This website is hosted on a Carbon neutral infrastructure. This website is hosted on a company which complies to standard ISO 27001:2005 for Information Security Management Systems.
lees de ervaringen

Pagina 1 van 7

17-05-2015
Vrouw, 74 jaar

Spierreuma

Gebruik sinds september 2014 dit medicijn. Veel bijwerkingen, zoals gewrichtspijn, bot-en spierpijn. Ondragelijk. Gevolg is een slechte kwaliteit van leven.
04-05-2015
Vrouw, 69 jaar

Osteoporose/botontkalking

Inname 1 x per week is te doen. Bijwerking: zeer moe, daarvoor minder bewegen en tot weinig in staat. Gevolg: lusteloos. Door weinig(minder) bewegen meer artrose klachten.
25-04-2015
Vrouw, 55 jaar

Osteoporose/botontkalking

4 jaar geleden heb ik alendroninezuur gebruikt en na een aantal maanden er meegestopt, wegens ernstige kuitkrampen 's nachts. 1 1/2 maand geleden toch weer dexascan laten maken. De waarden waren toch achter uitgegaan. Nu opnieuw aan de alendroninezuur (5 weken nu). Kuiten voelen af en toe wel wat zwaar aan, maar geen last van spierkrampen. Ik gebruik zowel 's ochtends als[lees meer...] 's avonds een magnesium tablet. Ik denk wel dat dit helpt. Het innemen van de tablet 1x per week vind ik geen probleem. Doe ik op mijn vrije dag (vrijdag dus). Drink 2 glazen water en ga dan van alles en nog wat doen. Het half uurtje is dan ook zo om. Dan twee koppen thee en een broodje en dan het huishouden doen of ik ga lekker hardlopen. Ik heb de bijsluiter wel heel goed gelezen. Kan ik iedereen aanraden. Als ik bij de reviews lees hoeveel mensen klachten hebben en dan pas in een later stadium de bijsluiter gaan lezen, is natuurlijk ook niet verstandig. Maar ik snap het wel, want je wordt er niet vrolijk van van al die bijwerkingen.
04-03-2015
Vrouw, 65 jaar

Osteoporose/botontkalking

met klachten vwb pijnlijke spieren naar een manueel therapeut. al snel ook pijnlijke gewrichten (o.a. kaak, schouder, pols). na 12 behandelingen geen verbetering. veel pijnstillers geslikt in die periode. bijsluiter van het middel gaan lezen, val ik in de categorie: 1 op de 10 personen krijgt last van bot-spier- en/of gewrichtspijn. ben me ook verder gaan verdiepen in dit [lees meer...]middel en daar word je niet vrolijk van. ik stop met dit medicijn, probeer gezond te leven (kalktabletten / zuivelproducten / bewegen) en i.o.m de huisarts over 2 jaar weer een dexascan laten maken.
08-10-2014
Vrouw, 76 jaar

Osteoporose/botontkalking

Het middel wordt door diverse fabrikanten geleverd in verschillende grootten. De apotheek leverde telkens andere tabletten van klein tot groot. Ook ik kreeg die grote tabletten niet weg. Die grote mag je niet doorbreken of oplossen. Nu worden mij voortaan altijd alendroline tabletten van de firma Mylan, RVG 30270 UR, gegeven. Die zijn klein en goed in te nemen. Ik begr[lees meer...]ijp niet dat mensen daar niet om vragen. Ik hoor, dat je dit middel niet langer dan 5 jaar mag gebruiken. Graag wil ik weten waarom niet. Mijn huisarts gaf daar geen uitsluitsel van. Ik ben benieuwd naar het antwoord. M.vr.gr. Anke
09-08-2014
Man, 76 jaar

Osteoporose/botontkalking

Moet prednisolon gebruiken. Bijwerking daarvan: botontkalking. Daarom alendroninezuur en calci-chew gebruiken. Prednisolon wordt langzaam afgebouwd, hopelijk kan daarna alendroninezuur ook stoppen. Veel last van maagzuur en oprispingen, daardoor slecht slapen, pijn achter het borstbeen (slokdarm waarschijnlijk). Rechtop zitten (30 minuten na inname tablet en om minder la[lees meer...]st van oprispingen te hebben) is moeilijk vanwege rugklachten.
28-07-2014
Vrouw, 54 jaar

Osteoporose/botontkalking

Heb ze nu pas 2 weken ingenomen tot nu toe geen bijwerkingen maar als ik het allemaal zo lees ben ik benieuwd of dat zo blijft
12-07-2014
Man, 67 jaar

Vasculitis

Vanwege de noodzaak om 3 1/2 jaar geleden 90 mg/d Prednisolon te gebruiken om mijn Churg Strauss onder control te krijgen werden alendroninezuur en Calci chew voorgeschreven. Ik had veel last van maagzuur wat werd bestreden met esomeprazol. Alendroninezuur wordt voorlopig gestopt nu mijn prednisolon in 3 1/2 jaar is verlaagd tot 7.5 mg/d. Wel wordt een botporositeits[lees meer...]meting gedaan om te zien of dat kan zonder botafbraak.
volgende > >>
Pagina 1 van 7

Thyrax Duotab (663) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (350) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (334) - Anticonceptie - eenfase

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik
en maak kans op een Tony's Chocolonely
reep!

Als je meer wilt weten over Tony's Chocolonely, klik dan hier.

Tony's Chocolonely