Ervaringen met Alendroninezuur

alendroninezuur

allergisch moeilijk in slaap vallen

28-02-2024 | Vrouw | 72
Osteoporose/botontkalking

moeilijk in slaap vallen allergisch

Hoop dat ‘t minder wordt , want anders moet ik toch wat anders . Om 5 jr dit te doen is geen leven . Misselijk ,uren kramp , hele erge spierpijn , meer d e dag hele erge winderigheid , duizelig , zware moeie benen , bloedneuzen , hogere bloeddruk , dus zeg maar alle bijwerkingen ook nog erg kramp op de borst ,. Probeer nog een keer de laatste , dus de 4 de . M vr gr Ada.

18-02-2024 | Vrouw | 61
Osteoporose/botontkalking
2019 begonnen met alendroninezuur. Na botmaking. Osteoporose diagnose. Vond het een heftig middel .maar ik heb doorgezet.bang om ern wervel breuk te krijgen. 2024 na de botmeting ben ik blij verrast .nu geen Osteoporose meer maar ostopenie diagnose. Zo goed is de botdichtheid van -3,8 naar -2,2 gegaan. Heel blij mee .nu 2 jaar stoppen dan weer een botmeting .

05-06-2023 | Vrouw | 65
Osteoporose/botontkalking
Gestart met alendroninezuur 70mg via ouderengeriater AMC, diverse botbreuken gehad, pols, elleboog, enkel (t-score -2,5). Botleeftijd rond de 90jaar gemiddeld. de eerste 4 maanden veel buikpijn, diarree, spierpijn, veel hoofdpijn,rug- heup en nekpijn, doof gevoel in mijn keel na slikken. Heel vervelend. Aldus ZH zouden de klachten wel minder worden en inderdaad nu bijna we[lees meer...]g op pijn in mijn nek en rug na maar daar zit de meeste schade (ontkalking). Ik heb het gevoel geen keuze te hebben dan minstens 5 jaar dit medicijn te blijven gebruiken. Die botleeftijd moet naar beneden dus ik hou mij aan de dosering en dieet. De aanhouder wint en als mijn volgende botscan beter is dan kan ik het mijzelf niets verwijten.

05-05-2023 | Vrouw | 60
Osteoporose/botontkalking
Armbotbreuk na val, na dexascan bleek osteoporose ondanks gezonde leefstijl en goede conditie. Zag erg op tegen gebruik van dit medicijn na alle reacties gelezen te hebben, echter het valt me tot nog toe erg mee. Gebruik het nu 2 maanden en heb alleen de eerste paar keer na inname last gehad van beetje hoofd- en spierpijn.

12-04-2023 | Man | 58
Osteoporose/botontkalking
Ik gebruik Alendroninezuur 70 mg. nu 1x per week, en heb als bijwerkingen heel veel hoofdpijn en ik zie wazig.

30-03-2023 | Vrouw | 57
alendroninezuur (10mg)
Osteoporose/botontkalking
Invaliderende myalgie. Rugpijn kon mij niet omdraaien in bed. Daarbij grieperig gevoel. Dat heeft ca. 48 uur geduurd.

24-03-2023 | Vrouw | 61
word veel te dik

12-02-2023 | Vrouw | 58
Osteoporose/botontkalking
De eerste week , had ik gelijk 3 dagen ernstige klachten. De 2 e week weer ,en de derde week nog beroerder. Dus ben ik ermee gestopt , ik kan nauwelijks functioneren overal pijn in spieren en botten, zelfs op mn voeten staan deed pijn en heel veel steken in mijn heupen en sleutelbeen , draaierig, misselijk, hoofdpijn ,griep gevoel.

29-01-2023 | Vrouw | 56
Osteoporose/botontkalking
Ik slik ze nu bijna 1 jaar, en heb overal pijn in mijn lichaam bijna elke dag hoofdpijn en nekpijn ik loop moeilijker en heb last van oorsuizen ,mijn haar is ook heel dun geworden en zie mijn hoofdhuid er doorheen komen heb ook last van obstipatie. Ik ga met de arts overleggen om te stoppen met het medicijn

06-12-2022 | Vrouw | 65
Osteoporose/botontkalking
Diagnose osteoporose. Ik ben gestart met prolea denosumab. Daar reageerde ik erg sterk op, de eerste drie weken erg veel pijn in heel het lichaam en kilo’s aangekomen. Na een half jaar bij de arts terug, de kilo’s gingen er langzaam weer af. De arts in het ziekenhuis rade alendrolinezuur aan. 1 pil geslikt. Daar was ik zo ziek van. Erge maagklachten, darm klachten, koortsi[lees meer...]g, hoofdpijn, slecht en wazig zien en duizelig. Telefonisch contact gehad. Toen ik mijn verhaal vertelde zei ze “ dit kan niet , je hebt er vast net een griepje bij gehad”. Toen begon ik te twijfelen, dat kan natuurlijk. Oké ik sta er open voor om het toch nog eens te proberen. De eerst ging redelijk goed, wel veel hoofdpijn en een opgeblazen gevoel in de maag. De tweede een week later, voelde ik me slechter dan de week er voor. Ik heb de derde pil ingenomen en kreeg dezelfde reactie als de eerste pil waarvan de dokter zei; dat dat niet kon zoveel bijwerkingen. Voor mij is het klaar, ik stop met dit middel.

27-09-2022 | Vrouw | 50
Osteoporose/botontkalking
Na 1/2 jr verspringende neurologische doofheid uitval in armen en benen , eers t kwam gevoel terug, later niet meer, kapotte axon . Kreeg helaas verkeerde diagnose en medicatie wat het klachten erger en definitief maakte. Geur veranderde ook en kreeg obstipatie. medicatie stop en zink slikken, ging beter .Kreeg helaas verkeerde diagnose en medicatie wat het klachten er[lees meer...]ger en definitief maakte.. Men kent het niet, mogelijk door combinatie met calciumcitraat.

03-09-2022 | Vrouw | 61
Osteoporose/botontkalking
Na vaststellen osteoporose nu 3 weken bezig. Na alle verhalen over bijwerkingen was ik huiverig om het middel in te nemen - maar vooralsnog lijkt het prima te gaan. Geen noemenswaardige bijwerkingen.

30-08-2022 | Vrouw | 67
Osteoporose/botontkalking
Na een botdichtheidsmeting (-3,5) kreeg ik dit paardenmiddel voorgeschreven. Ik heb het 1 maal geslikt. De ellende begon vrijwel direct. Omdat ik nog aan het genezen was van een gebroken heup en al veel pijn had, bleek ik dag erop niet meer te kunnen lopen van de toegenomen bot- en gewrichtspijn. Een aantal dagen daarna begon de haaruitval. Dit was in november 2021. Ik be[lees meer...]n na de 1ste pil ogenblikkelijk gestopt, mede door het lezen van jullie ervaringen. Het is nu een jaar later. Mijn haar valt nog steeds uit, maar minder en er valt ook wat nieuwe aanwas te bespeuren, bij de slapen bijvoorbeeld. De nieuwe haren zijn dunner dan de oorspronkelijke en ik heb nog maar een treurig bosje haar op mijn hoofd. Ik vind het een schande dat dit medicijn uberhaupt wordt voorgeschreven. Het lijkt wel een chemokuur. Liever nog een bot breken dan 5 jaar alle kwaliteit van leven kwijt te zijn. Er werd mij een nog vreselijker variant aangeboden, ben de naam even kwijt, maar de assistente vertelde mij dat dat middel nog meer bijwerkingen had. waarna ik heb bedankt. Tenslotte kreeg ik een voorstel om 35mg alendroninezuur te mixen met 35 mg van een soortgelijk middel. Lekker. Alsof ik gekke Gerritje ben. Ik heb vervolgens alle afspraken met de rheumatoloog afgezegd en leef mijn leven. De heup is vrijwel genezen en mocht ik weer wat breken, ook dan geen alendroninezuur voor mij. Ik vermoed dat de medische stand gewoon gegevens wil verzamelen over dit medicijn. Het zou verboden moeten worden.

07-08-2022 | Man | 52
Osteoporose/botontkalking
Gebruikt wegens ernstige osteoporose (T-score -6,5). Hierdoor tientallen breuken, ingezakte wervels en veel rugpijn. Begonnen toen ik ca 35 was. Met een onderbreking van 2 jaar heb ik het 15 jaar gebruikt. De eerste jaren een waanzinnig goed resultaat gehad, daarna steeds minder tot een plateau bereikt werd. Mijn chronische lage rugpijn is geheel verdwenen. Ik heb nog maar[lees meer...] 1 nieuwe wervelinzakking gehad, wel nog enkele andere breuken. Mijn T score is nu -3,7 Absoluut geen bijwerkingen gehad. 1 x per week ruim voor het ontbijt innemen en dan geen kalk of melk bij het ontbijt vond ik goed te doen.

28-05-2022 | Vrouw | 53
Osteoporose/botontkalking
Na botbreuk herstel met gips en fysio, maar er bleek ook osteoporose,. Alendroninezuur van Aurobindo gehad en na half jaar buikklachten, obstipatie, verandering van consistentie, later bleek verlaging van zink in bloed en zenuwuitval verspringend in alle ledematen. en diverticulose door de obstipatie .Levensgevaarlijk medicijn.

11-05-2022 | Vrouw | 71
alendroninezuur (10mg)
Osteoporose/botontkalking
In februari vorig jaar (2021) mijn linker onderarm gebroken/ in gips 6 weken en langzame revalidatie. Nu nog steeds minder spierkracht in linkerhand (ruim 1 jr. na dato) Na de DEXA scan bleek osteoporose. Omdat ik mantelzorger ben voor mijn man, wil ik deze ellende van een botbreuk niet nógmaals meemaken. Ik ben té zeer nodig - man is palliatief kankerpatiënt. Eerst 1 [lees meer...]x per week een pil alendroninezuur, maar vanwege 48 uur obstipatie (!) overgestapt op 1x per dag een pil, een half uur vóór het eten. Dit moet ik dus 5 jaar volhouden. Sinds inname in oktober vorig jaar last van slapeloosheid. Weet niet of dit verband houdt, want ik lees er nooit over. Misschien ben ik uniek? Vindt het wel frappant. Elke dag om een uur of 5 wakker en dan niet meer inslapen. Ben maar overgestapt op vroeg opstaan om half 7 en dan de hond maar uitlaten. (ben gepensioneerd, dus zou liever na 41 jaar werken, lekker uitslapen). Het dagelijks innemen van de pil is routine geworden, een half uur vóór het ontbijt, met glas water. Lukt aardig maar lekker is anders.