ziekte

Osteoporose/botontkalking

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor osteoporose/botontkalking

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: osteoporose/botontkalking

14-06-2020 | Vrouw | 68
Osteoporose/botontkalking
Er is in 2019 botontkalking vastgesteld door middel van een dexascan bij internist. Hij stelde voor om half jaarlijks een spuit te zetten. In oktober de eerste gekregen, kreeg wat meer last van lage pijn en dacht ja ik weet, ben nou eenmaal rug patient. Kon verder gewoon mijn ding doen, met mijn hondje wandelen enz. Afgelopen april heb ik de tweede gezet en toen begonnen d[lees meer...]e pijn klachten wel erg heftig te worden, kon ineens niet meer lopen van de pijnen, nog geen 20 meter ver, dacht ik zak in elkaar, zwabber benen. Al mijn gewrichten deden hevig pijn ,kon amper op mijn benen staan. Contact gezocht met de internist , ontkende natuurlijk dat het van de prolia kwam en verwees mij naar de huisarts, en daar eindelijk een stuk erkenning gekregen, maar ja het zit in je lichaam tot wel een half jaar, dus kon er nu ook niets aan doen. Naast de prolia gebruik ik extra calcium plus vitamimine D 3 in hoge dosis. Nooit wil ik meer deze troep in mijn lichaam hebben, ik heb nog nooit iets gebroken ondanks val partijen in huis. Dus dit middel is erger dan de kwaal zelf, ik vind het puur gif !!! Een gewaarschuwd mens telt voor 2

10-06-2020 | Man | 60
Osteoporose/botontkalking
Ik heb nu de 2de maal Prolia -inspuiting gekregen. Ik heb geen enkele bijwerking. De ene specialist raadt mij aan om toch dit medicijn niet te lang te nemen, de andere specialist zegt dat het wel degelijk noodzakelijk is en er geen enkele reden is om ermee te stoppen... Ik voel mij er goed mee en hoop op positief resultaat bij de volgende meting, normaal binnen 4 jaar.

CaD

01-04-2020 | Vrouw | 63
Osteoporose/botontkalking
Ik vind het ongelooflijk dat je geacht wordt gezond te leven en te letten op je voeding en dat Menzis sinds een paar jaar alleen deze weerzinwekkende bruisgranulaat troep (Wills) vergoedt. Er zit zo'n synthetische sinaasappelsmaak en het is zo mierzoet dat je het de hele dag blijft proeven. En geloof me: ik heb het de eerste keer bij één slok gehouden. Eet je biologisch mo[lees meer...]et je hier dagelijks een chemische fabriek naar binnen werken. Belachelijk! Calci Chew is ook (te) zoet, maar snel weg te werken en zonder chemische smaakmakers. Lijkt mij normaal voor medicijninname, maar bij Menzis (en andere verzekeraars) mag je die gewoon helemaal zelf betalen.

Bonasol

26-03-2020 | Man | 68
Osteoporose/botontkalking
Ik heb 2 ingezakte wervels. Mijn arts had eerst alendroninezuur tabletten voorgeschreven, daar kreeg ik maagproblemen van, daarna risedroninezuur tabletten. Ook weer maagklachten. Ik was van plan om te stoppen. Mijn apotheek wees mij op het bestaan van een drankje van alendroninezuur (Bonasol). Wat een verbetering. Geen klachten tot nu toe.

07-03-2020 | Man | 75
Osteoporose/botontkalking
Zeer slechte ervaringen door te lang gebruik, wel 8 jaar lang !!! Monde uit in een ernstige kaakbeen beschadiging, met een kaakoperatie als gevolg. Tandartsen huiverig voor dit medicijn; alleen behandeling na lange antibiotica kuur. Heb dit middel onder toezicht van een neuroloog zo'n 8 jaar gebruikt. Mij is toen gebleken, dat ik dit middel slechts max. Een paar [lees meer...]jaar had mogen gebruiken !!!!

29-02-2020 | Vrouw | 60
Osteoporose/botontkalking
Ostopenie, op aanraden van huisarts na rontgeonderzoek Calci -Bone D3 te slikken om osteoporose te voorkomen.

29-02-2020 | Vrouw | 60

05-02-2020 | Vrouw | 64
Osteoporose/botontkalking
Aclasta gekregen bijna 2 maand geleden verschrikkelijke pijn in nek spierspasmen in nek en bovenarmen pijnstillers helpen niet dag en nacht paracetamol genomen ook kine 9 beurten moeten doen kreeg ook opgezwollen voet die in het verleden al 2 maal gebroken is geweest misselijk geweest buikpijn 2 maal onwel geworden verschrikkelijke ervaring nog soms last in nek nee dit ge[lees meer...]bruik ik nooit meer

26-01-2020 | Vrouw | 67

02-01-2020 | Vrouw | 65
Osteoporose/botontkalking
Osteoporose wervelbreuken / botmassa is na5 jr met +10 % toegenomen .

29-12-2019 | Vrouw | 64
Osteoporose/botontkalking
Zware pijn in nek niet te houden kan nek niet draaien ogen hoofd bovenarmen gans stijf al 8 dagen nekpijn niet te doen de hel diare al gehad onpasselijk 2 maal zwart voor ogen zweten dacht dat ik doodging wanneer stopt dit en gaat het nog wel helemaal over

Fosamax

15-12-2019 | Vrouw | 61
Osteoporose/botontkalking
In de 10 jaar dat ik Fosamax heb gebruikt, heb ik alleen darmklachten gehad. Niet heel ernstig maar wel meer last van winderigheid. Mijn darmen zijn overigens altijd mijn zwakke plek geweest.

15-12-2019 | Vrouw | 61
Osteoporose/botontkalking
Ik heb het middel van 1996 tot 2006 geslikt en moest er toen mee stoppen omdat je het maximaal 10 jaar achter elkaar mag slikken. In 2017 ging de botdichtheid snel achteruit en ben ik in overleg met de reumatoloog weer begonnen met Alendroninezuur. Het blijkt dat als je 10 jaar bent getopt, je het weer mag gebruiken. Ik vind het moeilijk te bepalen of de lichte gewrichts[lees meer...]pijn die ik heb van het medicijn komt of van de reumatische aandoening die ik heb. De haaruitval is na een paar maanden veel minder geworden. Ik heb niet veel last van het medicijn en ik heb bij mijn moeder gezien wat ingezakte wervels met je doen aan pijn dus ik kies ervoor door te gaan met dit medicijn.

Livial

10-11-2019 | Vrouw | 65
tibolon
Osteoporose/botontkalking
Ik nam eerst tien jaren livial maar nu al acht jaren heria, het witte produkt van livial maar veel goedkoper en even efficiënt. Sinds drie jaren neem ik nog een halfje. En ik heb het mij nog geen vijf minuten beklaagd, integendeel. Behalve dat ik ondertussen 13 kilo ben bijgekomen, maar dat kan ook aan de menopauze zelf te wijten zijn. En ik eet veel te graag.....

22-09-2019 | Vrouw | 58
Osteoporose/botontkalking
Het medicijn is niet gemakkelijk in te nemen. Bij het kauwen blijft het aan je tanden plakken . De smaak is onaangenaam. In de loop van de dag kreeg ik enorme buikkrampen en diarree. Dit hield uren aan tot ik alleen nog slijm produceerde.

18-09-2019 | Vrouw | 56
Osteoporose/botontkalking
Ik heb de spuit nu 1x gehad. Meteen na het zetten heb Ik het benauwd gekregen. Ik had al een half jaar geen astma medicijn nodig nu weer een week wel nodig gehad na de spuit. Ik heb maanden erge verstopping gehad. Ook heb ik diabetes 2, die is verslechterd door de prolia. Ik neem al jaren 1 tablet maar moet er nu 3 innemen sinds ik prolia heb gekregen. Mijn smaak is veran[lees meer...]derd. Bah wat een vreselijk medicijn. Ik weet dus nog niet of het medicijn effect heeft.

Femoston continu

29-08-2019 | Vrouw | 44
estradiol / dydrogesteron continu
Osteoporose/botontkalking
ik ben 20/8/2019(vorige week) begonnen met het medicijn. Sinds mijn puberteit al een eetstoornis met ondergewicht en al jaren geen menstruatie meer. waardoor mijn lichaam al die jaren een dramatisch tekort aan hormonen had Nu zware osteoporose op mijn 44e jaar en na allerlei onderzoeken in het Erasmus door de professor gynaecologie deze medicatie voorgeschreven gekregen o[lees meer...]m de osteoporose te stabiliseren. Hij zei dat ik er minimaal 5 kg van ga aankomen. Ben erg huiverig voor de bijwerkingen, vooral de migraine en het toenemen in gewicht. Heeft iemand ervaringen met het medicijn en kunt u mij vertellen of u last heeft van deze bijwerkingen of juist niet?

02-08-2019 | Vrouw | 52
Osteoporose/botontkalking
Ik krijg nu calcium en vitamine d3 plus alendroninezuur. Dit zonder bloedonderzoek of Botscan. Is dit normaal? Ik ga hierdoor 2 dagen in de week met zeer veel pijn naar mijn werk en dat sloopt mij-:(

Bonasol

19-07-2019 | Vrouw | 60
Osteoporose/botontkalking
Ik ben erg tevreden met dit medicijn . Op de tabletten had ik vaak last van zuurbranden. Mijn apotheker heeft mij overgezet naar dit drankje en nu heb ik geen bijwerkingen meer.

Colecalciferol

05-06-2019 | Vrouw | 55
colecalciferol

02-06-2019 | Man | 49
Osteoporose/botontkalking
Zeer slecht soul voor je lijf, omzettende pijn in mijn kiezen 7 stuks.ben een dag later Nasr het ziekenhuis gegaan en kreeg tramadol de pijn kwam er gewoon doorheen wel in mindere mate

07-05-2019 | Vrouw | 72
Osteoporose/botontkalking
Tot eind 2017 liep ik nog hard en jaarlijks de kustmarathon zeeland. In juli 2017 kreeg ik n.a.v. een gebroken sleutelbeen mijn eerste Prolia injectie. Vervolgens gingen de looptrainingen mij steeds zwaarder af en kwam ik in oktober met ongekende moeite over de finish. De klachten werden steeds erger en in januari 2018 kon ik geen 10 meter meer hartlopen. Via de huisart[lees meer...]s ging ik naar de cardioloog, onderging een hartkatheterisatie en verder uitgebreid onderzoek, alles was (gelukkig) goed. Vervolgens uitgebreid onderzocht door de longarts, waaronder een uitgebreide scan, ook daar bleek alles zeer goed vanwege mijn sport activiteiten. Vervolgens, via de internist, naar de neuroloog die een mri scan liet maken van mijn hoofd. Ook dat liet niets bijzonders zien. Deze onderzoeken vonden plaats in een regionaal en academisch ziekenhuis waarbij in totaal, naast de huisarts, 7 specialisten betrokken waren. Omdat de klachten zich openbaarden na de aanvang met de Prolia injecties vroeg ik aan verschillende behandelaars of daar de oorzaak zou kunnen liggen maar zij zagen hierin geen probleem. Zelf was ik niet op de hoogte van eventuele bijwerkingen. Na het gevoel uitgedokterd te zijn ben ik deze mogelijkheid zelf gaan onderzoeken met als resultaat dat mijn klachten veelal overeenkomen met de beschreven product bijwerkingen en klachten van andere (voormalige) Prolia gebruikers. Helaas heb ik 2 maanden terug mijn laatste Prolia injectie nog gehad dus duren mijn klachten nog even voort. In overleg met mijn huisarts ga ik er wel mee stoppen en verwacht daarna weer snel te herstellen van die ellendige periode. Behalve mijn eenmalige sleutelbeenbreuk breek ik nooit iets dus de effectiviteit van het middel is door mij niet te meten.

26-04-2019 | Vrouw | 55
Osteoporose/botontkalking
Sinds Chemotherapie en begin Aromataseremmer bij Osteopenie LWK en heupen. Deels enorm sterke pijnen in de voornamelijk platte botten ( costae, bekken, wervels, Sternum) gedurende een aantal dagen na de injecties, heb dan ook best veel pijnstillers nodig gedurende de eerste dagen ( Co-Dafalgan meestal, tot 3-4 keer per dag 1 MG)

21-03-2019 | Vrouw | 70
Osteoporose/botontkalking
Eens maar nooit meer. Zeer slechte ervaring. Ik ben nu 7 maanden verder en heb nog steeds last van stijve en zere spieren en/of botten over mijn hele lichaam. Kan moeilijk opstaan uit een stoel . Als ik opsta kan ik soms niet gelijk lopen omdat mijn heupen niet gelijk staan met mijn benen ( moeilijk uit te leggen ). Zeer ernstige oogontsteking gehad ( moest met spoed naar [lees meer...]de oogarts ). Nog steeds hoofdpijn. Van tand en kies zijn stukken van losgegaan. Het infuus zelf stelde niet veel voor, ging soepel. Kreeg de bijsluiter pas na het infuus was ingebracht . Er is tot nu toe geen medicijn dat helpt. Wie weet wat ik zou kunnen innemen om mijn pijn te verlichten?

20-03-2019 | Vrouw | 51
Osteoporose/botontkalking
Nu 4 weken gebruikt, vooral zware hoofdpijn en vermoeidheid is erg vervelend. Dat zou na de eerste maanden af moeten nemen. Voordat je er aan begint eerst je gebid laten controleren, die voorlichting vond ik onduidelijk. Ik was er al aan begonnen en moest toevallig voor controle naar de tandarts. Gemeld bij mijn tandarts dat ik dit medicijn slik, die gaf meteen aan dat a[lees meer...]ls ik iets aan mijn gebit ga mankeren hij mij zal doorverwijzen naar het ziekenhuis, tandarts neemt hierin geen risico. Met name tand of kies trekken doet tandarts niet als je dit medicijn gebruikt, te groot risico op complicaties. Dus laat eerst je gebit controleren en zorg dat je gebit in goede conditie is en dan pas beginnen met dit medicijn.

02-03-2019 | Man | 63
Osteoporose/botontkalking
heb vroege osteoporose. Arts raadde injectie aan. In 2020 opnieuw botdensitonomie en scan. Nu 4 jaar 2 x per jaar injectie. Na de injectie paar dagen beetje griepgevoel. Voel mij dan niet zo lekker. Daarna geen verdere bijwerkingen/klachten. Ik voel mij er goed bij. Gebruik het samen met calcium/vit D, daar mocht ik niet mee stoppen. p.s of het effectief is weet ik nog ni[lees meer...]et

19-02-2019 | Vrouw | 66
Osteoporose/botontkalking
Dit middel wil ik nooit weer gebruiken. Ben van de tabletten ook al zo ziek geweest, daarom overgegaan op spuiten. Dit is voor mij echt de oplossing niet, omdat de bijwerkingen te ernstig zijn. Met tabletten kun je nog stoppen. De spuit is voor 6 maanden! Kan niet afwachten dat het juni wordt en de prolia hopelijk is uitgewerkt.

30-01-2019 | Vrouw | 59
Osteoporose/botontkalking
Ik gebruikte het al eerder en er was toen een dusdanige verbetering in twee jaar dat er geen sprake volgens de arts meer was van osteoperose maar osteopernie. Deze vond het niet nodig om behandeling voortte zetten Na twee jaar andere arts en opnieuw dexascan toen bleek dat er een fout in de eerdere beoordeling was gemaakt. Er was geen bonedron meer dus aan de Alenca. Na[lees meer...] een maand begon de ellende met mijn gebit . Tanden braken spontaan af. TA concludeerde dat door het eerdere gebruik en het hervatten de schade veroorzaakte. Contact met specialist . Moest direct stoppen . Na drie maanden moest mijn bovengebit eruit dus heb nu een bovenprothese. Heelaas ben ik ook iets van mijn lengte kwijt . In drie jaar drie centimeter. Maar mag absoluut geen alenca oid meer gebruiken. Wel vit D en Calcium

Fosavance

13-01-2019 | Vrouw | 66
alendroninezuur/colecalciferol

Zoledroninezuur

10-12-2018 | Vrouw | 56
Osteoporose/botontkalking
Ter preventie ivm borstkanker. Spijt als haren op mijn hoofd. Ik voelde me prima totdat ik dit middel heb gekregen. Heel erg ziek voor drie dagen. Ik kon gelijk al niet meer lopen. Spieruitval en gevoeluitval in benen. Ribbenpijn, misselijk, hoofdpijn, koorts. Noem maar op en ik had er last van. Na 10 dagen een ziekenhuisopname in verband met hevige pijn in mijn benen en k[lees meer...]ramp in tenen, voet en kuit. Blijkt uit het kleine bekken te komen. Ik gebruik het nooit meer. Het middel is erger dan de kwaal, en het is de vraag of ik de kwaal ooit zal krijgen.

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2359)
Depressie (1912)
Angst & paniekstoornis (1808)
Hoge bloeddruk (1345)
Acne/puistjes (957)