lees de ervaringen

Pagina 1 van 7

21-01-2016

15-09-2015

Osteoporose/botontkalking

Slik dit medicijn nog niet zo lang maar ik hoop dat het helpt.
03-09-2015

Osteoporose/botontkalking

Regelmatig [2x per week] krijg ik het benauwd en lijkt of mijn keel wordt dichtgesnoerd. Verder slik ik dit medicijn nu 13 jaar en heb ik vooral een toenemende pijn in mijn schouders. Mensen zeggen mij dat zolang gebruik van dit medicijn overbodig en ongewenst is. Er is echter geen arts die dit bevestigd. ik besluit nu om met het gebruik te stoppen.
02-09-2015

Osteoporose/botontkalking

Hallo. Doordat ik eerst bij mijn drogist een meting heb gedaan door een homeopaat. Dit gebeurd met gel op je hand en zo kan hij een meting doen. ik schrok behoorlijk van deze meting. T-score -4,37 (-55%) . Ik leef toch redelijk gezond sport en krijg de nodige melk en karnemelk. Ik kreeg toen vrij dure capsules. D100-supreme. 2 soorten. Deze heb ik opgemaakt. Ben toen naar[lees meer...] mijn huisarts gegaan en wou toch de bevestiging. Ik had geen enkele in indicatie. Bovendien heeft een huisarts niks met een homepaat. Nu de uitslag er is de bevestiging. Ik heb osteoporose. Heeel erg vervelend. Nu krijg ik vit. d een pilletje elke dag (divisun) en een keer per week alendroninezuur. Zelf heb ik hier niet een goed gevoel bij, maar heb eerst een doosje van 4 en die gebruik ik op en ga dan weer naar mijn huisarts. Op de bijsluiter staat als je last van je slokdarm krijgt dan stoppen. Dan moet er wel een agressief middel in zitten. Nu krijg ik last van mijn rechterbeen. Een irritant gevoel. Onstabiel. Ik weet niet wat ik beter had kunnen doen. Bij de homeopaat blijven met die pillen wordt de afname van botten stabiel en met alendroninezuur 5 jaar wordt je bot sterker. Ik weet het even niet. Het voelt niet goed. Maar je moet wel wat. Wie kan mij helpen? In afw, Greetje
17-05-2015

Spierreuma

Gebruik sinds september 2014 dit medicijn. Veel bijwerkingen, zoals gewrichtspijn, bot-en spierpijn. Ondragelijk. Gevolg is een slechte kwaliteit van leven.
04-05-2015

Osteoporose/botontkalking

Inname 1 x per week is te doen. Bijwerking: zeer moe, daarvoor minder bewegen en tot weinig in staat. Gevolg: lusteloos. Door weinig(minder) bewegen meer artrose klachten.
25-04-2015

Osteoporose/botontkalking

4 jaar geleden heb ik alendroninezuur gebruikt en na een aantal maanden er meegestopt, wegens ernstige kuitkrampen 's nachts. 1 1/2 maand geleden toch weer dexascan laten maken. De waarden waren toch achter uitgegaan. Nu opnieuw aan de alendroninezuur (5 weken nu). Kuiten voelen af en toe wel wat zwaar aan, maar geen last van spierkrampen. Ik gebruik zowel 's ochtends als[lees meer...] 's avonds een magnesium tablet. Ik denk wel dat dit helpt. Het innemen van de tablet 1x per week vind ik geen probleem. Doe ik op mijn vrije dag (vrijdag dus). Drink 2 glazen water en ga dan van alles en nog wat doen. Het half uurtje is dan ook zo om. Dan twee koppen thee en een broodje en dan het huishouden doen of ik ga lekker hardlopen. Ik heb de bijsluiter wel heel goed gelezen. Kan ik iedereen aanraden. Als ik bij de reviews lees hoeveel mensen klachten hebben en dan pas in een later stadium de bijsluiter gaan lezen, is natuurlijk ook niet verstandig. Maar ik snap het wel, want je wordt er niet vrolijk van van al die bijwerkingen.
04-03-2015

Osteoporose/botontkalking

met klachten vwb pijnlijke spieren naar een manueel therapeut. al snel ook pijnlijke gewrichten (o.a. kaak, schouder, pols). na 12 behandelingen geen verbetering. veel pijnstillers geslikt in die periode. bijsluiter van het middel gaan lezen, val ik in de categorie: 1 op de 10 personen krijgt last van bot-spier- en/of gewrichtspijn. ben me ook verder gaan verdiepen in dit [lees meer...]middel en daar word je niet vrolijk van. ik stop met dit medicijn, probeer gezond te leven (kalktabletten / zuivelproducten / bewegen) en i.o.m de huisarts over 2 jaar weer een dexascan laten maken.
volgende > >>
Pagina 1 van 7

Thyrax Duotab (705) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (362) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (353) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (323) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Cymbalta (271) - Depressie - antidepressiva overig
Seroxat (256) - Depressie - antidepressiva SSRI

Deel jouw ervaringen over
medicijngebruik en maak kans op
het boek de POWER Patiënt!

Hoe word je sneller beter?
Hoe krijg je de best passende behandeling?
Hoe krijg je minder last van bij-effecten?
Lees het in dit boek!

Als je meer wilt weten over dit boek, klik dan hier.

de Power Patiënt

Geschreven door Wil Konings.