This website is hosted on a Carbon neutral infrastructure. This website is hosted on a company which complies to standard ISO 27001:2005 for Information Security Management Systems.
lees de ervaringen

Pagina 1 van 7

08-10-2014
Vrouw, 76 jaar

Osteoporose/botontkalking

Het middel wordt door diverse fabrikanten geleverd in verschillende grootten. De apotheek leverde telkens andere tabletten van klein tot groot. Ook ik kreeg die grote tabletten niet weg. Die grote mag je niet doorbreken of oplossen. Nu worden mij voortaan altijd alendroline tabletten van de firma Mylan, RVG 30270 UR, gegeven. Die zijn klein en goed in te nemen. Ik begr[lees meer...]ijp niet dat mensen daar niet om vragen. Ik hoor, dat je dit middel niet langer dan 5 jaar mag gebruiken. Graag wil ik weten waarom niet. Mijn huisarts gaf daar geen uitsluitsel van. Ik ben benieuwd naar het antwoord. M.vr.gr. Anke
09-08-2014
Man, 76 jaar

Osteoporose/botontkalking

Moet prednisolon gebruiken. Bijwerking daarvan: botontkalking. Daarom alendroninezuur en calci-chew gebruiken. Prednisolon wordt langzaam afgebouwd, hopelijk kan daarna alendroninezuur ook stoppen. Veel last van maagzuur en oprispingen, daardoor slecht slapen, pijn achter het borstbeen (slokdarm waarschijnlijk). Rechtop zitten (30 minuten na inname tablet en om minder la[lees meer...]st van oprispingen te hebben) is moeilijk vanwege rugklachten.
28-07-2014

Osteoporose/botontkalking

Heb ze nu pas 2 weken ingenomen tot nu toe geen bijwerkingen maar als ik het allemaal zo lees ben ik benieuwd of dat zo blijft
12-07-2014
Man, 67 jaar

Vasculitis

Vanwege de noodzaak om 3 1/2 jaar geleden 90 mg/d Prednisolon te gebruiken om mijn Churg Strauss onder control te krijgen werden alendroninezuur en Calci chew voorgeschreven. Ik had veel last van maagzuur wat werd bestreden met esomeprazol. Alendroninezuur wordt voorlopig gestopt nu mijn prednisolon in 3 1/2 jaar is verlaagd tot 7.5 mg/d. Wel wordt een botporositeits[lees meer...]meting gedaan om te zien of dat kan zonder botafbraak.
27-02-2014
Vrouw, 51 jaar

Osteoporose/botontkalking

Onlangs het merk Accord gekregen, deze pillen zijn belachelijk groot vergeleken met andere merken. Ze blijven hangen in de slokdarm terwijl onstekingen daar het meest voorkomen, aldus de bijsluiter. Waarom is dit? Hier word je therapie ontrouw van, wat te denken van vaak ouderen die dit moeten innemen? Zal dit niet erg lastig zijn voor hen? Ik ga mijn zorgverzekering hie[lees meer...]rvan op de hoogte stellen en heb ook al een mail gestuurd naar Accord, ben benieuwd wat ze daar voor reactie op geven.
10-01-2014

Osteoporose/botontkalking

inmiddels ben ik bij de tandarts geweest, die verklaarde de zwarte vlek als pigmentatie. ook naar de kaakchirurg geweest en er is GEEN kaaknecrose vastgesteld, maar problemen met kaakgewricht en kaakspieren door overbelasting, kauwgum kauwen , stress??
26-12-2013

Osteoporose/botontkalking

Na 4 maanden gebruik kreeg ik kaakpijn , de laatste week pas. toen ik in mijn mond keek zag ik achter mijn laatste kies een Zwarte vlek op mijn tandvlees! Ik,stop er meteen mee! En ga mijn huisarts en apotheek na de kerst meteen bellen.
12-10-2013
Vrouw, 51 jaar

Osteoporose/botontkalking

Tijdens een spondylodese ondekt dat mijn bot zwak was. Na een dexascan ondekt dat ik osteoporose had, ik was 47jaar. Heb 3 rugoperaties gehad met schroeven, samen met osteoporose is dat geen goede combi. Het medicijn is niet gebruiksvriendelijk het lijkt makkelijk 1xp.week, maar je moet een half uur rechtop op een nuchtere maag innemen en dat is moeilijk voor mij. Ik kan[lees meer...] niet zitten en niet lang op zijn, heb zenuwpijn, slik veel pijnstilling. Vaak heb ik eerder een oxycontin nodig, dan kan ik dit medicijn niet meer innemen. De tabletten die ik krijg zijn soms belachelijk groot en weet zeker dat oudere mensen die slecht kunnen slikken, er bestaan kleinere hoor, maar de fabrikant heeft blijkbaar lak aan hoe ouderen dit kunnen ervaren. Verder kan ik bij effectiviteit niet zeggen of het werkt, het zou de botafbraak remmen.
volgende > >>
Pagina 1 van 7

Thyrax Duotab (590) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (330) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (313) - Anticonceptie - eenfase

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik
en maak kans op een Tony's Chocolonely
reep!

Als je meer wilt weten over Tony's Chocolonely, klik dan hier.

meamedica