de etoricoxib. Heb nu enkele dagen deze pil ipv naproxen. Klachten zijn verergerd en kan zelfs niet meer lopen. Ochtendstijheid toegenomen. Betw[lees meer...]ijfel de werking en heb liever de Naproxen.
12-06-2019

Reuma

Gebruik Arcoxia al enkele jaren tegen reuma (Spondylarthropatie). Houdt de reuma enigszins stabiel dus doet zijn werk. Tot dusver de enige NSAID waar ik weinig maagklachten bij had, maar helaas ondanks de 40 mg Omeprazol maagklachten toch weer terug. Gaat nu i.c.m. Pantoprazol goed. Sinds kort ben ik er ook achter dat ik extreem droge ogen heb (met gevolg waziger zien) a[lees meer...]ls bij effect vd reuma. Misschien ook versterkt door de Arcoxia. Te verhelpen met oogdruppels.
20-02-2019

Ziekte van Bechterew

01-02-2019

Ziekte van Bechterew

Eerste keer na inname hartkloppingen. Even gestopt. Na een poosje weer begonnen, geen last meer en uitsluitend positieve ervaring. Nu na ca 3 jaar over naar MYX .. ben benieuwd hoe dat werkt.
21-01-2019

Artrose

Knie probleem moet geopereerd worden maar stel het zo lang mogelijk uit pas 54. Met 1 pil per dag red ik het zeker als ik weet wat ik moet doen. Veel lopen trap op en tegen jicht kwam ik later pad achter. Neem niet elke dag in.
15-01-2019

Chronisch pijnsyndroom

voor de pijn in me rug hielp de arcoixa en artrose
05-12-2018

Syndroom van Tietze

Al jaren geregeld kortstondig maar meestal langdurig pijn vanwege het syndroom van Tietze. Al veel geprobeerd qua paracetamol, brufen en diclofenac. Onlangs kennis gemaakt met Arcoxia. Wow ! Meteen na de eerste pil verdween de pijn. Ik slikte er ook een maagbeschermer bij. Geen bijwerkingen (hoewel misschien iets duizeligheid?). Durfde er eigenlijk niet meer mee te stoppen[lees meer...]. Ik ben nu bijna 30 dagen verder. Toch -vanwege de zwaarte van dit medicijn- ga ik in overleg met de huisarts-assistente nu weer even verder met paracetamol (3 a 4 x1000mg). Ben benieuwd.
29-10-2018

Heupslijtage

Kreeg Arcoxia via de huisarts in afwachting van bezoek aan orthopeed. Kreeg na 1 dag al klachten ( slik normaal vrijwel nooit iets) Duizeligheid, hoofdpijn, misselijkheid, neerslachtigheid, wazigheid wat beeld betreft en waterige ogen, ineens veel te hoge bloeddruk. Ben zelf onmiddellijk gestopt met slikken. Pijn is niet fijn, maar deze bijwerkingen helemaal niet. M[lees meer...]aar het zal wel heel persoonlijk zijn, want ik lees op deze site ook heel positieve ervaringen van anderen. Maar dit verhaal steunt me wel in mijn door anderen als eigenwijs geziene mening dat je beter maar zo weinig mogelijk middelen moet slikken. Toch een beetje gif...
17-10-2018

Syndroom van Tietze

Helpt ook tegen de nare gevoel en pijn in knieen, ellebogen, polsen naast vermoed ik andere gewrichten, enkels voelen ook beter. Kootjes in handen nog niet naast heupen Door auto immuumziekte met reuma als combinatie erin voorgeschreven
07-10-2018

Syndroom van Tietze

geen enkel effect met 60mg standaardrichtlijn en niet verhogen of alternatief bieden. Kraakbeen onder andere in ribben ontstoken, na weken met Diclofenac in combinatie met paracetamol en of diclofenac te nemen dit voorgeschreven gekregen, nul tot weinig effect op de pijnen in gewrichten, ribbenkast en rondom hart
17-08-2018

Chronisch pijnsyndroom

Onmiddellijk moeten stoppen met Arcoxia. Alles wat in de maag uitkomt was ontstoken.
12-06-2018

Artrose

Vooral veel pijn in voeten, met dit medicijn kan ik redelijk normaal functioneren. Ik wordt door de artrose maar een beetje beperkt in mijn dagelijkse activiteiten.
20-05-2018

05-03-2018

Jicht

Nadat ik bij jichtaanvallen dit medicijn en afwisselend Diclofenac gebruikte kreeg ik jaren geleden in eens een vurige ontsteking op mijn bovenbeen en vorig jaar kwam daar een plek op de elleboog bij. Deze rode jeukende plekken gaan dan later over in blaren en hebben grote litteken achtige plekken achter gelaten. Toen ik daar ca. 5 jaar geleden voor het eerst last van kree[lees meer...]g en in het ziekenhuis een allergische reactie van een medicijn werd vastgesteld, wilde ik dit maar niet geloven. Omdat mijn jichtaanval al snel door ontstekingen (enorme blaren) op mijn bovenbeen en elleboog werden opgevolgd met een paar dagen later ook nog een ontstoken oog. Maar nu weet ik het zeker! Ik had de hele week al Diclofenac geslikt tegen de jicht en omdat deze op waren had ik Etoricoxib genomen. Binnen het uur begonnen mijn littekenachtige plekken te jeuken en te gloeien! En ook mijn oog begon weer te ontsteken. Door dit middel is mijn lichaam blijvend verminkt met 2 verkleurde plekken op mijn bovenbeen en elleboog met een doorsnede van 4 cm. Dus pas op! Heb voor de rest nog nooit ergens een allergische reactie op gehad.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (512) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (482) - Antibiotica - penicillines breedspectrum