lees de ervaringen

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7

30-04-2016

Osteoporose/botontkalking

Innemen en 1/2 uur rechtop zittend staan is het enige vervelende. Moest stoppen en over op Prolia injecties.
17-04-2016

Osteoporose/botontkalking

Eenmaal per week halfuurtje eerder opstaan om in te nemen, geen problemen nee gehad. Moest na spontane wervelinzakkingen en ribbreuken overstappen op Prolia/denosumab. Injectie 1 x per 1/2 jaar. Wat heb ik hier een spijt van. Spierpijn, veel meer gewrichtspijn, moe, kan minder lopen en kortademig, wou dat ik op de pillen was gebleven.
23-02-2016

Osteoporose/botontkalking

Ik neem het in omdat ik door mijn glutenallergie niet goed calcium opneem en daardoor geen nieuw bot aanmaak. Op zich merkte ik eerst dat het wel goed deed, e.g. mijn nagels groeide beter en ze waren harder i.p.v. zacht, maar op een gegevensmoment kreeg ik rare klachten die steeds toenamen. Het begon met duizeligheid en balansverlies, daarna een constante hoofdpijn en een [lees meer...]druk op mijn ogen met als gevolg - pijnlijke/rode ogen en gesprongen adertjes (in beide ogen). Na een aantal maanden werd het bijna ondraagbaar (vooral de druk op de ogen). Uiteindelijk legde ik de link met het alendroninezuur en besloot contact op te nemen met de specialist. Ik moest tijdelijk stoppen. Een week na dat ik gestopt was waren de klachten weg. Mij is het duidelijk genoeg - nooit meer!
21-01-2016

15-09-2015

Osteoporose/botontkalking

Slik dit medicijn nog niet zo lang maar ik hoop dat het helpt.
03-09-2015

Osteoporose/botontkalking

Regelmatig [2x per week] krijg ik het benauwd en lijkt of mijn keel wordt dichtgesnoerd. Verder slik ik dit medicijn nu 13 jaar en heb ik vooral een toenemende pijn in mijn schouders. Mensen zeggen mij dat zolang gebruik van dit medicijn overbodig en ongewenst is. Er is echter geen arts die dit bevestigd. ik besluit nu om met het gebruik te stoppen.
02-09-2015

Osteoporose/botontkalking

Hallo. Doordat ik eerst bij mijn drogist een meting heb gedaan door een homeopaat. Dit gebeurd met gel op je hand en zo kan hij een meting doen. ik schrok behoorlijk van deze meting. T-score -4,37 (-55%) . Ik leef toch redelijk gezond sport en krijg de nodige melk en karnemelk. Ik kreeg toen vrij dure capsules. D100-supreme. 2 soorten. Deze heb ik opgemaakt. Ben toen naar[lees meer...] mijn huisarts gegaan en wou toch de bevestiging. Ik had geen enkele in indicatie. Bovendien heeft een huisarts niks met een homepaat. Nu de uitslag er is de bevestiging. Ik heb osteoporose. Heeel erg vervelend. Nu krijg ik vit. d een pilletje elke dag (divisun) en een keer per week alendroninezuur. Zelf heb ik hier niet een goed gevoel bij, maar heb eerst een doosje van 4 en die gebruik ik op en ga dan weer naar mijn huisarts. Op de bijsluiter staat als je last van je slokdarm krijgt dan stoppen. Dan moet er wel een agressief middel in zitten. Nu krijg ik last van mijn rechterbeen. Een irritant gevoel. Onstabiel. Ik weet niet wat ik beter had kunnen doen. Bij de homeopaat blijven met die pillen wordt de afname van botten stabiel en met alendroninezuur 5 jaar wordt je bot sterker. Ik weet het even niet. Het voelt niet goed. Maar je moet wel wat. Wie kan mij helpen? In afw, Greetje
17-05-2015

Spierreuma

Gebruik sinds september 2014 dit medicijn. Veel bijwerkingen, zoals gewrichtspijn, bot-en spierpijn. Ondragelijk. Gevolg is een slechte kwaliteit van leven.
Pagina 1 van 7

Thyrax Duotab (719) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (372) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (359) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (326) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Cymbalta (284) - Depressie - antidepressiva overig
Seroxat (262) - Depressie - antidepressiva SSRI

Verwen jezelf of een ander met de
verzorgingsproducten van The Body Shop.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik
en maak kans op een cadeaubon t.w.v. €35!

Als je meer wilt weten over The Body Shop, klik dan hier.

The Body Shop