ziekte

Osteoporose/botontkalking

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor osteoporose/botontkalking

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: osteoporose/botontkalking

26-10-2022 | Vrouw | 65
Osteoporose/botontkalking
Na vorig jaar drie wervelbreuken, op advies internist prolia gaan gebruiken. Na eerste injectie dit jaar in februari in begin ongeveer een week branderige huid en grieperig gevoel. Daarna vooral 's nachts vervelende pijn in knieën en heupen. Ook meer lage rugpijn. Geen tweede injectie meer genomen. Nu ongeveer 8 maanden na eerste injectie nog steeds last van spierpijn [lees meer...]en zere knieën/gewrichten. Ik deed veel aan yoga, maar de spier en stijfheid klachten verhinderen soepel te bewegen. Probeer nu met voldoende beweging en voedingsadviezen ayurvedisch arts, o.a. extra vit d, calcium, msm weer op een gezonde manier verder te gaan..

27-09-2022 | Vrouw | 50
Osteoporose/botontkalking
Na 1/2 jr verspringende neurologische doofheid uitval in armen en benen , eers t kwam gevoel terug, later niet meer, kapotte axon . Kreeg helaas verkeerde diagnose en medicatie wat het klachten erger en definitief maakte. Geur veranderde ook en kreeg obstipatie. medicatie stop en zink slikken, ging beter .Kreeg helaas verkeerde diagnose en medicatie wat het klachten er[lees meer...]ger en definitief maakte.. Men kent het niet, mogelijk door combinatie met calciumcitraat.

22-09-2022 | Man | 40
Osteoporose/botontkalking
Dag na het infuus flinke griepverschijnselen, botpijn, vermoeidheid en rode ogen. Daarna snel opgeknapt en dag 2 na infuus waren bijwerkingen nagenoeg verdwenen.

Calci-bone D3

08-09-2022 | Vrouw | 60
Osteoporose/botontkalking
vreselijk medicijn. zie andere recensies. Er bestaan capsules maar deze worden NIET VERGOED.

Calci-bone D3

07-09-2022 | Vrouw | 68
Osteoporose/botontkalking
Zeer ontevreden over het product om de volgende redenen: 1) Zoete, kunstmatige smaak, chemisch aandoende in smaak en geur. Slechte keuze in zoetstoffen (sorbitol, isomalt en sucrose) 2) Het zijn kauwtabletten, waar bij het kauwen resten in de kiezen achterblijven en het overige een onaangename substantie in de mond geeft. 3) Na doorslikken en naspoelen werkt deze substa[lees meer...]ntie kennelijk nog door in de mond, waardoor een (toch al droge mond hebbende) onacceptabel droge mond ontstaat. Kauwgom is geboden om dit op te heffen. 4) Het is het enige (calcium) medicijn en in deze vorm dat vergoed wordt.

03-09-2022 | Vrouw | 61
Osteoporose/botontkalking
Na vaststellen osteoporose nu 3 weken bezig. Na alle verhalen over bijwerkingen was ik huiverig om het middel in te nemen - maar vooralsnog lijkt het prima te gaan. Geen noemenswaardige bijwerkingen.

30-08-2022 | Vrouw | 67
Osteoporose/botontkalking
Na een botdichtheidsmeting (-3,5) kreeg ik dit paardenmiddel voorgeschreven. Ik heb het 1 maal geslikt. De ellende begon vrijwel direct. Omdat ik nog aan het genezen was van een gebroken heup en al veel pijn had, bleek ik dag erop niet meer te kunnen lopen van de toegenomen bot- en gewrichtspijn. Een aantal dagen daarna begon de haaruitval. Dit was in november 2021. Ik be[lees meer...]n na de 1ste pil ogenblikkelijk gestopt, mede door het lezen van jullie ervaringen. Het is nu een jaar later. Mijn haar valt nog steeds uit, maar minder en er valt ook wat nieuwe aanwas te bespeuren, bij de slapen bijvoorbeeld. De nieuwe haren zijn dunner dan de oorspronkelijke en ik heb nog maar een treurig bosje haar op mijn hoofd. Ik vind het een schande dat dit medicijn uberhaupt wordt voorgeschreven. Het lijkt wel een chemokuur. Liever nog een bot breken dan 5 jaar alle kwaliteit van leven kwijt te zijn. Er werd mij een nog vreselijker variant aangeboden, ben de naam even kwijt, maar de assistente vertelde mij dat dat middel nog meer bijwerkingen had. waarna ik heb bedankt. Tenslotte kreeg ik een voorstel om 35mg alendroninezuur te mixen met 35 mg van een soortgelijk middel. Lekker. Alsof ik gekke Gerritje ben. Ik heb vervolgens alle afspraken met de rheumatoloog afgezegd en leef mijn leven. De heup is vrijwel genezen en mocht ik weer wat breken, ook dan geen alendroninezuur voor mij. Ik vermoed dat de medische stand gewoon gegevens wil verzamelen over dit medicijn. Het zou verboden moeten worden.

07-08-2022 | Man | 52
Osteoporose/botontkalking
Gebruikt wegens ernstige osteoporose (T-score -6,5). Hierdoor tientallen breuken, ingezakte wervels en veel rugpijn. Begonnen toen ik ca 35 was. Met een onderbreking van 2 jaar heb ik het 15 jaar gebruikt. De eerste jaren een waanzinnig goed resultaat gehad, daarna steeds minder tot een plateau bereikt werd. Mijn chronische lage rugpijn is geheel verdwenen. Ik heb nog maar[lees meer...] 1 nieuwe wervelinzakking gehad, wel nog enkele andere breuken. Mijn T score is nu -3,7 Absoluut geen bijwerkingen gehad. 1 x per week ruim voor het ontbijt innemen en dan geen kalk of melk bij het ontbijt vond ik goed te doen.

Zoledroninezuur

05-06-2022 | Vrouw | 61
Osteoporose/botontkalking
In april 2022 zoledroninezuur gekregen ivm osteoporose en 4 wervelinzakkingen.Had wel pijn maar meestal in avonduren.Kon hier goed mee omgaan en kon alles doen.Op advies van ha na laatste breuk infuus genomen.Na 1 dag leek het wel of ik overreden was zo'n pijn had ik en kon heel moeilijk ademhalen.Dag 2 kreeg ik ontzettend pijn aan slokdarm en hoofdpijn.Daarna kwamen er s[lees meer...]teeds meer klachten botpijn, tanden en kaak pijnlijk,droge ogen, duizelig opgezette benen, kramp in benen, heupen ontzettend pijn en stijf.Inmiddels 2 mnd verder en nog steeds alleen maar verslechtering.Lichaam is constant stijf bij lopen en op staan.Voorheen was ik mobiel.Elke dag is een strijd aan het worden.Voel me gevangen in mn eigen lichaam.Elke nacht nu ineens super droge mond.Mijn ogen zijn achteruit gegaan.Wordt er moedeloos van.Was tegen de pijn en breuken.Dat kan ik inmiddels ontkrachten je krijgt er juist meer pijn van.Heel mn leven staat op zn kop. Ik wil ook geen infuus meer.Er zijn teveel bijwerkingen die je niet verteld worden.Maar kan je zomaar stoppen?

28-05-2022 | Vrouw | 53
Osteoporose/botontkalking
Na botbreuk herstel met gips en fysio, maar er bleek ook osteoporose,. Alendroninezuur van Aurobindo gehad en na half jaar buikklachten, obstipatie, verandering van consistentie, later bleek verlaging van zink in bloed en zenuwuitval verspringend in alle ledematen. en diverticulose door de obstipatie .Levensgevaarlijk medicijn.

Forsteo

21-05-2022 | Vrouw | 59
teriparatide
Osteoporose/botontkalking
Mijn twee jaar forsteo zitten er bijna op, ik vond het iedere dag injecteren totaal geen probleem en heb geen last van bijwerkingen gehad , mijn botdichtheid is verbeterd van -5.4 naar -4.0

17-05-2022 | Man | 67
Osteoporose/botontkalking
NOOIT MEER WAT EEN VERGIF IST DAT . Mijn man heeft NAH , is sinds de baxter volledig van de kaart , kan niet meer stappen en heeft hoge koorts en is verward . Nooit laat ik mijn man dit nog zetten .

11-05-2022 | Vrouw | 71
Osteoporose/botontkalking
In februari vorig jaar (2021) mijn linker onderarm gebroken/ in gips 6 weken en langzame revalidatie. Nu nog steeds minder spierkracht in linkerhand (ruim 1 jr. na dato) Na de DEXA scan bleek osteoporose. Omdat ik mantelzorger ben voor mijn man, wil ik deze ellende van een botbreuk niet nógmaals meemaken. Ik ben té zeer nodig - man is palliatief kankerpatiënt. Eerst 1 [lees meer...]x per week een pil alendroninezuur, maar vanwege 48 uur obstipatie (!) overgestapt op 1x per dag een pil, een half uur vóór het eten. Dit moet ik dus 5 jaar volhouden. Sinds inname in oktober vorig jaar last van slapeloosheid. Weet niet of dit verband houdt, want ik lees er nooit over. Misschien ben ik uniek? Vindt het wel frappant. Elke dag om een uur of 5 wakker en dan niet meer inslapen. Ben maar overgestapt op vroeg opstaan om half 7 en dan de hond maar uitlaten. (ben gepensioneerd, dus zou liever na 41 jaar werken, lekker uitslapen). Het dagelijks innemen van de pil is routine geworden, een half uur vóór het ontbijt, met glas water. Lukt aardig maar lekker is anders.

27-04-2022 | Vrouw | 61

17-04-2022 | Vrouw | 65
Osteoporose/botontkalking
Ik ben nu al 8 weken verder na infuus van aclasta , maar dus nooit meer !!! Enorme pijn aan slokdarm en maag reeds 5 kg vermagerd en weeg nu 58 kg dus geen overgewicht , het voelt als een soort vergif dat in mijn lichaam is gespoten , ik hoop dat dit snel uit mijn lichaam verdwijnt ! Ben radeloos op het moment 😞

12-03-2022 | Vrouw | 61
Osteoporose/botontkalking
Eerste infuus Aclasta, thuis gekregen. Dat ging goed. De bijwerkingen die na infuus konden ontstaan en een week zou duren, werd mij ook goed uitgelegd. Zoals verwacht 12 uur later begonnen de bijnwerkingen: beven/ trillen, hoofdpijn, overal spierpijn, algehele malaise, niet kunnen slapen, lusteloos. Dag drie werden deze klachten steeds minder. De spierpijn en botpijn werd[lees meer...]en met de dag erger. Nu een maanda na aclasta infuus en ik heb ontzettend last van botpijn: ribben, bekken, onderrug (doet verschrikkelijk veel pijn). Ik ben een beetje ten einde raad. Soms vraag ik me af of ik de juiste beslissing heb genomen voor dit middel. Mijn rugpijn wordt met de dag erger. Paracetamol helpt niet. Heeft iemand advies voor mij?

27-01-2022 | Vrouw | 65
Osteoporose/botontkalking
2 maanden geleden 1ste spuit gekregen- Het is dus afwachten…

Calci-Chew D3

24-01-2022 | Vrouw | 63

21-01-2022 | Vrouw | 53
Osteoporose/botontkalking
Nou ik ben benieuwd...al die reviews . Word r niet vrolijk van. Ik ben net begonnen moet maandag 2e pil slikken. Heb wel wat last van mijn benen en vooral mijn voeten en voel me raar . In mijn onderste 4 wervels van mijn rug heb ik osteoporose en mijn bovenbenen beginnen ook. Dat kan komen door tamoxifen antihormoon pil tegen borstkanker en mischien ook erfelijk, maar [lees meer...]dat weet ik niet ivm dat ik geadopteerd ben. Ik twijfel zo erg om door te gaan, omdat ik nog nooit iets gebroken heb en ernstige pijn klachten heb van de osteoporose. Ik heb wel t gevoel dat t echt troep is. Dus eigenlijk slik ik ze liever niet. Kan t niet als t echt nodig is? Ik heb al zoveel aan mijn kop door de borstkanker en alles erom heen. Xx

CaD

08-01-2022 | Vrouw | 67
Vies chemisch sinaasappelsmaakje.

Evista

26-12-2021 | Vrouw | 62
raloxifeen
Osteoporose/botontkalking
Ik heb deze medicatie een 19 jaar ingenomen, maar door indeukingen in de wervelkolom (wegens een ongeval), moest ik overstappen naar Aclasta infuus 5mg. Ik heb geen enkel klacht over Evista zij hebben gezorgd dat ik 20 jaar geen breuken heb opgelopen, en zelf mijn bot hebben versterkt.

26-12-2021 | Vrouw | 62
Osteoporose/botontkalking
Ik neem vanaf de leeftijd 38 jaar medicatie voor osteoporose (ik heb ook indeukingen), dus al een 24 jaar neem ik medicatie voor botontkalking. De laatste 3 jaar krijg ik Aclasta infuus 5mg (zoledroninezuur) eens per jaar in het dagziekenhuis, voordien nam ik Evista tabetten 1 per dag. Ik ga eens per jaar naar het ziekenhuis. Klachten: de eerste infuus wat grieperig, [lees meer...]andere jaren geen nevenwerkingen. Ik ben blij dat er medicatie bestaat voor osteoporose, en dat deze medicatie ervoor zorgen dat ik minder breuken heb. Liever wat nevenwerkingen, dan gelijk mijn moeder in een rolstoel te eindigen met veel pijn. Bij iedere medicatie zijn er nevenwerkingen, maar wees blij dat ze bestaan.

18-12-2021 | Vrouw | 56
Osteoporose/botontkalking
Pols gebroken. Bleek botontkalking. Gecompliceerde breuk met complicaties in bloedsomloop. Heb snel last van !jaarlijks en duizelig zijn. Maar dit???? Heb 2 weken elke week 1 pil gehad. Afschuwelijk. Ong na 2,5 week was ik weer 'normaal'. Omdat ik mijn ribben tijdens gebruik bezeerd had, na enkele weken nog 1 keer geprobeerd. Ben weer doodziek geweest. Ik kon de eerste 4 d[lees meer...]agen niets. Vooral sHetlwxht zien, ontstoken ogen, pijn overal, niet kunnen wandelen en eten. Kotsbak mee. Van bed naar bank. Echt niet te doen. Ike erd er angsrig van. Wat nu? Dit wil ik nooit meer! Het viel me tegen en vond het niet te doen. Ben sinds dat ik ermee begon mezelf niet meer. Huilbuien en warrig, depressief. Natuurlijk kan dit alles bij elkaar zijn. Maar van de meeste de bijwerkingen zijn die duidelijk door dit medicijn. Echt afzien!!!!

10-12-2021 | Vrouw | 51
Osteoporose/botontkalking
Infuus was snel. Binnen een uur sta je weer buiten. Hoop dat de bijwerkingen snel over gaan.

23-11-2021 | Vrouw | 61
Osteoporose/botontkalking
Na een maand begon ik steeds slechter te zien. Wazig lichtflitsen en zwarte vlekken. Mijn oog begon geel te worden en had twee keer in 10 dagentijd een enorme gesprongen ader in een oog. Toen ik vanmorgen wakker werd en zwarte strepen zag ben ik bij de oogarts geweest die heeft niets gekunnen constateren. Gestopt met de pillen langzamerhand is het oog weer bijna normaal ge[lees meer...]worden. Bij het lareb waren hier ook gevallen van bekend.

23-11-2021 | Vrouw | 61
Osteoporose/botontkalking
Na ernstige bijwerkingen op mijn ogen op mijn ogen van de alendroninezuur tabletten .overgegaan op de prolia. Na de eerste prik beetje spierpijn en niet zo lekker maar dat ging snel over. Nu na de 3e prik heb ik al weken pijn in spieren en gewrichten en neemt niet af Vooral 's nachts. In de ochtend gaat t lopen stram. Ook al meerdere malen lage rug pijn gehad en ben ook [lees meer...]erg moe. Of de medicatie helpt weet ik (nog) niet dat moet nog blijken maar zal in overleg met huisarts stoppen met prolia. De bijwerkingen zijn enorm.

13-10-2021 | Vrouw | 71
Osteoporose/botontkalking
Osteoporose geconstateerd na wervelbreuk. De pijn van de wervelbreuk was weg. Na injectie komt de pijn in alle hevigheid weer terug. Tevens diaree, pijn armen en benen, huiduitslag, grieperig gevoel, voorhoofdholteonsteking en vermoeiheid. Hoe lang duren de bijwerkingen? Weet iemand dat?

31-07-2021 | Vrouw | 61
Osteoporose/botontkalking
Heb 5 jaar om het half jaar prolia spuit onder mijn navel laten zetten bij de huisarts . Nooit geen klachten gehad, bot dichtheid is nu optimaal, moet nu nog vitamine D slikken en op mijn eet gewoonte letten om dagelijks mijn calcium binnen te krijgen. Na bijna een half jaar rug en nek klachten gekregen en foto’s laten maken en nu blijkt, dat er in mijn nek en halverwege[lees meer...] rug en onderrug erge slijtage van tussen wervels te zitten. Weet nu niet zeker of dit bij mijn Artrose hoort of dat het door de spuiten zo snel is gegaan . Eerder nooit last van rug en nek klachten gehad. Zijn er mensen die dit ook na de spuit ook hebben??????

21-07-2021 | Vrouw | 55
Osteoporose/botontkalking
Na de eerste tablet klachten gedurende een paar dagen, na de tweede tablet verergering klachten en gedurende de hele week. Op advies van specialist gestopt.

08-07-2021 | Vrouw | 56
Osteoporose/botontkalking
Ik ben 56 jaar en mijn hele leven gewerkt als huishoudelijke hulp. Wandel elk weekend rond de 10 km. Begin januari last van me enkel,de huisarts dacht aan een ontstoken pees. Lang verhaal kort...na 3 maanden maar eens een foto laten maken. En bleek dat mijn kuitbeen gebroken was. Ik kreeg ook een Dexascan,uitslag -2,8 heup en lwk. En ook nog atrose in me voeten. Ik [lees meer...]krijg nu sinds 4 weken alendroninezuur. Innemen is geen probleem. Maar na een dag of 3 kan ik bijna niet lopen van de gewrichtspijn,en botpijn. Gaat dit na een tijdje over? Ik ben erg onzeker,vooral omdat ik nooit iets mankeerde.

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2840)
Angst & paniekstoornis (2302)
Depressie (2284)
Hoge bloeddruk (1636)